نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


اکثر زمان ها کسانی که اخیرا در موضوع بهینه سازی و ایجاد محتوا سرگرم گردیده اند، مدام این پرسش را میپرسند که حداکثر تعداد عبارات گزینه به کارگیری در نوشته‌ی علمی می بایست چندین واژه باشد؟ تعداد لغات مطلوب برای seo چقدر میباشد؟ تعداد عبارات یک محتوا در seo وبسایت چقدر اثر داراست؟ پیرو این مقاله میخواهیم 0 تا 100 این مسئله را برای شما بگوییم تا سوای گرفتاری به ساخت محتوا سرگرم گردید.

حداکثر تعداد کلمه ها در نوشته ی علمی دوره آموزش سئو یک وبسایت می بایست چقدر باشد؟
اکثری از اشخاصی که قصد ایجاد محتوا برای تارنما و یا این که برگه مال را دارا‌هستند، مدام این پرسش را میپرسند که تعداد لغات مطلوب برای بهینه سازی بایستی چقدر باشد؟ البته این اشخاص بایستی بدانند که seo و سئو وبسایت با چند اعداد و قانون ها اثبات معین نخواهد شد؛ عامل ها متعددی به عنوان مثال قضیه وبسایت، وضعیت تارنما و همینطور نیاز استفاده کننده و … می‌تواند در seo اثر بگذارد.

به این ترتیب پرسیدن سوالاتی مثلا موردها ذیل بسیار نادرست می باشند:

حداکثر تعداد لغت ها در نوشته‌ی‌علمی یک تارنما چقدر بایستی باشد؟
چه تعداد بک لینک و پیوند بایستی برای وب سایت بگیریم؟
آیا طراحی seo صرفا به مقطع یک سری ماه سکو تارنما من‌را بهبود خواهد بخشید؟
و…
البته خوب میباشد با بیان مثالی شما‌را در این زمینه قانع کنیم. در حالتی که شما عبارت \" فراگیری پخت کیک شکلاتی \" را در گوگل سرچ فرمائید، محتواهایی حداکثر با ارتفاع 700 کلمه و واژه را خواهید روءیت کرد. این در حالی میباشد که‌این تارنما ها توانسته اند با همین تعداد لغات به ظواهر نادر، سکو اولیه گوگل را دستیابی نمایند.

حالا بیایید عبارت \" ایده تجارت اینترنتی \" را کاوش فرمایید؛ کل تارنما هایی که با این عبارت در گوگل درجه گرفته اند، نوشته ی علمی ای با دست کم بیشتراز 1500 واژه و کلمه نوشته اند. پس قادر خواهیم بود سود بگیریم که حداکثر تعداد عبارات در نوشته‌ی‌علمی، بستگی به قضیه محتوا، رقابت در آن کلمه و واژه و نیاز استفاده کننده داراست.

در نمونه نقل شده، مخاطب با 700 واژه هم می‌تواند فراگیری پخت کیک را به خیر حافظه بگیرد و نیازی به تایپ کردن محتواهای وقتگیر و خسته کننده ندارد. ولی برعکس در نمونه آتی، مخاطب در‌پی بیشترین ایده و شایسته ترین آن ها میباشد؛ پس هرچه یک محتوا ایده های بیشتری داده باشد، برنده خیس خواهد بود.

 

چطور حداکثر تعداد لغات در نوشته‌علمی را متوجه شویم؟
کارایی کردیم با مثالی شمارا قانع کنیم که تعداد عبارات یک نوشته ی علمی تماما نسبی بوده و کسی نمی تواند برای شما آن را معین نماید. ولی روی هم رفته در صورتیکه اولِ رویکرد میباشید و تجارب کافی در مسئله ایجاد محتوا ندارید، به دنبال به شما خوا هیم اظهار کرد که چطور شایسته ترین تعداد لغات یک محتوا را در نظر گرفتن بزنید.

آغاز برای این فعالیت بایستی قضیه محتوای خویش را نظارت فرمائید و بدانید که استفاده کننده با قرائت این محتوا دقیقا پیرو چه چیزی میباشد. تعداد لغات محتوای شما می بایست طوری باشد که جواب سوالهای یوزرها به طور بدون نقص در حین آن داده گردد. ضمن نیاز مخاطب، قبل از تایپ کردن محتوا، تارنما هایی که در کاغذ اولیه گوگل قرار دارا هستند را پژوهش نمایید. این تارنما ها مطلقا شایسته ترین محتوا را در به عبارتی موضوع ارائه کرده اند.

به همین عامل الگوی خیر برای شما خواهند بود. ولی در کل در‌صورتی‌که مورد محتوای تارنما شما مالامال سرچ میباشد، ارتفاع ایده آل برای محتوای ورقه اینترنت، خوب میباشد که حدود 2000 تا 3000 کلمه و واژه باشد.

 

خواسته از رفع نیاز کاربر چیست؟
همانگونه که گفتیم یک کدام از راهکارهایی که به شما یاری می نماید تا حداکثر تعداد لغات یک نوشته‌علمی را معلوم نمائید، ادراک نیاز کاربر و پاسخگویی به آن میباشد.

یعنی شما می بایست دقیقا بدانید که استفاده کننده با کاوش هر کلمه و واژه کلیدی، پیرو چه چیزی میگردد. مثلا شخصی که عبارت \" خرید پالتو چرم \" را کاوش می نماید، به طبع در‌پی خرید آن و استخراج اطلاعاتی در این مورد میباشد.

پس محتوایی با 600 کلمه و واژه که بها و خصوصیت های پالتو در آن مذکور باشد، برای کاربر کافی خواهد بود.

 

محتوای شیت کالا یک‌سری واژه و کلمه می بایست باشد؟
بهینه سازی یک تارنما دسته ای از اقدامات میباشد که همه در کنار هم قادر است به سکو یک وبسایت یاری دهد. براین اساس فقط تعداد عبارات یک شیت انتخاب کننده مرتبه یک تارنما وجود ندارد. کارداران دیگری به عنوان مثال بک پیوند های آن ورقه، اثر گذار بودن محتوا، سرعت وبسایت، محتوای تصویری و … می‌تواند در مرتبه یک محتوا اثر بگذارد.

ولی مجموعاَ دستکم تعداد عبارات یک نوشته ی علمی در بین 400 تا 600 واژه و کلمه است. در شرایطی که نمی دانید که چطور برای کاغذ متاع خویش محتوا ساخت و ساز نمائید، مقاله \" فراگیری ساخت محتوا برای متاع \" را تفحص نمائید.

در پی با اعتنا به پژوهش ها مراجع دارای اعتبار، می‌خواهیم به فیض صحت برای یافت کردن حداکثر تعداد کلمه ها در نوشته ی علمی برسیم:

 

نظرسنجی منتشر گردیده به وسیله Search Engine Journal
در سال 2018 سایت سرچ انجین ژورنال نظرسنجی را دربین ساخت‌و‌ساز کنندگان محتوا برگزار کرد. طی این لحاظ سنجی از نویسندگان محتوا پرسیده می‌شد که محتوا با حداکثر چه تعداد واژه و کلمه ای در گوگل درجه خواهد گرفت؟

سود این نظرسنجی این بود که، تعداد عبارات یک محتوا و یا این که برگه فرآورده با دقت با نیاز استفاده کننده و استفاده کننده محتوا مشخص و معلوم می گردد و نمی اقتدار تعداد دقیقی را برای لغت ها یک محتوا مشخص و معلوم نمود.

 

پژوهش ها تارنما بک لینکو
تارنما بک لینکو که منبع معتبری برای بهینه سازی کاران متخصص است، تحقیقاتی را راجع‌به تعداد لغت ها مطلوب برای بهینه سازی جاری ساختن داده میباشد. طبق این پژوهش ها اکثر وبسایت هایی که جايگاه نخستین و دوم گوگل را به خویش تخصیص داده اند، محتوایی با حدود 2000 تا 2500 کلمه و واژه دارا‌هستند. خلال این بک لینکو اعلام‌کرد که اساسا این محتواها، تعداد بک لینک و پیوند های بیشتری را نیز اخذ کرده اند. در‌پی چنانچه قصد دارید روش های اخذ بک لینک و پیوند را بدانید، سفارش میکنم مقاله \" بک لینک و پیوند چیست؟ \" را رسیدگی فرمائید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


گردآوری زیادی از وبمستران اطلاعات دقیقی از بهینه سازی تکنیکال یا seo فنی وب سایت ندارند؛ آن‌ها تصور می کنند بهبود سئو داخلی و خارجی وب سایت به تنهایی کافیست. اما وقتی یک وبسایت از دید گوگل درجه نه خواهد گرفت که وب سایت خود را از کل جهات seo کند. درین نوشته‌علمی می‌خواهیم شما‌را با seo تکنیکال به صورت کامل آشنا کنیم و در ادامه راهکارهایی برای بهبود بهینه سازی فنی تارنما ارائه کنیم.
سئو تکنیکال چیست؟
ممکن می باشد برایتان سوال شود که سئو تکنیکال چیست؟ در پاسخ بدین سوال باید بگوییم:‌ seo تکنیکال یا Technical بهینه سازی به دسته اقداماتی گفته می‌گردد که تارنما را از حیث فنی استیناف کرده و مشکلات آن را برطرف می کنند. بیشتر اقداماتی که راجع‌به سئو فنی وبسایت انجام می شود، مرتبط با موتورهای جستجو، ربات های گوگل، کدنویسی وبسایت، مسائل فنی تارنما مثل سرعت و … است. هدف یک seo فعالیت دوره آموزش سئو از تکنیکال seo، قابل درک کردن وبسایت برای موتورهای جستجو و عمل کردن شل کاربران با بخش های گوناگون سایت می باشد.
چرا سئو تکنیکال یک سایت اهمیت دارد؟
در حال حاضر با داخل شدن سیستم های مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس، کمتر کسی به درنگ seo تارنما خود از نگاه فنی می افتد. چرا که این سیستم های آماده بیش از نیمی از سئو فنی وبسایت را به صورت اتوماتیک رعایت کرده و در وب سایت پیاده می کنند. اما عدم دقت به این مسئله می تواند برای بسیاری از صاحبین تارنما ها خطرناک باشد.
خوب می‌باشد با مثالی التفات بهینه سازی تکنیکال را برایتان بگوییم؛ فرض نمایید شما وب سایتی را با سیستم های مدیر محتوای آماده طراحی کرده باشید. بعد از آن همه اقدامات مایحتاج برای سئو داخلی و خارجی را اعم از تشکیل داد محتوای ماهر، ظاهر دیدنی، پیوند سازی های داخلی و … نیز در آن پیاده کرده باشید.

اما بر خلاف تصورتان واکنش خوبی از کاربران و گوگل دریافت نکرده باشید. درین فرصت هست که بایستی به حالت seo فنی وبسایت خود شک و تردید کنید. در زمان امسال ها با مفاد زیادی روبرو شده ایم که سایت خود را از کلیه جهات سئو کرده اند اما نتیجه مطلوبی نگرفته اند. ما با تحقیق سایت آن‌ها متوجه شده ایم که سایتشان از نظر فنی نقص‌ داراست. برخی از آنان سایتشان به صورت بدون نقص از حیث گوگل مخفی بوده است؛ اشخاصی سرعت لود بسیار پایینی داشتند و همین مسئله کاربر را خسته و او را فراری میبخشید.

برخی از تارنما ها هم به دلیل با صرفه نبودن کدها یا مشکلاتی در کدنویسی، نمی توانستند سکو نیکی را دریافت کنند.

سئو تکنیکال یا فنی یک وب سایت شاید در نگاه اولیه برای شما التفات چندانی نداشته باشد، ولی در بیشتر تایم ها رتبه نگرفتن سایتتان به‌این برهان وابسته می باشد. در پی این نوشته‌ی‌علمی به فراگیری سئو تکنیکال می \\\\ردازیم.

سئو تکنیکال
آموزش seo تکنیکال سایت
در حال حاضر که به عنایت seo تکنیکال پی بردیم، بایستی اقداماتی در جهت برای بهبود seo فنی تارنما ایفا بدهیم. در‌پی آموزش بهینه سازی تکنیکال را بیان کرده ایم.

1. تعیین دامنه اصلی سایت
اولین قدم برای سئو فنی وب سایت، تعیین دامنه اصلی وبسایت می باشد. شاید بسیاری از مدیران تارنما ها این نکته را ندانند که گوگل می تواند آدرس تارنما شمارا به طور های مختلف شناسایی کند. از جمله قادر است سایت شما را با پیشوند www یا سوای آن شناسایی کند. در حال حاضر وظیفه شما به عنوان صاحب تارنما این است که در همان استارت، آدرس های دیگر وبسایت را به آدرسی که می‌خواهید گوگل آن را بشناسد، ریدایرکت کنید.

وقتی که گوگل چند شکل مختلف از آدرس سایت شمارا شناسایی کند، آن‌ها‌را محتوای کپی و صفحات تکراری فرض می کند؛ این نقص‌ قادر است به ضرر سئو سایت شما به اتمام برسد. بنابراین از حمایت وب سایت یا هاست بخواهید که تک تک شکل های متفاوت آدرس وب سایت را به یکی‌از آنان ریدایرکت کند. ترجیحا آدرس اصلی دارای گواهی https باشد.

 

2. فعال کردن ssl
یک کدام از اقداماتی که در سئوی تکنیکال سایت به شدت موثر هست، نصب ssl در سایت هست. درواقع ssl سبب می شود که آدرس یک وبسایت به جای http با https باز شود. ولی ssl چیست؟ ssl یک پروتکل امنیتی می‌باشد که امنیت انتقال اطلاعات و داده ها را از تارنما به کاربر تامین می کند.

در نوشته‌ی‌علمی \\\" چه‌گونه ssl را در وردپرس فعال کنیم؟ \\\" به صورت کامل دراین باره حرف کرده ایم.

 

3. بهبود سرعت وبسایت
اولین اقدام در محاسبه لیست بهینه سازی تکنیکال، باصرفه کردن سرعت وبسایت می‌باشد. یکی از معیار های گوگل برای درجه بندی وب سایت ها، سرعت لود صفحه های متعدد می‌باشد. در واقع وقتی که گوگل می‌خواهد سکو شما را ارتقاء دهد، سرعت سایتتان را با سایر رقبا مقایسه می کند.

اما چرا سرعت یک وبسایت برای گوگل التفات زیادی دارد؟ هدف گوگل راحتی کاربر و رفع نیاز او به آسانترین و سریع ترین شکل ممکن می‌باشد. امروزه با بهبود سرعت اینترنت، کمتر کسی حاضر می باشد مجال زیادی را برای بار گذاری شدن یک صفحه از وب سایت صرف کند. از این رو ترجیح میدهد به سراغ وب سایت هایی برود که سرعت بالایی دارند.

گوگل نیز به خیر و خوبی این موضوع را فهم و شعور کرده و متوجه نارضایتی کاربر و رخنه‌ صفحه بوسیله او شود. به همین استدلال در صورت عدم توجه به بهبود سرعت وبسایت، نمی توانید سکو و جایگاه خیر و خوبی را در گوگل استحصال کنید. اما چطور می‌توانیم سرعت یک وبسایت را ارتقاء دهیم؟ در نوشته‌ی علمی \\\" ارتقاء سرعت تارنما وردپرس\\\" به صورت بدون نقص راهکارهایی را ارائه کرده ایم.

 

4. معرفی سایت به گوگل
از دیگر اقدامات اصلی در سئو تکنیکال وبسایت، معرفی وبسایت به گوگل می‌باشد. در واقع گوگل باید تارنما شما‌را بشناسد تا بتواند آن را بررسی کند. بخش اعظمی از افرادی که تجربه کافی درباره‌ی ساخت وب سایت ندارند، در طی فعال‌ساز‌ی وبسایت با وردپرس، اجازه ایندکس را به گوگل نمی دهند.

براین اساس برای هجران از این نقص‌ باید به نصیب \\\" تنظیمات \\\" پیشخوان وردپرس بروید و آن‌گاه در قسمت \\\" تنظیمات قرائت \\\" تیک مورد \\\" از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای وبسایت را پژوهش نکنند \\\" را غیر فعال کند.

پس از آنکه از ایندکس بودن سایتتان مطمئن شدید، از طریق سرچ کنسول درخواست ایندکس به ربات های گوگل بدهید.

برای این کار به قسمت \\\" URL inspection \\\" بروید و آدرس سایت را در آنجا وارد کنید؛ آنگاه درخواست ایندکس را تعیین کنید. به این نکته توجه کنید که شما نمی توانید هر بار آدرس مهم وبسایت را در سرچ کنسول وارد کرده و درخواست ایندکس بدهید.

 

5. seo پوشه robot.txt
یکی از‌از سایر از اقدامات سئوی تکنیکال، بهینه کردن فایل robot.txt می‌باشد. جمعاَ وبسایت ها بوسیله ربات های گوگل خزش شده و بازرسی می شوند. ولی در بیشتر مواقع فهماندن بعضا نکات و مفاد بدین ربات ها شغل دشواری می باشد؛ چرا که آن‌ها الگوریتم های منحصربه‌فرد به خود را دارند.

فایل robot.txt یک پوشه متنی می‌باشد که در هاست سایت شما قرار می گیرد. این فولدر با کمک زبان های برنامه نویسی به ربات های گوگل و سایر موتورهای جستجو ارتباط برقرار می کند. در واقع این فولدر به ربات های خزنده کمک می کند تا صفحاتی را ایندکس کرده و یا بعضی را نادیده بگیرند.

مثلا در تارنما شما صفحات زیادی وجود داراست که لزومی ندارد گوگل آن را مشاهده کند و فقط برای اطلاع رسانی به مخاطب میباشد. شما با یاری فایل robot.txt میتوانید از ایندکس شدن این صفحه ها در گوگل جلوگیری کنید.

بعضی از وب سایت ها بدون اینکه اطلاعی داشته باشند، در صفحه ها گوگل دیده نمیشوند. به احتمال خیلی زیاد تگ جدید ایندکس در پوشه robot.txt این تارنما ها فعال بوده و از دیده شدن سایتشان به وسیله گوگل پرهیز می کند. در تکنیکال seo، این فولدر به دقت تحقیق شده و مشکلات آن رفع می گردد.

 

6. ساخت و ساز ساختار بهینه برای ربات ها
گوگل و سایر موتورهای جستجو برای مشاهده و درک عالی صفحه های وبسایت شما از ربات هایی یاری می گیرند. اصولا به این ربات ها خزنده، عنکبوت، کراولر و … می گویند. البته این ربات ها قدرت بالایی در درک صفحات تازه تولید شده ندارند؛ یعنی در صورتی امروز صفحه جدیدی را ساختید، نباید انتظار داشته باشید که ربات ها به صورت خودکار آن را مشاهده یا ایندکس کنند. در واقع شما بایستی ساختاری را ساخت و ساز کنید که ایندکس شدن صفحه ها به وسیله ربات های خزنده سرعت پیدا کند.

بهترین راه‌حل لینک سازی های اصولی در میان صفحه های می باشد. در واقع غرض از لینک و پیوند سازی در صفحات مختلف، هدایت کاربران به سایر صفحه ها و کمک به ربات ها برای یافت کردن و فهم و شعور صفحات دیگر می‌باشد.

به عنوان مثال زمانی که در‌این محتوا به نوشته‌ی علمی \\\" افزایش بهینه سازی وب سایت \\\" پیوند میدهیم، در واقع به ربات های خزنده امداد کرده ایم تا محتوای دیگری را نیز ایندکس کنند.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


به کارگیری از کلمات کلیدی lsi چه تاثیری در بهینه سازی وب سایت دارد؟
همانطور که گفتیم غرض اصلی استفاده از عبارات lsi این می‌باشد که به گوگل بفهمانیم مورد محتوای ما چیست. به عنوان مثال در زبان فارسی \\\\\\\\\\\\\\\" شیر\\\\\\\\\\\\\\\" در معناهای مختلف به کار می رود. موقتا فرض کنید محتوایی نوشته اید که کلمه و واژه \\\\\\\\\\\\\\\" شیر \\\\\\\\\\\\\\\" در آن مستعمل میباشد. برای اینکه به گوگل بفهمانید هدفمان از این واژه و کلمه چیست، بایستی لغت ها کلیدی مرتبط یا lsi را در آن بکار ببریم. 

دوره آموزش سئو


مثلا در صورتیکه منظورمان شیر خوراکی هست، می بایست از کلماتی مثل کلسیم، غربت از پوکی استخوان و … استفاده کنیم. همچنین در حالتی که منظورمان حیوان میباشد، بایستی عباراتی مثل فرمانروا جنگل، حیوان درنده و … در طی محتوا به فعالیت ببریم.
بدین ترتیب می توان اینطور اعلام‌کرد که با کمک لغات کلیدی lsi که تماما با قضیه محتوا مرتبط باشند، می‌توانیم جايگاه بهتری را در گوگل استحصال کنیم. بدین ترتیب ربات های گوگل نیز به راحتی تشخیص میدهند که محتوای ما را در آن آیتم به کار نشانه دهند.
آیا از تمام کلمه ها کلیدی lsi در محتوا به کار گیری کنیم؟
ممکن میباشد درباره یک گزینه عبارات مرتبط اکثری پیدا نمائید. اما به کارگیری از کلیه این کلمات اجباری نیست و باید طبیعتا از آن‌ها استفاده کنید. از میان تعداد انبوه لغات مرتبط، تنها آنهایی که ارتباط معنایی بیشتری دارند را در محتوا بکار ببرید.
از جمله درباره‌ی با مورد seo لغات پایین مناسب می‌باشد.
حصول درجه در شیت نخستین گوگل
ساخت‌و‌ساز محتوای سئو شده
به کارگیری از کلمات کلیدی
و …
اما کلماتی همچون: بهینه سازی وب سایت تهران، seo وبسایت مشهد و … از نظر ارتباط با مورد سکو کمتری دارا‌هستند.
مشکلات رایج در زمان به کارگیری از کلمه ها کلیدی lsi در محتوا
هنگام استعمال از لغات کلیدی lsi ممکن هست با معضل و اشتباهاتی روبرو شوید. به همین مراد در‌پی تعدادی نکات را گزینه رسیدگی قرار داده ایم.

از کلمات مرتبط یا lsi در میان متن به نحوی به کار گیری نمائید که سبب ساز خستگی مخاطبان نشود.
فقط از عبارات مرتبط و منتخب در حین محتوا استفاده فرمایید.
همگی پیشنهادهای گوگل مرتبط با آیتم شما نیستند. به این ترتیب هنگام به کارگیری از لغت ها lsi در پیشنهادات گوگل، به ارتباط آنان با گزینه خود نیز دقت داشته باشید.

به کارگیری از کلمات کلیدی LSI چه مزایایی دارد؟
همان طور که گفتیم روزانه هزاران جستجو در گوگل ایفا میگردد که هیچ زمان قبل از آن انجام نشده بودند. به این ترتیب نمی اقتدار خاطرنشان کرد که جستجوهای کاربران مطلقا به امداد عبارات کلیدی هستند. به همین عامل گوگل الگوریتم های قبل خود را بهبود اعطا کرد تا بتواند با تمرکز به منظور استفاده کننده و مفهوم محتوا، بهترین نتیجه ها را به آنها نشان دهد. البته مزایای استفاده از کلمه ها کلیدی LSI چیست؟

ارتقا جايگاه وبسایت در موتورهای جست و جو.
به محتوای شما مضمون‌ داده و از تکرار بیش تر از اندازه عبارات کلیدی خودداری می کند.
تعداد کسانی که محتوای شمارا پیدا می کند، ارتقا می‌یابد.

آیا یوتیوب هم از کلمه ها کلیدی lsi به کارگیری می کند؟
یوتیوب یکی پلتفرم های برنده میباشد که به واسطه نشر ویدئو به یک کدام از نرم افزار های پربازدید برای گذراندن وقت و همچنین کسب درآمد تبدیل شد‌ه‌است. صاحب و مالک اساسی Youtube، گوگل میباشد البته آن ها روی دو موتور جستجو با الگوریتم های گوناگون عمل می کنند. موقتی این سوال مطرح است که آیا یوتیوب هم از این لغات استعمال می کند؟

در Youtube کیفیت محتوا و معیار بازدید هریک، معیاری برای درجه بندی صفحات می باشد؛ در واقع می قدرت اظهار‌کرد در یوتیوب کلمات کلیدی lsi کاربرد چندانی نداشته و حتی قابلیت و امکان سرچ آنها نیز آماده نیست. هر یکسری به کار گیری از لغات کلیدی lsi درگوگل التفات زیادی دارد، ولی درین موتور جستجو کاربرد چندانی ندارد.

 

تفاوت عبارات کلیدی lsi با کلمات کلیدی دم دراز چیست؟
لغت ها کلیدی دم دراز همانطور که از نامشان مشخص می باشد، کلماتی میباشند که از 3 یا 4 کلمه و واژه درست شده اند. به عنوان مثال \\\\\\\\\\\\\\\" فروش مانتو \\\\\\\\\\\\\\\" یک واژه و کلمه کلیدی کوتاه هست؛ هم اکنون در صورتی این کلمه و واژه با کلمه ها دیگر تبدیل گردد، به کلمه و واژه کلیدی زمان بر تبدیل گردد. به عنوان مثال \\\\\\\\\\\\\\\" فروش مانتو در اصفهان \\\\\\\\\\\\\\\" یک عبارت کلیدی دم دراز شناخته میشود.

البته لغت ها کلیدی lsi، بیشتر بیان کنده مضمون‌ و مضمون‌ یک واژه و کلمه خواهند بود. به عنوان مثال \\\\\\\\\\\\\\\" خرید شلوار \\\\\\\\\\\\\\\" یا \\\\\\\\\\\\\\\" فروش شال \\\\\\\\\\\\\\\" جزو این کلمات محسوب می شود که با \\\\\\\\\\\\\\\" فروش مانتو \\\\\\\\\\\\\\\" ارتباط معنایی دارند.

 

درپایان

در این مقاله مضمون‌ عبارات Lsi و تاثیر بکار بردن آنان در محتوا را به طور کامل رسیدگی کردیم. با تمرکز به آنچه گفته شد، بجای ارتقا چگالی کلمه ها کلیدی در محتوا از عبارات مرتبط استفاده فرمائید. اینگونه جذابیت محتوا برای مخاطبان ارتقا یافته و حین تلاوت آن در گیر خستگی نخواهند شد. همچنین از طرف الگوریتم های گوگل نیز در گیر پنالتی نخواهید شد.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


در هر سال بیشتراز 5 میلیون وب سایت در عالم ساخته می‌شود. ولی آیا گوگل همه این تارنما ها را فورا در حاصل علامت خواهد داد؟ به طبع نه؛ الگوریتم سند جعبه گوگل در واقع وظیفه داراست تا سایت های نو احداث گردیده را به طور درستی در نتایج علامت دهد. ولی سندباکس گوگل چیست؟ الگوریتم سندباکس چیست؟ طرز خروج از sandbox چه‌طور است؟ در ادامه در این مورد صحبت کرده ایم. دوره آموزش سئو

سندباکس گوگل چیست؟
قطعا این پرسش برایتان اتفاق افتاده که sandbox گوگل چیست؟ همان طور که گفتیم هر ساله بیش از 5 میلیون وبسایت جدید ساخته می‌شود، البته نکته قابل توجه این می‌باشد که گوگل مجموع این وبسایت ها در حاصل علامت نمی دهد. عالی میباشد با یک نمونه برایتان بگوییم؛ فرض فرمائید شما شرکتی داشته و نیروی جدیدی را استخدام نموده اید. آیا منطقی است که در به عبارتی یک‌سری ماه اول وظایف سخت و اصلی را به وی واگذار کنید؟

مسلما نه؛ گوگل نیز دقیقا مانند مدیر یک کمپانی کار می نماید؛ وی شروع هر سایت جدید احداث را در شرایط خلسه یا این که وقفه خواهد توفیق. در‌این برهه زمانی به نه تارنما را زیر نظر میگیرد؛ از طریق محتوا گذاری گرفته تا کردار مخاطب با آن سایت. بعد از آنکه از اعتبار این تارنما اطمینان نتایج کرد، به تدریج آن را در نتیجه ها گوگل نشان میدهد.

البته وظیفه شما در‌این زمان چیست؟

شما تحت عنوان صاحب یک وب سایت تازه احداث، بایستی کل کارایی خویش را به عمل بگیرید تا متکی بودن گوگل را جلب فرمائید. برای این فعالیت می بایست از محتوا گذاری حرفه ای، اصولی و مداوم استفاده فرمایید. علاوه بر این همت فرمایید مخاطبان را برای بازدید از وبسایت جذب نمایید. با این عمل رفته رفته گوگل شما‌را یک سایت فعال و دارای اعتبار خواهد آشنایی.

 

 


تاریخچه sandbox گوگل
در‌حالتی که بخواهیم از نگاه گوگل نگاه کنیم، چیزی تحت عنوان سندباکس نیست؛ ولی تجربیات آرم داده میباشد که گوگل به خیر این الگوریتم را برای کلیه سایت های به فعالیت گرفته است.

در سال 2004 بود که بعضی از وبمستران به‌این الگوریتم پی بردند؛ آن‌ها با وجود کوشش های بسیار متعددی، کار کشته نبودند که وب سایت های تازه احداث را به حاصل نخستین گوگل آورده و ترافیک متعددی را جذب نمایند. بنابراین آن‌ها بهره گرفتند که سایت های نو احداث برای یک‌سری ماه در یک شرایط وقفه ای قرار می گیرند.

در سال جاری بود که Rand Fishkin سئوکار مشهور و رئیس وب سایت MOZ پیام زیر را منتشر کرد :

بالاخره برای اولین بار ، بعد از آنکه سایتمان را به دامنه SEOMOZ منتقل کردیم، توانستیم از باکس شنی بیرون گردید. این رخداد بهره تهیه کردن 12 هزار بک پیوند طبیعی می باشد.

 

تاثیر الگوریتم سندباکس چیست؟
منظور از تاثیر الگوریتم سندباکس، مجال وقتی هست که یک وب سایت پایین اثر این الگوریتم در حالت وقفه قرار گرفته میباشد. ولی تاثیر گوگل سندباکس دقیقا چقدر ارتفاع می‌کشد؟ طبق تجربیات ای که سئوکاران بدست آورده اند، حداقل 2 تا 3 ماه فرصت نیاز میباشد تا سایت شما با کارهای مداوم بالاخره در حاصل چشم گردد.

ولی این زمان ممکن می باشد برای وب سایت های فرنگی بیشتر هم باشد، به عنوان مثال 6 تا 8 ماه. نکته قابل توجه این است که مواقعی نیز وجود دارا‌هستند که در زمان مجال بسیار کمتری توانسته اند از این الگوریتم بیرون شوند.

 

دلیلی اسم گذاری سندباکس سایت چیست؟
sandbox در انگلیسی در معنای باکس شنی می‌باشد. در فرهنگ وتمدن غربی پدر و مادر قبل از آنکه کودکشان را به حاشیه دریا ببرند، استارت به یاری باکس شنی بازی کردن با ماسه را به وی خیال می‌دهند. در واقع آنها با این شغل می خواهد کودکشان را برای مواجه شدن با دریا و ماسه های طبیعی آماده نمایند. گوگل نیز با الگوریتم گواهی جعبه داراست یک تارنما را برای اکران در نتیجه ها گوگل فراهم می نماید.

 

چطور از الگوریتم سندباکس بیرون شویم؟
شیوه خروج از sandbox
فعلا این پرسش مطرح می گردد که به هیچ عنوان چطور از سندباکس گوگل بیرون شویم؟ به دنبال راهکارهایی را به شما خوا‌هیم اظهار کرد:

تشکیل داد محتوا داشته باشید
یکی‌از شایسته ترین نحوه هایی که به شما امداد می نماید تا از گوگل مدرک جعبه بیرون گردید، ایجاد کرد محتوای اصولی است. گوگل درین زمان آحاد عملکردتان را گزینه مطالعه قرار می‌دهد. وی چگونگی و معیار محتوایی که در تارنما قرار میدهید را به توجه مطالعه می نماید. بدین ترتیب توصیه می‌کنیم درین فرصت 2 تا 3 ماهه، تولید محتوای سایت را دورازشوخی بگیرید. در نوشته‌علمی \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" به چه شکل تشکیل داد محتوا کنیم؟ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" به شما فراگیری های مورد نیاز را داده ایم.

 

برای جذب کاربر تلاش نمایید
برای بیرون شدن از سندباکس گوگل، چشم به راه گوگل نمانید. صراحت دارد که گوگل درین زمان سایتتان را در حاصل علامت نمی دهد، ولی شما نیز نباید معطل بمانید تا گوگل سایتتان را به دیگران آرم دهد. شما می بایست درین زمان به شیوه های مختلف استفاده کننده را به سمت سایت خویش هدایت نمایید. برای این عمل در شبکه های عمومی شغل فرمائید، رپورتاژ اطلاع رسانی بگیرید، تبلیغات جاری ساختن دهید و …

 

از عبارات کلیدی زمانبر به کارگیری نمایید
همان طور که گفتیم یکی‌از مهم‌ترین راه‌های بیرون شدن تارنما از گوگل سندباکس، ساخت‌و‌ساز محتوا می‌باشد. فرض فرمائید شما در حوزه seo تارنما فعالیت میکنید. در شرایطی‌که محتوایی را با کلمه و واژه کلیدی \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" ارتقاء seo وب سایت \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" بنویسید، به احتمال زیاد در آن مرتبه نخواهید گرفت. البته چرا؟ زیرا در کلمه ها کلیدی کوتاه رقابت به شدت زیاد بوده و مرتبه به دست آوردن در آن مشقت بار هست.

البته در‌صورتی‌که برای همین محوا از واژه و کلمه کلیدی دم دراز مانند \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" شیوه های ارتقا seo تارنما \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" استفاده نمائید، شانس بیشتری برای مرتبه میسر کردن در گوگل خواهید داشت. اساسا رقابت در لغات کلیدی وقتگیر بسیار کمتر از دیگر کلمات میباشد.

 

در شبکه های عمومی کار نمائید
طرز خروج از sandbox
سوشیال سیگنال در واقع سیگنال هایی میباشد که از شبکه‌های‌اجتماعی گوناگون به تارنما شما فرستاده میشود. در حالتی که گوگل آنالیتیکس را به تارنما خویش وصل کرده باشید، می‌توانید تعداد سیگنال هایی که از سمت شبکه‌های‌اجتماعی متعدد به وب سایت شما ارسال شده است را ملاحظه کنید.

براین اساس برای بیرون شدن از sandbox گوگل مسلما در کانال های مانند توییتر، اینستاگرام، پینترست و … عمل فرمایید.

 

از منشن فارغ از لینک و پیوند استعمال کنید
خواسته از منشن سوای پیوند، بیان اسم مارک در سایت های دیگر سوای لینک و پیوند دهی می‌باشد. مثلا در شرایطی‌که درین محتوا مارک یک فروشگاه مشهور را اسم ببریم، گوگل با مشاهده کردن اسم مارک در تارنما دیگری، به اعتبار آن اضافه می نماید. هر یک‌سری ارزش منشن سوای لینک بسیار زیر خیس از بک لینک و پیوند می باشد البته در هر شکل قادر است به بیرون شدن از گوگل سند جعبه یاری دهد. برای شناخت با منشن سوای لینک و پیوند نوشته‌علمی \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"منشن سوای لینک و پیوند یا این که Linkless Mention چیست؟\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" را استیناف کنید.

 

بک لینک بگیرید
به دست آوردن بک لینک و پیوند برای سایت دقیقا مانند بازی دوسر شکست می باشد! یک نادرست خرد کافیست تا تارنما شما روی هم رفته از نتیجه ها حذف خواهد شد. روی هم رفته تصاحب کردن بک لینک و پیوند از سایت های دارای اعتبار دیگر، به گوگل علامت میدهد که وبسایت ما از نظر دیگرافراد گزینه پذیرش است.

اینک چنانچه خریداری نمودن بک لینک و پیوند اصولی نبوده و از همه اساسی خیس به طور غیر طبیعی باشد، فایده عکس خواهد داد. براین اساس در زمان خریدن بک پیوند برای سایت به طبع از یک سئوکار حرفه‌ای کمک بگیرید. در نوشته‌ی علمی \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" شایسته ترین شیوه های فراهم نمودن بک پیوند \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" به طور بدون نقص طریق به چنگ آوردن بک پیوند را خیال و خاطر داده ایم.

 

مدرک جعبه گوگل فقط برای وب سایت های مبتدی و تازه کار وجود ندارد!
در حالتی که وبسایت شما به هر علتی به وسیله گوگل جریمه شد، در صدر بایستی محتواهای بی بها را پاک فرمائید. بعد چنانچه بک لینک های بی قیمت و نا دارای اعتبار دارید نیز Disavow فرمایید. بعداز آنکه تمام خطاهای قبل را منزه کردید، گوگل گشوده شمارا به گواهی جعبه خواهد توفیق. برای اینکه وبسایت شما برای دوم در سندباکس قرار می گیرد، گوگل با آلرژی بیشتری به وبسایت شما نگاه می نماید. به این ترتیب می بایست سعی نمایید با تکنیک های کلاه سپید سایت را از این شرایط بیرون فرمایید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


الگوریتم فرشنس گوگل یکی از الگوریتم درجه بندی جستجوی گوگل است که تاثیر زیادی در کارایی جستجوی گوگل داشته است. بعداز شروع به عمل الگوریتم فرشنس، جستجوی گوگل متحول شد و اصول محتوا نویسی و seo به طور کلی تغییر‌و تحول کرد. پس از الگوریتم فرشنس، تنها تارنما هایی در بالا نتایج جستجو قرار گرفتند که محتوای به روز داشتند. درپی این نوشته‌علمی با سازوکار الگوریتم فرشنس گوگل و طرز های تاثیر آن بر سئو وبسایت آشنا خواهیم شد.
الگوریتم های جستجو گوگل
زمانی عبارتی را در موتور جستجو گوگل جستجو دوره آموزش سئو می کنید، کار گوگل این نیست که صرفا صفحات مرتبط را نشان دهد. گوگل خلال اینکه صفحه های مرتبط را نشانه میدهد آن‌ها را سکو بندی نیز می کند. به همین علت صفحاتی که احتمال دارااست بیشتر درپی آن باشید، در نتایج بالاتر گوگل نشان داده میشود. هر چقدر در نتایج بالاتر نمایش داده شوید، افراد بیشتری شما‌را خواهند روءیت کرد. به این ترتیب برای اینکه بیشتر دیده شوید می بایست با الگوریتم های گوگل آشنا باشید و بدانید هرکدام چه طور فعالیت می کنند.
الگوریتم فرشنس گوگل چیست؟
معنای لغوی فرشنس، تازگی و تازه بودن است. الگوریتم فرشنس با عنوان الگوریتم تازگی محتوا نیز شناخته می‌شود.تاریخچه ایم الگوریتم به‌این صورت هست که؛ در سال 2010 پیش گویی شد که تا سال 2017 حجم اطلاعاتی که تشکیل داد می‌شود بیشتر از اطلاعاتی می باشد که در 5 هزار سال قبلی تشکیل داد شده است و با توسعه تکنولوژی روز به روز بر حجم اطلاعات افزوده می گردد، مدیریت این حجم از اطلاعات خود یک مسئله هست. حجم زیاد اطلاعات سبب ساز می شود کاربران با حاصل جستجوی زیادی که مرتبط هم نیستند رو به رو شوند. این مراحل از سال های گذشته استارت شده بود و به دنبال شدت بیشتری پیدا کرده بود. گوگل برای مدیریت این مسئله بر آن شد که الگوریتمی به عنوان الگوریتم فرشنس برای شناسایی و تشخیص تازگی محتواها ترتیب دهد.

برای ادراک عالی این مساله فرض فرمایید؛ یک کاربر قصد داراست نتایج فوتبال را از اینترنت دنبال کند. با توجه به حاصل لحظه ای فوتبال، خیلی مهم هست که نتایج آپ تو دیت نمایش داده شود. در اینجا محتوایی که جدید تر است بیشتر از محتوایی که سابق می باشد و بازدید بالا داراست، التفات پیدا می کند.

در سال 2012 یک نوشته‌علمی منتشر شد که نشان می‌بخشید 16 الی 20% جستجوهایی که کاربران هر روز اعمال می دهند، جدید میباشند و برای اولین بار می‌باشد که جستجو می شوند. برای پاسخ بدین جستجوهای جدید باید اطلاعات تازه و دست اول در دسترس باشد. الگوریتم فرشنس ساز و عمل جدیدی ساخت که صفحه های دیرین و آپ تو دیت از هم تفکیک شوند و صفحه ها آپ تو دیت و تازه در حق اولویت قرار گیرند، تا کاربران به نتایج آپ تو دیت دست پیدا کنند.

الگوریتم فرشنس گوگل
اینکه از الگوریتم فرشنس گوگل پیروی کنید یا نه، تاثیرات متفاوتی روی بیزنس شما خواهد گذاشت. در حالیکه بوسیله همگام شدن با سرعت دنیای دیجیتال و سازگاری با الگوریتم فرشنس می توانید از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید، اگر آپ دیت بودن و تازگی را نادیده بگیرید، حتما صدمات زیادی از دنیای جدید تکنولوژی و نه تنها الگوریتم فرشنس گوگل خواهید خورد.

برای سازگاری با به روز های گوگل روش های زیادی وجود دارد. اما نکته ای که در همگی ی آن ها وجود دارد این است که، در تمامی ی این طرز ها باید مقصود و استراتژی اساسی آخرین آپدیت ها را در نظر بگیرید و آن را دنبال فرمایید. برای سازگاری با الگوریتم فرشنس گوگل باید از مشی (QDF(Query Deserves Freshness تاسی کنید. این اسلوب بر این یقین می باشد که، اشخاصی که در گوگل به دنبال جستجوی اطلاعات هستند، لایق حاصل نو و آپ تو دیت هستند. بنابراین موضوعاتی که جدیدا پوشش بیشتری داده شده اند و به اصطلاح نو و دست اول هستند و اطلاعات جدیدتر، شانس بیشتری دارند که به مخاطبان نمایش داده شوند.

الگوریتم فرشنس از یک برنامه ی پشتیبان که کافئین نام داراست، به کارگیری می کند. اپلیکیشن ی کافئین فضای بلندمرتبه اینترنت را به بخش های کوچک تقسیم کرده و صفحات آن بخش های کوچک را مبنی بر تازگی و نو بودنشان تروتمیز می کند.

 

راهکارهای الگوریتم فرشنس گوگل برای سئو سایت
تا اینجای نوشته ی علمی با ساز و شغل الگوریتم فرشنس آشنا شدیم. موقتا این سوال پیش می‌آید راهکارهای عملی برای الگوریتم تازگی محتوا چیست؟ چه‌گونه از الگوریتم فرشنس گوگل برای بهینه سازی و seo تارنما به کار گیری کنیم؟ به دنبال به عنوان کردن این راهکارها می پردازیم.

تاثیر الگوریم فرشنس گوگل بر سئو تارنما
1. بروزرسانی محتواهای کهن
تلاش محتواهای دیرین وب سایت خود رسیدگی کنید. در بین آن ها محتواهایی که در گذشته درجه و بازدید نه داشته اند را معین کنید و تقدم را بروزرسانی و آپ تو دیت کردن این محتواها قرار دهید. برای مرتب کردن بروزرسانی ها می توانید از ابزارهای تقویم محتوایی استعمال کنید.

بروزرسانی محتوا کهن تاثیر زیادی بر سئو وب سایت دارااست و به گوگل این سیگنال را می دهد که وب سایت شما و فعال می باشد و برای نیاز مخاطب ارزش قائل هست.

در صورتی که محتواهای دیرین وبسایت شما با اتفاقات تازه بروز نشوند، نیازهای مخاطبان را پوشش نمی دهند و مخاطبان سایت شما را رخنه‌ می کنند. مطالب سابق را به راحتی می توانید به روز فرمایید. کافیست اطلاعات تازه و نو را به محتوا اضافه نمائید و بر طبق جستجوهایی که کاربران اعمال می‌دهند آن را با صرفه کنید. با این شغل هم محتوای شما آپدیت و تازه می‌شود و هم به عنوان یک محتوای جامع و کامل از گوگل جايگاه ی نه میگیرد.

 

2. استفاده از روش های جدید تشکیل داد محتوا
استعمال از روش های تازه و متعدد ساخت و ساز محتوا به الگوریتم تازگی محتوا ثابت می کند، وب سایت شما و صفحه های آن نو و آپ تو دیت است. انواع ساخت محتوا مثل تصاویر، اینفوگرافیک، پادکست، ویدیو و… را به محتوای متنی خود اضافه فرمایید، تا کاربران بیشتر جذب محتوای شما شوند.

اکثری از کاربران از طریق تصاویر یا کلیپ وارد وبسایت شما میگردند. در واقع ممکن می باشد یک محتوای چند رسانه ای از سایت شما، توسط الگوریتم فرشنس جدید تشخیص داده شود و کاربران زیادی را با خود به سایت بیاورد.

 

3. همگام بودن با اتفاقات کنونی
در صورتی‌که در حوزه ای فعالیت دارید که مرتبط با یک صنعت یا تکنولوژی خاص است، قطعا اتفاقات آن را زیر لحاظ داشته باشید. اتفاقات تازه پیرامون حوزه ی کاریتان را دنبال فرمائید و در محتواهایتان آنان را پوشش دهید. امروزه کاربران بیشتر از هر وقتی با اطلاعات روبرو هستند. حدس این اطلاعات هر تعدادی کوچک باشند، شمارا می تواند موفق میدان کند.

 

4. تکثیر محتواهای همیشه سبز
محتواهای همیشه سبز محتواهایی می باشند که همیشه مورد اعتنا کاربران قرار دارند و همواره ترافیک و بازدید نه دارند. اهمیت محتواهای همیشه سبز در طول زمان کم نمی شود براین اساس؛ فضای خوبی برای سرمایه گذاری محتوایی دارند. از آنجایی که محتواهای همیشه سبز اطلاعات ثابتی را پوشش می دهند، نیاز به بروزرسانی هم ندارند.

 

الگوریتم فرشنس چه وبسایت هایی را پایین تاثیر قرار میدهد؟
بیشتر آپدیت ها و الگوریتم های گوگل در راستای تنگ کردن رقابت در فضای جستجو می‌باشند. در بعضی مواقع بعد از آپدیت های گوگل، وبسایت هایی که بازدید نه داشتند، قابلیت دیده شدن خود را از دست میدهند زیرا؛ گوگل آن ها را همگام با سیاست های خود نمی بیند.

اما در خصوص الگوریتم تازگی محتوا زمینه فرق می کند. بعد از اجرای الگوریتم فرشنس، سایت هایی که شانس زیادی برای دیده شدن نداشتند، خوب دیده شدند و گزینه دقت کاربران قرار گرفتند. این بار قرار خریداری کردن یک ورقه در نتیجه ها جستجو متاثر از یک معیار مهم به نام تازگی و فرشنس بودن محتوا بود.

الگوریتم فرشنس گوگل
به نقل از سایتومتریکس، الگوریتم فرشنس سبب شده سایت های خبری، ورزشی و سایت های برند های تعالی بیشتر گزینه دقت گوگل قرار گیرند. زیرا؛ این وب سایت ها اکثر اوقات محتواهای آپ تو دیت و جدید منتشر می کنند. روی هم رفته برد با وبسایت های آپ تو دیت و تازه می‌باشد.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


صفحه اصلی وب سایت یکی‌از مهم ترین صفحات یک وب سایت است؛ چرا‌که اولین برگه ای که اکثر زمان ها کاربران و گوگل آن را پژوهش می کنند، همین صفحه اصلی وب سایت می‌باشد. به همین دلیل بهینه سازی کاغذ مهم یک کدام از اقداماتی می باشد که باید صورت پذیرد. البته چطور می توانیم برای بهینه سازی صفحه اولیه تارنما اقدام کنیم؟ در ادامه این نوشته‌ی علمی به فراگیری سئو برگه اصلی تارنما پرداخته ایم. 

دوره آموزش سئو

چرا seo شیت مهم وب سایت مداقه دارد؟
بهینه سازی مجموعاَ قضیه بسیار مهمی در مجموع قسمت های یک تارنما محسوب می شود. می قدرت اینطور اظهار کرد که شیت مهم هر وبسایت، مانند ویترین یک مغازه هست که تاثیر زیادی در ذهن کاربران دارااست. به طوریکه کاربران با دیدن ورقه اول سایت تصمیم می گیرند که به سایر صفحات بروند یا نه؟ علاوه بر این بهینه سازی برگه نخستین یا اساسی تارنما، به ارتقاء نرخ تبدیل یاری کرده و در سود سبب سودآوری بیشتر شما نیز می‌گردد.

 

آموزش سئو ورقه اصلی
پیرو به شما خیال می دهیم چطور شیت اول سایتتان را سئو فرمایید:

1. تعیین عنوان مناسب برای کاغذ اولیه
عنوان برگه اساسی وبسایت همان چیزی می باشد که در شیت نتیجه ها به کاربران نمایش داده می شود؛ در واقع تگ عنوان به کاربران می گوید که در صورت کلیک روی این کاغذ، با چه اطلاعاتی روبرو خواهند شد. علاوه بر این، گوگل به امداد تگ عنوان موضوع سایت شما‌را مشخص و معلوم و برای مرتبه بندی آن اقدام می کند.

اما تگ عنوان برای کاغذ مهم تارنما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ضمن نام برند، از کلمه کلیدی نیز استفاده کنید
عنوان شیت اول باید حداکثر 60 کاراکتر باشد
حتما واژه کلیدی مهم و مقصود شما در نخستینِ تگ عنوان باشد
از به کار بردن تعدادی کلمه کلیدی متفاوت جدا خودداری کنید
نام تجاری برند یا دامین را نیز درپی ذکر نمایید

2. بهینه سازی منوی سایت


منوی وب سایت مانند یک راهنما به کاربر کمک می کند تا بتواند به صفحات دیگر سایت برود. اما باید به‌این نکته توجه نمایید که لینک صفحاتی را در منو کاغذ اصلی قرار بدهید که از مداقه بالایی برخوردار باشند. اما چه صفحاتی را در منو قرار بدهیم؟

به آدرس های ذیل توجه فرمائید:

https://www.webpouya.com/seo

https://www.webpouya.com/blog/the-cost-of-web-design-wordpress

این دو ورقه در منوی صفحه نخستین وب قابل مشاهده می‌باشند؛ در حالتی‌که به آدرس اولین نگاه فرمائید، با صفحه نخستین تارنما تنها یک کلیک فاصله دارد؛ آدرس دوم نیز با صفحه اول سایت دو کلیک فاصله داراست. با دقت به‌این قضیه عالی هست لینک صفحاتی را در منو قرار بدهید که حداکثر سه کلیک با صفحه اول سایت فاصله دارا هستند.

علاوه بر این ها از منوی چسبان یا sticky menu به کارگیری فرمائید. با این امکان زمانی که کاربر به تحت کاغذ اسکرول می کند، بازهم به منو دسترسی دارد. یعنی نیازی نیست دوباره به نخستینِ صفحه برگردد تا بتواند قسمت های دیگر منو را مشاهده کند.

یک ساختار اشکار، اصولی و درست برای منوی تارنما سبب کاهش نرخ خروج وبسایت شده و به کاربر یاری زیادی می کند.

 

3. ایجاد محتوای اصولی برای صفحه اولیه سایت
از دیگر اقدامات برای بهینه سازی صفحه اولیه سایت، ایجاد محتوای اصولی و سئو شده است. جمعاًَ محتوای شیت اصلی سایت قادر است به سه صورت زیر باشد:

جزئیات مربوط به شرکت، تصاویر اسلایدی و لینک به صفحات متعدد سایت در سایت شرکتی
منوی محصول ها، پیشنهادات، وبلاگ و لینک به سایر محصول ها در دکان های اینترنتی
آخرین وبلاگ و مقاله ها اساسی در وبسایت های وبلاگی
پس در بالا بایستی با دقت به نوع سایتتان، محتوای کاغذ اصلی را تولید فرمایید. برای محتوا گذاری تنها به تصویر و ویدئو فارغ از متن اکتفا نکنید.

 

4. توضیحات متا را اصولی بنویسید


به همان اندازه ای که عنوان صفحه اصلی تارنما التفات دارااست، توضیحات متا آن نیز مهم می‌باشد. توضیحات متا یا متا دیسکریپشن همان متنی می‌باشد که ذیل لینک وب سایت شما به استفاده کننده در نتایج نمایش داده می شود. مخاطب با تلاوت آن متوجه می‌شود که در این شیت چه اطلاعاتی منتظر او است.

جمعاَ گوگل ترجیح می‌دهد توضیحاتی که شما نوشته اید را به کاربران نشانه بدهد تا خودش متنی را جایگزین کند. به همین ادله عالی می‌باشد کل اصول seo را در حین نوشتن متادیسکریپشن رعایت فرمائید. توصیه می کنیم نوشته‌علمی \\\" متا دیسکریپشن چیست؟ \\\" را تفحص کنید تا بهترین توضیحات متا را بنویسید.


5. لینک سازی داخلی و خارجی در شیت اصلی
همانطور که گفتیم برگه مهم تارنما راهی برای دسترسی کاربران به صفحه های دیگر می‌باشد؛ به همین ادله باید لینک و پیوند صفحاتی در آن قرار بگیرد که بیشترین واکنش را برای ما دارااست. علاوه بر این لینک و پیوند سازی در فوتر نیز قادر است به شما کمک زیادی کند.

علاوه بر پیوند سازی داخلی، پیوند سازی خارجی نیز مداقه زیادی دارااست. هرچه تعداد وب سایت های پر ارزش و معتبری که به تارنما شما لینک میدهد، بیشتر باشد، دامین آتوریتی سایت نیز بالا می رود. این ادله باعث افزایش اعتبار وبسایت در گوگل نیز شود.

 

6. بهینه سازی تگ H1
گام‌بعدی در seo شیت اساسی، سئو تگ H1 می‌باشد. این تگ معین می کند که محتوای کاغذ اصلی سایت شما حول چه محوری می چرخد. هر صفحه کلاً می بایست صرفا یک تگ H1 داشته باشد و این تگ می بایست دربرگیرنده لغت ها کلیدی نیز باشد.

 

7. سرعت کاغذ مهم را افزایش بدهید


از دیگر اقدامات برای سئو ورقه اصلی سایت، بهینه سازی سرعت آن است. چنانچه لود کاغذ ای بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد، 40 درصد از کاربران شیت را رخنه‌ خواهند کرد. اما برای افزایش سرعت تارنما چه اقداماتی را انجام بدهیم؟

از یک هاست با کیفیت بالا استعمال فرمایید که قطعی زیادی نداشته باشد.
سایز تصاویر را به یاری فتوشاپ درست فرمایید.
تصاویر صفحه اساسی وبسایت را باصرفه فرمایید؛ برای این فعالیت می توانید از tinypng به کارگیری فرمائید.
برای قرار دادن کلیپ در صفحه اولیه وب سایت، شروع آن را در آپارات بار گذاری و پیوند آن را در سایتتان قرار بدهید.
در‌حالتی که از CMS ها به کارگیری می کنید، افزونه ها و قالب تارنما را بروز نگه دارید.
پیشنهاد می‌کنیم نوشته ی علمی \\\" ارتقا سرعت سایت وردپرسی \\\" را مطلقا مطالعه نمایید.

 

8. استعمال از تصاویر جذاب در برگه اول وب سایت
برای seo شیت اصلی یک سایت باید از تصاویر دیدنی و کیفیت بالا استفاده نمایید. در شرایطی که در کاغذ اول سایتتان تنها به متن اکتفا فرمایید، کاربران خسته شده و ممکن هست وب سایت شمارا رخنه‌ کنند. در حین به کارگیری از تصاویر به نکات زیر دقت فرمایید:

برای تصاویر خود از تگ آلت به کار گیری نمایید. ( تگ alt تصاویر چیست؟ )
بهتر می باشد قسمت متن را از تصویر جداگانه فرمایید؛ گوگل نمی تواند متن تصاویر jpg یا png را بخواند.
سایز تصاویر را باصرفه کنید.
حجم تصاویر را به امداد ابزارهای مختلف نادر فرمائید.

9. لوگو وب سایت را با صرفه فرمایید
ارتقاء برندینگ سایت تاثیر زیادی در جذب کاربر دارد؛ بسیاری از اقدامات در بهینه سازی به خواسته همین فعالیت ایفا میگردد. برای معرفی برندتان به سایرافراد بایستی از یک لوگو مناسب استفاده نمائید. قرار دریافت کردن لوگو شما در صفحه مهم سایت و در جای مناسب از مداقه ویژه ای برخوردار است. در نوشته ی علمی \\\" ویژگی لوگو فروشگاه اینترنتی \\\" به صورت کامل در این مورد صحبت کرده ایم.

 

10. از CTA یا فراخوان به کار استفاده فرمائید


هدف نهایی از طراحی وب سایت و seo آن افزایش نرخ تبدیل تارنما می‌باشد. یعنی کاری نمائید که استفاده کننده برای خرید کالا یا استعمال از خدمات شما ترغیب شود. ولی این فعالیت چه گونه امکان پذیر است؟

فرض نمایید محتوایی را برای معرفی یکی‌از خدمات سایتتان نوشته اید و کاربر آن را تا پایان تحقیق می کند. اینک باید چه اتفاقی بیفتد؟

طبیعتا هدف شما از نوشتن این محتوا صرفا معرفی خدماتتان به کاربران نبوده می‌باشد؛ بلکه می خواهید با این شغل آن ها را به استعمال از آن خدمات تشویق فرمائید. برای رسیدن به‌این غرض باید از Call-to-Action استفاده نمایید. شما میتوانید در انتهای آن متن از یک دکمه با متنی جالب به کارگیری فرمایید و از استفاده کننده بخواهید برای خرید این مال یا استفاده از خدمات روی دکمه کلیک کند.

شما با قرار دادن دکمه Call-to-Action در ورقه اولیه سایتتان کاربران را به ایفا عملی دعوت می‌کنید. حالا این اقدام می تواند خرید محصول باشد یا ارسال ایمیل، چت آنلاین، مشاهده ارزش و یا لبریز کردن فرم.

 

11. بهینه سازی نسخه موبایل برای صفحه اصلی
بیش از 70 درصد از کاربران از طریق گوشی یار تارنما های مختلف را مطالعه می کنند. به همین دلیل سازگاری سایت با موبایل و سایر نمایشگر ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طبق الگوریتم mobile first index، یکی معیارهای گوگل برای رتبه بندی تارنما ها همین آیتم می‌باشد. در صورتی‌که می خواهید برگه اصلی سایتتان بیشترین نرخ تبدیل و بازدید را داشته باشد، بایستی آن را واکنش گرا طراحی کنید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


در عالم امروز، رقابت برای فروش تولید ها و خدمات روز آپ تو دیت افزایش می یابد و کسب و کارها در ادامه رویه هایی برای جذب مشتری میباشند. شاید، در قبلی کیفیت کلام اول را میزد، اما امروزه بایستی در کنار کیفیت، گونه های نحوه های بازاریابی را هم برای جلب اعتنا مشتری بکار موفقیت. قیف فروش، یکی از‌از روش های مفید بازاریابی، برای جذب مشتری می باشد. ولی قیف فروش چیست؟ مزایا و عنایت قیف فروش برای حصول و کارها چیست؟ در پی به‌این سوال ها پاسخ خواهیم اعطا کرد.
قیف فروش چیست؟
قیف فروش (Sales Funnel) اصطلاحی هست دوره آموزش سئو در بازاریابی، برای فهم و شعور خوب روند و پروسه فروش در یک کسب و کار. قیف فروش مجموع پروسه و مسیری است که طی آن مشتری مقصود به یک مشتری حقیقی وواقعی تبدیل می شود. فرایند بازاریابی قیف فروش از یک سرنخ (لید) شروع میشود و تا تبدیل شدن سرنخ به مشتری بالفعل ادامه مییابد.
اما چرا به این مدل بازاریابی قیف فروش می گویند؟ قیف دو دهانه ورودی و خروجی داراست. دهانه ی ورودی گرانقدر هست و گنجایش زیادی داراست، ولی دهانه خروجی کوچک است و گنجایش آن کمتر می باشد. مباحث بازاریابی هم به این صورت می‌باشد. افراد زیادی با محصولات و خدمات بیزنس آشنا می شود اما تعداد بسیار اندکی از این جامعه هدف به مشتری حقیقی و واقعی تبدیل می‌شوند و اقدام به خرید تولید ها و خدمات می کنند، به همین علت اسم قیف را روی این مدل بازاریابی گذاشته اند.
مشتریان در مدل قیف فروش به سه مجموعه تقسیم می‌شوند، که هر مورد اصطلاحاتی دارند. این سه تیم مشتری عبارتند از:
Leads به معنای افراد راغب به کسب و کار و تولیدات و خدمات.
Prospects مشتری های بالقوه که شانس خریدار شدنشان بالاست را میگویند.
Customers مشتری های حقیقی وواقعی و بالفعل می باشند که از مال و خدمات خرید می کنند.
همانگونه که گفتیم؛ در روند قیف فروش با 3 دسته مشتری طرف هستیم، که از یک لید یا سرنخ شروع می شود و خط مش زمانبر تا مشتری واقعی شدن می پیماید.
کل کسانی که به محصولات، خدمات، کسب و کار و تبلیغات واکنش نماد می‌دهند یا به صورتی با بیزنس در مورد میباشند، جز سرنخ ها می باشند و در دهانه والا قیف قرار می‌گیرند.
گروه دوم مشتری های بالقوه هستند که احتمال دارد به مشتری حقیقی و واقعی تبدیل شوند. این مشتری ها در ‌میانه قیف فروش قرار می گیرند . این مجموعه به نوعی فیلتر شده اند و تعداد آن‌ها از سرنخ ها کمتر می‌باشد.

در مرحله آخری تعداد زیادی از مشتری ها با گذشتن از حایل فیلترهایی، از خرید منصرف می گردند، تا در نهایت مشتری هایی که از دهانه پایینی و باریک قیف عبور می کنند باقی بمانند. بدین مشتری ها مشتری حقیقی وواقعی می گویند.

ایده آل ترین وضعیت این هست که؛ به جای قیف فروش استوانه فروش باشد؛ یعنی تمام اشخاصی که می‌باشند به مشتری واقعی تبدیل شوند اما چنین چیزی غیر ممکن هست. پس نقش بازاریابان فروش محصول ها چیست؟ متخصصان بازاریابی باید درین فرآیند با راهکارهایی مشتری را به سمتی هدایت کنند که از دهان باریک قیف عبور کنند. این فعالیت با طریق هایی مثل: معرفی مزایای محصولات، مقایسه رقبا و … ایفا می‌گیرد. به عنوان کردن دیگر می بایست مشتری از دید ذهنی مهیا خرید خواهد شد.

در حالتی که تصمیم گرفته اید قیف فروش برای حصول و کارتان اجرا فرمایید؛ تصمیم بسیار هوشمندانه ای گرفته اید. برای اجرای قیف فروش، نباید به دنبال یک طرح از پیش تعیین شده باشید. زیرا؛ قیف فروش برای هر کسب و کاری گوناگون است. باید با کمک تصاحب کردن از متخصصین بازاریابی و استفاده از دانش خاص هر بیزنس، قیف فروش منحصر کسب و کار را راه اندازی کرد.

در صورتی سایت دارید برای آغاز توصیه می کنیم استارت یک استراتژی ساخت و ساز محتوا مناسب و حاذق برای دستیابی و کارتان بنویسید. بعد از آن در محتواهای خود شروع به پیاده سازی قیف فروش نمایید.

 

فرایند قیف فروش
یک لید یا افراد علاقمند به تولید ها و خدمات شما روند تحت را دنبال می کند تا به مشتری حقیقی و واقعی تبدیل شود.

 

تشکیل داد درایت و استحضار
برای اینکه مشتری، خریدار متاع یا خدمت خواهد شد، می بایست از آن دور اندیشی داشته باشد. مشتری می بایست از حضور تجارت آگاهی داشته باشد تا جذب آن شود . هیچ کسی قدرت این را ندارد که محصول را به کسی بفروشد که از آن آگاهی نداشته باشد. در این مرحله که یکی سخت ترین مراحل قیف فروش می باشد، باید به طرز های مختلف اقدام به جذب مشتری نمائید تا دیده شوید.

ایجاد علاقه و حصول اطلاعات
بعد از درایت مشتری از حضور کسب و کار، بایستی به آن ها اطلاعاتی درباره ی مزایای تولیدات از طریق تبلیغات داده شود. مشتری بایستی بداند؛ شما قرار است چه کار مفیدی برای او اعمال دهید تا به دستیابی و کارتان علاقمند گردد.

ارزیابی تولیدها و خدمات
در این مرحله مشتری، پس از اینکه احساس نیاز به تولید ها و خدمات پیدا کرد، آغاز به تحقیق آن ها می کند. برای اینکه در ارزیابی مشتری برنده شوید باید تبلیغات اثر گذار اعمال دهید و برتری های خود نسبت به رقبایتان را یاد آوری کنید. توجه داشته باشید هیچ وقت در این مسیر رقبایتان را تخریب نکنید. در صورتیکه صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید نوشته‌علمی جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی می تواند به شما کمک کند.

تصمیم گیری
این مرحله بسیار مهم می‌باشد. مشتری هنوز مردد است که از شما خرید کند یا نه؟ برای اینکه مشتری شمارا انتخاب کند، باید همه اطلاعات محصول را در چنگ او قرار دهید. به گونه ای که هیچ مسئله مبهمی برای او نمانده باشد تا بدون چاره خواهد شد برای یافتن پاسخ به سراغ رقبایتان برود.

اقدام به خرید
این مرحله وسیع ترین و مهم‌ترین مرحله قیف فروش می باشد. مشتریانی که به این مرحله رسیده اند، تصمیم گرفته اند از شما خرید کنند. اما هنوز یه خرده مردد هستند. باید با یک سفارش وسوسه برانگیز و مدبرانه مثل: تخفیف، اقساط و … آنان را مصمم به خرید فرمایید.

تبدیل به مشتری همیشگی و خرید مجدد
یکی‌از علل تداوم استحصال و کارها، داشتن مشتری های با مسئولیت و مستمر هست. درین مرحله با استفاده خدمات پس از فروش، حفاظت درست و … می توان مشتری حقیقی و واقعی را به مشتری دارای مسئولیت تبدیل کرد. در یک علم بازاریابی محافظت مشتریان دیرین بسیار اصلی تر و ساده تر از به دست آوردن مشتری جدید می‌باشد.

این مراحلی که گفته شد به صورت عمومی برای همه کسب و کار است اما بسته به موقعیت بیزنس می توان به آن ها مواردی اضافه کرد یا کم کرد.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


صاحبان مغازه های آنلاین، همه درپی راهی برای جذب مشتری و فروش بیشتر میباشند. یکی از شیوه های افزایش ترافیک وبسایت فروشگاه آنلاین، بهینه سازی سایت فروشگاهی می باشد. در ادامه یادگرفتن سئو تارنما فروشگاهی در سال 2022 و مزایای آن را بیان کرده ایم.
سئو وب سایت فروشگاهی چیست؟
وقتی که بخواهید محصولی را در سطح وب عرضه فرمائید، نیاز به طراحی وب سایت فروشگاهی دارید؛ اما طراحی وب سایت فروشگاهی به تنهایی کافی نیست؛ برای ارتقا بازدید از تارنما و فروش بیشتر مورد نیاز است تا تکنیک های seo را به صورت اصولی روی وب سایت پیاده نمایید.
تفاوت بهینه سازی سایت فروشگاهی با seo سایر وبسایت ها در‌این است که هدف ما از سئوی سایت فروشگاهی، seo یک وب سایت با تعداد محصولات بالا و نسبتاً مشابه یکدیگر هست. از بزرگرین چالش هایی که در حین سئو وبسایت فروشگاهی دوره آموزش سئو با آن مواجه می شویم، وجود صفحات شبیه به هم یا کنیبال می باشد. (کنیبال چیست؟) در منفعت اولین گام در سئو سایت فروشگاهی بر خلاف سایر وب سایت ها، باصرفه کردن صفحات شبیه به هم برای سهولت ایندکس شدن آنان است.
چرا سئو وب سایت فروشگاهی اهمیت داراست؟
سئو فروشگاهی یعنی باصرفه کردن تارنما یا فروشگاه برای موتورهای جستجو با امداد تکنیک های گوناگون. زمانی که اقدام به سئو سایت کردید، به مرور زمان ترازو ترافیک سایت را ارتقا خواهید اعطا کرد. درحال حاضر این ترافیک وب سایت چه تاثیری بر روی تارنما شما داراست؟ حدود 44 درصد مردم فقید برای خرید از سایت های فروشگاهی، استارت جنس خود را در اینترنت جستجو می کنند. زمانیکه ترافیک سایت شما با یاری seo ارتقا یافته باشد، در فایده این فروشگاه در نتایج اول گوگل نماد داده گردد. همچنین 23 درصد از سفارشات آنلاین از طریق دکان هایی ایفا می گیرد که ترافیک بالایی داشته و در گوگل نمایش داده می‌شوند.
رعایت نکات بهینه سازی برای وبسایت فروشگاهی
در حالتی که قالب سایت شما شخصی و یا اختصاصی است، برای اطمینان از seo تکنیکال بودن وبسایت، آن را با ابزار w3schools validator تفحص نمائید. سئو تکنیکال یعنی وب سایت شما از حیث ساختار اصلی و کد نویسی برای موتورهای جستجو قابل فهم و شعور باشد.

پس از آن که وب سایت خود را از حیث کد نویسی قالب پژوهش کردید، باید نکات زیر را نیز ایفا دهید:

نقشه سایت خود را در سرچ کنسول ثبت نمائید. برای این کار به نوشته‌ی علمی معرفی نقشه سایت به گوگل میتوانید رجوع‌کنید.
سرعت تارنما را با ابزار هایی که درپی ذکر میکنیم بهینه فرمائید.
برای کاربر یک تجربه بهتر ایجاد فرمائید، (UX) یا ظاهر سایت را با صرفه فرمائید.
دربین صفحه ها داخلی وب سایت پیوند سازی اصولی و مرتبط جاری ساختن دهید.

فراگیری بهینه سازی وبسایت فروشگاهی


seo داخلی فروشگاه آنلاین
راه و روش های زیادی برای بهینه سازی فروشگاهی وجود دارد که در‌پی آنها را به طور بی نقص بیان کرده ایم. اما رعایت نکات زیر نیز اهمیت داراست:

ساختار دکان خود را بگونه ای طراحی نمائید که انتقال از ورقه تولیدها به صفحه اصلی به نیکی صورت پذیرد.
برای جلب اتکا بیشتر مشتری، آدرس و تلفن مغازه خود را مطرح نمایید.
اخذ اینماد هم به بهینه سازی سایتتان در حین بر مدت کمک زیادی می کند.

1.به حساب آوردن رقیبان کاری
یکی از نکات مهم در آموزش بهینه سازی وبسایت فروشگاهی، بررسی رقبا می باشد. شاید بگویید دستیابی مرتبه بهتر در گوگل و رعایت اصول بهینه سازی برای موفقیت مغازه کافی هست. البته بایستی بدانید که پژوهش رقیبان یک کدام از اصلی ترین عمل ها برای بهتر کردن اصول کاریتان است. برای محاسبه کردن فعالیت رقیبان، می بایست لغت ها کلیدی استفاده شده در وبسایت فروشگاهی آن ها، تعداد بک پیوند ها، سایت هایی که از آنها بک لینک و پیوند گرفته اند و ...را تفحص نمائید. برای نظارت میتوانید از ابزار های رایگانی مانند پیشنهادات گوگل، گوگل ترندز به کار گیری نمایید. همچنین برای بررسی بک لینک های رقیبان میتوانید از وب سایت رنک سیگنال امداد بگیرید.

در نوشته‌ی‌علمی \\\" به حساب آوردن سایت رقیب \\\" به شما خیال داده ایم که چطور رقبای سایتتان را رسیدگی فرمائید.

 

2. پیدا کردن لغات کلیدی
از مهمترین پروسه سئوی وبسایت فروشگاهی را می توان پیدا کردن لغات کلیدی دانست. کاربران فضای اینترنت، همیشه از لغت ها خاصی در جستجو های خود استعمال میکنند. شناختن این لغات، باعث میشود شما در مطالب دکان خود مانند توضیحات جنس، نام کالا و … از لغات مناسب استعمال نمایید. سوای به کارگیری از کلمات کلیدی، امکان بهینه سازی صفحه ها کالا و مغازه وجود ندارد.

شیوه های مختلفی برای پیدا کردن عبارات کلیدی وجود دارد که در ادامه بهترین طرق جستن کلمه ها کلیدی برای seo وب سایت فروشگاهی را خوا هیم گفت:

1. کشف کردن کلمات کلیدی از طریق پیشنهادات گوگل

در این شیوه کافیست عبارت مورد نظرتان را در گوگل سرچ نمائید. طبق تصویر ذیل می‌توانید نمونه های بیشتری از لغت ها کلیدی مرتبط را پیدا کرده و از آن استعمال کنید. همچنین با کلیک روی هریک از این کلمات، باز هم نمونه های بیشتری به شما پیشنهاد شود.

 

2. استعمال از سایت های نظارت بهینه سازی

شما می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با تارنما فروشگاهیتان از وب سایت های احتساب سئو استفاده فرمائید. این وبسایت ها علاوه بر معرفی کلمات کلیدی، معیار رقابتی بودن آنان، حجم سرچ روزانه و رنج هرکدام را نیز به شما خواهند اظهار کرد.

ولی متاسفانه بخش اعظمی از امکانات اثرگذار این وبسایت ها پولی بوده و یا بایستی با آیپی غیر از جمهوری اسلامی ایران به وبسایت وارد شوید. از بهترین سایت ها دراین باره می توان به وبسایت SEMrush اشاره کرد. در شرایطی که نخستینِ منش می‌باشید، استفاده از لغت ها کلیدی با حجم جستجوی روزانه بالا و درصد رنج کم، گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

 

3. به کارگیری از ابزارهای جستجو لغت ها کلیدی

همچنین شما میتوانید برای تفحص لغت ها کلیدی جدید میتوانید از وبسایت های تحت کمک بگیرید:

keywordtool.io

kwfinder.com

برای اینکه بتوانید تیم بندی تولیدها خود را با عبارات کلیدی جاری ساختن دهید، بهتر می‌باشد به تارنما دیجی متاع مراجعه‌نمایید. شاید بگویید که دیجی متاع رقیب من می باشد، اما تحلیل رقبا یکی‌از از سایر از موردها سئو تارنما فروشگاهی بود. زمانی که به وبسایت دیجی کالا مراجعه کردید با دقت به تولیدها خود اقدام به جستجو نمایید. آن گاه ببینید مثلا بلیز مردانه پشمی را با چه کلمه ها کلیدی دیگری در فروشگاه خود به کارگیری کرده است. همچنین این مورد را نیز مطالعه کنید که هر جنس را در چه مجموعه ای و با چه عنوانی قرار داده می باشد.

 

4. استفاده از پیشنهادات دیجی مال

شاید بتوان ذکر کرد دیجی فرآورده یکی از رقبای اصلی وبسایت های فروشگاهی است؛ در منفعت به حساب آوردن و پژوهش آن می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. یکی‌از طریق های یافت کردن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاریتان، مراجعه به قسمت جستجوی متاع دیجی جنس می باشد. فرض نمائید که می‌خواهید کلمات مربوط به \\\" غذای گربه \\\" را پیدا فرمائید. کافیست در بخش جستجو سایت دیجی مال این عبارت را وارد کرده و لیستی از لغات مرتبط را ملاحظه کنید.

شما می توانید از پشنهادات دیجی فرآورده در طول محتوای کالا، توضیحات، قسمت وبلاگ و حتی دسته بندی های خود استعمال کنید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


بازدید کننده ارائه کند. سئوکار ارائه کننده سرویس ها سئو در این مقاله آموزشی به توضیحات جامع توضیحات متا می‌پردازد.
فهرست مطالب
کد مثال توضیحات متا
ارتفاع بهینه برای توضیحات متا
توضیحات متا چیست؟
نکات کلیدی در تایپ کردن توضیحات متا
یک سری مثال برای تایپ کردن توضیحات متا
خلاصه
کد مثال توضیحات متا
در ذیل یک کد مثال Html برای توضیحات متا اورده شده هست:

دوره آموزش سئو


مثال برای توضیحات متا میباشد. این جهت اکران در ورقه نتایج موتورهای کاوش استعمال می شود\\\\\\\">


ارتفاع باصرفه برای توضیحات متا
بطور میانگین ارتفاع باصرفه جهت تایپ کردن توضیحات متا 155 کاراکتر میباشد. بیشتر ازاین مقدار ارتفاع ممکن می‌باشد بوسیله موتورهای کاوش متن متبوع بریده (Crop ) گردد. همینطور پیشنهاد می شود ارتفاع توضیحات متا کمتر از 100 کاراکتر نباشد.

 

توضیحات متا چیست؟
تگ های توضیحات متا برای درجه بندی موتورهای کاوش آنچنان اهمیتی ندارند البته این تگ ها در کلیک کردن مخاطب در کاغذ نتیجه ها موتورهای کاوش عنایت ویژه ای داراست و هر چقدر تعداد این کلیک ها بیشتر باشد میتواند ورقه متبوع در موضع بالاتری در صفحه نتایج قرار گیرد و از دید موتورهای کاوش این به آن معنی میباشد که‌این توضیحات متا بقدر کافی موثر بوده است که توانسته بازدیدکننده را بسمت خویش جلب کند تا روی آن کلیک نماید.

نکات کلیدی در تایپ کردن توضیحات متا
تایپ کردن توضیحات بدون نقص
وظیفه توضیحات متا در واقع تبلیغ کاغذ متبوع در برگه نتیجه ها موتورهای کاوش میباشد. این توضیحات سبب ساز می شود کاوش کننده یک دیدگاهی را از ورقه متبوع در ذهن خویش متصور گردد از این رو نقش بازاریابی کاوش التفات خویش را نمایان می نماید. هر چقدر توضیحات کاملتر باشد و از کلمه ها کلیدی اصلی استفاده شود سبب می شود این شیت تعداد کلیک های بیشتری یا این که نرخ کلیک را به خویش تخصیص دهد.( Click Rate). برای ارتقاء نرخ کلیک شیت متبوع، موتورهای کاوش مثل گوگل کلمات کلیدی را پررنگ خیس می نمایند. از این رو پیش از تایپ کردن توضیحات متا بایستی به کشف کردن عبارات کلیدی خویش در شیت متبوع بپردازید.

 

سفارش ارتفاع
توضیحات متا هر سیرتکامل طولی می‌توانند داشته باشند البته موتورهای کاوش ارتفاع های بیشتر از 160 کاراکتر را کوتاه (Truncate) می نمایند که‌این خویش به نوعی جریمه گوگل به حساب آورده می شود و همینطور توضیحات کوتاه نیز سبب جراحت به کاغذ متبوع می شود. معمولا ارتفاع های در بین 150 تا 160 کاراکتر ارتفاع های قابل قبولی برای توضیحات متا میباشند که ارتفاع 155 یک ارتفاع با صرفه به حساب آورده می شود.

 

مراقب توضیحات متا تکراری باشید
توضیحات متا که برای هر ورقه نوشته می گردد باید اختصاصی بفرد باشد. یک روش جهت اجتناب از تشکیل داد توضیحات متا تکراری، به کار گیری از طریق اپ نویسی جهت ساخت و ساز توضیحات متا مخصوص بفرد است که بصورت اتومات برای صفحه ها تولید خواهد شد.

میزان سکو بندی گوگل وجود ندارد
گوگل بارها اعلام نموده است که توضیحات متا و متا لغات کلیدی هیچکدام معیاری برای مرتبه بندی وبسایت ها محسوب نمی شوند. گوگل از توضیحات متا برای اکران صفحه های در حاصل کاوش زمانی که عبارات کلیدی کاوش می شوند، استفاده می کند. ولی این توضیحات متا بصورت غیر بدون واسطه قادر است اثرگذار باشد و این بدان معناست که اگر توضیحات مطلوب رقم خورده باشد می‌تواند در تعداد کلیک یوزرها موثر باشد و هر قدر نسبت ظواهر شدن کاغذ متبوع در نتایج کاوش به تعداد کلیک های صورت گرفته روی آن بیشتر باشد، برگه متبوع از رده های بالاتری در برگه حاصل منتفع خواهد بود.

حذف کاراکترهای نقل عهدوپیمان (double quotes)
هر فرصت که از کاراکتر های نقل عهدوپیمان یا این که دابل کوتیشن در توضیحات متا استعمال شود، گوگل آنها‌را بصورت خود کار حذف می کند. برای خودداری از حذف توضیحات متا پیشنهاد می شود کلیه کاراکترهای محاسباتی مثل گردآوری، تفریق و ... را از توضیحات متا بیرون کنید. هم اینگونه در شرایطی‌که وقتی احتیاج بود نقل قولی در توضیحات متا آورده خواهد شد از کاراکتر تکی نقل عهدوپیمان (single quotes ) استفاده شود.

بعضی مورد ها بهتر می باشد توضیحات متا حذف گردد.
در شرایطی که چه بطور معمول و منطقی سفارش میشود یک متن توضیحات متا خیر داشته باشد که بتواند شایسته ترین تمجید را برای صفحه متبوع در نتیجه ها کاوش داشته باشد، اما برخی مواقع این مورد صحت نمی نماید.

بطور متعارف در صورتی هر ورقه ای 2 الی 3 واژه کلیدی را مقصود گذاری کرده‌با‌شد می بایست توضیحات متا نوشته خواهد شد. در صورتی‌که کاغذ ای بیشتر از 3 واژه کلیدی داشته باشد بهتر است توضیحات متا وارد نشود و گزینش آن بر عهده موتورهای کاوش باشد. مثلا ممکن میباشد شما صدها مقاله یا این که نوشته‌علمی یا این که توضیحات تولیدات متعددی داشته باشید که کلمات کلیدی فراوانی در آنان وجود داشته باشد که در‌این مورد ها عالی میباشد انتخاب توضیحات متا بر عهده موتور کاوش باشد، به این دلیل که وبمستر وب سایت به طبع نمی تواند عبارت قابل قبولی را جهت پوشش دادن و تعریف مقاله متبوع بنویسد که بتواند بخوبی در شیت نتیجه ها ظواهر شود.

همینطور باید به این نکته اعتنا نمائید که شبکه های عمومی معمولا مبتنی بر توضیحات متا صفحه های، فیدهای خویش را صحیح می نمایند و در صورتی که یک شیت توضیحات متا نداشته باشد ممکن میباشد مقاله متبوع با توضیحات دلخواه اکران داده نشود و از عملکرد موردنیاز منتفع نگردد.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


شما به عنوان یک وبمستر، بعد ها حصول و کارتان هرچه قدر که باشد، نیاز به به کارگیری از پارامترهایی دارید که در seo موثرند. یکی از مهم‌ترین موردها در این حوزه، متا تگ ها میباشند.
به عنوان مثال این موارد می توان به گسترش وب و بازاریابی محتوا اشاره کرد. سئوکارهای ماهر در کنار همه این مفاد از متا تگ منفعت می برند. با اینکه متا تگ ها تنها توسط موتورهای جستجو خوانده میگردند، اما با این وجود یکی‌از پارامترهای اصلی در الگوریتم مرتبه بندی گوگل محسوب می گردند. براین اساس نبایست از آنها غافل شد.
درین نوشته‌ی‌علمی قصد داریم که به معرفی مهمترین و رایج ترین متا تگ های آیتم به کار گیری در وب سایت ها پرداخته و به شرح سعی آن ها بپردازیم. بنابراین میتوانید آنان را در سایت خود نیز بررسی کرده و به پیاده سازی آنها بپردازید.
متا تگ چیست؟
متا تگ ها کدهای HTML ای هستند که به موتورهای دوره آموزش سئو جستجو همینطور کاربران امداد می کنند تا محتوای صفحه ها تارنما بهتر شعور شوند. دقت داشته باشید که متا تگ ها جز محتوای اساسی ورقه محسوب نمی شوند.

هدف اصلی از به شغل بردن متا تگ ها، تعریف و تمجید عالی محتواست. بنابران متا تگ ها به جای قرار داشتن در بخش ، در نصیب برگه قرار دارند. از آنجا که پیاده سازی متا تگ ها نیاز به دانش برنامه نویسی دارااست، شاید مهارت کافی برای قرار دادن آن ها را نداشته باشید. با این وجود استفاده از آنان در موفقیت seo وبسایت امری ضروریست.

چرا متا تگ ها مهم می‌باشند؟
تمامی ما می دانیم که seo در حال تحول بوده و میزان مداقه لغات کلیدی تغییر کرده است. کلمات کلیدی در عبارت مورد جستجوی کاربران قرار می گیرند و عبارت مورد جستجوی مخاطب ترکیبی از این لغات کلیدیست. کاربران پس از جستجوی عبارت مورد نظر به مشاهده نتایج جستجو پرداخته و پیرو گزینه هایی میباشند که متناسب با عبارت گزینه جستجوی آنهاست.

موتورهای جستجو می دانند که کاربران از حاصل جستجو انتظار دارند که دارای عبارت آیتم جستجوی آنان باشند. با اینکه موتورهای جستجو با استفاده از تکنولوژی های جستجوی معنایی به شعور لغت ها گزینه جستجو می پردازند، البته با این وجود، تطابق بین عبارت جستجو شده بوسیله کاربر با نتایج جستجو هنوز مهم می‌باشد.

هم اکنون چرا متا تگ ها دارای اهمیتند؟ چون که داده های قرار گرفته در این متا تگ ها، بعضی همان هایی هستند که در نتایج جستجو ظاهر می شوند

آیا متا تگ ها به بهینه سازی یاری می کنند؟
بله؛ متا تگ ها به سئو کمک می کنند، اما نه همه آن ها و نه در هر وقتی. یکی اهداف ما درین نوشته‌ی‌علمی اینست که به توضیح متا تگ های بهینه سازی بپردازیم. برای مشاهده متا تگ های هر کاغذ بر روی آن رایت کلیک کرده و بر روی گزینه View Page Source کلیک فرمایید.

با این عمل یک تب تازه باز شده و متا تگ ها را می توانید در بخش بالای کدها و در قسمت مشاهده کنید. متا تگ ها شمایلی مانند پایین دارند:

 

متا تگ های بهینه سازی کدامند؟
فعلا که متوجه شدید متا تگ ها در بهینه سازی اساسی میباشند، احتمالا سوال بعدیتان اینست که متا تگ های سئو کدامند. متا تگ های بسیاری در HTML وجود دارا هستند که بوسیله موتورهای جستجو تامین می‌شوند. ولی الزاما کلیه آنان در seo موثر نیستند.

متا تگ هایی در سال های پیش وجود داشتند که امروزه استفاده از آنها دیگر پیشنهاد نمی شود. بدین ترتیب نیاز است که با آن ها آشنا شویم. در پی این نوشته ی علمی به معرفی مهمترین آن ها خواهیم پرداخت.

متا تگ های اصلی
متا تگ عنوان شیت (Title) و متا تگ دیسکریپشن جز غیر وابسته نشدنی از سئو هستند. وجود این دو متا تگ برای استحصال رتبه بالا در گوگل ضروری می باشد. در‌پی به معرفی اصلی ترین متا تگ ها خوا‌هیم پرداخت.

1. متا تگ Title
تگ Title، یک کد HTML است که به تمجید محتوای یک شیت میپردازد. محتوای این تگ در تب مرورگر و همینطور در نتایج جستجو به نمایش در می آید. وجود کلمات کلیدی در عنوان برگه، هنوز یک کدام از کارکشته ترین سیگنال های رتبه بندی در موتورهای جستجوست.

وجود کلمات کلیدی در عنوان شیت سبب جذب کاربران برای کلیک بر روی آن ها نیز میشود. این مورد موجب ارتقا نرخ کلیک می‌گردد، به این دلیل که کاربران به دنبال نتایج مرتبط تر با عبارت مورد جستجوی خود می‌باشند. در حالتی که آنان هیچ قسمتی از عبارت گزینه جستجوی خود را در نتایج جستجو مشاهده نکنند، احتمالا کمتر به کلیک بر روی آن ترغیب خواهند شد.

عنوان برگه بایستی با مورد آن در باب باشد. بهتر می باشد که کلمه کلیدی اساسی در نخستینِ این تگ قرار داشته و پیرو نیز یکی از کلمه ها کلیدی فرعی نوشته خواهد شد. آزمایشات نشان می دهند که هرچه واژه کلیدی مهم به نخستینِ آن نزدیک تر باشد، احتمال استخراج رتبه و همینطور کلیک، افزایش خواهد سافت.

2. متا دیسکریپشن
متا دیسکریپشن، متا تگی در HTML هست که به تعریف و تمجید کوتاهی از برگه (بلند تر از عنوان شیت) می پردازد. اگرچه این توضیح از لحاظ کاربران مخفیست، اما موتورهای جستجو به نمایش آن در نتایج جستجو و در پایین عنوان شیت می پردازند.

با اینکه متا دیسکریپشن جز فاکتورهای درجه بندی گوگل محسوب نمیشود، البته یک متا دیسکریپشن خوب قادر است موجب ترغیب کاربران به کلیک بر روی سایت شود.

متا دیسکریپشن بایستی به شیوه ای جذاب نوشته گردد. از‌آنجا‌که متا دیسکریپشن در نقش تبلیغ وب سایت شما می باشد، شانسی برای شما به حساب آورده می شود تا بدین واسطه کلیکی از کاربران دریافت نمائید.

شیت را به نه تمجید کرده و در جهت ارتقا نرخ کلیک، لحنی دوستانه با بازدیدکنندگان داشته باشید.

4. متا تگ Content Type
وجود این تگ در هر کاغذ ای ضروریست، به این دلیل‌که با به کار گیری از آن به عنوان کردن نوع کاراکترهای آن کاغذ می‌پردازیم. خالی گذاشتن مقدار این متا تگ موجب انواع در رندر ورقه در مرورگر خواهد شد. مورد های زیادی برای این متا تگ وجود دارااست که در پایین به معرفی دو نوع متداول آن می پردازیم:

 


5. متا تگ Viewport
متا تگ متا تگ Viewport برای تنظیمات چگونگی نمایش صفحات سایت در دستگاه ها و سایزهای متعدد صفحه نمایش استفاده می گردد. به صورت رایج این تگ به طور تحت می‌باشد:

 

تصاویر تحت تفاوت در میان نمایش کاغذ در دستگاه گوشی را در صورت وجود یا عدم وجود این متا تگ نشان میدهد:

متا تگ Viewport ارتباطی با سئو ندارد البته عدم وجود آن ضربه مهلکی به تجارب کاربری وب سایت می‌زند، مخصوصا در حالتی‌که دقت نمایید که امروزه سایزهای متنوعی برای صفحه های نمایش وجود داشته و استعمال از موبایل روز آپدیت بیشتر می شود.

6. متن جایگزین برای تصاویر
متن جایگزین (Alt) به تگ image اضافه شده و به موتورهای جستجو امداد می کند تا محتوای عکس ها را ادراک کنند. موتورهای جستجو کار کشته به تعبیر و تفسیر محتوای عکس نبوده و از این‌راه میتوانند آنان را بهتر شعور کنند.

اگرچه بیشتر جستجو ها مربوط به تصاویر نیستند، اما در همان مقدار کم نیز میتوانید با این فعالیت جايگاه بهتری کسب کرده و کلیک بیشتری دریافت نمائید.

متن جایگزین عکس ها می بایست به صورت واضحی نوشته شده و حاوی کلماتی برای تعریف و تمجید آن باشد. درصورتی که تصویر شما از نوع object هست، می‌توانید سایز یا رنگ object را به آن اضافه کرده تا جزییات بیشتری در ارتباط تصویر بیان کرده باشید.

با این هم اکنون متن جایگزین صرفا برای موتورهای جستجو نیست، آنان به کاربران نابینا نیز امداد می کنند تا محتوای عکس را در دستگاه های خود درک کنند.

7. متا تگ نوفالو
گوگل با تعریف و تمجید تگ نوفالو (nofollow) این قابلیت را برای وبمسترها به وجود آورده که به ربات های موتورهای جستجو اعلام کنند تا کدام لینک ها را دنبال نکنند.

تگ نوفالو در هنگامی که مایل به انتقال پیج رنک به لینک هایی از برگه نیستیم، بسیار اثرگذار است. تگ های نوفالو در شرایطی که به تبلیغ سایر تارنما ها در صفحات خود پرداخته و در عین هم اکنون علاقه ای به انتقال اعتبار خود نیستید، بسیار کاربردیست.

8. متا تگ نوایندکس
تگ نوایندکس (noindex) در شرایطی به فعالیت می رود که علاقه به ایندکس شدن یک کاغذ و حضور آن در نتایج جستجو ندارید. این تگ برای دور نگه داشتن صفحاتی از تارنما از نتیجه ها جستجو، بسیار ضروری و کاربردیست. تگ های نوایندکس در شکل متا تگ یا پاسخ های HTTP قابل پیاده سازی میباشند.

متا تگ های کاربردی
در صورتی‌که تارنما شما در شرایطی جای دارد که رقبای بسیار کار کشته را در کنار خود می بیند، نیاز هست که از متا تگ های دیگری نیز برای حضور حداکثری در رقابت منفعت ببریم. این متا تگ ها در چنین شرایط نبایست نادیده گرفته شوند.

1. لینک های کانونیکال
لینک کانونیکال درصورتی که یک محتوا از طریق یکسری یوآر ال قابل دسترس است، به کار می رود. برای اینکه به گوگل و سایر موتورهای جستجو بفهمانیم که محتوای تکراری تولید نشده و از لیست این یک‌سری یو آر ال، به نمایش کدام یک در نتایج جستجو بپردازید، می توانیم از تگ کانونیکال به کارگیری نماییم.

خیلی بی آلایش یو آر ال اساسی را معین کرده و لینک آن را از طریق rel=canonical در سایر صفحه ها مشابه قرار دهید. گوگل در هنگام پایش سایت متوجه این گزینه شده و به نمایش نسخه انتخابی شما (نه در همگی شرایط) در حاصل جستجو می پردازد.

 

2. تگ های هدینگ
تگ های هدینگ جز اصلی ترین مناطق در جستجوی معنایی به شمار رفته و سیگنال های وسیع تری به موتورهای جستجو درباره موضوعیت برگه و عبارات کلیدی آن می‌دهند.

موتورهای جستجو از سلسله مراتبی هدینگ های استفاده کرده و به فهم و شعور ساختار صفحه می پردازند. براین اساس این تگ ها می بایست با تمرکز به عنایت تیترها در برگه به کار روند. تگ H1 مهمترین تیتر صفحه و H6، معدود مداقه ترین آن میباشد.

3. متا تگ robots
متا تگ robots قطعه کدیست که برای راهنمایی موتورهای جستجو در شیوه تعامل خود با کاغذ گزینه استعمال قرار می گیرد. این متا تگ به موتور های جستجو اعلام می کند که در زمینه ایندکس و دنبال کردن لینک و پیوند های آن کاغذ چه رفتاری داشته باشند.

سایر متا تگ ها
1. متا تگ keywords
این متا تگ تنها برای اینکه کلمات کلیدی اساسی خود را به رقبا اطلاع دهید به عمل می رود. در حین های دور متا تگ کلمات کلیدی (Keywords) برای تعریف و تمجید کلمات کلیدی هر برگه به فعالیت میرفت.

موتورهای جستجو تا سال 2002 از محتوای این متا تگ برای به حساب آوردن میزان ارتباط محتوای صفحه با عبارت جستجو شده استعمال می کردند. این فاکتور بالاخره منسوخ و کنار گذاشته شد، چرا‌که بسیاری از وبمسترها توانمند به تعیین درست لغات کلیدی یک صفحه نبودند.

همچنین اسپمرها نیز با به کار گیری از این نصیب اشارات نادرستی به گوگل می کردند و قصدشان صرفا دستیابی ترافیک از هر کلمه کلیدی مرتبط یا نا مرتبطی بود. اعتنا داشته باشید که این متا تگ به طور کامل منسوخ شده و دیگر توسط موتورهای جستجو مدد نمیگردد.

2. متا تگ های شبکه‌های‌اجتماعی
این گونه متا تگ ها برای در دست گرفتن نمایش یک برگه در هنگام اشتراک گذاری در شبکه‌های‌مردمی به کار می‌روند. متا تگ های open graph می توانند به هر کاغذ ای از تارنما اضافه شده و به تمجید غیر وابسته محتوا برای شبکه‌های‌مردمی بپردازند.

این گونه اطلاعت بوسیله دو پروتکل ساخت و ساز می شوند: پروتکل Open Graph مخصوص فیسبوک و Twitter Cards مخصصوص شبکه اجتماعی توییتر. همچنین محتوای این تگ ها توسط سایر شبکه های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

با به کارگیری از متا تگ های شبکه‌های‌مردمی میتوانید عنوان، توضیحات و تصویر مجزایی برای هر کاغذ در هنگام اشتراک گذاری در شبکه‌های‌عمومی تعین کرده و به‌این وسیله نرخ کلیک آنان را درین شبکه ها افزایش دهید.

3. متا تگ Hreflang
در حالتی‌که وب سایت شما از نوع تعدادی زبانه میباشد، می‌توانید با به کار گیری از تگ hreflang به گوگل اگاهی دهید که کدام آدرس متعلق به کدام زبان است.

با استفاده از تگ گوگل قادر است صفحه ها متناسب با زبان هر مخاطب را در نتایج جستجو به او نمایش دهد. دو روش برای پیاده سازی hreflang وجود داراست: مستقیما در HTML کاغذ یا استفاده از نقشه سایت.

 

4. متا تگ author
تگ نویسنده یا rel=author، تا همین یکسری سال پیش به وسیله گوگل امان میشد. با به کارگیری از این تگ می توانستید نام و تصویر نویسنده نوشته‌ی علمی را در کنار آن در نتایج جستجو نمایش دهید. اما گوگل در سال 2014 اذعان کرد که دیگر از این سیستم نگهبانی نمی کند.

با این وجود شما میتوانید همچنان از این متا تگ در محتوای تارنما به کار گیری نمایید. این احتمال وجود دارد که گوگل از محتوای این تگ به عنوان سیگنالی از واحد سنجش اعتبار محتوا بهره برده و از اطلاعات آن در گراف دانش خود به کار گیری کند.

5. متا تگ Refresh
این متا تگ به رفرش شیت در فاصله های فرصت مشخصی شده و تا آنجا که ممکن هست نبایست مورد استفاده قرار گیرد. شاید دلایل زیادی برای استفاده از این متا تگ داشته باشید، البته گوگل از دوستداران آن نیست.

متا تگ های بد
در صدر روشن کنیم که حادثه بدی در صورت استفاده از این متا تگ ها نمی افتد. استعمال از آن‌ها به منزله هدر دادن فضای کاغذ می باشد. با متا تگ های زیر آشنا شده و در صورت وجود آنها در وبسایت، نسبت به حذف آن‌ها اقدام نمائید:

Revisit after: این متا تگ به منزله دستوری به ربات های موتورهای جستجوست تا بعد از برهه زمانی مجال خاصی به آن ورقه بازگردند. این متا تگ دیگر توسط هیچ موتور جستجویی مدد نمی شود.
Rating: این متا تگ برای انتخاب امتیاز یک محتوا استفاده میشود.
Expiration/date: تگ Expiration برای تعیین تاریخ انقضای یک محتوا و تگ date برای معین کردن تاریخ ساخت آن استعمال می‌گردد. این تگ دیگر کاربردی ندارد، به این دلیل‌که طریق های بهتری جای آن را گرفته است. اگر محتوایی را نمی‌خواهید، خیلی شل و ول آن را حذف نمایید.
Copyright: در اغلب سایت ها اسکن رایت آن در فوتر قرار گرفته و دلیلی برای اشاره مجدد به آن در متا تگ ها وجود ندارد.
Abstract: این تگ در برخی مواقع برای اشاره به چکیده یک نوشته‌ی‌علمی اشاره شده و اغلب در تارنما های آموزشی آیتم استفاده قرار میگیرد.
Distribution: متا تگ Distribution برای اطلاع از اینکه چه افرادی کار کشته به مشاهده صفحه هستند، به فعالیت می رود. اکثر اوقات مواقع نیز مقدار این تگ از نوع global هست. صفحه ای که در دسترس می‌باشد نیازی به اشاره مجدد نداشته و بنابراین استفاده از این تگ را کنار بگذارید.
Generator: این متا تگ برای اشاره به نرم افزار یا سیستم رئیس محتوای سایت استعمال میشود و همانند author دیگر کاربرد خاصی ندارد.
Cache control: این تگ برای در دست گرفتن زمان و چگونگی کش محتوا در مرورگر به فعالیت می رود. نحوه خوب و امروزی تر این عمل استفاده از هدرهای HTTP می‌باشد.
Resource type: این متا تگ برای اشاره کردن به نوع منبع ورقه استعمال می شود. زمان خود را از دست ندهید، چرا که نحوه DTD جای آن را گرفته می باشد.
عده بندی
همانطور که مشاهده کردید، متا تگ ها به طور های مختلفی وجود دارند. پیاده سازی آنان نیاز به منابع و فرصت یه خرده داراست، ولی در عوض بازگشت سرمایه و ترازو موثر بودن آن‌ها در بهینه سازی بسیار زیاد است. آرزو‌میباشد‌ که با استفاده از این نوشته‌ی علمی به ساختاربندی هر چه عالی seo تارنما بپردازید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


مدام در هنگام سئو محتوای سایت کلام های متعددی درباره تعیین لغات کلیدی مطلوب و تیترهای جالب میشود. البته در اکثر وقت ها مواقع مداقه متا دیسکریپشن ها در بهینه سازی داخلی حداقل گرفته می‌گردد.
دقیقا هنگامی که تصور می‌کنید که همگی اقدامات مایحتاج برای هر چه بیشتر چشم شدن وب سایت را ایفا داده اید، ننوشتن یک متا دیسکریپشن درست میتواند به بهای عدم جذب ترافیک و فروشتان منجر گردد. 

دوره آموزش سئو


البته متا دیسکریپشن چیست؟ متا دیسکریپشن توضیحات کوتاهی می باشند که به تعریف محتوای یک شیت می‌پردازند. فکر کنید که قصد تبلیغ یک برگه را دارید. متا دیسکریپشن به عبارتی جملاتیست که برای تبلیغ کاغذ میخواهید به عمل ببرید.

اکثری از اشخاص، متا دیسکریپشن را برای صفحه ها خالی میگذارند، سوای اینکه بدانند این موضوع قادر است بر روی اکران صفحه های در نتیجه ها کاوش اثر گذار باشد. یک متا دیسکریپشن قادر، منتهی به ارتقاء نرخ کلیک گردیده و این قضیه نیز مستقیما بر روی جايگاه وبسایت در حاصل کاوش اثر گذار میباشد. متا دیسکریپشن او‌لین توضیحاتیست که استفاده کننده از یک تارنما مشاهده می نماید.

در‌پی به معرفی شش طریق seo متا دیسکریپشن با غرض نرخ کلیک بیشتر میپردازیم.

1. جواب به سوال های
غرض اکثر زمان ها یوزرها از کاوش، یافتن جواب سوال های و رفع مشکلاتشان میباشد. خویش را مکان یوزرها قرار داده و پیش بینی بزنید که صفحه ها تارنما شما قرار میباشد به چه سوالهای یا این که مشکلاتی از یوزرها جواب دهد. در متا دیسکریشپن صفحه های وبسایت بایستی آغاز پرسش متبوع یوزرها را مطرح کرده و بعد آنها‌را ترغیب به کلیک بر روی تارنما کنیم.

با اینکه توضیحات یک برگه می‌تواند تا 300 کارکتر نیز ادامه یابد، البته خوب میباشد که ارتفاع متا دیسکریپشن بیشتر از 160 کاراکتر نگردد. چرا‌که گوگل، متا دیسکریپشن های برتر را در حاصل کاوش نماد نخواهد اعطا کرد و ادامه توضیحات را با سه نقطه اکران می‌دهد. این حالتی وجود ندارد که موجب جلب رضایت یوزرها شود.

2. برانگیختن احساسات
برانگیختن احساسات اشخاص برای اعمال کاری مطمئنا خوب از ناچار کردن آنهاست. این مورد در تایپ کردن متا دیسکریپشن ها باید آیتم دقت قرار گیرد.

شما بایستی احساسی که موجب ترغیب یوزرها به کلیک بر روی وبسایت شما و خرید محصولاتتان می شود با خبر گردیده و در تایپ کردن متا دیسکریپشن نیز در همین راستا گام بردارید. استعمال از کلماتی مانند دیدنی، فوق العاده، کارکشته و بی سابقه قادر است یوزرها را به کلیک بر روی نتیجه ها کاوش تشویق نماید.

3. فراخوانی برای مبادرت
فراخوانی هایی که برای مبادرت شکل میگیرند، لغت ها قدرتمندی می باشند که باید در متا دیسکریپشن حضور داشته باشند، به این دلیل که این عبارت به طور واضحی یوزرها را به کار مشخصی ترغیب کرده و آن ها را یک گام به جلو دعوت می نمایند.

با این هم اکنون به کار گیری از فراخوانایی هایی مانند “بیشتر بخوانید” در متا دیسکریپشن کوشش متعددی ندارند. در قبال عبارتی مانند تخفیف 30% یا این که اشتراک بدون‌پول 30 روزه قادر است در متا دیسکریپشن ها سعی بی نظیری داشته باشد.

4. به کار گیری از لغت ها کلیدی
گزینش لغت ها کلیدی مطلوب یکی‌از مهم‌ترین پروسه بهینه سازی و سئو به‌حساب می‌آید. البته می بایست اعتنا داشته باشید که به کارگیری بی راه از لغت ها کلیدی در محتوا، اصلا موجب وصال شما به هدفتان نخواهد شد. ولی به کارگیری طبیعی از کلمه ها کلیدی در جای های اثر گذار مانند متا دیسکریپشن همواره توصیه می شود.

گوگل همواره کلمه ها کاوش گردیده به وسیله یوزرها را در شکل وجود در متا دیسکریپشن ها یه خرده پررنگ خیس آرم می‌دهد. این مورد موجب دقت بیشتر یوزرها گردیده و به آن ها این طور القا می نماید که کاغذ متبوع با عبارت گزینه جستجوی وی رابطه بیشتری داراست.

شما میتوانید با مشاهده لغت ها کلیدی پیشنهادی گوگل آن‌ها‌را حق تقدم بندی کرده و مورد ها مرتبط را در متا دیسکریپشن به فعالیت ببرید.

5. جلوگیری از تکرار متا دیسکریشپن ها
هر مورد از صفحه ها تارنما، محتوای مستقلی از یکدیگر دارا‌هستند و از این رو تایپ کردن متا دیسکریپشن های یکسان نیز برای آنان توجیهی نخواهد داشت. چنانچه دو یا این که تعدادی شیت از تارنما شما دارنده متا دیسکریپشن های یکسان باشند، به این معنیست که در رقابت با یکدیگر قرار دارا‌هستند، به دلیل آنکه توضیحات آن ها یکسان میباشد. این زمینه می‌تواند موجب افت درجه تارنما در نتیجه ها کاوش خواهد شد.

براین اساس مقداری طاقت به خرج داده و متا دیسکریپشن های مجزایی برای مهم ترین صفحه ها وب سایت خویش بنویسید. چرا‌که در شکل عدم ایفا این عمل، سیگنال های اشتباهی به گوگل خواهید اعطا کرد.

6. به کارگیری از ریچ اسنیپت ها
آیا تا به امروز اعتنا نموده اید که بعضا از متا دیسکریپشن های بقیه وبسایت ها دارنده داده ها مازاد مانند تصویر، تعداد انتقاد و رسیدگی یا این که امتیاز می باشند؟ به‌این داده ها بیشتر ریچ اسنیپت گفته می‌شود. ریچ اسنیپت ها از داده ها نوشته شده در داده های ساختار یافته به کارگیری می نمایند و وجود آن‌ها به یوزرها یاری می نماید تا تصمیم بهتری برای کلیک بر روی حاصل کاوش بگیرند.

ریچ اسنیپت ها موجب دسترسی سریعتر یوزرها به داده ها اصلی برگه گردیده و آنان را با فرمت بصری بهتری به اکران می‌گذارند. همینطور نرخ کلیک را نیز میتوانند تا حد متعددی ارتقا دهند. داده ها ریچ اسنیپت ها هر چه که باشند، در غایت به ارتقا جذابیت نتیحه کاوش و احتمال کلیک یوزرها، یاری متعددی می نماید.

گردآوری بندی
با اینکه متا دیکریپشن ها مستقیما بر روی جايگاه صفحه های اثر گذار نیستند، البته seo آن ها در جهت ارتقا نرخ کلیک و ترافیک وبسایت همواره توصیه می شود. در شکل نیاز میتوانید از ابزار مجانی totheweb به کار گیری کرده و نوع اکران کاغذ در حاصل کاوش را پیش از آنلاین کردن آن ملاحظه کنید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


در نصیب گذشته ، گفتیم ناوبری تارنما نقش مهم در ایندکس شدن صفحه های تارنما دارد. درین نصیب نقشه سایت را برایتان توضیح خوا هیم بخشید که یکی‌از قسمت های اصلی seo داخلی وب سایت به حساب آورده می شود و برای هدایت ربات ها در وب سایت بسیار کارآمد میباشد.
فهرست مطالب
نقشه وبسایت چیست؟
خطاهای احتمالی در طول خزش ربات ها در وب سایت
اشکال اشتباه هنگام ورود استفاده کننده و ربات ها به برگه :
راهکار خطاهای 4xx و 5xx چیست؟
زنجیره ریدایرکت ها را جدا فرمائید!
ضمن این به خطاهایی که هنگام خزش وب سایت می تواند بازدارنده از کرال شدن برگه خواهد شد نیز میپردازیم. 

دوره آموزش سئو

نقشه تارنما چیست؟
نقشه تارنما به گویش معمولی ، دسته ای از لینک های سایت شماست که حالتی تیم بندی گردیده جای‌دارد و بر طبق اولیت صفحه ها چیده گردیده است. نقشه وب سایت با پسوند XML در دایرکتوری اساسی وبسایت قرار می گیرد تا با نشانی yourdomain/sitemap_index.xml در دسترس باشد.

این فولدر یکی‌از معمولی ترین روش ها برای آرم دادن ساختار سایت شما به گوگل می‌باشد. وقتی که‌این فولدر را ساختید ، باید از روش سرچ کنسول به گوگل معرفی فرمائید.

نقشه وب سایت یکی از قسمت های اصلی در سئو تکنیکال میباشد البته به خیال و خاطر داشته باشید داشتن ناوبری مطلوب (navigation)، برای ربات های گوگل لبریز التفات خیس از نقشه تارنما می‌باشد. در فصل پنجم بیشتر در زمینه‌ی نقشه سایت سخن خوا هیم کرد.

نکته : در ایجاد کرد نقشه تارنما دقت داشته باشید یو ار ال هایی که در فایل robot.txt برای گوگل مسدود کردید ، در این فولدر قرار ندهید.

برای ساخت نقشه وب سایت میتوانید از افزونه ها نیز استفاد فرمائید ، هرچند پلاگین یوست seo نیز این فولدر را برایتان خواهد تشکیل داد.

خطاهای احتمالی در طول خزش ربات ها در وب سایت
هنگامی که ربات های خزنده گوگل که اسپایدر اسم دارا هستند ، یا این که خزنده های بقیه موتورهای کاوش به شیت ای از تارنما شما مراجعه می نمایند ، ممکن میباشد با خطاهایی روبه رو شوند که در غایت منجر عدم کرال برگه تارنما شما میگردد.

برای اینکه از این خطاها اطلاع داشته باشید ، گوگل بخشی به اسم crawl error را در قسمت سرچ کنسول خویش قرار داده می باشد تا بتوانید آنان را برطرف فرمائید.

این مشکلات که عمدتا از سمت سرور ساخت می شوند ، از لاگ فولدر های سرور نیز قابل مشاهده است. ولی از انجایی که‌این مباحث کمتر مورد نیاز وبمستران و سئوکاران می باشد ، اکتفا به سرچ کنسول نیز میتواند مطلوب باشد.

اشکال غلط هنگام ورود کاربر و ربات ها به برگه :
1. خطای xx4 اختلال از طرف کلاینت
یکی اشکال خطاهایی که ممکن میباشد ربات یا این که مخاطب هنگام جستجو در سایت با آن مواجه گردد ، خطاهای xx4 میباشد. زمانی که‌این نوع از اشتباهات به وجود می‌آیند ، به این مضمون‌ میباشد که هنگام ارسال درخواست بوسیله مرورگر ، داده ها کاغذ درخواست گردیده قابل برآورد وجود ندارد.

یکی متداول ترین این نوع اشتباهات ، خطای 404 میباشد که در معنای عدم قابلیت دسترسی به url متبوع شماست این لینک و پیوند ممکن میباشد حاد گردیده باشد ، یا این که در اکثر اوقات زمان ها حذف گردیده باشد. به همین خاطر به کاغذ ای با محتوای ورقه متبوع یافت نشد واکنش خواهید کرد.

زمانی که ربات های گوگل با این خطا مواجه می شوند ، نمی توانند به URL دسترسی داشته باشند و وقتی که یک مخاطب به‌این صفحه عکس العمل می نماید ، ناامید از تارنما بیرون میگردد.

2.خطای XX5 نقص‌ از طرف سرور
در‌این نوع از مشکلات دسترسی به صفحه متبوع به جهت نقص‌ سرور ممکن وجود ندارد. به عنوان مثال وقتی که دامنه ای از یک سایت را وارد کردید و انقضای هاست دامنه کل گردیده بود ، این نوع از ارور را مشاهده خواهید کرد.

راهکار خطاهای 4xx و 5xx چیست؟
برای اینکه سکو خویش را محافظت کنید ، ضروری است که‌این خطاها را جبران فرمائید.

یک کدام از شایسته ترین نحوه ها برای حل نقص‌ url ها ، به کار گیری از امکان ریدایرک 301 و 302 میباشد.

ریدایرکت کردن به‌این مضمون‌ میباشد که هنگام مراجعه مخاطب به این لینک ، او را به یک پیوند تازه منتقل کن. این جابجایی دادن یک برگه به کاغذ دیگر قادر است به دو صورت 301 و 302 صورت پذیرد. هر یک از این نوع ریدایرکت ها خواص و مجال به کار گیری مختلف دارا هستند.

ریدایرکت 301
این نوع از ریدایرکت کردن این بدین معناست که‌این شیت برای مدام از دسترس خارجه گردیده و قصد دارید اعتبار این کاغذ را به کاغذ تازه با url جدید منتقل نمائید.

این نوع ریدایرکت دائمی است. به‌این مضمون‌ که هرگز url قبل در دسترس نخواهد بود و مقصد مهم ، url جدید است.

ممکن است این نوع ریدایرکت را در پروتوکل https مشاهده کرده باشید. در واقع وقتی که قصد دارید لینک و پیوند سایتتان را از وضعیت http://yordomaimn به حالت https://yordomain جابجایی دهید ، مورد نیاز می باشد از ریدایرکت 301 استفاده فرمائید.

یک کدام از مزایای اصلی این نوع ریدایرکت ، جابجایی بها ، اعتبار و جايگاه URL قبل به URL جدید است.

ریدایرکت 302
این نوع ریدایرکت ارزشی از لینک و پیوند صفحه اول به لینک و پیوند برگه دوم منتقل نخواهد کرد و درواقع یک نوع جابجایی ورقه موقت است.

این نوع از ریدایرکت ها را ممکن میباشد در لندینگ پیج های مناسبت ها استعمال شود. به عنوان مثال یک سایت فروشگاه فرش قصد داراست به مناسبت عید باستانی ، برگه تولیدات فرش دستبافت را به حالتی متعدد با محتوایی دیگر اکران دهد. در‌این نوع جابجایی می بایست از ریدایرکت 302 استفاده کرد.

زنجیره ریدایرکت ها را جداگانه نمائید!
یک کدام از ایرادات رایجی که ممکن میباشد در هنگام ریدایرکت کردن با آن مواجه گردید ، زیاده روی یا این که استفاده از زنجیره ریدایرکت (redirect chains) است. درصورتی که می خواهید این زنجیره را عالی متوجه گردید به‌این نمونه کوتاه توجه فرمائید :

برای مثال شیت seokar.ir/page1 را ریدایرکت می کنیم به seokar.ir/page2 و بعد از سپری شد مدتی تصمیم می‌گیریم تا این کاغذ را به seokar.ir/page3 ریدایرکت کنیم.

دراین‌صورت ما از زنجیره ریدایرکت به کار گیری کرده ایم که می تواند برای موتور های کاوش بسیار سرگردان کننده به حیث رسد. برای جداگانه این زنجیره شایسته ترین فعالیت این میباشد که به عبارتی استارت شیت اولیه را به برگه سوم ریدایرکت کنیم.

 


:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


ساخت محتوای seo گردیده
یکی مطرح ترین موردها در بهینه سازی وب سایت، ساخت محتوای seo گردیده‌است. مراد ما هم از ساخت‌و‌ساز محتوای بهینه سازی گردیده این وجود ندارد که بخواهیم در تمامی چیز درباره بهینه سازی به شما بگوییم که چه طور ساخت‌و‌ساز محتوا نمایید و چه بنویسید. ما فقط قرار میباشد درباره “چه طور” تایپ کردن کلام کنیم و کاری به مفاد دیگر نداریم. در هنگام ساخت‌و‌ساز محتوا شما بایستی یک فرد و یک ربات را در حیث داشته باشید. فردی که قرار میباشد مقاله شما‌را بخواند و ربات موتور جست و جویی که در هم اکنون کرال کردن شیت شماست. فردی که مقاله شما‌را میخواند می بایست مقاله را به خیر و خوبی بفهمد، از قرائت آن لذت غالب شود، در هنگام قرائت چیزی مزاحم وی نباشد و جواب را نیز تخت گاز اخذ نماید. کرالر موتور جست و جو هم می بایست بفهمد نوشته ی علمی شما درباره چیست و به خیر آن را بار گذاری نماید. 

دوره آموزش سئو

پس او‌لین چیزی که شما می بایست به آن اعتنا فرمائید محتواست و اینکه این محتوا بایستی دقیقا چه طور نوشته بشود. تایپ کردن محتوای seo گردیده نکات بخش اعظمی دارااست ولی خیلی مختصر مواقعی مانند رعایت Heading ها، تایپ کردن عنوان ها دیدنی، دوری از تکرار بی شیوه واژه کلیدی، لینکسازی صحیح، رعایت اصول و علائم نگارشی و … را نا می‌بریم که هم کاربر به خیر محتوای شما‌را بخواند، هم موتور های جست و جو به صدق محتوای شمارا متوجه بشوند.

لینکسازی
گاهی برخی ها می باشند در‌حالتی که بخواهند کلیه چیز درباره seo را به شما بگویند، تنها به لینک و پیوند اشاره می نمایند. صراحت دارد که آن‌ها یه خرده seo را به خیر و خوبی متوجه نشده اند، ولی لینکسازی حقیقتا یکی‌از مطرح ترین عناصر های بهینه سازی وب سایت به‌حساب می‌آید. لینکسازی در واقع یکی‌از مهم ترین مناطق در seo وب سایت میباشد که گونه های مختلفی داراست. ما لینکسازی Internal را داریم که به لینک و پیوند هایی میگوییم که در تارنما به صفحه ها دیگر وبسایت خودمان می‌دهیم و لینک و پیوند های External که به دو مجموعه Outbound Link و Inbound Link تقسیم بندی می‌شوند. Outbound Link ها پیوند هایی میباشند که ما به دیگر وبسایت ها میدهیم و Inbound Link ها، لینک و پیوند هایی می‌باشند که دیگر وب سایت ها به ما میدهند.

وجود کلیه این لینک و پیوند ها برای بهینه سازی تارنما ما موردنیاز میباشد و در واقع این لینک و پیوند ها می باشند که دارا‌هستند اعتبار وبسایت مارا معلوم می نمایند. با لینکسازی داخلی ما به موتور های جست و جو این نوید را می‌دهیم که سخن هایی که میزنیم منبع دارا‌هستند و از خودمان نمی گوییم، با لینک و پیوند های فرنگی نیز دیگر تارنما ها به موتور های جست و جو میگویند که تارنما ما آیتم تاییدشان میباشد و موتور جست و جو می‌تواند به وبسایت ما متکی بودن نماید.

تجربیات کاربری
چنانچه از گوگل بپرسید همگی چیز درباره بهینه سازی را به شما بگوید، احتمالا روی این زمینه تجربیات کاربری بیشتر از هرچیزی سخن می نماید. اینکه درحال حاضر گوگل می‌خواهد داعیه نماید بیشترین التفات را به تجربیات کاربری می‌دهد را کاری نداریم، اساسی این میباشد که تجارب کاربری در صورتیکه در تارنما شما عالی باشد، استفاده کننده وقت بیشتری را در آن می‌گذراند و به طبع این مورد میتواند اثر بهتری در seo وب سایت ما داشته باشد. تجارب کاربری بهتر، با یکسری نکات محدودی نتایج نمی‌شود و نمی قدرت تجربیات کاربری را نیز فقط مختص به seo دانست. البته به هر درحال حاضر یکی مورد ها مهم ای میباشد که شما بایستی در seo وب سایت دقت بسیار متعددی به آن داشته باشید و فاکتور های بخش اعظمی را نیز مشتمل بر می گردد.

مواقعی مانند سرعت وب سایت، سرعت لود ورقه، ساختار بندی صحیح تارنما، نبود کارداران مزاحم در وبسایت، امنیت وب سایت، Core Web Vitals و … جزو بزرگترین موردها تجارب کاربری در seo وبسایت می باشند. همین موردها در صورتی به صدق رعایت بشوند، بهینه سازی وبسایت شما میتواند شاهد توسعه و گسترش چشمگیری باشد و تمامی چیز روی سیاق صحیح خودش پیش خواهد رفت. ولی مطمئن باشید که استیناف هر مورد از مفاد تجربیات کاربری به طور مستقل، می‌تواند وقت بخش اعظمی از شما‌را مالامال نماید و اما که در‌صورتی‌که بخواهید تمامی چیز درباره بهینه سازی را بدانید، این مورد قیمت خویش را داراست.

صحبت نهایی
قطعا نوشته‌ی علمی ای که ما برای شما نوشتیم همگی چیز درباره seo وجود ندارد و خویش شما هم میدانید که معنا به‌این بزرگی را نمیشود تنها در یکسری واژه و کلمه و یک نوشته ی علمی خلاصه کرد. بهینه سازی تارنما معنا بزرگی میباشد و یک کدام از مطرح ترین عنصرها در رئیس وبسایت به حساب می‌آید. این طریق دیجیتال مارکتینگ آنقدر کبیر می‌باشد که کار سئوکار را بوجود آورده باشد و خودتان می‌دانید که برای داخل شدن به هر شغلی هم می بایست یک‌سری تخصص هایی را بدست آورد. هرچند که‌این نوشته‌ی‌علمی شاید نتواند کلیه آنچه که می‌خواهید را به شما بگوید، ولی کارایی کردیم مطرح ترین چیز ها را به طور خلاصه به شما بگوییم تا دروازه ورود شما بدین دنیای کبیر باشد. امید خواهیم داشت که از قرائت این نوشته‌ی‌علمی لذت برده باشید و به جست و جوی بار بیشتر ادامه بدهید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان

گزینش تگ (یا برچسب) برای یک پُست بلاگ ممکن هست کار دشواری باشد. درین نوشته ی علمی مداقه استفاده از تگ و نحوه انتخاب آنان‌را برایتان توضیح خوا‌هیم داد. زمانی که سایتی تعالی میشود، یک کدام از سخت ترین کارها نگهداری و مراقبت ساختار آن هست. این ساختار می بایست به نحوی منظم باشد که کاربران بتوانند به راحتی در آن جستجو کنند.

تگ ها و دسته بندی موضوعات می‌توانند در تولید چنین ساختار منظمی به شما یاری کنند. با به کار گیری از تگ ها و گروه بندی ها، کاربران میتوانند مطالب مورد علاقه شان را وارفته تر پیدا کنند. 

دوره آموزش سئو

زمانی که نتوانید به صحت از تگ ها در سایت خود استفاده نمایید، مطمئناً ناوبری سایت برای بازدیدکنندگان دشوار شود. البته باید اضافه کنیم که این مسئله صرفا برای کاربران بد نیست، بلکه به کارگیری نامناسب از تگ قادر است به سئو سایتتان نیز آسیب بزند. خب، در‌این نوشته‌علمی شروع به شما خوا هیم اعلام‌کرد که استفاده از تگ چه کاربردی دارد و به دنبال توضیح خوا هیم داد که به چه شکل بایستی یک تگ مناسب انتخاب نمایید.


دنبال یه فعالیت مالامال درآمد از اینترنتی؟
تو بعد از ظهر مجال‌های اینترنتی بهترین رویه رو بهت نشون میدیم!
برای مشورت مجانی، همین الان با ما تماس بگیرید.
آغاز می‌کنم021-58438داخلی 1
با انتخاب تگ چه اتفاقی می افتد؟
زمانی که یک تگ را به پست خود اضافه می کنید، آن پست به آرشیوِ تگ ذکر شده ملحق می‌گردد. مثلا ما در وب لاگ ، از تگی با عنوان آموزش لینک و پیوند بیلدینگ به کارگیری میکنیم. زمانی که این تگ را به یک پست اضافه میکنیم، پست مورد نظر به آرشیو تگ ها افزوده میگردد. استفاده از تگ در اینجا بسیار موثر می‌باشد زیرا کاربرانی که در‌پی پست هایی با موضوع لینک بیلدینگ هستند می توانند با جستجو در تارنما، به آرشیو کاملی از این مقالات دست پیدا کنند.

زمانی که از یک تگ جدید در سایت خود استفاده می کنید، سیستم های مدریت محتوا (مانند وردپرس) به صورت اتومات، یک آرشیو برای آن تگ ساخت می کنند. حال در صورتی برای هر پست خود 10 الی 20 تگ اضافه فرمایید که هریک از آنها منحصربه‌فرد بفرد باشند، در وبسایت خود آرشیوی از صفحه های گوناگون را خواهید داشت. در شرایطی‌که در هریک از این صفحات تگ ها، تنها یک یا دو پست وجود داشته باشد، تاثیری را مشاهده نخواهید کرد. سایت های بخش اعظمی را می شناسیم که از هزاران تگ برای پُست های خود استفاده کرده اند و بیشترشان بوسیله الگوریتم گوگل پاندا جریمه شده اند.

منفعت گیری: برای پست های خود از تگ های زیاد و مختلف استفاده نکنید. همچنین، نباید از تگ هایی استفاده کنید که به آیتم مقاله مندرج ربط ندارد. خب، شاید از خود بپرسید چگونه می توان تگ مناسبی برای هر پست انتخاب کرد؟

تعیین تگ مناسب
زمانی که برای نوشتن مطالب وب لاگ تان طرح ریزی می کنید، ممکن است موضوعات زیادی در ذهن داشته باشید. آن موضوعات دقیقاً تگ ها و مجموعه بندی های شما میباشند. سوالاتی که در‌این مرحله باید از خود بپرسید عبارتند از:

آیا موضوع این پست با پست های دیگر در ارتباط می باشد؟
چه تگی در آن نوشته قادر است ارتباط میان دو پست را به بهترین شکل توضیح دهد؟
آیا کلیدواژه انتخاب شده بهترین واژه کلیدی برای این مسئله است؟
توجه داشته باشید که شما نمی توانید از خودتان تگ بسازید. تگ ها باید لغات و کلماتی باشند که در متن حضور دارند یا عباراتی باشند که افراد در موتورهای جستجو به دنبال آن میشوند. کارایی فرمائید تگ های خود را به گونه ای بهینه سازی نمائید که بتوانند در موتورهای جستجو رتبه خیر به دست آورند.

افزونه Yoast به شما یاری می کند اینکار را به راحتی اجرا دهید. این پلاگین تجزیه و احتساب محتوا را درخصوص محتوای آرشیو تگ ها اعمال می‌دهد و به شما می‌گوید چگونه میتوانید این موارد را بهبود ببخشید:



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


تبلیغات اینترنتی در هر وبسایتی به منظور ارتقا بازدید وبسایت و متعاقبا افزایش فروش، برندسازی و … صورت می گیرد. فرقی ندارد که این تبلیغات، گوگل ادز باشد، سئو باشد یا دیگر طریق های تبلیغاتی در گوگل، در هر صورت تبلیغات با اهداف خاص بیزینسی اعمال می‌گردد. 

دوره آموزش سئو


افزایش بازدید تارنما برای استحصال و کارهایی که قصد فروش و بازاریابی از طریق وبسایت خود دارند، مهم ترین و وسیع ترین کاری است که مدیریت وب سایت می بایست به آن بیاندیشد.
راجع به ارتقاء ترافیک تارنما، ترفندهای بسیاری مورد به کارگیری قرار میگیرد. برخی از این ترفندها قانونی هستند و برخی غیررسمی! منظور از غیرقانونی روش هایی می‌باشد که از حیث گوگل غیرمجاز می‌باشد. گوگل اینگونه طریق ها را تخلف می داند و در صورت شناسایی آنان با تارنما برخورد خواهد داشت. نتیجه ها این برخوردها از طرف گوگل، چیزی جز افت ترافیک تارنما و کاهش درجه نیست.
بدین مراد در‌این نوشته‌ی‌علمی کوشش داریم تا راه‌های صحیح تبلیغات در گوگل به ویژه گوگل ادز و گوگل ادسنس را به شما معرفی کنیم. تا بدین گونه در دام تبلیغات غیر قانونی نیفتید.
معرفی سرویس های تبلیغاتی گوگل
گوگل به منظور افزایش بازدید و ترافیک تارنما، سرویس های متنوعی را ارائه داده هست. قابل ذکر است که خدمات این سرویس ها قابل قبول ترین و در عین اکنون پربازده ترین نحوه های تبلیغاتی در گوگل می باشد. زیرا خود گوگل بیشترین ارزش تبلیغاتی را برای این سرویس ها قائل است و بیشتراز هر نحوه دیگری بدان التفات میدهد.

به‌این خواسته، سرویس هایی همانند گوگل ادز و گوگل ادسنس ارائه شده است. در شرایطی‌که بخواهیم از تفاوت و برتری این دو سرویس نسبت به همدیگر صحبت کنیم، نیازمند نوشته‌ی علمی ای بزرگتر و کلمه ها بیشتری برای توضیح هستیم. به نوعی که شاید در طاقت شما نگنجد. اما در یکسری جمله کوتاه می توانیم بگوییم که اصلی ترین تفاوت گوگل ادسنس به نسبت گوگل ادز، تفاوت شیوه های کاربری آن می باشد.

در سرویس تبلیغات Google Ads شما تنها پذیرنده تبلیغات هستید، در واقع شما با خریداری پکیج تبلیغاتی تنها میتوانید از خدمات گوگل ادز برای بیزنس و قاعدتا سایت خود استفاده نمائید. اما در سرویس گوگل ادسنس می‌توانید ارائه کننده تبلیغات هم باشید. در واقع میتوایند با استعمال از گوگل ادسنس کسب درآمد هم داشته باشید.

تبلیغات در گوگل ادز چه طور هست؟
تبلیغات در گوگل ادز به صورت کلیکی انجام می شود. مدیر وبسایت میتواند یک بسته تبلیغاتی متناسب با بودجه خود خریداری کند. این بسته شامل شارژ مورد نظر برای انجام تبلیغات کلیکی است.

حال شاید بپرسید که این کلیک ها قرار می‌باشد که در چه جاهایی شکل دهند؟ مدیر تارنما با تمرکز به قضیه تارنما خود یک سری واژه و کلمه کلیدی ( بدون محدودیت در تعداد) گزینش میکند. هرکدام از این واژه و کلمه های کلیدی، توسط گوگل قیمت گذاری میشوند. زمانی که مخاطبین، کلمات کلیدی مورد نظر را در موتور کاوشگر گوگل جستجو کنند، پیوند سایت مورد نظر در صفحه اول نتایج گوگل به نمایش در می‌آید. اگر که کاربر بر روی پیوند کلیک کند و وارد وبسایت شود، هزینه کلیک مورد نظر از شارژ بسته تبلیغاتی کسر می‌شود.

معرفی طریق های تبلیغاتی در سرویس تبلیغاتی گوگل ادسنس
در سرویس گوگل ادسنس تبلیغات در دسته های متفاوت ایفا میپذیرد، در این بخش به معرفی دو گزینه خوا هیم پرداخت :

1. تبلیغات محتوا شالوده: همانطور که از نام آن پیداست، این‌راه تبلیغات به محتوای سایت مربوط می شود و شامل متن و مقالات، ویدیوها، عکس ها، تصاویر متحرک و … می باشد.

در این طریق مدیریت تارنما می‌تواند با گزینش هرمورد از موارد ذکر شده، به عنوان تبلیغات خود به جذب مخاطبانی بپردازد که پیرو این موسسه از محتوا می باشند.

2. تبلیغات ویدیو مبنا: این‌شیوه تبلیغاتی که متناسب وب سایت هایی با محتوای کلیپ است برای جذب آن مجموعه از مخاطبین گزینه به کارگیری قرار میگیرد که در ادامه ویدئویی با زمینه مورد نظر شما می باشند.

نکته: ویدئو باید مسلما در player سایت به صورت اتوماتیک پخش شود.

چه‌طور تبلیغات خود را در گوگل قرار دهیم؟
برای درج تبلیغات خود در گوگل بهتر است با یکی از شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه همکاری فرمایید. شرکت‌های بسیاری درین حوزه فعال هستند، اما با تمرکز به تجربه همکاری با شرکت‌های مختلف، جی ادز را پیشنهاد می‌کنیم. این وبسایت پلن های تبلیغاتی متنوعی اعم از پلن‌های تبلیغات کلیکی، پلن های مدیریت شده و … داراست که با تمرکز به واحد سنجش آشنایی تان با گوگل ادز و قدرت‌های مجموعه بازاریابی خود و دارایی تان، میتوانید یکی‌از آنان‌را انتخاب فرمایید. همچنین در بلاگ این سایت میتوانید به صورت بدون‌پول از مقالات آموزشی، کتاب‌های یادگرفتن گوگل ادوردز و نیز فیلم‌های آموزشی گوگل ادز استعمال نمایید. جی ادز همچنین به صورت بعد از ظهر ای، سوله یادگرفتن گوگل ادز برگزار می‌کند و نقش بسیار مهمی در معرفی تبلیغات گوگل ادز به کاربران ایرانی داشته است.

یکی‌از نقاط مثبت دسته جی ادز، مدد عالی آن که منجر شده است حجم بالایی از تبلیغ در گوگل به زبان فارسی را از آن خود کند.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


چنانچه تارنما شما در حاصل موتورهای کاوش مانند گوگل چشم نمی‌شود، مشتریان غرض شما هیچگاه استحصال و کارتان را نخواهند رویت کرد. مرتبه فراتر وب سایت در نتایج کاوش فاکتوری اصلی برای هر چه بیشتر چشم شدن وب سایت به حساب آورده می شود. در شکل وصال بدین مهم، یوزرها بیشتری با آن آشنا گردیده و در فایده فروش و سوداوری بیزنس افزایش مییابد.
اما در حالتی که شما فاقد فرصت و مهارت کافی برای ارتقا مرتبه وب سایت در حاصل کاوش باشید، چه کار بایستی فرمایید؟ در اینگونه قوانینی استخدام مشاور بهینه سازی با تجریه قادر است آیتم فوق العاده ای باشد. در شکل نیاز به مشاور بهینه سازی می‌توانید از سرویس ها تیم رادزاد نیز برخوردار گردید.
درین نوشته‌ی علمی به طرح 10 پرسش پرداخته ایم تا پیش از پذیرش مشاوره سئو مد نظرتان از وی بپرسید. 

دوره آموزش سئو


1. آیا می توان که لیستی از مشتریان قدیمی یا این که حال حاضرتان داشته باشم؟
بعضی از کارشناسان seo معتقدند که یک مشاور سئو دارای اعتبار در معرفی تنی چند از مشتریان خویش نبایست بیمی داشته باشد.
معرفی یک سری بدن از مشتریان یک مشاور قادر است به شما یاری دهد تا واحد سنجش توفیق شخص را در کار خویش محاسبه کنید. مطمئنا نبایستی انتظار داشته باشید که یک مشاور seo جزییاتی درباره مشتریان خویش به شما ارائه دهد. توجه داشته باشید که‌این پرسش مختص اشخاص میتواند باشد، به این دلیل‌که گروه های seo غالبا به خیال و خاطر محافظت قوانین کاری خویش از معرفی مشتریانشان معذورند.
2. چه‌گونه به ارتقاء درجه تارنما در نتیجه ها کاوش خواهید پرداخت؟
هیچگاه به سمت مشاورین سئویی نروید که به ذکر جزییات طرز های کاری خویش نمی پردازند. آنها باید به توضیح استراتژی های خویش برای افزایش رتبه پرداخته و همچنین به به حساب آوردن زمان مورد نیاز برای توفیق در کمپین های سئو بپردازند.

مشاورین seo باید شعور جامعی از بهینه سازی آن پیج داشته و بتوانند راهکارهای با صرفه ای را برای seo تارنما ارائه دهند. این راهکارها دربرگیرنده سئو یو آر ال ها، ساختار پیوند های داخلی، تیتر صفحات و متا تگ ها هست.

همینطور لحاظ مشاور سئو مد لحاظ خویش را درباره سئو خارجی و راه‌های پیشنهادی او‌را جویا گردید. هنوز مشاورین بهینه سازی متعددی وجود دارند که متاسفانه یقین به خرید بک لینک دارا هستند.

3. آیا شما به دستورالعمل های وبمستر موتورهای کاوش پایبندید؟
مطمئنا شما نیاز به مشاور سئویی دارید که از قوانین موتورهای کاوش تاسی کرده و راهکارهای وی در جهت فریب آن ها نباشد. راهکارهایی مانند ساخت محتوای اسپم و یا این که افزودن متن و لینک های مخفی در صفحات فقط به پنالتی شدن وب سایت سبب خواهد شد.

موتروهای جستجویی مانند گوگل و بینگ دارنده دستورالعمل های مشخصی برای حضور وبسایت ها در نتیجه ها کاوش هستند.

4. آیا شما می‌توانید رتبه یگ گوگل، بینگ و یاهو را برای وبسایت اینجانب ضمانت فرمایید؟
در شرایطی‌که کاندیدای متبوع شما جواب آری به‌این جواب دهد، بلافاصله سراغ کاندیدای بعدی بروید! رتبه یک گوگل ابدا ضمانت شدنی وجود ندارد و متاسفانه بعضی از مشاورین seo اینگونه گارانتی هایی را به مشتری می‌دهند.

ادعای درایت از جزئییات الگوریتم گوگل از طرف مشاور بهینه سازی مد حیث شما، به خانه کارت قرمزی برای وی خواهد بود. تنها خویش موتورهای کاوش بر روی الگوریتم های رتبه بندی اثر گذار بوده و کسی از جزئییات ظریف آن‌ها آگاه وجود ندارد.

5. آیا در دستیابی حاصل محلی تجربه دارید؟
اکران وبسایت کسب و امور مخصوصا استحصال و شغل های خرد بر اساس مشتریان محلی در حاصل محلی گوگل می‌تواند اثر شگرفی در توفیق آنها داشته باشد. در صورتی‌که شما نیز داری اینگونه قوانینی می باشند، بهینه سازی محلی قادر است به شما کمک متعددی نماید.

در شکل باصرفه بودن وبسایت شما در حوزه سئو محلی، تارنما شما در جستجوی لغات کلیدی مربوط به جای شما به اکران در خواهد آمد. چهت نیل به اینگونه هدفی، مشاور بهینه سازی تارنما می بایست ارشادوراهنمایی های مایحتاج در جهت وصال به اینگونه بهره ای را ارائه دهد.

6. آیا شما کل تغییرات انجام شده در وبسایت را به اینجانب اطلاع خواهید اعطا کرد؟
اعمال بهینه سازی در سایت نیازمند تغییراتی در کدنویسی وب سایت هاست. روش اعمال این پیکربندی و تعداد صفحه های موردنیاز برای این تغییرات حائز اهمیت فراوانی برای شما خواهد بود. اگر‌که قصد دادن اذن به تغییر تحول در کدهای سایت را به کاندیدای خویش دارید، مسلما این پرسش را از وی بپرسید.

به عنوان مثال آیا کاندیدای مشاور seo، صرفا به ویرایش عنوان ها ورقه بسنده کرده یااینکه از آغاز آنها را تغییر تحول می دهد؟ آیا وی مبادرت به اضافه نمودن محتوای بیشتر به شیت محصولات و سرویس ها خواهد نمود؟ آیا مبادرت به پیاده سازی دوباره تارنما یا این که بخشی از آن می کند؟ آیا وی صفحه های جدید به وب سایت اضافه می نماید؟

7. چه گونه به محاسبه توفیق در سئو وب سایت می‌پردازید؟
برای استیناف توفیق های حاصل از بهینه سازی بایستی از تعداد و منابع ترافیکی تارنما دور اندیشی جامعی داشته باشید. مشاور مد لحاظ شما می بایست تجربه کافی از فعالیت با قابل انعطاف افزارهای آنالیتیکس را داشته و بتواند تغییرات سکو کلمات کلیدی وبسایت را گزارش دهد. تعداد بک پیوند ها از سایر وب سایت ها و همچنین عبارات کلیدی کاوش گردیده توسط یوزرها تارنما میتواند پارامترهای نه برای بازرسی سئو باشد.

مجال ارائه این داده ها بوسیله وی و نحوه به کارگیری وی از این داده ها برای افزایش سکو تارنما را نیز از شروع جویا گردید.

8. ما چه گونه و چه مجال هایی با یکدیگر رابطه برقرار میکنیم؟
طرز رابطه مشاورین سئو با یکدیگر متعدد میباشد و هرمورد استانداردهای خاص خویش را دارند. شما می بایست شخصی را برای این عمل گزینش نمایید که متناسب با نیازهای شماست. از کاندیدای مد حیث خویش بپرسید که به چه صورتی با شما رابطه برقرار می نماید؟ آیا این رابطه از روش تلفن خواهد بود؟ یا این که از روش طرق آنلاین مانند اسکایپ؟ همینطور تعداد دفعات رابطه در ماه را نیز از آغاز مشخص و معلوم فرمایید.

9. موقعیت پرداخت هزینه ها از طرف شما چیست؟
شما باید از میزان حقوق مشاور seo آگاه گردیده و می بایست از وی بپرسید که روش پرداخت مخارج به طور پروژه ایست یا این که ساعتی؟ هزینه مشورت کردن سئو به طور پروژه ای بسته به اندازه پروژه قادر است مقادیر متفاوتی باشد. همینطور هزینه ساعتی مشورت کردن بهینه سازی نیز بسته به تجارب و مهارت طرف مقابلتان مشقت بزرگ ایست.

فاکتور دیگر نیز فرصت پرداخت حقوق و دستمزد مشاور میباشد. روزمره، ماهانه یا این که شش ماهه بودن پرداخت ها می تواند برای بعضا از اشخاص حائز اهمیت باشد. همچنینی می بایست از مشاور بهینه سازی پرسید که در شکل پرداخت شش ماهه، آیا سود چند درصدی بایست به مبلغ پرداختی اضافه خواهد شد یا این که خیر.

10. در شکل باطل تفاهم نامه چه اتفاقی می افتد؟
هنگامی که تفاهم نامه شما به پایان رسیده و یا این که به هر دلیلی زودتر از موعود خاتمه یابد، شما باید صاحب و مالک تک تک seo های انجام شده باشید.

در واقع تفاهم نامه شما بایستی به گونه ای باشد که در شکل باطل آن، مشاور بهینه سازی قادر به تغییر تحول یا این که حذف محتوای اضافه گردیده نباشد. همینطور خوب میباشد که وضعیت باطل زود هنگام تفاهم نامه را با وی از شروع ارزیابی فرمائید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


لینک ها برای موتورهای کاوش مانند پلی میان صفحه ها وبسایت های محسوب می شوند. آن‌ها با ایفا تحقیق های بغرنج بر روی پیوند ها میتوانند به طرز رابطه صفحات با یکدیگر پی ببرند.
موتورهای کاوش از سال 1990 تا کنون لینک و پیوند ها را تحت عنوان یک رای مثبت برای تارنما ها تصور کرده و برای آن اهمیت متعددی قائل بوده اند. امروزه موتورهای کاوش تعریف‌و‌تمجید خویش از بک پیوند ها را به نحوی انقلابی ارتقاء داده اند و با به کار گیری از الگوریتم های بغرنج ای داده ها این پیوند ها را پردازش می نمایند.
لینک و پیوند ها تمامی چیز سئو نیستند، اما متخصصین ماهر seo درصد متعددی از فاکتورهای مرتبه بندی را بدین موضع تخصیص میدهند. موتورهای کاوش با به کار گیری از نظارت بک پیوند ها به بررسی محبوبیت آن پرداخته و در عین فعلا اعتبار و اسپم بودن آن را نیز محاسبه می نمایند. 

دوره آموزش سئو


سایت های دارای اعتبار بک لینک و پیوند های متعددی از سایر تارنما های دارای اعتبار استحصال می نمایند و در مقابل وب سایت های اسپم لینکی از سایت های دارای اعتبار استخراج نمیکنند.
فاکتورهای مربوط به لینک ها
موتورهای کاوش به چه شکل به قیمت گذاری بک پیوند های وب سایت میپردازند؟ برای جواب دادن به این پرسش ما یحتاج است که به اجزای یک لینک و پیوند پرداخته و مشاهده کنیم که چگونه موتورهای کاوش به آن اجزا نگاه می نمایند. در پی این نوشته ی علمی به معرفی فاکتورهایی می پردازیم که در‌این نگاه موثر است. این فاکتورها در تفحص هایی که کارشناسان seo از بک لینک های وب سایت دارا هستند مورد دقت قرار میگیرند.
1. محبوبیت جهانی
هر چه محبوبیت وبسایت پیوند دهنده بیشتر باشد، ارزش بک لینک نیز بیشتر خواهد بود. اینترنت سایتی مانند ویکیپدیا دارنده بک لینک و پیوند های بسیاریست و از این رو اینترنت سایتی اصلی و دوستداشتنی به حساب آورده می شود. برای کسب اتکا و آتوریتی بیشتر از موتورهای کاوش نیاز است که لینک هایی از سایت های مرتبط و دارای اعتبار دستیابی فرمایید.

2. محبوبیت موضوعی
هر چه وب سایت لینک و پیوند دهنده به شما دارنده موضوعی در حدود مسئله وب سایت شما باشد، مطمئنا بها آن بک پیوند بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال بک پیوند از سایتی با حوزه دیجیتال مارکتینگ برای یک سایت با حوزه سئو، بک لینکی ارزشمند به حساب آورده می شود.

3. انکر تکست
یک کدام از فاکتورهای اصلی قیمت گذاری پیوند ها از حیث موتورهای کاوش، انکرتکست بک لینک هاست. در‌صورتی‌که بک لینک و پیوند های سایت دارنده کلمه و واژه کلیدی متبوع شما باشند، بالطبع اثر بیشتری در دستیابی سکو فراتر در جستجوی آن واژه کلیدی خواهد داشت.

4. اعتبار وبسایت
وب پر از صفحه ها اسپم میباشد. حتی اشخاصی داعیه می نمایند که 60% محتوای اینترنت را صفحه ها اسپم تشکیل داده اند. برای جداسازی محتوای اسپم از سایر، موتورهای کاوش از سیستمی برای اعتبار سنجی تارنما ها به کارگیری می نمایند. استخراج بک پیوند از سایت های دارای اعتبار میتواند منفعت بهتری برای تارنما شما به همراه داشته باشد. برای مثال وبسایت دانش کده ها، مرکزها دولتی و سازمانهای محرمانه دارای اعتبار میتوانند از سیرتکامل وبسایت های دارای اعتبار محسوب می گردند.

5. لینک های فرنگی
لینک های اسپم به طور دو طرفه کار می نمایند. اینترنت سایتی که به دیگر سایت اسپم پیوند میدهد، احتمالا خویش نیز اسپم محسوب می شود. موتورهای کاوش با نگاه به لینک و پیوند های فرنگی شما، میتوانند میزان اسپم بودن وب سایت شما‌را شناسایی نمایند. بنابراین در لینک های فرنگی خویش دقت کرده و به وب سایت های اسپم پیوند ندهید.

6. بروزرسانی
حصول لینک ها به طور مداوم قادر است تاثیری توانمند در قیمت آنان داشته باشد. وب سایت هایی که مجال هاست بک لینکی استخراج نمی کنند وب سایت هایی منسوخ از حیث گوگل به نظر می رسند. گوگل و بقیه موتورهای کاوش از این حد در نظارت محبوبیت تارنما سود میبرند.

7. اشتراک در شبکه های عمومی
چنانچه چه نگاه موتورهای کاوش به لینک و پیوند های شبکه های مردمی نسبت به دیگر اشکال پیوند های مختلف است، البته با این وجود به نحوی متفاوت آنان‌را در لحاظ می‌گیرند. ولی دراین مورد شبهه ها متعددی وجود دارااست، ولی می اقتدار پیش گویی زد که در شکل اشتراک گذاری زیاد لینک و پیوند های وب سایت شما در شبکه‌های‌مردمی، آن ها از این مورد تحت عنوان فاکتوری در ارزیابی محبوبیت تارنما شما استفاده نمایند.

فعالیت بیشتر شما در شبکه‌های‌مردمی و حضور لیتک های بیشتری از تارنما شما در آن بر روی ارتقاء مارک شما مفید بوده و این چنین نیز می‌توانید از تاثیرات غیر بدون واسطه آن در ارتقاء مرتبه وبسایت برخوردار گردید.

مبانی پیوند سازی
لینک سازی هنریست که تحت عنوان یک معضل بر انگیز ترین شغل ها در seo محسوب گردیده و اثر متعددی می‌تواند در توفیق تارنما به حساب آورده می شود. لینک و پیوند سازی نیاز به نوآوری، صبر و کمی بودجه نیز داراست. هیچ دو کمپین لینک سازی شبیه یکدیگر نبوده و مدل لینک و پیوند سازی شما بیشتر به شخصیت وبسایت شما متعلق میباشد. به دنبال به معرفی سه نوع روش کلی در پیوند سازی پرداخته ایم:

1. لینک و پیوند های طبیعی
لینک و پیوند هایی میباشند که به طور طبیعی و از طرف دیگر تارنما ها به شما داده میشوند. این لینک و پیوند ها غالبا به‌این ادله به تارنما شما داده می شوند که محتوای پیوند گردیده دارنده چگونگی و داده ها بسیار متعددی از لحاظ وبمستر سایت لینک دهنده بوده میباشد.

2. لینک و پیوند سازی دستی
دارای تخصص seo تارنما این سیرتکامل پیوند ها را با کارایی خویش و تصویب تارنما در دیرکتوری ها به دست می آورند. به عنوان مثال میتوانید مطلبی را برای یک متخصص ارسال نمائید تا در شکل پذیرش داده ها شما، آن محتوا به همراه لینک و پیوند در وب سایت وی منتشر خواهد شد.

3. لینک و پیوند سازی توسط خویش ما
بخش اعظمی از وب سایت ها مانند انجام های گفتگو به ما اذن می‌دهند تا با نام نویسی در آن‌ها بتوانیم مبادرت به نشر محتوا و تصویب پیوند کنیم. اثر این سیرتکامل لینک و پیوند ها شاید نسبت به دو آیتم گذشته کمتر باشد، البته با دقت به فضای بزرگی که در آن وجود دارد، موفق لینک و پیوند های تارنما ها را تشکیل می‌دهد. می بایست توجه داشته باشید که در ایجاد کرد این پیوند ها طبیعی کار کرده تا به وسیله گوگل محکوم به مشابه سازی نشوید.

تحت عنوان یک متخصص seo این در دست شماست که به چه شکل در حوزه لینک سازی سپرده گذاری فرمائید. یکی شایسته ترین شیوه امور اینست که در بک پیوند های تارنما خویش تنوع ساخت‌و‌ساز کرده و از کلیه شیوه های ممکن به کار گیری فرمایید. مجموعه بک لینک هایی که دارنده یک الگوی مشخص بوده و از دید گوگل همسان سازی به لحاظ رسد، غالبا از طرف آن‌ها نادیده گرفته می‌گردد.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


آیا تاکنون نام robots.txt به گوشتان خورده و به طور همزمان نمی دانستید که چه‌گونه دست به تشکیل داد آن بزنید؟ بخش اعظمی از وبسایت ها دارای پوشه robots.txt می‌باشند، ولی این آیتم بدین مضمون‌ نیست که اغلب وب مسترها معنا آن را بدانند.
در‌این پست ما می‌خواهیم به صورت جامعی به آیتم robots.txt در وردپرس پرداخته و نحوه در اختیار گرفتن و مدیر آن را آموزش دهیم.
فولدر Robots.txt چیست؟ 

دوره آموزش سئو


قبل از آغاز مشاجره اساسی عالی است که آغاز به مضمون‌ واژه robot در اینجا بپردازیم. مراد از robot هرگونه ربات اینترنتیست که به مشاهده وب سایت ها می پردازد. همه گیرترین مثال از این گونه ربات ها، ربات موتورهای جستجوست. این ربات ها به پایش وب پرداخته و به موتورهای جستجو کمک می کنند تا به ایندکس و رتبه بندی صفحه ها وب بپردازند.
به این ترتیب وجود ربات ها در اینرتنت الزامی بوده و دست کم چیز به درد به خوری می باشند. ولی این گزینه نبایست برای وبمسترها این شائبه را ایجاد کند که ربات ها باید فارغ از محدودیت به گردش در سایت بپردازند. عشق به در اختیار گرفتن رفتار ربات ها در وب سایت، منجر به ساخت استانداردهایی در اواسطه دهه 90 میلادی شد. robots.txt راهکار اجرایی این استاندارد می باشد و به شما امداد می کند تا به کنترل چگونگی اخلاق ربات ها در وب سایت بپردازید. شما قادرید که به بلاک کردن ربات ها پرداخته یا دسترسی آنها به بخشی از وبسایت را محدود نمائید.
دقت داشته باشید که شما کارکشته به مجیور کردن ربات ها به تبعیت از دستورات خود نیستید. همواره ربات هایی وجود دارا هستند که این دستورات را نادیده می‌گیرند. حتی ارگان های مشهوری نیز وجود دارا‌هستند که به برخی از دستورها شما در فایل robots.txt بی توجهی می کنند. از جمله گوگل اوامر شما بر اساس فرکانس پایش سایت را نادیده می گیرد.
چرا بایست به فولدر Robots.txt اهمیت دهیم؟
برای اکثری از وبمسترها آیتم robots.txt به دو مورد محدود میشود:
بهینه سازی مصرف منابع موتورهای جستجو در تارنما با عدم پایش و ایندکس بخشی از وبسایت. این‌شیوه به ما اطمینان می هد که موتورهای جستجو تمرکز خود را بر روی مهم ترین صفحات ما گذاشته اند.
بهنیه سازی منابع سرور با بلاک کردن ربات هایی که این منابع را هدر میدهند.
فولدر robots.txt به طور خاص برای در دست گرفتن ایندکس صفحه های در موتورهای جستجو طراحی نشده می باشد
robots.txt طرز جامعی برای کنترل ایندکس صفحه های در موتورهای جستجو نیست. در حالتی که هدف شما خارج کردن برگه ای از ایندکس مورتوهای جستجوست، راهکارهای بهتری مانند متا تگ جدید ایندکس یا دیگر طریق های مشابه وجود دارد.
استدلال این فرمان آنست که فایل robots.txt وبسایت به موتورهای جستجو اعلام نمی کند ورقه ای را ایندکس نکنند، بلکه صرفا موتورهای جستجو آن را پایش نخواهند کرد. با اینکه گوگل دست به پایش آدرس های بلاک شده در robots.txt نمی زند ولی خود گوگل اعلام کرده است که چنانچه این آدرس دارای لینکی در سوا وبسایت شما باشد، این قابلیت و امکان وجود دارد که گوگل دست به ایندکس محتوای آن برگه بزند.
آقای جان مولر عضو گروه گوگل نیز در بیانیه ای تاکید کرده است که در صورت وجود بک پیوند برای یک ورقه بلاک شده، همچنان ممکن میباشد که آن برگه در ایندکس گوگل قرار بگیرد.
تشکیل داد و بازنویسی فایل robots.txt برای وردپرس
وردپرس به صورت اتومات فایل robots.txt را به صورت مجازی ساخت می نماید. براین اساس حتی در حالتی که سمت این مورد نرفته باشید، تارنما وردپرسی شما دارای پوشه robots.txt خواهد بود. برای مشاهده این فایل کافیست که عبارت /robots.txt را به انتهای نام دامین خود اضافه فرمایید. مثلا فایل robots.txt نمونه یک سایت وردپرسی را در ذیل مشاهده میکنید:
چون این فولدر به صورت مجازیست، قابل ویرایش وجود ندارد. در صورتیکه می خواهید دست به دستکاری آن بزنید می بایست آن را به صورت فیزیکی در سرور وب سایت ساخت فرمائید. برای این فعالیت سه روش به شما معرفی میکنیم.

چگونه با به کار گیری از Yoast بهینه سازی اقدام به ساخت و بازنویسی Robots.txt بزنیم؟
در حالتی که از کاربران افزونه محبوب Yoast seo میباشید میتوانید فایل robots.txt را در بخش داشبورد این افزونه ساخت کرده و بازنویسی نمائید.

برای دسترسی بدین قابلیت و امکان به منوی ابزار ها در زیرمجموعه منوی بهینه سازی رفته و بر روی مورد File editor کلیک نمائید.

 

با فرض اینکه در وب سایت شما فایل robots.txt وجود نداشته باشد، این افزونه به شما پیشنهاد میدهد که آن را تشکیل داد فرمائید.

 

تنها با کلیک بر این دکمه می توانید اقدام به بازنویسی محتوای پوشه robots.txt در رابط کاربری یواست seo فرمائید.

 


افزونه سئو Yoast سئو Premium (یواست بهینه سازی)
درپی این نوشته‌علمی به تحقیق بیشتر محتوای پوشه robots.txt خوا هیم پرداخت.

چه‌گونه با به کار گیری از All in One سئو Pack اقدام به تشکیل داد و ویرایش Robots.txt بزنیم؟
در حالتی که شما از افزونه All in One seo Pack برای seo سایت خود به کار گیری می نمایید. قادر خواهید بود که پوشه robots.txt را مستقیما از رابط کاربری افزونه ساخته و دستکاری نمایید. صرفا کافیست که به مسیر All in One سئو → Feature Manager رفته و ویژگی Robots.txt را فعال فرمایید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


آیا میخواهید فارغ از نگرانی از پنالتی شدن در عبارات کلیدی پر رقابت، رتبه استحصال نمایید؟ پس وقت آنست که به تفکر سئو کلاه سفید باشید.
اما قبل از اینکه شروع به سئو کلاه سفید کنید، ممکن می باشد این سوال برای شما پیش بیاید که آیا صرف با بهینه سازی کلاه سفید می توان با سایت های آلوده به سئو کلاه سیاه رقابت کرد؟ آری، شما میتوانید. دستکم در اغلب حصول و کارها این غرض دست یافتنیست. 

دوره آموزش سئو


در این نوشته‌ی علمی به معرفی تکنیک های seo کلاه سفید می‌پردازیم. اما در بالا قصد داریم که سئو کلاه سفید و کلاه سیاه را تعریف کرده و تفاوت در بین آن‌ها را تفصیل دهیم.
مقایسه seo کلاه سفید و بهینه سازی کلاه سیاه
هدف کلی هر نوع seo افزایش جايگاه وب سایت در حاصل موتورهای جستجوست. seo در وضعیت کلی به دو نوع مجزای کلاه سفید و کلاه سیاه تقسیم بندی می‌شود. اما تفاوت فی مابین این دو در چیست؟
seo کلاه سفید چیست؟
منظور از seo کلاه سفید استفاده از تکنیک ها و تاکتیک های مورد قبول گوگل می‌باشد. مقصود از این تکنیک ها ارائه بهترین نتایج برای کاربران موتورهای جستجوست. از جمله یکی از این تکنیک ها در تقدم قرار دادن کاربران نسبت به موتورهای جستجوست.

به عنوان یک کلاه سفید:

در راستای قوانین گوگل کار می‌کنید.
seo ها را در راستای نیاز کاربران و نه موتورهای جستجو جاری ساختن میدهید.
محتوای با ارزشی ایجاد می کنید که افراد عشق و علاقه مند به خواندن و اشتراک گذاری آن هستند.
وب سایتی می سازید که در باب کاری شما نسبت به دیگر رقبا، منزلت جداگانه و برتری دارد.
سرعت وب سایت شما زیاد بوده و نمایش آن در موبایل درست است.
از متا تگ های صحیح به کار گیری می کنید.
عمل با وب سایت شما آسوده می‌باشد.
روی دیگر سکه، سئو کلاه سیاه است جای‌دارد و تکنیک های آن در مقابل سئو کلاه سفید میباشد.

سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو کلاه سیاه به تکنیک هایی گفته می گردد که به کار گیری از روش های آن در راستای مقررات گوگل نیست و در اغلب مواقع نیز این اقدامات به دور از ایده پرداز هست. ولی ممکن می باشد که به شما در دستیابی حاصل ایده آل کمک کنند. seo کلاه سیاه غالبا بر روی نقاط ضعف الگوریتم ها تمرکز می کند.

به عنوان یک کلاه سیاه شما معمولا:

ضوابط گوگل را ذیل پا می گذارید.
مورتوهای جستجو را نسبت به کاربران در تقدم بالاتری قرار می دهید.
سعی در فریب کاربران با به کارگیری از تکنیک هایی مانند Cloaking یا Doorway pages می کنید.
سایت دیگر افراد را هک می کنید.
ما قصد نداریم که در این نوشته‌ی علمی به بحث درباره اخلاقی بودن این تکنیک ها بکنیم. نکته سخن ما اینست که به کارگیری از روش های بهینه سازی کلاه سیاه غالبا با ریسک زیادی همدم است.

به همین استدلال می باشد که ما هیچگاه در وبلاگ رادزاد کاربران را تشویق به بهینه سازی کلاه سیاه نکرده ایم. ما طرفدار روش های کلاه سفید هستیم، هر یکسری سئو کلاه خاکستری نیز گزینه بدی نیست.

براین اساس هدف این نوشته‌ی‌علمی اینست که به شما نشان دهد چرا تکنیک های سئو کلاه سفید در اکثر زمان ها مواقع عالی از کلاه سیاه است. (مگر اینکه بیزنس شما به طوری باشد که کلاه سیاه را دیکته کند)

اما در بالا بدین سوال می پردازیم که آیا سئو کلاه سفید برای شما مناسب هست یا خیر؟

آیا سئو کلاه سفید همیشه بهترین انتخاب محسوب می شود؟
پاسخ این سوال وابسته به اهداف شماست. در حالتی که هدف شما ایجاد کرد برندی ماندگار می باشد، سئو کلاه سفید همان راهیست که باید دنبال نمایید. ولی در حالتی‌که در استخراج و کارهایی مانند وام های یک روزه شغل می کنید، احتمالا بهینه سازی کلاه سفید پاسخگوی شما نمی‌باشد.

با اینکه ما طرفدار روش های کلاه سفید هستیم، البته دستیابی و کارهایی مانند شرط بندی یا وام های یک روزه، نسبتاً شانسی برای موفقیت با بهینه سازی کلاه سفید ندارند. شاید شما با استعمال از سئو کلاه سفید به مرتبه های نه در‌این نوع دستیابی و کارها دست یابید، اما رقبای شما در چنین شرایطی کارایی می کنند تا با به کار گیری از روش های بهینه سازی کلاه سیاه، شما را به ذیل بکشند.

البته چنانچه در یک بیزنس قانونی کار می‌کنید (ما معتقدیم که اغلب خوانند‌گان ما در چنین دستیابی و کارهایی فعال هستند)، شانس زیادی برای توفیق بدون به کارگیری از بهینه سازی کلاه سیاه دارید.

اما چرا سئو کلاه سیاه عمل عاقلانه ای دیگر محسوب نمی‌شود؟

بهینه سازی کلاه سیاه نسبت به گذشته لبریز هزینه تر گردیده است. گوگل نسبت به گذشته هوشمندتر شده و دیگر تکنیک هایی مانند اسپم کردن یا به کار بردن بی روش عبارات کلیدی موثر نیستند، بدین ترتیب به عنوان یک کلاه سیاه مجبورید که به سراغ نحوه های لبریز هزینه تر مانند ایجاد کرد PBN بروید.
سئو کلاه سیاه ریسک بالایی دارد. هیچ کسی خواهان جریمه شدن توسط گوگل نیست. ولی در حالتی که به سراغ راه‌های کلاه سیاه بروید، احتمال فراوانی برای پنالتی شدن وبسایت شما وجود دارد.
seo کلاه سیاه نیاز به دانش فنی نسبتا زیادی داراست. در‌صورتی‌که وارد مسیر کلاه سیاه شوید، سوای فهم روش عمل وب و شناخت نقطه ضعف های آن کار کشته به ادامه مسیر نخواهید بود. بخش اعظمی از این علوم به طور عمومی به اشتراک گذاشته نمی شوند و این قضیه به این معنیست که غالب افراد seo کلاه سیاه را به عنوان یک گزینه قابل پشت گرمی تصور نمی‌کنند.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


ایجاد کرد نقشه وبسایت (وب سایت مپ یا Sitemap) یک کدام از مهم ترین بخش های بهینه سازی هر وب سایتی می‌باشد. نقشه های وبسایت نه تنها طرحی از وبسایت شما به مورتوهای جستجو به نمایش میگذارند، بلکه آن ها کارکشته به ارائه اطلاعات ذیل نیز می‌باشند:
مجال تقریبی بروزرسانی صفحه های چقدر میباشد. 

دوره آموزش سئو


فرصت آخرین تغییر تحول کاغذ کی بوده می‌باشد.
معیار مداقه صفحات نسبت به یکدیگر چقدر است.
نقشه های وب سایت در بعضا تارنما ها دارای اهمیت ویژه ای می‌باشند. تارنما هایی که:
شامل محتوای بسیار زیاید بوده که به یکدیگر لینک و پیوند نشده اند.
دارای لینک و پیوند از تارنما های دیگر نیستند.
دارای هزاران هزار ورقه می باشند.
همانگونه که بدیهی میباشد، نقشه های سایت مشتمل بر لیستی از آدرس های تارنما برای ربات ها ساخت می کنند تا به آن‌ها در ایندکس مهم‌ترین صفحه ها تارنما کمک کنند. در‌این نوشته‌علمی شمارا با نکانی آشنا خوا هیم کرد که با رعایت آن‌ها در تشکیل داد و سئو نقشه سایت، همت بهتری از آن را برای موتورهای جستجو به نمایش خواهید گذاشت.
1. به کارگیری از ابزارها و افزونه ها برای ساخت خود کار نقشه وب سایت
ایجاد کرد نقشه وبسایت با به کار گیری از ابزارهایی که دارای امکان ایجاد کرد آن بوده یا افزونه هایی مانند Google XML Sitemaps در وردپرس بسیار بی آلایش می باشد. وب سایت های وردپرسی که از Yoast سئو استفاده می کنند می توانند از امکان نقشه سایت این افزونه منفعت ببرند.


افزونه بهینه سازی Yoast سئو Premium (یواست seo)
همچنین می‌توانید با تاسی از ساختار نقشه های وبسایت XML، آن را به طور دستی نیز بسازید. از نظر فنی اجباری به تشکیل داد نقشه وب سایت در فرمت XML نیست. تنها قرار دادن آدرس های تارنما در یک فایل متنی به گونه ای که هر آدرس در یک سطر قرار داشته باشد کفایت می کند.

با این موقتا در شرایطی‌که عشق و علاقه مند به نشر داده های بیشتری در نقشه سایت مانند اتربیوت hreflang باشید، مطمئنا استعمال از ابزار، فعالیت عاقلانه تریست. با مراجعه به پست رسمی گوگل درین حوزه می توانید اطلاعات بیشتری در زمینه ی تشکیل داد دستی نقشه سایت حصول فرمائید.

2. ثبت نقشه وبسایت در گوگل
شما میتوانید با مراجعه به گوگل سرچ کنسول و از طریق داشبورد آن مستقیما نقشه تارنما را به این موتور جستجو معرفی نمایید. قبل از ثبت نقشه وب سایت آن را استارت تست کرده تا خطاهای موجود را رفع فرمائید.

به طور ایده ال تعداد صفحه های ایندکس شده از نقشه سایت می بایست با تعداد تک تک آدرس های نوشته شده در آن یکسان باشد. به خیال و خاطر داشته باشید که ثبت نقشه وب سایت در گوگل سرچ کنسول به معنای معرفی مهمترین و گرانبها ترین صفحات وب سایت نیز می باشد. البته این فعالیت به طور صد در صد تضمین نمی کند که آحاد آدرس های مندرج ایندکس شوند.

مزایای ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول به طور خلاصه عبارتند از:

امداد به گوگل در فهم مجموع صفحات سایت
کشف خطاهای احتمالی و رفع نقص‌ ایندکس برخی صفحه ها
3. حق اولویت بندی اهمیت صفحه ها در نقشه تارنما
در هنگام رتبه بندی صفحه های، کیفیت کلی شیت از شاخص های مهم محسوب می شود.

در شرایطی که نقشه سایت ربات های گوگل را به هزاران کاغذ بی کیفیت منتقل کند، موتورهای جستجو اینطور تعبیر و تفسیر می کنند که تارنما شما وب سایتی نیست که کاربران معطل دیدن آن باشند، حتی در حالتی که صفحات بسیار بهتر دیگری نیز در سایت شما موجود باشد.

در عوض سعی کنید که در نقشه تارنما، ربات ها را به سمت مهمترین صفحات سایت هدایت فرمایید. این صفحات عموما عبارتند از:

صفحه ها بهینه وب سایت
صفحه های مشتمل بر تصاویر و کلیپ
صفحه های دارای محتوای اورجینال
صفحات جذاب برای کاربران مانند صفحات دارای نقد و بازرسی کاربران
4. فهم مشکلات ایندکس نشدن صفحه ها
در نسخه تازه گوگل سرچ کنسول بخشی به نام Coverage ساخته شده است که ایندکس نشدن صفحه های مندرج در نقشه سایت و علت این روایت گستردن داده می‌گردد. بنابراین می توانید از این راه به حل خطاها ورقه پرداخته و نقشه وب سایت باصرفه تری تشکیل داد نمایید.

5. درج تنها نسخه کانونیکال URL ها
در شرایطی که در وب سایت شما صفحه های مشابه زیادی وجود داشته باشد، بایستی صرفا نسخه کانونیکال آنها‌را در نقشه تارنما بیان نمایید. به عنوان مثال در حالتی که در سایت فروشگاهی شما رنگ های مختلف یک کالا دارای URL های متفاوتی باشند، می بایست به گوگل اعلام نمائید که کدام برگه، کاغذ مهم برای ایندکس شدن است.

در چنین شرایطی ربات های گوگل صرفا به ایندکس صفحه ها کانونیکال پرداخته و در Crawl Budget صرفه جویی می‌شود.

6. به کارگیری از متا تگ Robots به جای فایل robots.txt
درصورتی که عشق و علاقه مند به ایندکس یک برگه به خصوص نیستید می‌توانید به سادگی متا تگ robots با مقدار noindex,follow را به آن اضافه کنید.

این اقدام موجب خودداری از ایندکس ورقه شده و در عین موقتی اعتبار آن برگه به صفحه ها دیگر نیز انتقال می یابد. این تکنیک به ما کمک می کند تا از مزایای صفحه ها اساسی وب سایت که علاقه مند به مشاهده آن ها در نتایج جستجو نیستید بهره مند شوید.

اگر مشاهده کردید که ربات های گوگل به طور آراسته و به تعداد مفهوم داری مدام به صفحه ها غیر مهم سایت سر می‌زنند، میتوانید در صورت تشخیص از پایش آنها در فولدر robots.txt خودداری کنید.

7. عدم درج صفحه های دارای متا تگ noindex در نقشه وب سایت
برای seo Crawl Budget و عدم اتلاف آن باید از درج صفحه ها دارای متا تگ robots با مقدار noindex در نقشه وب سایت پرهیز فرمائید.

با درج چنین صفحات در نقشه وبسایت هم‌زمان به گوگل اعلام می‌کنید که این صفحات دارای اهمیت میباشند ولی نبایست ایندکس شوند. این دو پیغام به طور کامل در ناهمخوانی با یکدیگر بوده و وجود آن ها در کنار هم علامت مثبتی از باصرفه بودن نقشه وب سایت نمی‌باشد.

8. ایجاد کرد نقشه های سایت اتومات در وب سایت های تعالی
در سایت های بلندمرتبه بهتر میباشد که نقشه های وبسایت به طوری ساخته شوند که با تغییر مقدار متا تگ های robots یا حذف شدن صفحات، نقشه های وب سایت نیز به طور خودکار تغییر‌و تحول یافته و بروزرسانی شوند.

9. به کارگیری از نقشه های وب سایت XML و فیدهای RSS/Atom
فیدهای RSS/Atom موتورهای جستجو را هنگام بروزرسانی وب سایت مطلع میسازند.

گوگل پیشنهاد می کند که همزمان از نقشه های سایت و فیدهای RSS/ATOM برای کمک به موتورهای جستجو در درک هر چه زودتر بروزرسانی های سایت به کارگیری فرمائید. فیدهای RSS/ATOM برای کاربران نیز میتوانند بسیار اثرگذار باشند.

10. بروزرسانی مجال تغییر‌و تحول صفحه ها
هیچگاه عملکرد نکنید که با ویرایش مجال آخرین تغییر و تحول، موتورهای جستجو را وادار به سر زدن به کاغذ ای از سایت فرمائید، آنها در صورتیکه هیچ تغییری در محتوای آن نداده اید. این عمل ممکن هست ریسک زیادی برای سایت شما به یاروهمدم داشته باشد.

11. عدم توجه به تنظیمات priority
برخی از نقشه های وبسایت دارای ستونی به نام priority هستند که موتورهای جستجو را از ترازو حق اولویت صفحه ها مطلع میسازند.

با این که این پارامتر همچنان به وسیله گوگل هواخواهی می‌گردد، ولی در کارکرد حقیقی و واقعی آن تردید ها زیادی وجود دارد. حتی آقای Gary Illyes از گوگل سال پیش در توییتی اعلام نمود که گوگل جمعاًًَ این پارامتر را نادیده می‌گیرد.

12. کاهش حجم پوشه نقشه وبسایت
هرچقدر حجم فولدر نقشه سایت شما کمتر باشد، فشار کمتری بر روی سرور ایجاد خواهد شد.

گوگل و بینگ ماکسیمم حجم قابل دفاع در قرائت نقشه های وبسایت را در سال 2016 از 20 به 50 مگابایت افزایش داده اند. با این هم اکنون خوب میباشد که از حجم این فولدر کاسته و درج صفحه های فرود مهم وب سایت را در حق تقدم قرار دهید.

13. ساخت یک سری نقشه تارنما
در صورتی‌که تعداد URL های تارنما شما بیش از 50000 می باشد بایستی اقدام به تشکیل داد نقشه تارنما دومی نمائید. چرا که نقشه های تارنما به این عدد محدود شده اند.

با این که این عدد برای اکثر اوقات وب سایت ها غیر قابل دستیابیست، اما برخی تارنما های تعالی وجود دارند که با دقت به تعداد زیاد URL نیاز به یکسری نقشه سایت خواند داشت. برای مثال وب سایت های فروشگاهی گران قدر ممکن میباشد که به خیال و خاطر خیل‌عظیم تولید ها نیاز به ساخت نقشه های وب سایت اضافه ای داشته باشند.

آقای جان مولر در اینجا توضیحی درباره ایجاد کرد نقشه سایت در وبسایت هایی که دارای بیشتراز 50000 یو آر ال هستند ارائه کرده است.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


غربال تولیدات
در طی استعمال از غربال تولیدات، شما میتوانید به زیرمجموعه‌ای از تولیدها که به دنبالشان میباشید دسترسی پیدا کنید. از دید استفاده کننده، این یک امکان جالب میباشد، به دلیل آن که میتواند به راحتی به تولیدات آیتم نظرش رسد. 

دوره آموزش سئو

وبسایت‌های فروشگاهی این کاوش‌ها برای محصول ها را به URL جابجایی می دهند تا یوزرها بتوانند بعدا مجدد به حاصل این کاوش مراجعه نمایند و یا این که آن را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند. و اینجاست که محتوای تکراری به وجود میاید. می‌توان با اجرا فیلترهای گوناگون، عملا بی‌غایت URL مختلف تولید کرد.

موتورهای کاوش این صفحه های را مطالعه (Crawl) می‌نمایند، مگر اینکه از آن‌ها بخواهید این عمل را نکنند. وقت و انرژی خزنده‌های موتورهای کاوش باارزش‌خیس از آن است که بخواهند اینگونه صفحاتی را استیناف نمایند. همان گونه که می دانید، موتورهای کاوش برای هر دامنه، یک دارایی خزش (Crawl Budget) در حیث میگیرد که انتخاب می‌نماید آن موتور کاوش چقدر از مجال و توجهش را به وب سایت شما تخصیص میدهد.

به این ترتیب شایسته ترین وضعیت این است که‌این فرصت و انرژی صرف صفحه های اساسی‌خیس سایتتان خواهد شد. صفحاتی که مایلید در حاصل کاوش به اکران درآید.

شایسته ترین چاره:
دسترسی موتورهای کاوش به صفحاتی که با غربال کردن تولید ها ساخت میگردند را مسدود نمایید. برای انجام این فعالیت می بایست در فایل ربات robots.txt سایتتان، فرمان Disallow بدین صفحه ها بزنید و از مطالعه این صفحه های بوسیله گوگل غربت فرمائید. می بایست با آزمون کردن امکان غربال تولیدات سایتتان در حالات گوناگون، الگوی تولید URL را پیدا فرمائید، و آن‌گاه برچسب Disallow را به آن‌ها اضافه کنید. مثلا درصورتی که URLهای ساخت‌و‌ساز گردیده در تاثیر غربال تولید ها همگی دارنده الگوی پایین می‌باشند:

www.example.com/product-category/?filter=...
می‌توانید دسترسی موتورهای کاوش بدین صفحه های را با افزودن فرمان تحت به پوشه robots.txt سایتتان مسدود نمائید:

Disallow /*?filter=*
به این ترتیب از بازرسی همگی URLهایی که دارنده عبارت *=filter درانتهای خویش می باشند به وسیله گوگل خودداری میکنید.

ناوبری چندوجهی (Faceted Navigation)
مسیریابی چندوجهی به شما این قابلیت را میدهد تا به زیرمجموعه‌ای از محصولات در یک گروه‌بندی دسترسی پیدا نمائید. به عنوان مثال فرض فرمائید یک تیم از تولیدات دارید با تیتر «قهوه». وجه‌های دیگر این مجموعه میتواند بصورت زیرمجموعه‌هایی مانند «قهوه رخنه‌» و «قهوه اسپرسو» باشد. در اینگونه قوانینی محتوای ضعیف ایجاد می گردد که برای سئو فروشگاهی خوب وجود ندارد.

شایسته ترین چاره:
معمولا صفحاتی که تحت عنوان زیرمجموعه‌ای از یک دسته‌بندی به شمار می روند خوب میباشد که در گوگل ایندکس شوند و گوگل توانمند به تشخیص این صفحه ها از هم باشد. بنابراین شایسته ترین فعالیت این است که در صفحات ایجاد گردیده برای هر کدام از این زیرمجموعه‌ها محتوای متنی مطلوب و متعدد از سایر به شغل ببرید.

کاغذ بندی
در‌حالتی که تیم‌ای وجود داشته باشد که تولیدها متعددی در آن باشد، معمولا اکران محصولات این مجموعه به طور شیت‌بندی گردیده خواهد بود. مثلا 300 متاع ممکن میباشد در 10 صفحه اکران داده شود. این صفحه ها بسیار شبیه هم خواهند بود و فقط تفاوتشان محصولاتی میباشد که در آن‌ها به اکران در می‌آیند. از دید موتورهای کاوش عملا همه‌ی این صفحه های یکسانند.

موتورهای کاوش این صفحه ها را تحت عنوان صفحاتی با محتوای ضعیف می شناسند و معمولا آنها را نادیده میگیرند. برای خودداری از اینگونه اتفاقی بایستی به موتورهای کاوش بفهمانید که‌این صفحات در واقع یک توالی از صفحه ها می باشند که کلیه به هم مرتبطند.

شایسته ترین چاره:
شما میتوانید با مشخص و معلوم کردن ظریف ارتباط این صفحه ها، به موتورهای کاوش اگاهی دهید که از قابلیت برگه‌بندی استفاده کرده‌اید. برای این‌ شغل باید لینک و پیوند‌های صفحات قبلی و آن گاه را در هر ورقه تعریف و تمجید نمایید. با به کار گیری از دستورهای تحت:

rel=\\\\\\\"next\\\\\\\"
rel=\\\\\\\"prev\\\\\\\"
به عنوان مثال ورقه‌ای را در حیث بگیرید که در آن محصولات در غایت در پوسته 3 برگه اکران داده خواهند شد. لینک و پیوند‌هایی که بایستی به هر ورقه اضافه شوند به طور تحت است:

شیت اولیه:

 

ورقه دوم:

 


و ورقه سوم یا این که انتها:

 

تعداد تولیدات در کاغذ
اکثری از تارنما‌های فروشگاهی امکان مشخص کردن تعداد تولید ها اکران داده گردیده در هر کاغذ را برای کاربرانشان مهیا می‌نمایند. برای مثال ممکن می باشد 12 یا این که 24 یا این که 36 فرآورده در هر ورقه اکران داده خواهد شد. در اینگونه حالتی، URLهای تشکیل داد گردیده بدین شکل خواهند بود:

www.example.com/product-category/?amount=12
www.example.com/product-category/?amount=24
www.example.com/product-category/?amount=36
به این ترتیب 3 ورژن گوناگون از کاغذ‌ی متبوع ساخت می شود.

در‌این حالت، موتورهای کاوش، این URLها را تحت عنوان صفحه های تکراری خواهند آشنایی. اتفاقی که به هیچ عنوان برای سئوی فروشگاهی سایتتان خوب وجود ندارد و سبب ساز می‌شود موتور کاوش در یافتن صفحه مهم دچار سردرگمی خواهد شد.

شایسته ترین راه حل:
صحیح مانند راه حل ارائه گردیده برای غربال محصولات، اینجا هم باید الگوی جانور در URLها را پیدا کرد و آنگاه فرمان Disallow را در پوشه robots.txt اضافه کرد. برای ادرس‌های بالا باید راهبرد زیر را به فایل ربات اضافه کرد:

Disallow /*?amount=*
طرز مرتب سازی تولیدها به وسیله کاربر در وبسایت فروشگاهی
این قابلیت برای یوزرها اهمیت متعددی دارااست. برای مثال مخاطب می تواند محصول ها آیتم نظرش را به ترتیب بها آراسته نماید تا بتواند وارفته‌خیس تعیین نماید. البته درصورتی که این قابلیت به صحت در تارنما پیاده‌سازی نشود می تواند جراحت‌هایی به seo فروشگاهی وارد نماید. آسیب‌هایی که ناشی از سردرگمی موتورهای کاوش میباشد.

سه وضعیت را در حیث بگیرید که در اولین، تولیدات سوای ترتیب خاصی اکران داده میشوند، در دومین تولیدات به ترتیب گرانترین و در سو‌مین به ترتیب ارزانترین. برای هرمورد از این سه وضعیت یک URL جداازهم ساخت‌و‌ساز میگردد:

/www.example.com/product-category
www.example.com/product-category/?sort=priceHigh
www.example.com/product-category/?sort=priceLow
این سه URL، تمامی تولیدات مشابهی را اکران می دهند، فقط ترتیب نمایششان در هرکدام متفاوت است. به این ترتیب موتورهای کاوش این صفحه های را به دیده صفحه های تکراری خواهند روئت کرد و از کنارشان خواهند سپری شد.

شایسته ترین چاره:
گشوده هم شایسته ترین راه‌حل، بیرون کردن این صفحات از دسترس خزنده‌های موتورهای کاوش میباشد. برای این شغل می بایست دستور زیر را به فایل robots.txt سایتتان اضافه فرمایید:

Disallow /*?sort=*
شرایط‌های متعدد یک کالا
محصولاتی مانند خرقه یا این که کفش معمولا در سایز‌ها و رنگ‌های مختلفی موجودند. یک سبک کفش به تنهایی می‌تواند 32 وضعیت متفاوت (در 8 سایز و 4 رنگ) داشته باشد.

معمولا صفحاتی که برای این موقعیت‌ها ایجاد می شوند از محتوای کافی برای ساخت تمایز بهره مند نیستند و نهایتا تصاویر مو جود در آن‌ها تفاوت اندکی با هم دارا‌هستند. که‌این خویش سبب به وجود داخل شدن صفحه ها تکراری بیشتری میشود. مثلا وضعیت زیر را در حیث بگیرید:

نشانی کاغذ اساسی یک بلیز

www.example.com/product-category/tshirt/
نشانی سایز S بلیز

www.example.com/product-category/product/variant-s/
نشانی سایز M تیشرت

www.example.com/product-category/product/variant-m/
سایز L تیشرت

www.example.com/product-category/product/variant-l/
شایسته ترین راه‌حل:
در شرایطی که امکان این را ندارید که برای هر یک از این صفحه های محتوای متنی جدا بنویسید، عالی است که با گذاشتن برچسب کنونیکال، محتوای اساسی را تحت عنوان شیت کنونیکال این صفحه های (سایزهای گوناگون تی شرت) مشخص و معلوم فرمائید.

قرار دریافت کردن یک جنس در تیم‌های مختلف
یکی‌از دیگر از موقعیت‌های رایجی که در تارنما‌های فروشگاهی صورت میدهد این است که یک مال در یکسری تیم متعدد قرار بگیرد.

برای مثال، یک تارنما فروشگاهی باتری ماشین را در حیث بگیرید. باتری‌ها ممکن است براساس آمپرساعت و بر طبق سبک ماشین در مجموعه بندی‌های متفاوتی قرارگیرند. در‌این حالت یک سبک خاص از باتری هم در تیم‌ی از جمله 55 آمپری قرار میگیرد و هم گروه‌ی باتری‌های مطلوب برای ماشین پژو 206. در بعضا مفاد ممکن است یک فرآورده را بتوان از 5 یا این که 6 شیوه مختلف پیدا کرد. که در‌این‌وضعیت‌، هر باتری 5-6 URL مختلف خواهد داشت. در سود مجدد نقص‌ محتوای تکراری به وجود خواهد آمد. مشکلی دیگر برای بهینه سازی فروشگاهی سایتتان.

شایسته ترین راه حل:
می بایست باور نتیجه ها نمائید که در‌صورتی‌که محصولاتتان در یک‌سری تیم گوناگون قرار می گیرد، یک کدام از را تحت عنوان مجموعه مهم گزینش نمائید. گروه مهم URLی را که می‌خواهید آن فرآورده در آن ایندکس شود معین می‌نماید. دراین مورد هم بایستی URL مرتبط با دسته مهم را تحت عنوان محتوای کنونیکال معین فرمایید. به‌این شکل که تگ زیر را به صفحات دیگر اضافه فرمائید:


سوال‌های متداول درباره seo و سئو وبسایت فروشگاهی
درین نصیب جواب تنی چند از سوال های متداول در ارتباط بهینه سازی دکان‌های اینترنتی ارائه شده است. درصورتی که جواب پرسش شما در‌این نصیب وجود ندارد، پرسش خویش را نصیب ایده ها برای ما بنویسید.

seo سایت فروشگاهی چقدر عنایت دارد؟
با استخراج سکو در گوگل شما کارکشته خواهید بود مشتریان خویش را ارتقا دهید و فروش خویش را ارتقاء دهید. تعلق بی واسطه درآمد و فروش آرم از اهمیت اعتنا به سئوی وب سایت فروشگاهی دارااست.

تفاوت سئوی وب سایت‌های فروشگاهی با seo بقیه وبسایت‌ها در چیست؟
اصول و قوانین سئو در تارنما‌های فروشگاهی با بقیه تارنما ها یکسان میباشد. معضل اصلی ابهام رعایت و طراحی نکات seo تکنیکال در‌این سایت‌ها میباشد.

آیا تعیین وردپرس و ووکامرس برای ساخت وب سایت از نگاه سئو فروشگاهی تعیین درستی میباشد؟
آری! وب سایت‌های فروشگاهی پیاده سازی گردیده با وردپرس سازش مناسبی با اصول seo دارا‌هستند. بطور کلی یک کدام از مزایای ساخت سایت با وردپرس سازش بهتر این سیستم مدیر محتوا با گوگل میباشد.

عده بندی
رقابت در منطقهی وبسایت‌های فروشگاهی بسیار شدید میباشد. زمانی پای سئوی فروشگاهی به دربین می آید یک اشتباه خرد دراین باره میتواند کارایی‌های شما را هفته‌ها یا این که ماه‌ها به عقب بازگرداند. ولی با استفاده از به حساب آوردن‌لیستی که در‌این نوشته به شما ارائه دادیم، و با رعایت نکات نام برده، می توانید با وبسایت‌های گرانقدر نیز به رقابت بپردازید.

چه قصد فعال‌ساز‌ی یک وب سایت فروشگاهی را داشته باشید و چه بخواهید سایتی که در حال حاضر دارید را بهبود ببخشید، اعتنا به خطاها احتمالی و راهکارهایی که در این نوشته بیان شد به شما امداد می‌نماید که فرآیند مدنظرتان را به نحو احسن اعمال دهید.

البته اصلی می باشد به خاطر داشته باشید که بهینه سازی یک فرآیند همیشگی میباشد. اهرام ثلاثه مصر یک شبه ساخته نشد. در شرایطی که میخواهید کارایی‌هایتان در این زمینه به ثمر بنشیند، می بایست مدام مراقب سئوی وب سایت فروشگاهی خویش باشید، و آمارهای وب سایت خویش در گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس را بازرسی و بازرسی فرمایید.

حیث شما در باره seo در وبسایت‌های فروش آنلاین چیست؟ آیا برای بهبود seo سایت فروشگاهی خویش اقدامی کرده‌اید؟ درباره‌ی نکات ارايه گردیده در این راهنما چه نظری دارید؟ اصول بهینه سازی وبسایت فروشگاهی چیست؟ سوالهای و نظرها خویش را برای ما بنویسید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


کش وردپرس دارنده ابهام هاییست و اکثری از اشخاص آن را کاری دشوار تصور می نمایند. همت برای توضیح دادن اینگونه تکنولوژی ای می‌تواند درحد تایپ کردن یک کتاب باشد. با این وجود، میتوان کاربرد این فناوری را با بیان مثالی معمولی ذکر نمود. 

دوره آموزش سئو


معادله 2 ضرب در 10 موازی با چه عددی خواهد بود؟ خب، اکثر اشخاص بسیار سریع و ساده خواهند اعلام کرد، که جواب آن موازی با 20 هست. دلیل سرعت عمل بالا در پاسخگویی به اینگونه پرسشی، ذخیره پیش فرض این داده در ذهن اشخاص هست. جوابی که در واقعیت حفظ گردیده‌است، بی آنکه نیازی به احتساب وجود داشته باشد. با این نمونه میتوان به طریق کارایی و نقش کش در یک سایت پی توفیق.
ممکن می‌باشد که ده ها، صد ها و یا این که هزاران استفاده کننده در طول ماه از صفحات یک وب سایت بازدید کنند، فارغ از آنکه تغییری در محتوای صفحات به وجود خواهد آمد. در اینگونه قوانینی، مطمئنا خیلی بهتر خواهد بود در شرایطی که سرور به طوری قادر به ذخیره یک باره داده ها و اکران آن‌ها به بقیه یوزرها باشد.
کش چیست؟
به صورت خلاصه، در هنگام بازدید هر کاغذ از سایت، اطلاعات و داده ها توسط سرور مورد به حساب آوردن و پردازش قرار گرفته (مثلا داده ها دیتابیس) و آن گاه سود پایانی، از سرور به مرورگر کاربر ارسال می گردد. سود، کاغذ ای از سایت شماست که مشتمل بر تمامی اجزای موردنیاز برای اکران کامل آن هست. احتمالا سایت شما شامل یک هدر، تصاویر، یک فهرست و یا این که یک وب لاگ باشد. دراین‌صورت‌، پردازش تمام این درخواست ها بوسیله سرور و ارائه کاغذ بدون نقص اینترنت به کاربر، فرصت هنگامی به ارتفاع می انجامد. اینگونه حالتی درخصوص با وبسایت های بلندمرتبه و یا این که کهن پر رنگ خیس خواهد بود.

صحیح در همین نقطه می باشد که پلاگین کش وردپرس وارد بازی گردیده و بسته به پیکربندی آن به سرور دستور ذخیره سازی فایل ها روی دیسک یا این که RAM را خواهد اعطا کرد. به این ترتیب، تمامی صفحه ها پردازش گردیده، در سرور به صورت استاتیک حفظ گردیده و در سود، صفحات تارنما در دفعات بعد از آن بطور مستقیم از پوشه ذخیره گردیده بارگذاری خواهند شد. در سود سرعت لود وب سایت به صورت فوق العاده ای ارتقاء پیدا خوهد کرد. در اصلً کشینگ، مقدار پردازش ما یحتاج برای تشکیل داد یک شیت اینترنت را کاهش میدهد و یک کدام از راه‌های بالا بردن سرعت سایت در وردپرس می‌باشد.

چرا کشینگ (Caching) از عنایت بسزایی برخوردار است؟
این سازوکار، از اهمیت بسیار متعددی برخوردار‌است، چراکه منجر کاهش توشه سرورهای میزبان گردیده، و در منفعت سعی و عملکرد وبسایت افزایش خواهد یافت. از طرفی، بهبود سرعت و کوشش یک وبسایت، سبب بهبود تجارب کاربری و ترغیب بیشتر آن‌ها به دلیل بازدید از سایر صفحه ها سایت می‌گردد. در عین اینک، به ارتقاء تعامل یوزرها با تارنما و زمان مجال حضور یوزرها در آن نیز یاری خواهد کرد.

یک وب سایت سریعتر به شما کمک می نماید تا seo بهتری داشته و ترافیک بیشتری از حاصل جستجوی ارگانیک حصول فرمائید. چرا که گوگل، به وبسایت هایی با سرعت فراتر، امتیاز بیشتری می دهد و احتمال حصول مرتبه فراتر برای آنها افزایش خواهد یافت.

چرا به پلاگین کش نیاز داریم؟
سوای وجود پلاگین کش وردپرس، با هر توشه مراجعه استفاده کننده به سایت، حتی اگرکه از محتوای مربوطه پیش از این به وسیله وی یا این که کاربری دیگر بازدید گردیده باشد، پردازش دوباره محتوا به وسیله سرور ضروری خواهد بود.

یک پلاگین کشینگ:

سرعت وبسایت را ارتقا می دهد.
تجارب استفاده کننده از استعمال از وبسایت را بهبود می‌بخشد.
منجر کاهش به کارگیری از منابع سرور میگردد
منجر بهبود سئو میگردد
منجر کاهش پارامتر TTFB (فرصت اخذ او‌لین بایت ها) می شود.
این پلاگین ها، برای هر برگه، یک ورقه HTML استاتیک در یک سایت ساخت می نمایند که در سرور ذخیره می‌گردد. هرگاه فردی به وبسایت شما مراجعه نماید، پلاگین، به مکان پردازش اسکریپت های هنگفت PHP، مبادرت به اکران ورژن HTML سبکتر می کند.

از دربین تعداد کثیر این پلاگین ها، به چه شکل میتوان شایسته ترین گزینه را شناسایی و نصب نمود؟ در واقعیت تشخیص شایسته ترین و سریع ترین پلاگین ناممکن میباشد و بسته به محتوای وبسایت، یک پلاگین کارامد برای یکی، ممکن میباشد برای اینترنت سایتی دیگر کارامد نباشد. با این وجود از بین این تمامی پلاگین برخی از آن‌ها در موقعیت کلی چگونگی بیشتری نسبت به مابقی دارند.

مقایسه یک تارنما، در دو موقعیت دارنده پلاگین کش و بدون آن
ما، یک سری آزمایش سرعت را با وجود پلاگین کشینگ جاری ساختن دادیم تا تفاوت آن را از لحاظ سرعت کلی و TTFB گزینه بازرسی در اختیار بگذاریم.

آزمایش سوای پلاگین کش
ما آغاز 5 آزمایش روی ابزار آنلاین Pingdom، سوای فعال کردن کش اجرا کردیم و معدل آن را آیتم به حساب آوردن قرار دادیم.

 

آزمایش سرعت بعداز فعال کردن کش
بعد، پلاگین کش سطح سرور را فعال کرده و 5 آزمایش سرعت را روی Pingdom اعمال دادیم و نهایتا معدل گرفتیم.

 

همانگونه که مشاهده می کنید، کش سطح سرور، فرصت بارگذاری شیت را به 23.04٪ کاهش داده میباشد! این وبسایت که گزینه تست قرار گرفته، قبلا تا حدودی بهینه گردیده بود. قطعا راجع به با وب سایت های بزرگتر و غیر با صرفه، با تفاوت های بیشتری مواجه خوا‌هیم بود.

TTFB فارغ از وجود کش
همان طور که قبلاً نیز اشاره شد، توجه به تفاوت TTFB سوای کش و با کش امری اساسی محسوب میشود. TTFB در Pingdom توسط نوار “waiting” زرد رنگ نشانه داده شد‌ه‌است. همانطور که می بینید، TTFB سوای کش، موازی با بیش از 200 میلی ثانیه است.

 

TTFB با کش
اکنون در شرایطی‌که به TTFB بعد از فعال کردن کش نگاهی بیندازیم، خواهیم روءیت کرد که کمتر از 40 میلی ثانیه خواهد بود.

 

شایسته ترین پلاگین های کش وردپرس
چنانچه قصد دارید که سرور خویش را رئیس نمائید، یا این که از هاست اشتراکی استعمال میکنید، استعمال از پلاگین های کش سفارش می شود. کار با برخی از آن‌ها شل و ول خیس از سایرین بوده، ولی در عین موقتا، تمامی آنها طی رسیدگی های انجام یافته، کارامد محسوب می شوند. بخش اعظمی از وب لاگ ها، سعی بر مقایسه سرعت پلاگین های ذخیره سازی و کش داشته و فهرستی از شایسته ترین ها را سفارش می‌دهند. البته باید اعلام کرد، انتخاب شایسته ترین پلاگین نسبتاً نا ممکن خواهد بود، چراکه هر یک از این پلاگین ها، بر پایه ی نوع سرور، ساختار و تنظیمات، منابع و حالت فیزیکی خویش مختلف فعالیت می نمایند.

حدس یک پلاگین تحت عنوان سریعترین، کاری ناعادلانه میباشد، چون آنچه که برای یک کاربر کارامد می باشد، ممکن میباشد برای دیگری نباشد. قابل ذکر می‌باشد که صدها تهیه و تنظیم مختلف وجود داشته که می‌توانند فعال یا این که غیرفعال شوند. بدین ترتیب، پیشنهاد میشود که پلاگین های کش وردپرس را خودتان آیتم تست قرار دهید. همواره کارایی نمائید که به شکلی منصفانه، پلاگین های کش وردپرس را به حیث سرعت، قابلیت و معیار همت، تست نمائید.

در اینجا، فهرستی از برگزیدگان پلاگین های کش وردپرس را گزینه پژوهش قرار خوا هیم اعطا کرد. در شکل عشق و تصمیم به دستیابی داده ها بیشتر راجع‌به با جزئیات هر کدام از پلاگین های مو جود، در ادامه نوشته ی علمی با ما یاور باشید.

توصیه می شود که حداقل دو یا این که سه پلاگین کش وردپرس را مورد تست قرار داده و نهایتا مطابق تجربیات بدست آمده، خویش تصمیم گیری نمایید. مثلا، ممکن میباشد که از دربین مولفه های موجود، به بعضا از پلاگین های کش که از سهولت بیشتری به حیث کاربری برخوردارند، به مراتب بیش از دیگر مفاد گرایش داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم که بعداز اجرای هر پلاگین، با استعمال از ابزارهای مطلوب برای آزمایش سرعت وبسایت مانند Pingdom یا این که GTMetrix و یا این که ابزارهای شبیه مبادرت نمائید. بنابراین شاهد معیار تأثیر هر پلاگین بر طریق همت تارنما خویش خواهید بود.

ویژه

بستن
تیم پلاگین های کش وردپرس
نکته ای مهم و دارای اهمیت: به خیال داشته باشید که به طبع یک‌سری مرتبه آزمایش سرعت را اجرا نموده تا درباره ی استعمال از پلاگین ای کارامد و متناسب با وب سایت خویش اعتقاد نتایج نمایید. با پاک شدن کش ورد پرس در یک سایت، مجددا موظف به مرمت آن خواهید بود. در برخی از پلاگین های کش، مورد پیش لود کش را پس از پاک شدن آپ دیت رسانی می نماید.

پلاگین های کش، خلال سرعت بخشیدن به وبسایت شما، گاه می‌توانند با ارسال پیامهایی نظیر “آپ تو دیت رسانی در دسترس وجود ندارد. مقر داده WordPress شما از قبلی آپ دیت رسانی شده است!”، بستر ساز بروز غلط گردیده که‌این امر ناشی از پلاگین کش مورد استفاده در تارنما شما است.

در پی نوشته‌علمی، توضیحاتی در زمینه ی شایسته ترین پلاگین های کش وردپرس و میزان کارامدی آن ها ارائه شود.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


یک چیز را از همان شروع روشن کنیم! گوگل بیش از 200 فاکتور گوناگون را برای سکو بندی وبسایت ها در برگه نتایج موتور جستجو در نظر می گیرد. یکی‌از مهم‌ترین فاکتورها، امنیت تارنما هست. در منفعت میزان امنیت وبسایت شما در جایگاه سایت شما در نتیجه ها جستجو اثرگذار می باشد.پس از همین استارت می توان نتیجه گرفت که تاثیر SSL در seo، تاثیر مثبتی هست. موتورهای جستجو مانند گوگل به اعتنا سایت شما را پژوهش می کنند تا خطری کاربرانشان را انذار نکند. 

دوره آموزش سئو

همان طور که پیش از این ذکر شد درجه نهایی وبسایت به دست اندرکاران بسیار زیادی بستگی داراست. موتورهای جستجو استارت آن دسته از وب‌وبسایت‌هایی را که برای کاربران ایمن هستند، تعیین می‌کنند. طبق بررسی ها معین شد‌ه‌است که اگر دو وبسایت با زیرساختی کاملا مشابه، یکی‌از دارای گواهینامه SSL و دیگری فاقد گواهینامه باشد، احتمالا وب سایت نخستین از نگاه بهینه سازی، مقام بهتری خواهد داشت.

گواهینامه SSL چیست؟
SSL مخفف Secure Sockets Layer می باشد. همان گونه که به راحتی از نام آن می توان متوجه شد، SSL یک لایه امنیتی تقویت شده به سایت اضافه کرده و از اطلاعات بازدیدکنندگان و کاربران یک پورتال آنلاین در عوض هجوم ها سایبری محافظت می کند. این لایه وظیفه رمزگذاری مجموع داده‌های ارسالی میان سرور و کاربران را بر عهده دارد تا این داده ها به وسیله مجرمان سایبری رمزگشایی نشود و در نتیجه کلیه چیز به صورت سری باقی بماند.

از ژوئیه 2018، گوگل شروع به هشدار دادن به کاربران در ارتباط وبسایت هایی کرده است که دارای گواهی SSL نیستند. گوگل، طبق آمار وب سایت StatCounter، پرکاربردترین مرورگر فقیه می‌باشد که تقریبا 58.94 درصد از جستجوهای آنلاین در سراسر دانا را به خود اختصاص داده می باشد. رقیب بعدی مرورگر Safari می باشد که تقریبا 13.74 درصد از جستجوهای آنلاین را برای خود ثبت کرده است. در‌صورتی‌که که کاربران وارد وبسایت های بدون SSL شوند، یک آرم هشدار در بخش آدرس بار مرورگر مشاهده می کنند. در واقع گوگل با تشویق صاحبین وبسایت ها به به کار گیری از SSL، این آیتم را به یکی از فاکتورهای سئو تبدیل کرده است.

مزایا و تاثیر به کار گیری از گواهینامه امنیتی SSL در سئو
سئو به منزله مایع حیات برای وب سایت ها می‌باشد. آن گروه از وب سایت هایی که قصد فعالیت بدون شوخی در فضای آنلاین دارا هستند، به seo نیاز دارا‌هستند تا بتوانند رده بهتری در نتیجه ها جستجو دستیابی کرده و بدین ترتیب کاربران بیشتری به دست آورند. اگر وب سایت با افت سکو مواجه خواهد شد، دیگر توسط کاربران دیده نشده و از این رو تعداد بازدید از آن کاهش می‌یابد. در دنیای پر رقابت تارنما ها دقت به هریک تاثیر گذاری اصلی می باشد. گواهینامه SSL یکی فاکتورهای موثر در سئو هست و با به کار گیری از آن میتوان از رقبا حداقل عقب نماند.

درپی دلایلی را مطرح می‌کنیم که چرا وب‌وبسایت‌های عالی دارای گواهینامه SSL هستند و این گزینه چه گونه به سئو و ارتقاء ترافیک ارگانیک وب سایت ها یاری می‌کند.

1. تقویت سئو
در حالتی‌که وب سایت ما دارای گواهینامه امنیتی SSL نباشد، عواقبی را برایمان پیرو خواهد داشت. در صورت خلا گواهینامه SSL، زمانی که کاربر پس از جستجوی وب سایت شما در مرورگر کروم از وب سایت شما بازدید می کند، پیام your connection to this site is not fully secure به معنای «اتصال شما به این سایت امن نیست» به طور اتومات در آدرس بار مرورگر ظاهر می گردد. سود چنین پیامی اینست که کاربر نسبت به فعالیت بیشتر در تارنما شما تردید می کند.

این ویژگی می تواند به عنوان یک نقطه قوت فوق العاده برای توفیق در رقابت دربین وبسایت ها مورد به کارگیری قرار گیرد. موقتی می توانید به راحتی فهم و شعور فرمایید که گواهینامه SSL برای ارتقا مرتبه وب سایت شما و حضور عالی در وب، چقدر برای شما مهم است. اعتنا داشته باشید که داشتن گواهینامه SSL تارنما شمارا به نتیجه ها برتر موتورهای جستجو هل نمی دهد، اما قطعا به شما کمک می کند تا سکو وب سایت خود را ارتقا دهید. داشتن گواهینامه SSL در کنار سایر فاکتورهای سئو می بایست آیتم اعتنا قرار گیرد.

نظرسنجی انجام شده به وسیله Quantcast نماد می‌دهد که کمتر از 0.1٪ وبسایت ها به استعمال از گواهینامه SSL روی آورده اند. فقط، 1.9٪ از 1,000,000 وب سایت دارای درجه های برتر از نسخه HTTPS به جای HTTP استعمال می کنند تا داده های کاربران را از حملات سایبری نگهداری کنند. نظرسنجی MOZ هم نشان داد که 17.24 درصد از وب سایت ها خود را مجهز به SSL کرده اند، 24.90 درصد به اجرا آن فکر میکنند و 57.85 درصد هنوز برنامه ای برای اجرای آن ندارند. این نظرسنجی در سال 2014 انجام شده است. مطمئنا الان باید موقعیت پاره ای بهتر شده باشد. همزمان با پرورش زیاد تعداد وبسایت ها، پذیرش گواهینامه SSL نیز ارتقا یافته می باشد. فعلا می‌توانید به راحتی ادراک نمایید که گواهینامه SSL می‌تواند سایت شما را بهتر از وبسایت دیگر رقبا کند. موتورهای جستجو هم قیمت این قضیه را فهم و شعور کرده و امتیاز مثبتی برای آن در نظر می‌گیرند.

2. پشت گرمی بیشتر به واسطه افزایش امنیت
این روز ها کاربران از التفات امنیت اطلاعات دوراندیشی بیشتری دارند. مرورگرهای امروزی ورود به سایت های نا امن را به کاربران هشدار داده و ترجیح گوگل نمایش تارنما های ایمن در نتایج جستجوست. به عنوان مثال درصورتی که وبسایت شما به گونه ای باشد که اطلاعات کارت های بانکی از طرف کاربران به سرور شما ارسال می‌گردد، در منفعت وجود SSL می‌تواند امنیت این اطلاعات را تضمین کند. در این موقعیت سرورها از پروتکل HTTPS برای ایجاد کرد ارتباط و پاسخ دادن استعمال می کنند. در چنین ارتباطی هکرها توانا به سرقت اطلاعات نیستند.

با استعمال از SSL می اقتدار اعتماد کاربران را به خود جلب نمائید. مرورگرهای معروف گواهینامه SSL وب سایت شما‌را به کاربران نمایش داده و مطمئنا کاربران شم امنیت بیشتری از فعالیت با وبسایت شما و اجرا تعاملات بانکی در آن می کنند. سود این شغل، افزایش سکو وبسایت و ترافیک تارنما شما خواهد بود. وبسایت شما نیز از برگ غالب ای درین رقابت منتفع خواهد شد. در واقع گواهینامه امنیتی SSL نه فقط برای کاربران بلکه برای سئو هم آیتم فوق العاده ای است.

3. افزایش ترافیک و نرخ تبدیل
آیا سوای وجود ایمنی کافی سوار زیپ لاین می‌شوید؟ طبیعتا نه. همین قضیه در هنگام بازدید کاربران از وب سایت های سوای SSL و مشاهده پیام امن نبودن وبسایت رخداد می افتد. تنها با نصب گواینامه SSL می‌باشد که می‌توانید نمایش این پیام هشدار را در مرورگر کاربران متوقف کنید.

با ارتقا امنیت تارنما به واسطه گواهینامه امنیتی SSL، کاربران وفاداری برای خود تولید کرده و آنها را به مشتری تبدیل خواهید کرد. گوگل از این همین فاکتورهای کوچک در رتبه بندی وبسایت ها استفاده می کند. با افزایش مکرر بازدید کاربران، ترافیک سایت افزایش زیادی خواهد کرد. این گونه موتورهای جستجو متوجه اعتبار سایت شما می‌شوند.

4. ایجاد برتری در شرایط یکسان
گوگل در سال 2015 اعلام کرد که وجود گواهینامه امنیتی SSL در سطوح رقابتی نزدیک به هم می تواند تفاوتی میان سایت ها تولید کند. موتورهای جستجو وب سایت های امن تر را ترجیح داده و این گونه امنیت کاربران نیز تضمین می شود. با اینکه تاثیر SSL در سئو نسبت به فاکتورهای دیگر خیلی به چشم نمی آید، اما امروزه به یک ضرورت تبدیل گردیده است.

طبق آمارها دست‌کم 40% حاصل جستجویی که در گوگل نمایش داده می شوند، حداقل یک وب سایت دارای HTTPS وجود دارد. این عدد روز آپدیت در درحال حاضر افزایش می‌باشد. کاربران مطلع همواره سعی در استحصال اطلاعات و انجام خرید مورد نظر خود از وبسایت های امن تر دارا هستند. با این توصیفات میتوان نتیجه گرفت که امروزه رمز گذاری داده ها یک لزوم از طرف وب سایت ها محسوب می شود.

5. ارتقاء تجربه کاربری
نمایش لوگوی گواهینامه SSL در مرورگرها به کاربران باخبر این یقین را می‌دهد که سرقتی از داده هایشان در کار با وب سایت نخواهد شد و با دلی قرص و محکم به تعامل با وبسایت می پردازند. فایده این خلق و خوی افزایش فاکتور بسیار مهم بهینه سازی یعنی تجربه کاربری خواهد بود.

طبق مطالعات انجام شده، 84% کاربران بعداز مشاهده پیام عدم امنیت سایت آن را رخنه‌ کرده اند. تجهیز تارنما به گواهینامه SSL خلال بهبود بهینه سازی، موجب ارتقاء تجربیات کاربری نیز می شود.

آیا نرم‌افزار های تلفن همراه نیاز به گواهینامه SSL دارند؟
برخی وب سایت دارای اپلیکیشن گوشی نیز می‌باشند و اکثری از این اپ ها برای درخواست اطلاعات با سرور تارنما ارتباط برقرار می کنند. در این شرایط هم نیاز به گواهینامه SSL بوده و میتوانید با توسعه REST API یک ارتباط امن دربین سرور و اپلیکیشن برقرار نمایید.

اشکال SSL
گواهینامه های امنیتی SSL همانند یکدیگر نیستند و تفاوت هایی بین آن وجود دارد. فهم و شعور اینکه کدام نوع گواهینامه SSL برای شما مناسب است، از عنایت برخوردار است.

انوع گواهینامه های SSL عبارتند از:

Single SSL Certificate: این نوع SSL که ارزان ترین هم هست، مناسب دستیابی و کارهای کوچک و وبلاگ ها می باشد.
Multi-Domain SSL: با به کارگیری از این نوع SSL می قدرت یک سری دامنه را مجهز به SSL نمود و مناسب شرکت ها والا دارای چندین سایت می باشد.
Wildcard SSL Certificate: با استفاده از این نوع SSL می تواند دامنه وبسایت را به یاروهمدم همه ساب دامین ها مجهز به SSL نمود. این نوع SSL هم مناسب کسب و کارهای بزرگیست که علاوهبر سایت اصلی خود، دارای یک سری ساب دامین در همان وب سایت می‌باشند.
گردآوری بندی
وجود گواهینامه SSL در بهبود نرخ تبدیل سایت و ارتقا سئو کاملا ضروری به نظر میرسد. مرورگرها روز آپ تو دیت در در حال حاضر هوشمندتر شدن بوده و سایت ها در مقابل بایستی مجهز به ویژگی های کارامدتری شوند. با دقت به اطلاعات بیان شده در‌این نوشته‌ی علمی بهانه ای برای عدم استفاده از SSL وجود ندارد.

استعمال از SSL برای بهبود سئو یک نیاز ضروری برای کسب و کار آنلاین شما به حساب می‌آید. به خیال و خاطر داشته باشید که کاربران سایت همگی چیز شما می باشند و اعتماد آن‌ها به شما معمولی به دست نمی آید. با استعمال از SSL این متکی بودن سریعتر ساخت‌و‌ساز می شود. در نتیجه میتوانید از مشتریانی که برای وب سایتتان به دست می‌آیند نهایت لذت را ببرید.
ش



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


Google AdSense: استخراج درامد از محتوا
در سال 2003 گوگل بعد از تصاحب Blogger.com سرویس AdSense را فعال‌سازی کرد. سرویسی که تشکیل داد کنندگان محتوا میتوانستند از طریق نمایش تبلیغات در وب لاگ های خود کسب درامد کنند.
مخلوط AdSense و Blogger.com سبب به افزایش تکثیر محتوای آنلاین، استخراج درامد از آن و در نهایت موجب انقلابی در وب لاگ نویسی شد. 

دوره آموزش سئو


با اینکه گوگل در همان زمان متوجه نشد، اما این موضوع موجب تشکیل داد مشکلاتی در بعدی شد که آنها بایستی درپی شیوه آن را رفع می کردند. به واسطه AdSense وبلاگ های زیادی به صورت قارچ گونه رویش کردند که فقط به انتشار محتوای ضعیف یا نسخه برداری شده می پرداختند، با این هدف که از طریق AdSense درامدزایی کنند.
لوکال بهینه سازی و شخصی سازی نتایج جستجو
در حدود سال 2004، گوگل و سایر موتورهای جستجوی برتر آغاز به بهبود حاصل خود برای جستجوهایی کردند که هدف آن ها یافتن یک تجارت محلی در حوالی بود. (به عنوان مثال جستجویی با هدف یافتن یک رستوران، برقکار یا جستن یک خدمات دهنده در محدوده شهری)

در سال 2006 گوگل آغاز به نمایش یک نقشه در جستجوهای محلی کرد که در آن مجال مورد توجه خیلی ها قرار گرفت.

همچنین در حدود سال 2004 بود که گوگل و موتورهای جستجو آغاز به به کار گیری بیشتر از داده های کاربران (مانند تاریخچه جستجو و موضوعات گزینه عشق و علاقه آن‌ها) برای شخصی سازی نتیجه ها جستجو کردند. سود این تلاش ارائه نتیجه ها نسبتا متعدد و شخصی تر برای دو فردی بود که ممکن بود در کنار هم و در یک کافی شاپ به صورت به طور همزمان یک عبارت را جستجو کرده اند.

همچنین در سال 2005 تگ Nofollow برای تقابل با اسپم ساخته و معرفی شد. بخش اعظمی از متخصصین بهینه سازی شروع به استفاده از این تگ برای روشی برای افزایش PageRank کردند.

گوگل همچنین تعدادی آپ تو دیت رسانی قابل توجه را در سال جاری ها منتشر کرد:

بروزرسانی Jagger که غرض آن کاهش تاثیر تبادل لینک و پیوند ها ناخواسته و همینطور انکرتکست بود.
الگوریتم Big Daddy که موجب ارتقاء ساختار گوگل در فهم بها بک پیوند ها و ارتباط میان وب سایت های لینک و پیوند شده می شد.
یوتیوب، گوگل آنالیتیکس و وبمستر تولز
در اکتبر 2006، گوگل شبکه اشتراک‌گذاری ویدئوهای یوتیوب را به ارزش 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد که در نهایت به دومین پلتفرم جستجو از لحاظ تعداد به کار گیری در دانا تبدیل شد.

امروزه یوتیوب دارای 2 میلیارد مخاطب هست!

به دلیل محبوبیت فزاینده این پلتفرم، سئوی ویدیو برای برندها، مشاغل و کسانی که می‌خواهند حضور کارکشته تری در اینترنت داشته باشند، بسیار اصلی است.

گوگل دو ابزار قابل توجه را در سال 2006 راه اندازی کرد:

گوگل آنالیتیکس: این ابزار رایگان ذیل وب به حدی در نخستینِ راه اندازی آیتم محبوبیت قرار گرفت که بارها با نقص‌ قطعی مواجه شد.
گوگل وبمستر تولز: این ابزار که امروزه تحت عنوان گوگل سرچ کنسول شناخته می گردد، به وبمسترها اجازه می دهد که خطاهای پایشی وب سایت را مشاهده کنند، از عبارتی که کاربران جستجو می کنند و تارنما آن ها در نتایج دیده و کلیک می‌شود، آگاه گردند و همینطور درخواست ایندکس دستی سایت را به گوگل بدهند.
همچنین در سال 2006 وبسایت مپ با فرمت XML زیر حفاظت موتورهای جستجو قرار گرفت.

سایت مپ XML به وبمسترها اجازه می دهد تا URL های سایت خود را در قالب یک لیست به موتورهای جستجو معرفی کنند. این وب سایت مپ ها خلال لیست کردن URL ها دارای اطلاعات دیگری نیز می‌باشند که به پایش زیرکانه تر موتورهای جستجو کمک میکنند.

Universal Search گوگل
از سال 2007 بود که ما واقعا تکامل صنعت جستجو با طرق نو و مهیج را مشاهده کردیم. همگی این به روزرسانی ها با غرض بهبود تجربیات جستجو برای کاربران بود.

بیایید با Universal Search گوگل شروع کنیم.

تا سال 2006، نتیجه ها جستجو مشمول 10 پیوند آبی رنگ بود. از سال 2007 گوگل آغاز به اضافه کردن گونه های نتیجه ها مانند خبر، ویدئو و تصویر به نتایج جستجو نمود. این تغییر‌و تحول حقیقتاً بزرگترین تغییر تحول در جستجو و بهینه سازی بعداز بروزرسانی Florida محسوب می شد.

حذف برندهای معدود اعتبار
در سال 2008 آقای Eric Schmidt از مدیران گوگل طی سخنرانی اشاره به تاثیر برندها بر روی اینترنت داشت.

در کمتر از شش ماه بعد از آن گوگل بروزرسانی تازه به نام Vince را معرفی کرد. بعداز این بروزرسانی به طور ناگهانی برندهای بزرگتر درجه بهتری در نتایج جستجو حصول نمودند. البته طبق گفته مدیران گوگل هدف از این بروزرسانی قائل شدن التفات بیشتر برای برندها خلا.

مقصود گوگل دقت بیشتر به فاکتور اعتبار در الگوریتم خود بود و همگی ما می‌دانیم که برندهای بزرگتر معمولا اعتبار بیشتری نسبت به برندهای کوچکتر دارند.

مقداری پس از این بروزرسانی گوگل بروزرسانی دیگری تحت عنوان Caffeine را با غرض ارتقا سرعت ایندکس منتشر کرد. Caffeine یک معماری جستجوی مدرن تر برای گوگل بود که قرار بود سریع‌تر و دقیق‌تر باشد، حاصل عالی و مرتبط‌تری ارائه دهد و نصیب‌های گران قدر‌تری از وب را پایش کند.

فعلا که صحبت از سرعت شد، گوگل در سال 2010 سرعت بارگذاری تارنما را به عنوان یک فاکتور سکو بندی اعلام نمود.

پیدایش موتور جستجوی بینگ
در سال 2009 کالا Live Search مایکروسافت به بینگ تغییر تحول نام اعطا کرد.

آن‌گاه یاهو و مایکروسافت در عملکرد برای به چالش کشیدن سهم 70 درصدی احاطه گوگل بر بازار جستجوی ایالات متحده یک قرارداد جستجوی 10 ساله باهم امضا کردند. (اگرچه در نهایت آنان پنج سال بعد از آن، این قرارداد را دوباره گزینه پژوهش قرار دادند) طی این قرارداد موتور جستجوی یاهو از بینگ به کار گیری مینمود.

با اینکه بینگ به دومین موتور جستجوی فقید تبدیل شد، البته آن ها نتوانستند سهم تعالی گوگل را از آن خود کنند. در اکتبر سال 2020 بینگ به مایکروسافت بینگ تغییر‌و تحول نام داد.

ظهور شبکه های مردمی
پدیده دیگری که در اواخر دهه 2000 ظهور کرد شبکه های اجتماعی بود.

گوگل شرط خود را بر روی یوتیوب بست. هر یک‌سری شبکه اجتماعی گوگل پلاس را در نهایت متوقف کرد. شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند صورت‌بوک، توییتر و لینکدین تمامی به‌عنوان بازیگران اصلی ظاهر شدند (در سال‌های بعد از آن تعداد زیادی از آن‌ها آمدند و رفتند).

همدم با بزرگ تر شدن رسانه‌های اجتماعی، این گمانه‌زنی وجود داشت که سیگنال‌های اجتماعی میتوانند بر درجه‌بندی سایت ها در حاصل جستجو تأثیر گذار باشند. بله رسانه های اجتماعی می توانند به صورت غیر مستقیم بر روی بهینه سازی تاثیرگذار باشند. شبکه‌های‌مردمی همچون دیگر گونه های بازاریابی می توانند به جذب ترافیک بیشتر برای وبسایت کمک کرده و موجب ارتقاء دور اندیشی کاربران نسبت به وجود یک تارنما و برند گردند و این آیتم خود به طور غیر بدون واسطه تقاضای جستجو آن برند را بالاتر می‌برد.

در حالی که تأثیر اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی (همینطور لایک، توییت، 1+ و غیره) بارها و بارها توسط گوگل در طی سال‌های پیشین به عنوان یک برهان درجه‌بندی رد شده است، البته همچنان در مطالعات متفاوت همبستگی توانمند در میان این دو مشاهده گردیده‌است.

اسکیما (Schema)
اسکیما مارک آپ (Schema markup) که فرمی از میکرودیتا می باشد، در سال 2011 و با غرض کمک به موتورهای جستجو در جهت تعبیر و تفسیر عالی محتوای صفحه ها معرفی شد. شما می‌توانید انواع اسکیما مارک آپ ها را در وبسایت schema.org ملاحظه کنید.

اسکیما یک برهان مرتبه بندی نیست و شواهد مقداری برای دفاع از تأثیر آن بر کارایی حاصل جستجو وجود داراست. اسکیما به وب سایت شما کمک می کند تا در حاصل جستجو ظاهر پر رنگ تری داشته باشید.

برای تست اسکیما و صحت پیاده سازی آن در صفحه ها خود میتوانید از ابزار Schema Markup Testing Tool استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


یکی‌از دلایل محبوبیت وردپرس سازش این سیستم رئیس محتوا با seo بصورت پیش فرض میباشد. ولی این در معنای این وجود ندارد که صرفا با نصب وردپرس مجموع نکات مرتبط با بهینه سازی وردپرس را رعایت کرده‌اید و جايگاه شما در گوگل ارتقاء خواهد یافت. شما همچنان مستلزم یادگیری و بکارگیری تاکتیک‌ها و ترفندهای تکمیلی بهینه سازی می باشید. نکته مثبت درباره سیستم مدیر محتوای وردپرس این میباشد که وردپرس یک سیستم مدیر محتوای سازگار با بهینه سازی میباشد. 

دوره آموزش سئو

قواعد با صرفه‌سازی موتورهای کاوش یا این که به عبارتی بهینه سازی طی ۱۰ سال اخیر دستخوش تغییرات اصلی گردیده‌است. هرچقدر سهم وبسایت‌های وردپرس از دنیای وب بیشتر می گردد، میل یوزرها برای یافتن طرق درست بهبود سئوی وبسایت‌های وردپرسی نیز بیشتر میشود. حصول و امور اینک می بایست راهبردهای تازه و صحیح‌تری در پیش بگیرند تا بتوانند در رقابت مستمر قرار تصاحب کردن در نتیجه ها بلندتر گوگل چیره باشند.

درین یادگرفتن seo وردپرس ما به پژوهش و فراگیری بیش تر از ۵۰ نکته قابل توجه در seo وردپرس خوا‌هیم پرداخت. بازرسی و طراحی این نکات به شما در ارتقاء جايگاه در گوگل و بالابردن بهینه سازی وردپرس یاری خواهد کرد. در‌این راهنما به جنبه‌های متعدد بهینه سازی وردپرس به عنوان مثال نکات بهینه سازی تکنیکال، نکات بهینه سازی محتوایی، ارتقاء سرعت تارنما وردپرسی و تنظیمات پلاگین‌های seo وردپرس (یوست seo) خوا‌هیم پرداخت. تا انتهای این یادگرفتن همپا ما باشید.

بهتر میباشد بدانید:
این یک راهنمای زمانبر و بسیار کاربردی میباشد. این نوشته ی علمی را بوکمارک نمائید و هر یک‌سری وقت یکبار از این کاغذ فراگیری seo وردپرس بازدید نمایید. ما بطور دائمی محتوای این نوشته‌علمی را بازنویسی خوا هیم کرد و واپسین نکات seo وردپرس را اضافه خوا هیم کرد.

بدنبال ارتقا سکو وبسایت در گوگل می باشید؟
با فایده مندی از سرویس ها بهینه سازی حرفه ای و مشورت کردن بهینه سازی از رقبایتان پیشی بگیرید!
سرویس ها بهینه سازی
مشورت کردن seo
وردپرس چیست؟
وردپرس (WordPress) یک سیستم رئیس محتوای بسیار دوستداشتنی میباشد. امروزه بیشتراز ۴۰ درصد از وب سایت‌های روی وب از وردپرس به کار گیری می‌نمایند. اکثری از وب سایت‌های دارای شهرت نظیر نیویورکر، خبرنامه تایم، بی بی سی ایالات متحده، ادوبی وب لاگ، والت دیزنی و مرسدس بنز از وردپرس استعمال می‌نمایند. حتی تارنما کاخ سپید امریکا نیز همچنان از وردپرس استعمال می‌نماید. از در بین سایت‌های مشهور اهل ایران نیز بخش اعظمی از خبرگزاری های و وبسایت‌های محتوا پایه نظیر وبسایت بیزنس نیوز، وبسایت چطور، وبسایت متمم و خبر نامه دیجی متاع از این سیستم استعمال می‌نمایند.

سیستم رئیس محتواسی وردپرس در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و خیلی زود توانست اعتنا یوزرها و توسعه و گسترش دهندگان اینترنت را به خویش جلب نماید. امروزه وردپرس سهم ۶۰ درصدی از بازار سیستم‌های رئیس محتوا را در مشت دارااست. از وردپرس همینطور تحت عنوان یک راه حل برای فروش اینترنتی و فعال سازی فروشگاه آنلاین نیز می‌اقتدار به کار گرفت.


بطور کلی دلایل محبوبیت وردپرس به تفصیل پایین میباشد:

کاربری سهل وآسان: شما سوای نیاز به علم نرم افزار نویسی می توانید یک وبسایت وردپرسی بسازید.
سازش و تطابق پذیری بالا: با وجود هزاران قالب و صدها پلاگین وردپرس (plugin) شما میتوانید وبسایت وردپرسی را مبنی بر نیازهای خویش فردی‌سازی فرمائید.
جامعه کاربری وسیع: وردپرس یک اپ متن گشوده میباشد. هزاران تارنما و سالن مذاکره وجود داراست که شما می توانید از روش آن ها با بقیه یوزرها راجع به باشید، علم خویش را به اشتراک بگذارید و جواب سوالاتتان درباره ساخت وب سایت با وردپرس را اخذ نمایید
عالی میباشد بدانید:
در‌حالتی که کنجکاو می باشید بدانید یک وب سایت وردپرسی می باشد یا این که نه می‌تونید از تارنما isitwp.com امداد بگیرید.
بهینه سازی وردپرس چیست؟
سیستم رئیس محتوای تعیین گردیده به وسیله شما ضمانت‌کننده توفیق شما در صفحه های جستجوی گوگل نخواهد بود. وردپرس یک سلاح جادویی وجود ندارد و نمی‌تواند به تنهایی جایگزین یک استراتژی سئوی موءثر باشد. شما می بایست همچنان برای بهبود seo وب سایت وردپرسی خویش عملکرد فرمائید.

آسانی سیستم رئیس محتوای وردپرس به شما یاری می‌نماید فرصت متعددی را در ساخت‌و‌ساز و نشر محتوا صرفه جویی نمایید. اکثری از نیازمندی‌های بهینه سازی بصورت پیشفرض در وردپرس رعایت گردیده‌است. قسمت بزرگی از بهینه سازی مرتبط با مباحث تکنیکال می گردد ولی زیبایی وردپرس در قابلیت و امکان بهبود جنبه‌های متفاوت seo تکنیکال حتی برای یوزرها با علم فنی معدود میباشد.

چرا وردپرس شایسته ترین سیستم رئیس محتوا از دید seo میباشد؟
قابلیت تغییر تحول و اصلاح نشانی صفحه های (Permalinks): در وردپرس قابلیت تغییر و تحول و طراحی ساختار مشخص و معلوم برای نشانی صفحه ها گوناگون وجود دارااست.
افزودن متادیتا (Metadata) بصورت خود کار: تایتل و توضیحات متا از مهم ترین فاکتورهای سکو بندی در بهینه سازی میباشند. وردپرس بصورت اتومات اکثری از تگ‌های ضروری را به صفحه های تارنما اضافه می‌نماید.
سئوی تصاویر: چشم شدن تصاویر وبسایت شما در صفحه ها جستجوی گوگل اساسی میباشد. seo تصاویر در وردپرس به سادگی قابل رئیس کردن میباشد.
تجربیات کاربری: وجود بیشمار پلاگین وردپرس و قالب در اکوسیستم وردپرس این قابلیت را به شما میدهد تا تارنما خویش را فردی سازی نمائید، قابلیت و امکان‌ها و تجهیزات متعدد به تارنما اضافه نمایید و تجربیات کاربری وب سایت را بهبود داد. تجربیات کاربری یک از مهم ترین فاکتورهای بهینه سازی میباشد.
سرعت لود: اکثری از قالب‌ها در وردپرس به خواسته سرعت لود خوب با صرفه‌سازی گردیده‌اند. همینطور پلاگین‌ها و ابزارهای مختلفی برای بهبود سرعت در وبسایت‌های وردپرسی وجود دارااست.
سازش با تلفن همراه: امروزه بیش تر از ۶۰ درصد از جستجوها در تلفن همراه‌های تلفن همراه شکل می‌پذیرد و اکران صحیح وبسایت در گوشی (ریسپانسیو بودن) التفات داراست. اکثر زمان ها پوسته‌های وردپرس بصوتر پیش فرض سازگار با دستگاه‌های یار می باشند.
محاسبه لیست seo وردپرس
در پایین یک لیست بی نقص و جامع از همگی نکاتی که برای ارتقا درجه و seo وب سایت وردپرسی می بایست رعایت خواهد شد فراگیری داده‌ایم. بخش اعظمی از موردها ارائه گردیده بطور کلی در همگی وبسایت‌ها بدون اینکه به چه نحوی بسط داده گردیده‌اند بایستی رعایت شوند.

استعمال از یک هاست مطلوب برای وردپرس
طبق داده ها وب سایت وردپرس نیازمندی‌های وردپرس عبارتند:

PHP ورژن 7.4
مای اس کیو ال(mySQL) ورژن 5.6 یا این که فراتر و یا این که ماریادی بی(MariaDB) ورژن ۱۰.۱
امان از HTTPS
مورد ها مذکور در ابتدا را در گزینش هاست خویش مد لحاظ داشته باشید. استعمال از هاست‌های اشتراکی ارزان و بی چگونگی میتواند کل زحمات شما برای ساخت و ساز محتوا و بهینه سازی را به باد دهد پس عالی میباشد دست کم در هزینه برای خدریا یک هاست وردپرسی مطلوب صرفه‌جویی نکنید.

حالت مکانی سرور هاست را در حدود کاربرانتان گزینش فرمایید و پیش از مبادرت به خرید مسلما از اینکه هاست شما HTTP/2 را نگهبانی نماید اعتقاد نتایج فرمائید. حفاظت از HTTP/2 اثر بسزایی در بار گذاری سریع‌خیس وبسایت شما خواهد داشت. برای پژوهش اینکه آیا هاست شما از این پروتکل هواخواهی می‌نماید یا این که نه به این پیوند رفته و نشانی تارنما خویش را وارد نمایید.

تحقیق شرایط دسترسی وبسایت برای موتورهای کاوش
وردپرس این امکان را در دست مدیران وبسایت قرار می دهد تا از اکران تارنما در شیت حاصل موتورهای کاوش پرهیز نمایند. برای پژوهش فعال بودن این خصوصیت می بایست به نصیب پیکربندی وردپرس > تلاوت بروید و در شکل فعال بودن این آیتم تیک آن را بردارید.


نصب یک پلاگین‌ی بهینه سازی وردپرس
وردپرس به تنهایی تلاش نسبتا خیر و خوبی در مورد seo در مقایسه با بقیه سیستم‌های رئیس محتوا نظیر جوملا، ویکس، مجنتو و … داراست. با اینحال پیشنهاد مستمر ما این میباشد که یک پلاگین‌ی سئوی مطلوب روی تارنما وردپرس خویش نصب نمائید. با این عمل در دست گرفتن جامعی روی با صرفه‌سازی آنچه که گوگل از وبسایت شما مشاهده می‌نماید خواهید داشت.

پلاگین‌های متعددی برای این شغل وجود داراست که از بین آن ها پلاگین یوست بهینه سازی (Yoast سئو) از سایر دوست داستنی‌خیس میباشد. پلاگین رنک مث نیز یک پلاگین نو وارد در مسئله بهینه سازی وردپرس میباشد. در صورتی‌که که در گزینش پلاگین گزینه نظرتان شک وتردید دارید پست مرتبط با مقایسه یوست بهینه سازی و رنک مث را استیناف فرمایید. با اعتنا به اینکه پلاگین یوست seo عمر بیشتری دارااست، در‌این راهنما بیشتر نمونه‌های ما نیز از پلاگین یوست بهینه سازی خواهد بود.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


در‌صورتی‌که از این صفحه بازدید می کنید به احتمال فراوان مضمون‌ dwell time چیست را کاوش نموده اید و این اصطلاح به گوشتان خورده و یا این که چشمتان با این فاکتور تاثیرگذار در seo وبسایت واکنش داشته است. فرصت سکون یا این که حضور استفاده کننده اصطلاح فارسی میباشد که می توان برای آن مورد استعمال قرار داد. متاسفانه اکثری از اشخاص با dwell time که عنایت اکثری نیز در بهینه سازی دارااست شناخت ندارند ولی باید بدانید که گوگل و مدیران آن شدیدا روی این فاکتور تاکید دارا‌هستند و می اقتدار آن را جز 10 فاکتور مهم مرتبه بندی سایت ها در موتورهای کاوش دانست. 

دوره آموزش سئو

اما زمان dwell دقیقا چیست؟ به چه شکل بر بهینه سازی اثر می گذارد؟ و موتورهای کاوش به چه شکلی این فاکتور را در نتیجه ها ( SERP ) حیث می نمایند؟

نمونه: فرض فرمایید یک شخص بعداز جستجوی یک عبارت در نتایج گوگل ، ( به هر دلیلی ، یا این که برای کسب داده ها بیشتر و یا این که عدم اخذ داده ها مطلوب ) بعد از دوران 2 دقیقه مجددا به حاصل گوگل گشوده می‌گردد و سایت دیگری را با جستجوی به عبارتی عبارت مشاهده می نماید. این زمان 2 دقیقه به عبارتی dwell time وب سایت گذشته می‌باشد که مشاهده کرده بود.
پایین بودن و ضعف dwell یعنی اینکه کاربری که از روش موتورهای کاوش وارد یک تارنما شود و فورا آن را رخنه‌ نماید ، نتواسته به یاری آن ورقه داده ها متبوع خویش را بدست آورد و این یعنی یا این که شیت موردنظر محتوای بی ربطی را ارائه می داده یا این که محتوای ضعیف ، بی چگونگی ، تکراری و یا این که دارنده داده ها منسوخ گردیده. با تکرار چند باره این سر مشق ، موجب افت شدید درجه وب سایت شود.

پس می اقتدار با قاطعیت اعلام کرد که یک فاکتور اصلی و موثر در سئوی تارنما و مرتبه بندی موتورهای کاوش میباشد و ارتقا و بهبود آن اثر چشمگیری در بهینه سازی دارد.

dwell time چیست؟
ترازو dwell time زمان وقتی است که استفاده کننده بعداز کلیک روی یک پیوند یا این که تارنما در نتایج کاوش پیش از برگشت دوباره به ورقه نتیجه ها گوگل یا این که جستجوی دوباره یک تارنما دیگر سپری می نماید. به احتمال زیاد خویش شما هم بارها این عمل را انجام داده اید، برخی به صفحه ای وارداتی اید که نیاز شما را برطرف کرده و به جستجوی خویش خاتمه داده اید و گاها هم اتفاق افتاده از تارنما متبوع رضایت نداشته اید ، بیرون گردیده اید و مجددا مبادرت به کاوش نموده اید.

هرچقدر این زمان بیشتر باشد ، حتما اعتبار یک برگه اینترنت از لحاظ گوگل بیشتر خواهد بود. چون معیاری از میزان رضایت استفاده کننده از آن وب سایت و توفیق وب سایت در حمایت نیاز استفاده کننده ورودی میباشد. در ازای تحت بودن این تایم ، یعنی برگه قدرت پاسخگویی به استفاده کننده ورودی که عبارت کلیدی را در گوگل کاوش کرده به اندازه کافی نداشته است.

مداقه فرصت dwell برای گوگل
مقدار این واحد سنجش برای گوگل اهمیت دارااست. هرچه وقت بیشتری را صرف تحقیق یک برگه از تارنما کرده باشید به احتمال خیلی بالا محتوای مطلوب و باکیفیتی داشته میباشد.

فاکتور dwell time رابطه مستقیمی با بهبود تجربیات کاربری دارااست و نسبتاً کلاً موقعیت افزایش این مجال نشانه از رضایت یوزرها است و موجب بهبود مرتبه یک تارنما می‌گردد. ولی موردها خاصی هم وجود دارااست، برای مثال هنگامی که شما برای مشاهده وضعیت هوا در گوگل سرچ میکنید دیگر مجال سکون اهمیتی ندارد و فورا با دیدن علائم مشخص و معلوم گردیده جستجوی شما خاتمه می‌یابد.

مداقه و اثر dwell time در seo به قدری چشمگیر و بالاست که سفارش می‌کنیم اسم آن را مجال معاش بگذاریم! وقتی برای ارتقای رنک و منزلت تارنما در گوگل و دیگر موتورهای کاوش!

dwell time را با بقیه فاکتورهای سئو اشتباه نگیرید!
فهم این نوشته‌ی‌علمی که زمان dwell چیست؟ عنایت متعددی دارااست و نباید با بقیه فاکتورها مثل bounce rate نادرست گرفته خواهد شد. این دو به طور کامل متعدد می‌باشند. پیشنهاد میکنیم با مطالعه نوشته‌علمی کاهش bounce rate صفحه ها سایت شعور بهتری از این آیتم داشته باشید.

Bounce rate براساس بازدید کابر از یک صفحه و رخنه‌ آن صفحه احتساب می شود. به‌این شکل که درصد بازدیدهای تک شیت ای از یک تارنما توسط یک مخاطب مشخص را معلوم می کند و قابلیت و امکان دارد منشا ورود مخاطب به تارنما از روش موتورهای کاوش نباشد.

نکته دیگری که می بایست به آن اشاره نمود این می باشد که dwell time فرصت زمان معدل حضور یوزرها بر روی سایت ، میزان CTR و یا این که حتی سود الگوریتم رنک برین هم وجود ندارد! فقط و صرفا موتورهای کاوش به dwell time دسترسی دارا هستند و این مجال را محاسبه می نمایند و برای هیچ شخص دیگری قابل اندازه گیری و مشاهده وجود ندارد.

چه طور dwell time را بهبود دهیم؟
این آیتم برای گوگل خیلی نفیس میباشد که وقتی کاربری از نتایج وارد یک سایت میگردد ، چه واحد سنجش از مطالب و محتوایی که مشاهده کرده راضی بوده می باشد. آیا وب سایت موردنظر توانسته مراد مخاطب را برطرف نماید؟ یا این که وی مجددا جهت کسب اطلاعات در به عبارتی ارتباط به حاصل بازگشته و تارنما دیگری را مشاهده نموده است؟

از دید فنی هر کلیک یک بازدید میباشد اما به راحتی می قدرت خاطرنشان کرد که مجموع بازدیدها یکسان نیستند! متناسب با نوع سایت و تجارت ارائه گردیده روی آن ، می اقتدار تا حدودی گفت چه معیارهایی از seo در آن اثر گذار هستند البته به جثارت می توان ذکر کرد که درصد بالایی از تارنما ها به بازدیدی زمان بر برای دستیابی درجه ایده آل نیاز دارا‌هستند. البته چگونه بایستی dwell time را ارتقا اعطا کرد؟ ورژن پذیرش گردیده ای برای این مسئله نیست ، ولی چند از اقدامات قادر است در بهبود مجال dwell یا این که سکون مخاطب موثر باشند.

بر بهبود تجارب کاربری تمرکز نمائید
از پاپ آپ و تبلیغات آزاردهنده به کار گیری نکنید
مطالب را بدیهی و سوای ابهام نوشتاری و ادبی بنویسید تا برای کاربر شما به راحتی قابل فهم باشد
ارتقا سرعت بارگزاری سایت
ساخت ورژن گوشی و توجه ویژه به سئو موبایل



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


به احتمال فراوان تا به اکنون یک‌سری توشه عبارت seo کلاه سپید را شنیده اید. در کل می بایست اعلام کرد بهینه سازی وبسایت به نحوه کلاه سپید در نقطه مقابل کلاه سیاه قرار گرفته میباشد و برپایه اصول و قانون ها گزینه پذیرش گوگل و دیگر موتورهای کاوش پایدار میباشد و این نحوه ها خیر صرفا خطری را متوجه وب سایت شما نمیکنند بلکه در بلند دوران ترفیع سکو تارنما را در موتور جستجوی گوگل ، یاهو و بینگ را درپی دارا‌هستند. در‌این مقاله تکنیک هایی که بر طبق مقررات و نحوه های white hat سئو می باشند را به شما معرفی میکنیم که بی شک و تردید شما‌را در بهبود شرایط سایتتان امداد خواهد بخشید

seo کلاه سپید چیست؟ 

دوره آموزش سئو


اصطلاح بهینه سازی کلاه سپید به تاکتیک هایی در بهینه سازی اشاره داراست که بر اساس با حالت و ضوابط موتورهای کاوش برای مثال گوگل میباشد.

seo کلاه سپید نقطه مقابل seo کلاه سیاه میباشد. به صورت کلی ، بهینه سازی کلاه سپید به هر روشی که با رعایت مقررات و اصول موتورهای کاوش و جلوگیری از تقلب سبب بهبود سکو بندی وب سایت شما در ورقه نتیجه ها موتور کاوش (SERP) می‌گردد اطلاق می‌گردد. این تکنیک ها که در دایره گزینه تایید گوگل قرار می‌گیرند عبارتند از:

ساخت‌و‌ساز و ارائه مطالب و سرویس ها باکیفیت
مجال لود سریع تارنما در ورژن دسکتاپ و گوشی
برچسب گذاری و تیم بندی های مطلوب
مسیریابی راحت استفاده کننده در تارنما ، رضایت کاربری
پیوند سازی اصولی و به کارگیری صحیح از انکرتکست ها
در مقابل ، مثال هایی از seo کلاه سیاه مشتمل بر خرید لینک و پیوند یا این که به کار گیری از تکنیک های فریبنده وجود داراست. هرگونه تاکتیکی که برای تارنما فریب دهنده یا این که تقلب تلقی خواهد شد ، تحت عنوان کلاه سیاه شناخته می‌شود. همان گونه که در نوشته ی علمی مرتبط با طرز های کلاه سیاه گفتیم ، استعمال از چنین طرز ها ریسک بالایی داراست و با تغییر‌و تحول و بسط الگوریتم های گوگل قابلیت و امکان جریمه و حذف وب سایت وجود داراست.

تکنیک های اساسی بهینه سازی کلاه سپید
در اصطلاحات سئو موتور کاوش (بهینه سازی) ، seo کلاه سپید به به کار گیری از استراتژی های سئو ، تکنیک ها و تاکتیک هایی اشاره داراست که به طور کامل بر رضایت و برداشت یوزرها انسانی در بهینه سازی تاکید دارااست و زیرا در سال های اخیر گوگل بدین فاکتور مداقه متعددی میدهد و با سود گیری از هوش تصنعی و مصنوعی ، ربات ها و خزنده های گوگل وب سایت ها را از دیده یک بشر می‌بینند می شود به مداقه بالای seo کلاه سپید اذعان داشت.

استعمال از هر نحوه و استراتژی به غیر از طریق های کلاه سپید می‌تواند حاصل مخربی را برای وبسایت شما به یار داشته باشد.

گوگل تحت عنوان پرکاربردترین موتور کاوش روزمره میلیاردها نفر بازدیدکننده داراست و هر بازدیدکننده پتانسیل بازدید از وب سایت شما‌را خواهد داشت.

گوگل یک منبع غیرقابل انکار برای ارتقا ترافیک سایت شماست و جریمه تارنما شما بوسیله آن قادر است سبب افت شدید بازدید تارنما و حتی بیزنس و تجارت شما خواهد شد. آحاد فرآیندها و اقداماتی که بر روی وب سایت شما ایفا می‌شود را نظارت فرمائید در لحاظ بگیرید و به طبع به حافظه داشته باشید که صرفا از طریق های کلاه سپید استعمال نمایید. چون در غیر این شکل بعداز جریمه بوسیله گوگل ، هیچ تضمینی نیست که مجددا وبسایت شما‌را در لیست نتیجه ها کاوش قرار دهد.

 

محتوا و سرویس ها کیفیت عالی ارائه دهید
در حالتی که بخواهیم درصد عنایت فاکتورهای متفاوت در seo را معلوم کنیم ، طبق پژوهش ها صورت گرفته بوسیله متخصصین ، می قدرت عنایت ایجاد محتوای تازه را چیزی نزدیک به 30 درصد انتخاب کرد.

محتوای کیفیت خوب ساخت نمایید طوری که پاسخگوی نیاز بازدیدکنندگان تارنما شما باشد و به حل ایرادات آن‌ها یاری دهد. برای کشف مطلوب ترین لغات کلیدی که محتوای تارنما شما بایستی در قبال آن ها سئو خواهد شد از ابزارهای جستجوی لغات کلیدی در seo به کارگیری نمایید.

بعد بر به کار گیری از آن کلمه ها کلیدی در مطالب خوب ، مانند مقاله ها و فیلم های کیفیت ، که با مقصود کلمه و واژه کلیدی و استفاده کننده آخری شما مطابقت و همخوانی دارا هستند ، متمرکز گردید.

مقاله بسیار اصلی برای شما : گوگل چه محتوایی را دوست دارااست؟

بک پیوند از وب سایت های با اتوریتی بالا
دومی استراتژی اساسی در seo کلاه سپید ، تصویب و حصول بک لینک و پیوند های کیفیت عالی از دامنه هایی با اتوریتی ( توان ) بالا میباشد که‌این ادله هم به راحتی 30 درصد تاثیرگذاری را بین آحاد فاکتورها دارااست. پس لینکسازی و ساخت و ساز محتوا به طور کلی چیزی نزدیک به 60 درصد التفات و تاثیرگذاری را در بین کل فاکتورهای تاثیرگذار درجه بندی وبسایت را از آن خویش کرده اند.

برای اینکه یک بک پیوند کیفیت خوب اخذ فرمایید ، به اتوریتی دامنه ، اتوریتی شیت و واحد سنجش هماهنگی آن با وبسایت خویش اعتنا نمایید. در تصویب بک پیوند دست اندرکاران دیگری مثل بالا بودن trust flow و trust citation نیز نقش دارا هستند.

یک نوشته ی علمی کلیدی که در بازه مجال نادر قابل استیناف میباشد : التفات بک پیوند کیفیت خوب در بهینه سازی

استعمال از برچسب ها و متاتگ های مطلوب
متاتگ ها و برچسب های هر کاغذ از تارنما می بایست ویژه و مختص به عبارتی شیت باشند و از مهمترین لغت ها و لغت ها کلیدی همسان با محتوای شیت طبعیت نمایند. تگ تیتر ، هدینگ h1 ، تگ توضیحات ، کدهای نماد گذاری و برچسب ها ابزاری جهت ارسال سیگنال به موتور کاوش می‌باشند. شما آزادی دارید که از هر ترکیبی برای هرمورد از آنان استعمال فرمایید.

ساختار وب سایت را اصلاح نمایید
لینک و پیوند دهی مطلوب داخلی در میان صفحه های ، تیم بندی مطالب مرتبط ، به کار گیری از breadcrumbs و ساختار مطلوب برای مسیریابی یوزرها در وبسایت قادر است یکی‌از عامل ها اساسی در seo کلاه سپید باشد. یک سایت شما ساختار قابل قبولی نداشته باشد خیر صرفا مخاطب ورودی را سردرگم می نماید بلکه خزنده های گوگل نیز در مسیریابی خویش در گیر نقص‌ میشوند. برای موتورهای کاوش مداقه داراست که رابطه بین لینک و پیوند ها ، صفحه های و مجموعه بندی ها را به نیکی شعور نمایند.

تمرکز بر رواج مارک در بهینه سازی کلاه سپید
در قبل توضیح داده ایم که بهینه سازی و برندینگ دو معنی تماما مرتبط و با اثرات متقابل می‌باشند ( در‌صورتی‌که این مقاله رو بازرسی نکرده اید سفارش میکنیم نوشته‌علمی اثر بهینه سازی در ارتقای مارک و برندینگ تارنما شما را به طبع بازرسی بفرمایید ) و می بایست مجددا تاکید کنیم که اشاعه مارک یک تارنما یا این که کمپانی می‌تواند بر ارتقاء مرتبه آن اثر مثبتی داشته باشد و در زمره یک کدام از شایسته ترین تکنیک های بهینه سازی کلاه سپید باشد. ارتقای مارک یکی فاکتورهای میباشد که مستقیما با ذیل اثر قراردادن بشر ها رابطه دارااست و هرچه بیشتر در ذهن و روئت کرد استفاده کننده مارک شما حضور برجسته تری داشته باشد احتمال توفیق آن بیشتر خواهد بود.

سپرده گذاری بلندمدت در بهینه سازی
seo کلاه سپید را می قدرت یک سپرده گذاری بلند مقطع در گوگل دانست. این طریق به انگیزه اینکه با استراتژی های رسمی اجرا می‌گردد تا دوران ها گزینه پذیرش موتور جستجوی گوگل میباشد و قابلیت و امکان حذف جریمه آن ممکن وجود ندارد. در طرز هایی که به کلاه سپید مربوط میباشند معمولا فرصت بازدهی پاره ای بالاست و نیاز به طاقت و شکیبایی فراوان داراست تماما برعکس طریق های سیاه که خیلی زود فیض میدهند البته در دوران هنگامی کمتر از یک ماه با جریمه گوگل سبب به حذف تارنما از حاصل می گردند اما در seo وبسایت کلاه سپید ، فیض گیری مقداری وقت گیر خیس البته به یاد ماندنی و مستحکم میباشد.

درنهایت می بایست اعلام‌کرد کلاه سپید ها به فاکتورهایی اشاره دارا‌هستند که خواه نا خواه منجر بهبود مرتبه تارنما میشوند و توصیه متخصصین کمپانی به شما این میباشد که خیلی هم وسواس نداشته باشید ، به طبع نیازی وجود ندارد بر روی seo کل فاکتورها پافشاری داشته باشید بلکه بر روی همین فاکتورهایی که اشاره کردیم متمرکز گردید به راحتی بیشتراز 85 درصد مسیر seo را طی نموده اید ، تنها شکیبا باشید!



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


تدوین و تاسی از یک استراتژی بهینه سازی تارنما مناسب برای کمک به بازدید های طبیعی بیشتر و تقویت وب سایت در گوگل ضروری هست و شما بایستی با به کار گیری از یک نرم افزار مشخص و استراتژی بهینه سازی داشته باشید تا براساس آن عمل فرمائید. گزینش اهداف ، روش ها ، بازخوردها و فاکتورهایی که در موفقیت seo تاثیر دارا‌هستند قادر است مسیر را برای شما کوتاه تر و حرکت به سمت استحصال درجه های بهتر در گوگل را سریعتر نماید.

تهیه و تنظیم یک نرم افزار سئو جهت کسب به نتایج مطلوب قادر است استراتژی های بهینه سازی مانند اصلاح ساختار ، بهبود لینک و پیوند سازی ، نگارش محتوا ، ارتقای برند ، ارتقا تعامل با شبکه های مردمی تشکیل گردد و روند متفاوتی داشته باشد. در برخی از مقاله ها استراتژی هایی با 8 مرحله و در برخی دیگر بعضا تا 30 مرحله را ذکر کرده اند که کل آنها از یک الگوی ثابت پیروی می کنند با این تفاوت که بعضی هر مرحله را با دو یا تعدادی زیرشاخه ارائه میدهند. 

دوره آموزش سئو

استراتژی seo 10 مرحله ای
اعمال درست استراتژی بهینه سازی وب سایت چیزی فراتر از مقررات و مبانی بهینه سازی می باشد و مناسب اشخاصی با پندار رقابتی و جهت توفیق بر رقبا است. استراتژی های بهینه سازی یعنی اینکه میخواهم وب سایت من نه صرفا در برگه اول گوگل ، بلکه در مرتبه اول قرار بگیرد.

در استراتژی seo نه فقط بایستی روش ها دقیق بیان شوند ، بلکه چگونگی اجرای هر روش ، ترتیب مراحل و مقصود گذاری دقیقی مشخص و معلوم شوند.

ما قصد داریم پروسه تفصیلی 10 مرحله ای را برای تشکیل داد استراتژی seo طبق تجربه و آموخته های خود و با تجمیع آحاد مقاله ها منتشر شده در این باره با شما به اشتراک بگذاریم. انتخاب مخاطبان غرض و انجام تحقیقات و استیناف های مربوط به بازار و رقبا ، استراتژی های تشکیل داد محتوا ، و اهداف و حق اولویت های مدنظر ، سئو داخلی و خارجی ، لینک و پیوند سازی ، بروزرسانی مطالب و تحقیق بازخوردها کلیات استراتژی مد حیث ما‌را تشکیل می دهند.

از این استراتژی میتوانید در seo انواع وبسایت ها و فروشگاه اینترنتی به کارگیری نمائید اما در جزئیات هر مورد ممکن می‌باشد تغییرات کوچکی در لحاظ گرفته گردد

جهت تحقیق سفارش می شود: بهترین نحوه های seo در سال 2020

گزینش مخاطبان غرض
او‌لین قدم در استراتژی بهینه سازی سایت ، انتخاب و معین نمودن مخاطبان مقصود شماست. مخاطبان غرض شما دسته مشخصی از عده ای می باشد که شما قصد ارائه مال یا خدمات و تفکرات خود را به آن ها دارید.

به طور سنتی ، تمجید استفاده کننده مقصود مشتمل بر تعیین سن ، مال ، شرایط جغرافیایی و خصوصا نیازهای آنها است.

چیزی که برای استراتژی بهینه سازی سایت خود نیاز دارید این میباشد که آن‌ها چه می خواهند؟ چه نیازهایی از مخاطبان شما برآورده نشده می باشد؟ پی بردن این موردها به ما امداد می کند تا یک روئت کرد درست از نیازها و علایق مخاطبان خود بدست بیاوریم.

استراتژی بهینه سازی ساختار داخلی وبسایت
یکی از مهم‌ترین روند در استراتژی سئو وب سایت ، طراحی و اصلاح اصولی ساختار نرم افزار نویسی و قالب بندی وبسایت میباشد. آغاز بایستی چهارچوب مناسب و مطلوبی متناسب با نوع کار تجاری خود تعریف فرمایید و زیرساخت های لازم را تعیین و راه اندازی کنید. بعد سئو ساختار داخلی مانند بهینه سازی قالب ، تجمیع و فشرده سازی کدها ، تعریف‌و‌تمجید تگ های h1 و h2 ، تنظیم کلیه متاتگ های ورقه و بخش اعظمی از مورد ها دیگر را ایفا دهید. برای سهولت در اجرای این مرحله می‌توانید از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS ها مانند وردپرس به کارگیری کنید و با نصب قالب فراهم اکثری از موردها را بصورت از پیش تعریف‌و‌تمجید شده در مشت بگیرید. هرچند که کماکان نیاز به سئو برخی موارد وجود دارد.

توضیحات تکمیلی و طریق های تخصصی مرتبط را تفحص نمائید: seo داخلی سایت

 

جستجو و گزینش کلمه ها کلیدی
در چه صنعتی فعالیت می کنید؟ چه حصول و کاری دارید؟ رقبای شما چه اشخاصی می‌باشند؟ مخاطبان شما با چه لغت ها کلیدی قصد به بازدید از محصول ها و خدمات مشابه شما‌را داشته اند؟ ترند کدام کلمات از دیگر بالاتر است؟

کل این سوالهای جهت استراتژی گزینش عبارات کلیدی برای سئو عنایت دارااست. شما میتوانید با به کار گیری از ابزارهایی مانند گوگل ترند ، کلمات کلیدی متناسب با گزینه وب سایت خود را بیابید ، درصد فراوانی و تعداد دفعات جستجو شده در طول هر هفته یا ماه را ببینید و مهم‌ترین کلمه ها کلیدی را انتخاب نمائید. همچنین رسیدگی راجع به با عباراتی که رقبای شما با آن ها در لیست نتیجه ها جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند ضروری می باشد.

استراتژی seo ، ساخت و ساز و انتشار محتوا
موقتی که عبارات کلیدی اساسی را معلوم نمودید بایستی به سراغ ساخت محتوا حول آن مورد بپردازید. گوگل از ایجاد کرد محتوا به عنوان روشی کارا در سئو خیال می کند و طبق مقاله ها جدید منشتر شده تاکید فراوانی بر محتوای مناسب و کیفیت خوب دارد. ایجاد کرد محتوا در استراتژی بهینه سازی نقش کلیدی بازی می کند و باید به صورت پیوسته و روزانه صورت بپذیرد. رعایت استراتژی بهینه سازی محتوا در هر مطلبی که منتشر می گردد ضرورت دارااست و تمام عناوین ، هدینگ ، تگ ها و لینک و پیوند های داخلی را دربرگیرنده شود.

 

استراتژی لینک و پیوند سازی ورودی و خروجی
لینک ها علاوه بر اینکه سیگنال و موعظه برای خزنده های موتور جستجو هستند و ارتباط دربین محتوای صفحه ها را آرم می دهند ، بر روی ارتقاء یا کاهش اتوریتی صفحه ها هم پیوند های ورودی و هم لینک خروجی تاثیر دارا هستند به همین استدلال هم لینک سازی داخلی و هم بک لینک های خارجی می بایست متناسب با عنوان ورقه و با انکرتکست مناسب درج شوند.

سفارش می‌کنیم نوشته ی علمی مقابل را قطعا مطالعه فرمائید: راه‌های پیوند سازی صحیح

استراتژی بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر
استراتژی seo تصاویر مشمول چندین مرحله و نحوه میگردد. شروع می بایست تاکید کنیم که حتما در مطالب و محتوا از به کار گیری تصویر ، عکس و ویدئو غافل نشوید و تلاش نمایید برای هرکدام یا دو سرفصل قطعا یک تصویر مرتبط قرار دهید زیرا ایندکس تصاویر در موتور جستجو گوگل اعتبار بیشتری به ورقه خواهد داد.از تصاویر مرتبط با متن به کارگیری نمایید ، یک نام خوب برای تصویر خود تعیین فرمائید ، بعد ها تصویر را متناسب با ابعاد ورقه تهیه و تنظیم کنید.

در صورت امکان از srcset استفاده کنید.خصوصیت srcset وقتی کاربرد داراست که از متاتگ source در تگ picture به کارگیری کنید و برای لود سریعتر اندازه و حجم تصویر را کاهش دهید.

در نهایت جهت تحقیق خوب توسط خزنده های گوگل ، به تصویر توضیحات اضافه کنید و درج متن جایگزین یا تگ alt را از خاطر نبرید.

پیگیری اخبار روز بهینه سازی و مقالات جدید
تغییرات در الگوریتم های گوگل بسیار سریع اعمال میگردد و معمولا هرچند وقت یک بار در تصمیمات خود تغییراتی می دهد که سبب ساز به بی ارزش شدن راه‌های قدیمی می‌شود. در‌این‌حالت‌ شما نیز باید استراتژی بهینه سازی خود را کمی تغییر دهید و طرز هایی که مدنظر موتورهای جستجو می باشند را اعمال فرمایید ف زیرا در نهایت غرض از seo برآورده نمودن رضایت و جلب توجه موتورهای جستجوست.

رسیدگی و آنالیز بازخوردهای محتوای منتشر شده
وقتی که مقاله یا ورقه جدیدی را منتشر می کنید ، یا از سایت دیگری بک لینک و پیوند می‌گیرید باید واکنش و نتیجه ها آن را تفحص کنید. برای این مراد از ابزار google analytics به کار گیری نمایید. گوگل آنالیتیکس به شما معیار موفقیت یک محتوا در جذب مخاطب را نماد می دهد. برای هر شیت bounce rate و نرخ بازدید و خروج را مشخص و معلوم می نماید و در شرایطی‌که شیت ای از وبسایت بازدید خیر نداشته باشد و یا مجال مجال حضور استفاده کننده روی صفحه ذیل باشد به راحتی متوجه می شوید.

برای بک پیوند هایی که دریافت کرده اید هم می‌توانید از گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید و گزارش های هفتگی به شما خواهند بیان کرد که از کدام وب سایت ها ورودی مناسبی دریافت کرده اید و کدام بک پیوند ها بی منفعت بوده اند.

 

بازبینی محتوای کهن
در نوشته ی علمی بروزرسانی محتوای دیرین ، مداقه اصلاح و بهبود محتوایی که زمان مجال نسبتا وقتگیر از فرصت انتشارش پیشین را توضیح دادیم و اشاره کردیم که از چه طرز هایی برای بازبینی و ارتقاء یک پست یا نوشته به صفحه اول گوگل به کارگیری نمایید. در واقع یک کدام از استراتژی های seo در یک‌سری سال اخیر بازبینی محتوای قدیمی و بروزرسانی آن بوده میباشد که گاها تا 70 درصد بازدید یک وبسایت را ارتقاء داده میباشد.

درج تبلیغات متنی
برای ارتقاء بازدید و بیشتر دیده شدن تارنما ، خلال تکثیر هفتگی محتوا و مطالب نو در وبلاگ تارنما خود ، می بایست استراتژی offpage seo با نحوه هایی مثل رپورتاژ ، ثبت بک پیوند ، درج تبلیغات متنی در شبکه‌های‌عمومی و انجمن های تخصصی را در پیش بگیرید. تبلیغات متنی به ارتقا کاربر شما امداد می کنند و برای دامنه شما پیوند های کیفیت خوب بسیار بالا به ارمغان میاورند.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


ساختار وب سایت چیست
ساختار تارنما (Site Structure) به کیفیت تیم‌بندی محتواها، لینک و پیوند سازی داخلی و ارائه محتوا به بازدیدکننده اشاره دارااست.
در یک وبسایت، مطالب متنوعی با موضوعات مرتبط به هم وجود دارااست که متشکل از صفحه ها نوشته‌علمی، مال، صفحه های طبقه‌بندی (تیم‌بندی و تگ) و… میباشد. این صفحه های بایستی پایین یک ساختار منظم و قابل فهم و شعور برای یوزرها و موتورهای کاوش قرار بگیرند. ساختار وبسایت قسمت مهمی از seo محتوا میباشد. 

دوره آموزش سئو

ساختار تارنما چیست؟
چرا ساختار تارنما در seo اصلی میباشد؟
گونه های ساختار وبسایت در بهینه سازی
شایسته ترین ساختار وبسایت برای seo
موادتشکیل دهنده اصلی در ساختار وب سایت


دقیقا ساختار وب سایت چیست؟
ساختار تارنما؛ دکورا سیون صفحه های و لینک و پیوند سازی داخلی میباشد.
توسط پیوند‌‌‌های داخلی و نشانی‌دهی صفحه های می‌قدرت دکوراسیون صفحه های را معین کرد.
ساختار وب سایت، مهم ترین و نادر مداقه‌ترین صفحه ها وب سایت را برای یوزرها و موتورهای کاوش مشخص و معلوم می‌نماید. بدین شکل که مهمترین صفحه ها وبسایت بایستی بیشترین پیوند را اخذ نمایند.
دکوراسیون درست وب سایت، از بوجود داخل شدن ارورهای متفاوت و صفحه ها یتیم (ورقه‌ای که در هیچ مکان تارنما، لینک و پیوند ندارد) در تارنما پرهیز می‌نماید.
ساختار وب سایت، رابطه موضوعی محتواهای یک سایت با یکدیگر (معماری محتوایی) را معین می‌نماید.
ساختار درست وبسایت، منجر میشود ارزشی که از روش اخذ بک لینک و پیوند وارد تارنما میشود، به طور کامل هدفمند در صفحه ها وبسایت جریان یابد.
در‌صورتی‌که ساختار اینترنت‌وب سایت شما مطلوب باشد، یوزرها ریلکس‌خیس محتوای متبوع خویش را پیدا می نمایند و گوگل خوب و سریع‌خیس میتواند صفحه های وب سایت شمارا پیمایش نماید. در غایت صفحه ها شما جايگاه بهتری در نتیجه ها گوگل خواهند داشت.

چرا ساختار تارنما اساسی میباشد؟
ساختار تارنما به ۳ استدلال در seo اساسی میباشد:

۱. پیمایش وبسایت برای یوزرها و موتورهای کاوش ریلکس می‌گردد
ساختار وب سایت باصرفه گردیده به یوزرها و ربات‌های موتورهای کاوش امداد می‌نماید تا آحاد صفحه ها اینترنت‌وبسایت شما‌را به راحتی خزش و ایندکس نمایند.

در‌صورتی‌که صفحاتی در وب سایت خویش دارید که بیشتراز ۴ کلیک از شیت مهم شما مسافت دارا هستند یا این که از هیچ کاغذ دیگری در وب سایت شما پیوند اخذ نمی کنند، گوگل برای یافتن و ایندکس این صفحه های به خلل برخواهد خورد.

ولی در شرایطی که معماری وب سایت شما اپلیکیشن‌ریزی گردیده و با صرفه باشد، گوگل به راحتی لینک و پیوند‌های جانور در صفحه ها را دنبال می‌نماید و کل صفحه های شمارا ایندکس می‌نماید.

۲. جابجایی باصرفه بها پیوند‌ها
هر شیت دارنده یک اتوریتی معلوم در نزد گوگل میباشد. با اعتنا به الگوریتم پیج‌رنک (PageRank) هر لینک و پیوند، دارنده یک لینک و پیوند جویس میباشد.

در ساختار وب سایت با صرفه، صفحه های اصلی وبسایت، بیشترین لینک و پیوند را اخذ می‌نمایند و دارنده بیشترین اعتبار خواهند شد که شانس ارتقا مرتبه آن ها را بیشتر خواهد کرد.

۳. خودتان سردرگم نمی‌گردید
هر چقدر صفحه های وب سایت شما مانند محصول ها و پست‌های آموزشی بیشتر می شوند، وبسایت شما بلندمرتبه‌خیس می گردد و احتمال بهم‌ریختگی بیشتری داراست.

در شرایطی‌که ساختار تارنما مشخصی نداشته باشید بایستی تارنما را سازماندهی دوباره (با هزاران دردسر) نمائید تا مطمئن گردید که خودتان سردرگم نمی‌گردید و بازدیدکنندگان و ربات‌های گوگل، کارکشته به یافتن منظور‌های خویش (صفحه ها متبوع) خواهند بود.

در ساختار منظم وب سایت، بعداز ساخت و ساز هر ورقه تازه، پریشان نمی‌گردید و دقیقا می دانید مقصود از ساخت و ساز این شیت چیست، به کدام صفحه های می بایست لینک و پیوند داشته باشد، مرتبط با کدام یک از موضوعات تارنما میباشد و بایستی جواب کدام پرسش درباره آن مسئله را بدهد.

اشکال پیاده سازی ساختار تارنما
در تقسیم‌بندی کلی، ۳ نوع پیاده سازی ساختار وبسایت وجود داراست. شناخت با این ساختارها، می تواند پیاده سازی ساختار تارنما را با دقت به نوع سایتمان آسوده‌خیس نماید. در پی این ۳ سبک ساختار تارنما را نظارت میکنیم.

۱. ساختار سلسله مراتبی
ساختار سلسله مراتبی متداول‌ترین نوع ساختار وب سایت در سئو وب سایت میباشد. ساختار سلسله مراتبی متشکل از صفحه های مامان (برگه اساسی، تیم‌بندی‌ها) و صفحه ها فرزند (صفحه ها نوشته‌علمی یا این که فرآورده) میباشد.

 

در‌این ساختار موضوعات مهم وبسایت تحت عنوان مجموعه‌بندی‌ قرار میگیرند، بعد از آن موضوعات مهم وب سایت به موضوعات فرعی تقسیم می شوند و تحت عنوان ذیل مجموعه قرار می گیرند و داده ها تحت تیم هر مورد فرعی در صفحه ها فرزند قرار می گیرد. این نوع ساختار وب سایت مشابه به چارت‌های سازمانی میباشد.

تارنما‌های فروشگاهی معمولا بر محور این نوع ساختار وب سایت پیاده سازی میگردند.

۲. ساختار وبسایت بر شالوده توالی
سبک توالی در تارنما‌هایی کاربرد داراست که که استفاده کننده قرار میباشد مرحله به مرحله یک فرایند را طی نماید. در حالی که یک ساختار سلسله مراتبی ممکن میباشد بازدیدکنندگان تارنما را به سمت زیر ساختار یا این که بالای ساختار هدایت نماید، ساختارهای پی در پی صرفا بازدیدکنندگان را از یک قدم به قدم دیگر به عقب یا این که جلو سوق میدهند.

معمولا وبسایت‌های آموزشی که یک معنی را مرحله به مرحله یاددادن میدهند از این ساختار به کارگیری می‌نمایند. وبسایت w3schools.com مثال‌ای از این نوع ساختار وبسایت میباشد.

 

۳. ساختار وبسایت ماتریکسی
در سالهای اول وب، ساختار ماتریکسی بسیار دوست داستنی بود. این نوع ساختار، به بازدیدکنندگان وب سایت اذن می‌دهد تا مورد متبوع خویش را برای گزینش آجل در خویش شیت تعیین نمایند.

این نوع ساختار به مکان ارائه صفحه ها مجموعه‌بندی، در خویش شیت، لینک و پیوند‌های مرتبط را به مخاطب ارائه می دهد. وبسایت ویکی‌پدیا مثال بارز از این نوع ساختار میباشد.

 

شایسته ترین ساختار وبسایت برای seo
هریک از ساختارهایی که در ابتدا توضیح داده شد را می‌قدرت برای seo باصرفه کرد. در واقع با اعتنا به تدوین استراتژی بهینه سازی که برای هر وب سایت با دقت به نوع هدف ها وبسایت اجرا می‌گردد می‌قدرت هریک را گزینش کرد. و حتی می‌قدرت ساختارها را با هم ادغام کرد و در هر بخش از تارنما، از یک ساختار به کار گرفت.

ولی شاید برای مردم اینترنت‌وب سایت‌‌ها، ساختار سلسله مراتبی مطلوب باشد. تقسیم‌بندی موضوعات و معماری داده ها تارنما در ساختار سلسله مراتبی بسیار شل‌خیس اجرا می‌گردد.

ساختار سلسله مراتبی به ۲ نوع تقسیم میگردد:

۱. پیاده سازی مسطح (Flat Structure)
ساختار وب سایت مسطح بدین معنا میباشد که یوزرها و خزنده‌های گوگل میتوانند با ۴ کلیک یا این که کمتر به هر برگه ای در وب سایت شما برسند.

۲. پیاده سازی عمیق (Deep structure)
با دقت به تعریف‌و‌تمجید ساختار وب سایت مسطح، اشکار میباشد ساختار عمیق به این معنا میباشد که یوزرها و خزنده‌های گوگل با بیش تر از ۴ کلیک می توانند به برگه اساسی وبسایت برسند.

در ساختار عمیق، مخاطب و موتورهای کاوش تعداد بیشتری کلیک می بایست اجرا دهند تا به محتوای متبوع خویش دسترسی پیدا نمایند. در حالی که در ساختار مسطح برای دسترسی به هر محتوا به دست‌کم تعداد کلیک نیاز میباشد.

با دقت به جمیع جهات، شاید بتوان اینطور سود گرفت که ساختار وب سایت مسطح در بیشتر تارنما‌ها شایسته ترین سود را خواهد اعطا کرد.

عنصرها اصلی و تاثیرگذار در ساختار وبسایت
تا اینجا اشکال ساختار وب سایت را شناختیم و دانستیم که هرکدام چه به کار گیری‌ای دارا‌هستند. آنگاه شایسته ترین ساختار وبسایت (ساختار مسطح) را شناختیم.

البته پرسش اینجاست این ساختارها چه گونه در وبسایت اشکار می گردند و کار می‌نمایند. درپی؛ عناصری که ساختار وبسایت را صورت میدهند و عینیت میبخشند تحقیق خواهند شد.

۱. شیت مهم
یک کدام از عنصرها اصلی ساختارسازی وبسایت، شیت اساسی میباشد که در در بالای هرم ساختار تارنما، جای‌دارد. برگه مهم معمولا بیشترین بک پیوند را اخذ می‌نماید و با ارزش‌ترین ورقه وب سایت میباشد. بدین ترتیب جابجایی قیمت از ورقه مهم بایستی به ماهر ترین صورت ممکن صورت پذیرد.

کاغذ اساسی شما بایستی تحت عنوان یک راس تقسیم‌کننده پیوند صفحه ها فعالیت نماید. این به این مضمون‌ میباشد که کاغذ اساسی می بایست به مهم‌ترین صفحه ها تارنما لینک و پیوند داشته باشد.

۲. صفحه ها طبقه‌بندی (Taxonomies)
صفحه های طبقه‌بندی برای دسته بندی مطالب پیاده سازی می گردند. در وردپرس و بیشتر CMS ها دو عنصر کتگوری و تگ وجود داراست که بیشترین کاربرد را دارا‌هستند. ولی طبقه‌بندی‌های متعدد دیگری نیز مانند تاریخ و… وجود دارا‌هستند که کمتر به کار گیری می گردند.

این صفحه ها مجموع محتواهای زیر یک قضیه را در خویش مکان ‌می دهند. در صورتی یوزرها و خرنده‌های گوگل وارد این صفحه های شوند می توانند به همگی صفحه ها مربوط به آن طبقه‌بندی دسترسی پیدا نمایند.

۳. منوها
منوی وبسایت مهم ترین عنصر برای یاری برای پیمایش یوزرها و موتورهای کاوش در اینترنت‌وب سایت شما میباشد. بازدید کنندگان از منوی شما برای یافتن صفحه های دلخواه خویش در اینترنت‌وبسایت شما استعمال می‌نمایند. یک وبسایت میتواند بیشتراز ۱ منو داشته باشد و هر منو میتواند یک‌سری تحت منو داشته باشد.

منو به آن ها امداد می نماید ساختار اینترنت‌وب سایت شما‌را فهم و شعور نمایند. به همین عامل طبقه‌بندی‌های مهم وب سایت و صفحه های اصلی وب سایت شما بایستی همگی در منوی مهم وبسایت مکان داشته باشند.

شغل اشتباهی که خیلی از طراحان وبسایت ایفا می دهند و منجر جراحت رساندن به ساختار وب سایت می گردند، این میباشد که منو را خیلی نامرتب می‌نمایند و پیوند آحاد صفحاتی که از نظرشان اساسی میباشد را در منو قرار میدهند.

به‌این نکته دقت داشته باشید که منوی وبسایت نباید خیلی نا مرتب باشد و صرفا به اصطلاح شاهراه‌های وب سایت در منو قرار داشته باشند.

۴. لینک و پیوند‌های داخلی در متن کاغذ
تهیه ساختار وبسایت، چیزی جز قراردادن پیوند صفحه های در مکان مطلوب وجود ندارد. تا اینجا، ما بیشتر راجع به طبقه‌بندی‌ها و منوها سخن کردیم که قسمت اعظم و کلی ساختار تارنما را تشکیل می دهند.

ولی اعمال اصولی پیوند سازی داخلی باطن متن کاغذ نیز بسیار اصلی میباشد. پیوند های درون متن کاغذ می بایست بر طبق رابطه موضوعات سازماندهی شوند. طوری که در‌حالتی که اشخاص عشق‌مند باشند در خصوص یک مسئله مطرح گردیده در یک ورقه بیشتر بدانند روی پیوند کلیک نمایند و در ارتباط آن داده ها بیشتری استحصال نمایند.

متداول‌ترین خط مش این میباشد که درباره ی هر مسئله، یک شیت ردیف پیلار (Pillar page) یا این که شیت مقسم (Hub page) وجود داشته باشد و از کل صفحه های به برگه پیلار و از برگه پیلار به تک تک صفحه های پایین گروه پیوند داده خواهد شد. با این طرز، صفحه های اساسی تارنما بیشترین پیوند و مرتبط‌ترین لینک و پیوند‌ها را خواهند داشت.

۵. بردکرامپ
یک از ابزارهای مطلوب ساختارسازی وب سایت، بردکرامپ میباشد. بردکرامپ، به نوعی مسیر وبسایت ما‌را از شیت مهم تا ورقه‌ای که در آن هستیم را در پوسته لینک و پیوند‌های پشت‌راز هم به اکران می گذارد.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


رعایت اصول سئو وب سایت ، سنگ بنای مبانی بیزنس مدرن می باشد. تک تک استحصال و کارهای اینترنتی می بایست به seo توجه ویژه ای داشته باشند زیرا گوگل منبع بزرگی از مشتریان میباشند و چیزی در حدود 93 درصد بازدید تمام سایت ها از موتور های جستجو دفاع می‌گردد. اصول سئو که شامل قوانین و استاندارد های روز seo تارنما است هنگامی که بدانید حدود 75% کاربران فقط 3 وب سایت اولیه نتیجه ها گوگل را رسیدگی می کنند ، مهم تر هم میگردد. 

دوره آموزش سئو

جالب است بدانید که بیش از 60 درصد آحاد بازاریاب ها در عالم ، سئو را تقدم مهم خود میدانند. اما همانطور که گفتیم توجه به اصول اساس بهینه سازی اهمیت بسیاری دارد. اجرای کورکورانه هر فرآیندی احتمال موفقیت آن را کاهش می‌دهد. در همین راستا ، شما بایستی تک تک استراتژی ها و شیوه های seo را برپایه اصول و قانون ها تدوین نمائید. قضیه اجرای این روند نیست ، هدف اجرای اصولی seo می‌باشد.

مهم‌ترین اصول سئو
همانطور که اشاره کردیم یادگیری مبانی و اصول سئو ، مفهومی متفاوت از روش و استراتژی داراست و به بایدها و نبایدهایی که هنگام اجرای این فرآیند رعایت شوند اشاره می کند.

اصول به معنای کیفیت و چگونگی حاکم بر شیوه های جاری ساختن سئو هست که سیاست های اجرای طرز و تحقق فاکتورهای مدنظر گوگل را به یاروهمدم داراست. توجه به تجربه کاربری ، رعایت اصول نگارش محتوا ، تدوین ساختار وبسایت براساس معیارهای ساخت سایت از جمله مهمترین این مباحث میباشند که یک کارشناس بهینه سازی پیش از شروع به کار باید به آنان واقف باشد.

مهمترین اصول سئو عبارتند از:

seo برای کاربران نه گوگل
یکی از مهم ترین اصول بهینه سازی وبسایت ، قرار دادن کاربران به عنوان هدف نهایی می‌باشد. خود گوگل اعلام کرده که با بروزرسانی الگوریتم های جدید هوش مصنوعی ، خزنده و ربات ها از کردار انسانی طبعیت می کنند. هرچیزی که برای کاربران خوشایند باشد برای گوگل نیز مطلوب خواهد بود. پس در وهله نخستین بایستی تمام تمرکز خود را به جلب رضایت و بهبود تجربه کاربری قرار دهید. طراحی جذاب وب سایت ، منو و دور و بر کاربری مناسب ، مطالب کاربردی ، استفاده از تصاویر و ویدئو ها بخشی از اقداماتی هست که همواره در طی اجرای این روند در ذهن شما باشد.

در‌حالتی که مخاطبین به وب سایت شما علاقه مند شوند و دوران فرصت کافی را برای مشاهده صفحات صرف کنند ، گوگل این نوع خلق و خوی را عاملی برای بهبود رتبه وبسایت شما میداند. همچنین بایستی بتوانند با سرعت بالا وبسایت شما‌را مشاهده کنند.

مقاله ها و نحوه های مرتبط با اصول تجربه کاربری:

طریق های بهبود تجربه کاربری
افزایش نرخ کلیک سایت CTR
breadcrumbs چیست؟
معرفی AMP و تاثیر ایجاد کرد نسخه AMP وب سایت در رضایت کاربران
مداقه ارتقا سرعت تارنما برای استفاده کننده
اصول سئو محتوا را رعایت کنید
محتوای باصرفه را می توان کلیدی ترین اصل از اصول سئو دانست. محتوا و مطالب قبل از نشر بایستی به طور کامل بازبینی و پژوهش شوند. عنوان محتوا ، هدینگ ها و ترتیب آن‌ها ، لینک و پیوند سازی داخلی ، غیرتکراری بودن و عدم کپی برداری ، طول مناسب ، به کارگیری به جا از تصاویر ، سئو تصاویر ، حجم مناسب عبارات کلیدی و بسیاری از مفاد دیگر در‌این حوزه قرار میگیرند.

مطالب و مقالاتی که در زمینه‌ی با اصول ساخت‌و‌ساز محتوا هستند را استیناف نمائید:

بالا بردن نسبت متن به کد
التفات بروزرسانی محتوای قدیمی
شیوه های شناسایی و حذف محتوای تکراری
رعایت تکنیک bucket brigade در محتوا
هر شیت یک عبارت کلیدی
وب سایت شما دسته ای از صفحه های و مطالب را در بر می‌گیرد که هریک هویتی مجزا دارند و تمامی به منظور ارتقای یک دامنه ساخت‌و‌ساز می شوند. البته هر ورقه می بایست یک عبارت کلیدی مختص به خود را داشته باشد و هیچ دو صفحه ای نباید بر یک عبارت کلیدی یکسان متمرکز شوند. این لغت ها می توانند کامل کننده یکدیگر باشند و مطلقا می بایست حول آیتم مهم وبسایت تعیین شوند.

در صورتی دو برگه از یک وبسایت هرچند با محتوایی متعدد برای یک عبارت کلیدی تنظیم شوند ، موجب سردرگمی کاربران و خزنده های گوگل میگردد و قابلیت حذف دو صفحه از نتیجه ها وجود دارد ، چون عملا گوگل نمی تواند مناسب ترین نوشته ی علمی را انتخاب کند.

و البته مهم ترین مقاله‌ها در این زمینه:

عنایت تعیین جايگاه سختی کلمات کلیدی
اصول انتخاب واژه و کلمه کلیدی صفحه های تارنما
دقت به ساختار صفحات
ساختار وبسایت شامل تگ ، عناوین ، کدها و هر آن چیزی است که در ساخت‌و‌ساز چهارچوب یک وبسایت نقش دارااست. همواره اصول سئو ساختار صفحه ها را رعایت نمایید. کاهش حجم کد ، عدم تشابه متاتگ های شیت ، تگ توضیحات ، عنوان ورقه ، نرم افزار نویسی طبق استانداردهای تازه ، جاگذاری صحیح منو ، هدر و فوتر بایستی با دقت بالایی صورت بپذیرد.

به مراد بهینه سازی ساختار تارنما مقاله‌ها و طریق های ذیل توصیه میشود:

طرز های سئو کدهای تارنما
11 نکته کلیدی در seo قالب
استعمال از فشرده سازی gzip
طراحی نقشه xml تارنما
روش های بهینه سازی ساختاری سایت
خرید پیوند خلاف با اصول سئو وبسایت است
یک کدام از از سایر از اصول سئو ، عدم اقدام به تقلب و فریب گوگل و یا موتورهای جستجوی دیگر می باشد. طرز های لینک و پیوند سازی غیرطبیعی و خرید بک لینک و پیوند ، یکی از اقداماتی هست که گوگل از آن متنفر است و شدیدا با وبسایت خلافکار برخورد می کند. نه تنها خرید لینک بلکه تبادل لینک و پیوند و یا هر طریق دیگری که بر خلاف با قوانین موتور جستجو باشد وب سایت شما‌را به خظر می اندازد.

در پیوند سازی و دریافت بک لینک و پیوند به نحوه و معیارهای مذکور در مقالات تحت اعتنا داشته باشید:

دقت به مضمون‌ link juice
بک پیوند خوب چه ویژگی هایی دارد؟
طرق پیوند سازی صحیح
مقایسه تفاوت های لینک follow و nofollow
نکات مهم در لینک و پیوند سازی داخلی صفحات تارنما



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


معمولا پیوند های شکسته وقتی که یک url یا لینک به نادرست در وب سایت قرار می‌گیرد ، یا آدرس لینک های جانور عوض می شود ، به وجود می آیند و تاثیر منفی و بدی در بهینه سازی وب سایت دارا هستند تا جایی که میتوانند جایگاه تارنما در گوگل را با خظر مواجه کنند. هنگامی که کاربران یا خزنده های موتور جستجو در حالا بازدید سایت میباشند و بر روی پیوند های شکسته کلیک می کنند ، با یک برگه 404 واکنش می کنند و همین گزینه موجب توقف در‌پی مسیر آنها می گردد که در فایده کاهش بازدید صفحه های و مجال حضور آن‌ها روی سایت موجب افت رتبه وبسایت و اعتبار سایت می گردد. 

دوره آموزش سئو


لینک شکسته چیست؟
لینک و پیوند های شکسته ( broken links ) پیوندهایی هستند که برای بازدید کنندگان پیام نبود برگه هدف را ارسال می کنند و فقط محدود به لینک و پیوند های داخلی هم نیستند و این دربرگیرنده لینک های خارجی که عوض گردیده اند یا آدرس مورد نظر حذف شده نیز است.
در لینک های داخلی شما اشراف و تدبیر کافی را از مجال تغییرات دارید و بلافاصله می‌توانید اقدامات مورد نیاز را اجرا دهید. البته پیوند های خروجی که شما به صفحاتی غیر از دامنه خود می دهید ، می‌توانند کمی دردسر ساز باشند ، چون معمولا شما از تغییر و تحول شیت و آدرس آنان با خبر نمی شوید.
پیوندهای شکسته نه صرفا آزار دهنده است بلکه قادر است به عملکرد هایی که برای سئو انجام داده اید نیز آسیب برساند. نه صرفا کاربران بلکه موتورهای جستجو به شدت از پیوند شکسته متنفر می‌باشند.
نوشته‌ی‌علمی پیشنهادی که به وب سایت شما امداد خواهد کرد: شیوه های لینک و پیوند سازی صحیح برای بهبود بهینه سازی
تاثیرات منفی لینک و پیوند ناقص
یکی راه و روش های جايگاه بندی سایتها در موتورهای جستجو ، خزیدن ربات ها در صفحه های وبسایت میباشد. در شرایطی‌که لینک و پیوند های ناقص یا شکسته در وب سایت شما وجود داشته باشد ، می‌تواند خزنده موتور جستجو را از بررسی و ایندکس تارنما شما منصرف نماید یک کدام از اولین کارهایی که متخصصین seo ما درانجام می دهند ، یافتن هرگونه پیوند خراب و رفع آنهاست.
خطای 404 موجب می شود که کاربران به جای این که از صفحات دیگری در تارنما شما بازدید کنند ، به وبسایت های دیگر مراجعه کنند. یعنی نتوانسته اند اطلاعات مایحتاج خود را از وب سایت شما دریافت کنند که این ادله منفی در تجربیات کاربری خواهد بود. هنگامی که بازدید کنندگان وقت کمتری را در وب سایت شما میگذرانند ، موتورهای جستجو به‌این بهره می رسند که وبسایت شما تجارب کاربری خوبی را ارائه نمی دهد و در نهایت وبسایت به سکو زیر تری تنزل می‌یابد.

بالا رفتن معیار Bounce rate
وجود صفحه ها 404 معیار bounce rate وب سایت را ارتقاء می‌دهد. این فاکتور با زمانی که بازدید کنندگان در صفحه شما می‌گذرانند رابطه مستقیم دارااست و در‌حالتی که که میانگین زمان حضور استفاده کننده روی وب سایت ، مناسب نباشد ، افت جايگاه در گوگل را درپی داراست.

وقتی که بازدیدکنندگان ناراضی در تارنما خود داشته باشید و آن‌ها سریعا وبسایت شما‌را رخنه‌ کنند در سود bounce rate بالاتر خواهد رفت.

براین اساس ، بسیار اساسی است که بازدید کنندگان را هنگام بازدید از سایتتان با ارائه یک تجربه کاربری عالی راضی نگه دارید ، پس هیچ وقت آنها را به سمت لینک های شکسته سوق ندهید.

زمانی گوگل می بیند که بازدید کنندگان در عرض یک سری ثانیه بعداز ورود به سایت ، ورقه را رخنه‌ می کنند ، فرض می کنند که بازدید کنندگان آنچه را که می خواستند پیدا نکردند و این ضربه بدی به رتبه و رده و اعتبار وبسایت شما خواهد زد.

افت رتبه در گوگل
عامل دیگری که در رتبه بندی وبسایت در گوگل تأثیر می گذارد عدم ایندکس شدن برگه شما می باشد. زمانی خزنده های گوگل به ​​یک لینک شکسته می رسند ، را می توان به ضربه زدن به دیوار آجری تشبیه کرد. پیوند شکسته همان کاری را با خزنده ها می کند که دیوار آجری با ضربه وارد شده و این یعنی توقف در روند ایندکس شدن صفحه های وبسایت.

گوگل از عنکبوتهای خود برای خزیدن کلاً وبسایت خود برای جمع اطلاعات با ارزشی که به موتورهای جستجو می گوید صفحه شما در مورد چیست ، به کارگیری می کند.

طرز شناسایی پیوند های شکسته در تارنما
در صورتیکه یک سایت کوچک با تعداد صفحه ها معدود دارید ، به راحتی می توانید پیوند های داخل صفحه ها را رسیدگی کنید و در صورت هرگونه مشکلی آنان را برطرف نمائید. البته در شرایطی که یک سایت تعالی با تعداد صفحه های زیاد دارید می بایست از نرم افزارها و ابزارهای آنلاین مطالعه لینک های صفحه های سایت استفاده نمائید.

خیلی دشوار میباشد که مجموع لینک های وبسایت خود را به صورت دستی پژوهش کنید . برای این شغل ما به شما وبسایت brokenlinkcheck.com را معرفی میکنیم.

این وب سایت شما امداد می کند تا پیوندهای شکسته وب سایت خود را رصد فرمائید و بعد از شناسایی ، اقدام به حذف لینک های ناقص و نقص‌ دار نمایید



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


یک وبسایت با کیفیت چه ویژگی هایی دارااست؟ چه عواملی در ایجاد یک تارنما خوب تاثیر دارااست؟ چه اقداماتی موجب محبوبیت یک وبسایت نزد موتورهای جستجو و کاربران خواهد شد؟ چه طور وبسایت خود را از سایر رقبا متمایز کنیم؟ برای پاسخ به این سوالهای و ارتقاء کیفیت تارنما خود سفارش می‌کنیم که این نوشته ی علمی را بصورت بدون نقص و دقیق استیناف نمائید.
فاکتورها و عناصری وجود داراست که وبسایت های کیفیت خوب را پررنگ می کند و موجب ارتقای آن‌ها در گوگل و افزایش بازدید توسط کاربران می‌شود.
در شرایط کلی ، وب سایتی که کاربران را راضی نگه می‌دارد ، فاکتورهای سئو را به نه انجام می کند ، برای موتورهای جستجو بهینه و قابل درک باشد ، نرخ ctr بالایی داشته باشد و بازدید و ترافیک خیر و خوبی را برای صاحبین یک بیزنس اینترنتی فراهم نماید ، ویژگی های یک تارنما کیفیت بالا هستند. 

دوره آموزش سئو


برای رسیدن به سکو های رفیعتر در گوگل ، یک تارنما باید ویژگی های خاصی داشته باشد که آنان‌را از سایر وبسایت هایی که در همان صنعت رقابت می کنند ، متمایز کند.
7 ویژگی مهم سایت کیفیت عالی
در‌صورتی‌که بخواهیم مقداری جزئی تر به مسئله نگاه کنیم ،می قدرت 7 ویژگی مهم را برای سایت های کیفیت خوب برشمرد.
وبسایت خوب دارای محتوای عالی می باشد. یک تارنما کیفیت بالا ، بهینه سازی و بهینه سازی شده ، وب سایت خوب مورد اعتماد و اطمینان کاربران است ، تارنما کیفیت عالی برای نسخه موبایل بهینه شده. وب سایت های کیفیت خوب سرعت بارگزاری بالایی دارند. پیوند های قدرتمندی از دامنه های معتبر دریافت کرده و امتیاز بالایی در E-A-T استحصال نموده است.
پیرو هر کدام از این 7 ویژگی را توضیح می دهیم تا شما بتوانید با بهبود این فاکتورها ، علاوه بر تحقق مهم ترین فاکتورهای بهینه سازی تارنما ، کیفیت وبسایت خود را بالا ببرید.
تارنما کیفیت خوب مطالب فوق العاده ای دارد
محتوای خوب مبنا و مبنا هر تارنما عالی می باشد. گوگل و سایر موتورهای جستجو در‌پی وب سایتهایی با محتوای کیفیت عالی می باشند و همواره به وب سایت های فعال که مطالب جدیدی را میدهند ، مرتبه بهتری اختصاص می‌دهند. این بدان معنی هست که در حالتی که محتوای سایتتان خوب نیست ، نمی توانید رده مناسبی در گوگل استخراج فرمائید.
هنگامی در زمینه ی کیفیت محتوا کلام می‌کنیم ، مراد فقط ساخت و ساز محتوا نیست! بلکه محتوایی که برای کاربران مهم و کاربردی باشد و کل اصول سئو را برای درک مناسب موتورهای جستجو رعایت کرد‌ه باشد.

پیشنهاد می کنیم نوشته‌علمی جامع سئو محتوا را تفحص کنید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری برای بهبود مطالب تارنما خود بدست آورید.

سایت کیفیت بالا ، بهینه سازی شده است
محتوای کیفیت عالی زمانی تاثیرگذار هست که گوگل بتواند سایت شما‌را به خیر درک کند. به عبارت معمولی ، شما نیاز به سئو وبسایت دارید. سایتی که عاری از خطاهای فنی بهینه سازی باشد و برای خزنده های گوگل قابل درک و خزیدن باشد.

هرچه اطلاعات بیشتر و دقیق تری به موتورهای جستجو بدهید به نحوی که بتوانند آن را فهم کنند ، شانس شما برای استخراج به جايگاه های بالا در حاصل جستجو بیشتر می‌باشد.

وبسایت های seo شده به دلیل دسترسی آسان و ساختار مناسب ، تجربه کاربری نه را به کاربران ارائه می دهند و همین استدلال کیفیت آنها‌را ارتقاء می‌دهد.

وبسایت عالی ، مورد اتکا کاربران هست
جلب متکی بودن کاربران یکی‌از دست اندرکاران موفقیت سایت های با کیفیت هست. اعتماد استفاده کننده به کیفیت و صحت محتوا ، نشانه از احترام شما به مخاطبان هست. شما به کاربران خود احترام میگذارید و اطلاعات دقیقی را رایگان در اختیار آن‌ها قرار می دهید ، سوای اینکه هزینه ای را پرداخت کنند.

همچنین به کار گیری از پروتکل های امنیتی ، موجب میگردد که کاربران با یقین بیشتری به دور از به سرقت رفتن اطلاعات شخصی ، به وب سایت شما مراجعه کنند.

یکی دیگر از ویژگی های وب سایت باکیفیت ، اعتقاد و باور کاربران به عدم ارسال ویروس یا بدافزار از جانب آن وبسایت میباشد.

همچنین متکی بودن کاربر به برند شما میتواند میزان بازدید و فروش وب سایت را ارتقا دهد.

به منظور ارتقای برند سایت خود می توانید ، محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ویژگی seo موبایل وب سایت های باکیفیت
درصد بالایی از کاربران اینترنتی ، جهت خرید ، بازدید از وب سایت ها ، شبکه‌های‌اجتماعی ، جستجو در گوگل و بخش اعظمی از اقدامات دیگر ، از موبایل استفاده می کنند.

گوگل سازگاری با تلفن همراه را به عنوان یک عامل اساسی رتبه بندی ذکر کرده است ، بنابراین عدم ارائه وبسایت سازگار با تلفن های یاروهمدم می تواند به درجه وبسایت در گوگل آسیب بدون شوخی بزند.

شما می بایست به طریق تعامل کاربران با وب سایتتان از طریق گوشی توجه ویژه ای داشته باشید و اعتقادوباور نتیجه ها کنید که آنان میتوانند سریع و سهل وآسان آنچه را میخواهند پیدا کنند. طراحی ریسپانسیو سایت ، میتواند کمبودهای تارنما را دراین باره برطرف نماید.

یک سایت خوب سریع بارگزاری میگردد
سرعت وبسایت مستقیماً با بهینه سازی ، تجربه کاربری و رتبه تارنما مرتبط می‌باشد. کاربران یا موتورهای جستجو به وب سایتی که زمان بارگزاری آن خیلی وقتگیر باشد علاقه ندارند. وبسایت های کند دارای درجه های گوگل ذیل تری میباشند و تجربیات بدی را به کاربران ارائه می‌دهند.

طبق گفته گوگل ، در‌صورتی‌که زمان بارگزاری سایت در تلفن همراه بیشتر از 2.5 ثانیه باشد ، کند می باشد. به مراد ارتقا سرعت سایت بایستی توجه ویژه ای که اپ نویسی و حجم کدها ، فشرده سازی تصاویر و ارتقای سرویس هاستینگ خود داشته باشید.

طبیعتا هرچه سرعت سایت بیشتر باشد ، کیفیت بالاتری را ارائه میدهد.

وب سایت کیفیت بالا E-A-T نه داراست
تخصص ، اعتبار و قابل پشت گرمی بودن سه عنصر مهم در سکو بندی های موتورهای جستجو هستند.

گوگل به وضوح اظهار داشته كه وب سایتهای با کیفیت ، امتیاز بالایی در E-A-T دارند و طبیعتا درجه بهتری را در نتایج حصول می کنند.

به لهجه ساده ، E-A-T درباره ی کیفیت محتوا ، اعتبار تالیف کننده محتوا و مورد یقین بدون محتوای سایت هست.

از نظر گوگل ، وب سایتی کیفیت عالی است که اولا محتوای تخصصی و کاربردی ایجاد نماید ، اطلاعات معتبر و آپ تو دیت را ارائه دهد و توسط کاربران دوستداشتنی و گزینه متکی بودن باشد.

این یعنی ، نمی توانید وانمود فرمایید که یک متخصص در یک گزینه خاص می‌باشید ، بلکه باید آن را در عمل و باتوجه به مطالبی که منتشر می‌کنید اثبات کنید.

در دنیای رقابتی آنلاین امروز و با ظهور شبکه‌های‌اجتماعی ، ضروری می باشد که در بازی رسانه های اجتماعی نیز چیره شوید.

یک سایت خوب ، اشتراک گذاری بالایی در شبکه های مردمی داراست. البته موفقیت در رسانه های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد. شما بایستی برنامه ریزی و یک استراتژی هدفمند را در اینستاگرام ، فیسبوک ، توئیتر و لینکدین دنبال نمائید.

دنبال کننده بالا ، لایک بیشتر و اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی ، نشان دهنده مطالب با کیفیت و قابل اتکا یک سایت میباشد.

تارنما عالی ، بک لینک های باکیفیتی دارااست
بخش اعظمی از سایت ها ، تمام مفاد بالا را رعایت می کنند ، البته کدام تارنما در درجه بهتری قرار می گیرد؟ پاسخ را در لینک های دریافتی باید جستجو کرد. وب سایتی که دارای بک پیوند از وب سایت های دیگر می‌باشد ، نسبت به وب سایت هایی که هیچ گونه لینکی دریافت نکرده ، غالب تر خواهد بود.

بسیاری از کاربران به خواسته بدست آوردن جايگاه بهتر ، سعی در فریب گوگل با ساخت پیوند های غیرطبیعی داشته اند. اما امروزه این طریق نه فقط کمکی به افزایش کیفیت سایت و بهبود seo نمی کند بلکه میتواند موجب جریمه شدن وبسایت در گوگل نیز گردد.

فقط بک پیوند هایی در بهینه سازی تاثیر مثبت دارا‌هستند که باکیفیت باشند. در مقاله ویژگی های بک لینک خوب ، مهمترین ویژگی بکلینک های باکیفیت را توضیح داده ایم که میتوانید بازرسی فرمائید.

برای تمایز تارنما خود از سایت های دیگر ، می بایست بک لینک و پیوند دریافتی بیشتری ( از لحاظ کیفیت و کمیت ) نسبت به سایر سایتهای رقیب با همان لغات کلیدی داشته باشید.

ساخت‌و‌ساز وب سایت باکیفیت ، مجال و اقدامات فراوانی می طلبد
وقتی از گوگل سؤال میکنید که چرا یک وبسایت دارای مرتبه مناسبی نیست ، به شما رعایت قانون ها بالا و ساخت یک تجربیات کاربری بهتر را گوشزد خواهد کرد.

تارنما های متعددی بر سر یک کلمه کلیدی در گوگل رقابت می کنند ، ولی آنهایی برنده خواهند بود بصورت دائمی لینک سازی ، ساخت محتوا و سئو را اجرا دهند. در بهره به مرور فرصت کیفیت آن‌ها افزایش یافته و روز به روز درجه بهتری دستیابی خواهند کرد.

از جمله یک سایت با بلاگ نویسی فعال را ببینید ، چه ارتباطی با یکدیگر دارا‌هستند؟ وبلاگ نویسی و تشکیل داد محتوای تازه ، نه فقط بازدید وب سایت را افزایش میدهد ، بلکه موجب ارتقا بک لینک و پیوند ها و اشتراک گذاری بیشتر مطالب در شبکه‌های‌اجتماعی می شود. بیشتر بدانید: مداقه ایجاد یک بلاگ خوب برای تارنما

مسلما این چیزی نیست که طی یک یا دو هفته پژوهشگر شود و نیاز به صرف زمان و همت دارااست. شما حتی در صورتی‌که در یک بعد از ظهر 3 ماهه ، بصورت مداوم اقدام به ساخت‌و‌ساز محتوا کنید ، نتایج مثبتی خواهید گرفت.

ویژگی های سایت کیفیت بالا در طراحی آن خلاصه نمیشود، بلکه عناصری مانند محتوا ، قابلیت به کار گیری ، سئو ، رسانه های اجتماعی ، لینک ها و برند سایت نیز در بهبود کیفیت وبسایت نقش دارا‌هستند.

تشکیل داد یک وب سایت عالی اگرچه که فعالیت بی آلایش ای نیست ولی غیر ممکن هم نیست.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان

مزایا و معایب سئو
همانطور که می دانید هر چیزی مزایا و معایبی دارد، سئو مانند هر چیز دیگری دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:
هیچ هزینه ای ندارد و در واقع رایگان است.
سئوی سایت یعنی سئوی داخلی اغلب برای شما هزینه ای ندارد و باید محتوا تولید کنید و سعی کنید چیزهایی را ایجاد کنید که گوگل به عنوان مقاله و مرجع به مخاطب نشان دهد و خودتان باید این کار را انجام دهید. ادامه دهید و هر روز پیشرفت کنید. این کار را انجام دهید، گوگل پیشرفت را دوست دارد و پیشرفت شما را خواهد دید.
اعتماد از دید مخاطب بالاست.
از آنجایی که گوگل بهترین محتوا را به مخاطب نشان می دهد، اگر محتوای شما در جستجوی گوگل ظاهر شود، از دید مخاطب و همیشه در ذهن او قابل اعتماد هستید. سعی کنید بیش از هر جنبه دیگری رضایت مخاطب را جلب کنید و تجربه بهتری به او بدهید.
ماندگاری و ماندگاری بعد از سئو
هرکس با فرآیند سئو توانسته وب سایت خود را در صفحات اول گوگل قرار دهد و مخاطبان را راضی نگه دارد از نظر گوگل قابل احترام خواهد بود و پس از سئو نیز می تواند جایگاه خود را حفظ کند، البته باید همیشه مقایسه کنید مقالات و مطالب خود را به رقبای خود. به روز باشید تا جای خود را از دست ندهید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان

چگونه سایت هایی را که در اولین نتایج گوگل ظاهر می شوند غنی کنیم؟
بدیهی است که همه مانند شما قالیشویی را پیدا می کنند. همه این افراد معمولاً برای برقراری تماس به سه گزینه اولی که در گوگل می بینند مراجعه می کنند.
طبق آمار منتشر شده توسط گوگل، بیش از 30 درصد افراد روی اولین نتیجه کلیک می کنند و اگر به سایتی با قیمت مناسب برخورد کنند، با همان مجموعه کار می کنند و بقیه افراد به نتایج آن مراجعه می کنند. بیا. برای بررسی قیمت یا سایت های دیگر، و معمولا کسی. آن طرف گوگل فقط تحت شرایط بسیار خاص و محدود پیش می رود!
یک مثال واقعی از اینکه چگونه صفحات برای اولین نتایج گوگل غنی تر می شوند
حالا بیایید یک محاسبات ساده انجام دهیم، اگر کلمه قالیشویی 1500 بار در روز جستجو شود، معمولا 80 درصد از آن جستجوها تلفن همراه است و حدود 30 درصد از این 1500 جستجو روی گزینه اول کلیک کنید. 500 نفر در یک روز وارد اولین نسخه از نام فرش شدند و شسته شدند.
اگر از این 500 نفر فقط 100 نفر تصمیم بگیرند فرش خود را به این مجموعه اهدا کنند و برای هر قالیشویی فقط 200 هزار تومان دریافت کنند:
100 برابر 200 هزار تومان = 20 میلیون تومان ضربدر 30 = 600 میلیون تومان
در این مثال یک قالیشویی با رسیدن به رتبه اول گوگل 600 میلیون تومان درآمد دارد، این سئو می تواند یک گروه یا یک فرد را ثروتمند کند.
مهم ترین نکته ای که باید بدانید این است که تعداد جستجوها از تعداد ذکر شده در مثال بیشتر است و احتمال اینکه از 500 نفر فقط 100 نفر ثبت سفارش کنند و در نهایت سود محاسبه شود بسیار کم است. بسیار کوچک در نظر گرفته می شود. در یک مثال واقعی، سود معمولاً بسیار بیشتر از این اعداد است.
مثلا آژانس مسافرتی ماهیانه 100 میلیون تومان برای تبلیغات در گوگل می پردازد و حاضر است صدها میلیون تومان برای رتبه بندی برای ترمی مانند تور مشهد هزینه کند.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان

مهمترین مراحل سئو چیست؟
سئو یا بهینه سازی روی صفحه یک فرآیند رقابتی، زمان بر، دشوار و مستمر برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو است. راه ها و روش های زیادی برای به دست آوردن موقعیت خوب در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام نتیجه خوبی در روند کار دارند اما زمانی قدرت لازم را دارند که به درستی و با هدف خاصی استفاده شوند. برای موفقیت در سئو برای هر وب سایتی، به سه ابزار اصلی نیاز داریم:
1- تکنیک های سئو
قبل از شروع فعالیت های بازاریابی محتوا، به یک پلت فرم قوی و یک وب سایت استاندارد نیاز داریم.
استانداردهای کد وب سایت، رعایت اصول دوره آموزش سئو  سئو در طراحی تجربه کاربری، درک واضح ساختار صفحات و روبات های نشانه گذاری استاندارد (Schema)، بهبود سرعت وب سایت و نمایش خوب در تلفن های همراه را تکنیک های سئو می نامند.
2- بازاریابی محتوا
موفقیت در سئو بدون محتوا غیر ممکن است. البته منظور ما فقط محتوای متنی نیست، بلکه تصاویر، ویدئوها، صدا و ابزارهایی که در وب سایت خود ارائه می کنیم نیز در رفع نیازهای کاربران و کمک به گوگل برای درک کیفیت محتوای ما موثر هستند.
فعالیت ها شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند است. تجزیه و تحلیل رقیب توسعه استراتژی محتوا تولید محتوای ارزشمند برچسب گذاری و رتبه بندی موضوعات ایجاد پیوندهای داخلی و موارد دیگر، بخش مهمی از فرآیند بازاریابی محتوا است.
3- لینک دهی هدفمند
فعالیت های مستمر و هدفمند در شبکه های اجتماعی، حضور در انجمن های تخصصی، دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر و مرتبط، خرید گزارش های بازاریابی از رسانه های پرمخاطب و ... را سئوی خارج از صفحه می نامند. فعالیت های خارج از وب سایت ما تأثیر قابل توجهی بر مسئولیت و مسئولیت ما دارد.
در زمینه های مرتبط با سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایه گذاری، قانون و عدالت، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت انسان (پول شما جان شماست). کیفیت محتوا و سئو فنی کافی نیست. اینجاست که عامل دیگری به نام قابلیت اطمینان، تجربه و اعتماد (E-A-T) اهمیت پیدا می کند. در واقع اینکه چه کسی محتوا را منتشر می کند مهمتر از کیفیت محتوا است.
در سایر زمینه ها مانند شرکت های خدماتی، فروشگاه های آنلاین یا مجلات خبری و سرگرمی؛ تمرکز بر ارائه محتوای با کیفیت در یک پلتفرم با کیفیت می تواند ما را در صفحه اول نتایج گوگل قرار دهد، اما برای کسب شماره 1 و رقابت با سایت قدیمی شما، به لینک های خارجی برای سایت خود نیاز داریم.
0- طرح سئو
استراتژی یعنی تعیین اینکه چه کاری را نباید انجام داد! قبل از طراحی سایت، تولید محتوا یا حتی صرف هزینه برای افزایش اعتبار سایت، باید بدانیم که هدف اصلی ما از سرمایه گذاری در سئو چیست.
شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای هر کسب و کار متفاوت است، به عنوان مثال، برای یک فروشگاه آنلاین، مهم ترین شاخص موفقیت افزایش فروش و جذب مشتریان جدید و برای یک شرکت تجاری، تعداد تماس های مشاوره است. تیم ها در روز از سوی دیگر، برای یک مجله یا سایت خبری آنلاین که تبلیغات مهم ترین منبع درآمد آن است، حجم ترافیک روزانه و زمانی که کاربران در سایت می گذرانند، مهم ترین شاخص عملکرد هستند.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان

سئوی درون صفحه چیست؟ (از سئو صفحه)
سئوی درون صفحه در مورد کنترل مستقیم کد یا محتوای وب سایت شما از جمله متن، تصاویر، لینک ها و غیره است. به طور کلی، هر چیزی که در وب سایت خود آپلود می کنید به سئوی درون صفحه مربوط می شود. این روش پایه و اساس تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است، زیرا در اینجا شما بیشترین دوره آموزش سئو کنترل را دارید. هر گونه تغییر در محتوای وب سایت شما بر نتایج جستجو تأثیر می گذارد، بنابراین بسیار مهم است که روش On Page SEO بلافاصله قبل از روش Off Page SEO انجام شود.
فصل دوم بیایید پاپرو سئو بازی کنیم؟ (دقیقه گراسئو)
بر خلاف رویکرد سئو داخلی، که در آن توسعه وب سایت با کنترل مستقیم تری انجام می شود، رویکرد بهینه سازی خارج از صفحه شامل تمام پیشرفت هایی است که خارج از وب سایت شما ایجاد شده است. این همه چیز برای کمک به رتبه بالاتر وب سایت شما دارد. سئوی خارج از صفحه عمدتا بر روی دریافت بک لینک متمرکز است.
سئو خارج از صفحه یک فرآیند بی پایان است که مهندسان سئو برای دریافت لینک انجام می دهند.
سئوی یقه سفید چیست؟ (کلاه سفید)
در اصطلاح فنی این حوزه، سئو کلاه سفید به مجموعه ای از تکنیک ها، روش ها و استراتژی هایی اطلاق می شود که از قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو پیروی می کنند. این به معنای فریب یا دستکاری موتورهای جستجو یا کاربران به هیچ وجه نیست. به آن سئوی اخلاقی نیز می گویند زیرا پیاده سازی طولانی مدت دارد یا از قوانین و سیاست های مناسب برای دستیابی به رتبه های بالا در نتایج موتورهای جستجو استفاده می کند.
کلاه سئو - سیاه چیست؟ (فرد بد)
به عبارت دیگر، عبارت سئو کلاه سیاه به مجموعه ای از دستورات اشاره دارد که برای دستکاری، دستکاری و دستکاری الگوریتم های موتورهای جستجو به منظور دستیابی به رتبه های بالا استفاده می شود. لازم است بدانید که این روش ها غیراخلاقی هستند و توسط موتورهای جستجو تایید نشده اند و استفاده از این روش ها خطر حذف برای همیشه از لیست پایگاه داده را به همراه دارد.
اجرای این تاکتیک سئو می تواند منجر به افزایش ناگهانی نتایج جستجو شود، اما می تواند منجر به جریمه یا حذف کامل از پایگاه داده موتور جستجو شود.
نوع سئو
سئو به طور کلی به 4 دسته تقسیم می شود. این تقسیم بندی بیشتر از نظر اصطلاحات کلیدی سئو است که عبارتند از:
سئو داخلی: هر بهینه سازی که در یک وب سایت انجام می شود.
سئو داخلی فرآیند بهینه سازی صفحات وب سایت برای دستیابی به نتایج بالاتر موتورهای جستجو است. محتوا، کلمات کلیدی، آدرس صفحه، تصاویر و ده ها تکنیک دیگر در سئو داخلی گنجانده شده است.
این مقاله آموزش سئو داخلی به تکنیک های پیچیده و کلیدی این روش بهینه سازی می پردازد. با اجرای این موارد می توانید رتبه بالاتری در نتایج گوگل کسب کنید.
سئو خارجی: به تمام بهینه سازی های انجام شده در خارج از وب سایت اشاره دارد.
سئو خارج از سایت به تمام استراتژی هایی گفته می شود که خارج از یک وب سایت انجام می شوند. استراتژی هایی مانند برندسازی، بازاریابی محتوا، ایجاد لینک و فعالیت در رسانه های اجتماعی. با اجرای این استراتژی ها موتورهای جستجو اعتماد بیشتری به وب سایت شما خواهند داشت.
در مقاله آموزشی سئو خارجی به فرآیند کامل این روش بهینه سازی پرداخته شده است.
سئو فنی: به بهینه سازی گفته می شود که برای یافتن بهتر وب سایت توسط موتورهای جستجو انجام می شود.
سئوی فنی به تمام جنبه های فنی یک وب سایت می پردازد که بر سئو سایت تأثیر می گذارد مواردی مانند میزبانی، سرعت وب‌سایت، نقشه‌های XML، ربات‌ها و سایر تکنیک‌هایی که می‌توانند در سئو فنی اعمال شوند.
سئوی فنی به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا زمانی که می خواهند کاربران را به سایت شما هدایت کنند، کیفیت سایت شما را ارزیابی کنند. در مقاله سئو فنی می توانید این استراتژی ها را به طور کامل یاد بگیرید.
سئوی محلی: به بهینه سازی انجام شده برای یک منطقه یا محل خاص اشاره دارد.
سئو معیارهای مختلفی دارد که مهمترین آنها تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. با استفاده از محتوای با کیفیت برای متن خود و بهینه سازی آن متن برای کلمات کلیدی خود، می توانید بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود هدایت کنید. همچنین استفاده از متا تگ ها و تصاویر تاثیر زیادی در این بهینه سازی دارد.
چگونه یک متخصص سئو شویم؟
متخصص سئو بودن چیزهای زیادی دارد. یادگیری اصول سئو بسیار مهم است و مهمترین اصل در این یادگیری برنامه ریزی است، هرچند ممکن است فکر کنید که چیزهای زیادی برای برنامه ریزی وجود ندارد اما وقتی آنها را کنار هم قرار دهید متوجه خواهید شد.چیزهای زیادی وجود دارد.
این احتمال وجود دارد که نخواهید خودتان متخصص سئو باشید و بخواهید یک متخصص سئو در کنار خود داشته باشید.
چرا سئو مهم است؟
اگر بخواهیم در یک جمله پاسخ دهیم: جستجو منبع بزرگ ترافیک است.
مهمترین دلایل اهمیت سئو در سئو عبارتند از:
1. جستجوی ارگانیک اغلب منبع اصلی ترافیک وب سایت است
بر اساس تحقیقات اخیر انجام شده در وب سایت های مختلف، بیش از 60 درصد از کل ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و یوتیوب است. ترافیک در جستجو 10 برابر بیشتر از شبکه های اجتماعی است.
2. سئو باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود
هدف از سئو ایجاد یک پایه قوی برای وب سایت شما و ایجاد اعتبار و برند و جلب اعتماد بیشتر برای کاربران است.
3. سئو بهترین راه برای درک صدای رادیو است
از درک تغییرات کلان بازار گرفته تا درک جزئیات نیازهای جستجوگر، سئو به ما می گوید که مشتریان چه می خواهند و چه نیازی دارند.
4. سئوی بهتر به معنای تجربه کاربری بهتر نیز می باشد
تجربه کاربری به یک اولویت برای همه بازاریابان تبدیل شده است. همه خواهان رتبه بندی ارگانیک بهتر و ترافیک بیشتر هستند
5. سئوی محلی به معنای افزایش تعامل، ترافیک و نرخ تبدیل است
با رشد ترافیک موبایل، جستجوی محلی به بخش کلیدی موفقیت SMB ها تبدیل شده است.
6. سئو تاثیر زیادی بر چرخه فروش دارد
افزایش تبدیل بخش مهمی از سئو است. استفاده از استراتژی سئو باعث می شود محصولات و خدمات وب سایت قابل مشاهده باشد و اهمیت و وفاداری محتوای ارائه شده به مصرف کنندگان افزایش یابد و خرید آن محصولات و خدمات افزایش یابد.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان

 

سرعت بارگذاری صفحه ها
گوگل مبالغ بسیار متعددی را هزینه نموده است تا اینترنت سرعت بالاتری داشته باشد. در واقعیت، در هر بیانیه ای که از گوگل منتشر میگردد، شما به راحتی می‌توانید این مورد را متوجه گردید که این شرکت تاکید متعددی بر التفات سرعت و نقش آن در روند ایندکس موتور کاوش می نماید.

گوگل حتی برای اینکه صاحبان تارنما های گوناگون را مجبور نماید تا به ارتقاء سرعت لود صفحه ها تارنما خویش عنایت متعددی بدهند، سرعت تارنما را یکی‌از فاکتورهای مرتبه بندی خویش قرار داده میباشدبه‌این شکل شاهد هستیم که تمرکز بر بهبود سرعت تارنما، یک کدام از تکنیک های بسیار اساسی seo داخلی هر اینترنت سایتی هست.

تحت عنوان یک وبمستر، عمل شما این هست که تارنما شما تا جایی که قابلیت دارااست، در سریع ترین زمان ممکن برای یوزرها موتور جستجو گر گوگل بارگذاری گردداعتنا  دوره آموزش سئو داشته باشید که داشتن یک تارنما پرسرعت، خیر صرفا برای سئو تارنما شما موءثر میباشد، بلکه در پروسه تعامل مشتریان با کسب و کار شما نیز اثرات بسیار مثبتی خواهد گذاشت.



تلفن همراه فرندلی بودن
نسبتاً حدود 60 درصد از جستجوهایی که در گوگل اجرا می گردند، از روش تلفن های یاروهمدم می‌باشند. این یعنی که در حالتی‌که وبسایت شما تلفن همراه فرندلی نباشد، شما به راحتی نصف ترافیکی که پتانسیل اخذ آن را دارید را از دست می دهید.

چه کاری می بایست انجام دهید؟

اولیه از همه باید مطمئن گردید که حالت وبسایت شما در باب بهینه سازی برای تلفن های یاور چه‌گونه است. برای این عمل از ابزار Google mobile friendly tool استفاده کرده و سریعا هر سیرتکامل مشکلی که وجود دارااست را از دربین ببرید. آنگاه یک گام به جلو بروید و تارنما خودتان از شخصا از روش یک تلفن همراه تفحص نمایید. مطمئن گردید که همگی چیز به درستی فعالیت می نماید؛ مخصوصا قسمت های CTA.

مجموعاًَ، سایت هایی که به طور ریسپانسیو هستند، نگرانی در مورد این آیتم گوشی فرندلی بودن ندارند.

یادگرفتن سئو داخلی وب سایت,آموزش سئوی داخلی,seo داخلی

دیدگاه ها و سئو داخلی
اکثری از وبمسترها تصور می نمایند که اثر دیدگاه ها پست هایی که در وب سایت قرار میگیرند، از در بین رفته می باشد؛ البته هیچ زمان اینگونه چیزی حقیقت ندارد. نظراتی که در پست های شما وجود دارند، از جهات متعدد میتوانند به بهبود عملکرد وب سایت و تعامل شما با کاربرانتان امداد نمایند.

فرض فرمایید که شما یک استفاده کننده می‌باشید و وارد لندینگ پیج یک تارنما میشوید و مقصود شما این می باشد که با آن تیم آشنا گردید و در غایت خرید خویش را قطعی نماییدبه طور ناخودآگاه، در حالتی که شما نظری در پست ها مشاهده نکنید، فرایند عدم اتکا به طور ناخودآگاه در ذهنیت شما نقش می گیرد. گری الیس نیز اینگونه و چنددفعه اعلام نموده است که نظراتی که در یک برگه وجود دارا هستند، در واقع نشانه دهنده این میباشند که یوزرها به حصول و کاتان عشق و علاقه مند بوده و تعامل مناسبی بین شما و آنان تاسیس شده است.

در حال حاضر، کلام ما این وجود ندارد که صفحه های خویش را با نظریات اسپم و فیک لبریز کنید؛ بلکه شما باید تلاش کنید تا با رعایت اصول seo کردن داخلی وبسایت، به طوری محتوا بنوبسید که یوزرها ناخودآگاه بعداز استیناف آن صفحه از وبسایت شما، سوالی بپرسند یا این که نظرشان را اعلام نماینداین موسسه از حیث ها می‌باشند که به بهبود seo داخلی وب سایت شما کمک می نمایند.

آموزش بهینه سازی داخلی وب سایت,آموزش سئوی داخلی,seo داخلی

???? مهم ترین متا تگ ها در سئو داخلی
همانگونه که می دانید، قسمت بسیار متعددی از سایت ها توسط تگ های html پیاده سازی می‌گردد، اما در میان آنها تگ هایی وجود دارد که التفات بیشتری نسبت به سایرین داردچنانچه ما آن تگ های html را به نه در تارنما به کارگیری کنیم، اثر بسیار متعددی در مرتبه وب سایت ما به وجود می آورددر ادامه این بخش مهم در seo داخلی سایت را بازرسی می‌کنیم:

مهم‌ترین تگ های اچ دی ام ال و اثر آن بر seo تارنما :

تگ تیتر
تگ آلت تصاویر
متا تگ کنونیکال
متا تگ ربات ها
متا تگ واژه و کلمه کلیدی
متا تگ توضیحات


:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


seo برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که لغت ها معادلی زیرا بهینه سازی یا این که بهینه سازی موتور کاوش دارااست که کلیه آن ها به یک مضمون‌ می‌باشند و می اقتدار آن را بصورت تحت تمجید نمود:

سئو (بهينه‌سازي موتور کاوش) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي کاوش با شیوه‌هاي غير اخلاقي نيست. آنها براي یاری کردن به بهبود رويت و رابطه اینترنت سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با غرض رسيدن به سکو‌بندي بالا، ايجاد گردیده‌اند.

seo را مي‌توان گروه‌اي از طریق‌ها براي تغيير استراتژيک اینترنت سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط کاغذ و افزايش اهميت آن در شیت نتايج کاوش، مي‌پردازد.

سئو فرآيند بی آلایش‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي خواهد شد زيرا نيازمند علم زياد، دانش پيش زمينه‌اي و حوصله است. موتور‌هاي کاوش با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي درجه‌بندي خویش غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين بهینه سازی بروز نگه داشتن داده ها خویش در اين زمينه است.

بهینه سازی تارنما یا این که بهینه سازی وبسایت یک کدام از عمل هایی میباشد که توسط سئوکار جاری ساختن می شود.

الگوريتم جايگاه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت جايگاه‌بندي يک سايت میباشد. از اين رو مهندسين بهینه سازی مي‌بايست اصلی‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي چیره seo بدانند.

بهینه سازی چیست

اوايل استارت سئو
در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي کاوش کار خویش را استارت کردند؛ بعضي از دوستداشتنی‌ترين آن ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان عموم موتورهاي کاوش را به ديد يک ليست فهرست گردیده نگاه مي‌کردند که همچون ورقه زرد رنگ، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا اجرا مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همانند AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رویش مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظواهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استعمال مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم واژه و کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک واژه و کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه مصرف شده تقسيم بر تعداد تک تک عبارات کاغذ) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي ادراک محتويات اینترنت سايت‌ها استعمال مي‌کردند. در پی اين پرورش سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خویش را شروع کرد. با پیشرفت جايگاه‌بندي صفحه ها بوسیله موتور‌هاي کاوش، مهندسين سئو در‌پی پيدا کردن طریق‌هايي جهت تاثيرپذيري در سکو بندي اين موتورها چه با استفاده از طریق‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.

يک نوشته‌علمی که بوسیله نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع‌به گسترش‌دهندگان اینترنت سخن کرد که براي قرار تهیه نمودن در بالاي برگه نتايج کاوش از طریق‌هاي غير اخلاقي بهینه سازی استعمال مي‌کردند. اين نوشته ی علمی توضيح مي‌دهد که چگونه توسعه و گسترش‌دهندگان اینترنت به راحتي يک سايت را به همدم کلمات کليدي ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت نهفته گردیده‌است، بارگذاري مي‌نمایند که در نتيجه موتورهاي کاوش اين عبارات کليدي را شمارش کرده و سکو بندي سايت را افزايش مي‌دهند.

همانگونه که گفته شد بدست آوردن درجه‌بندي بالا براي لغت ها کليدي خاص در اوايل عمل خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن مجال قرار فراهم نمودن در بالاي ليست نتايج کاوش تضمين گردیده بود. امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي کاوش پيچيده‌خیس گردیده‌اند و خيلي دشوار است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي کاوش را دستکاري نمایند، اما اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي کاوش امروزه نيز وجود دارااست و ادامه پيدا خواهد کرد.

هدف ها سئو چیست ؟
هدف سئو کمک به اینترنت سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش رابطه بين صفحه ها و لغت ها کليدي وارداتی توسط یوزرها است. نمايش دادن بيشترين صفحه های مربوط به پرس‌و‌جوي جستجوي وارداتی داراي مزاياي زيادي هم براي استفاده کننده و هم براي موتور کاوش است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط کاوش گردیده را پيدا مي‌نماید و موتور کاوش قابل اتکا مي‌خواهد شد چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحه های مرتبط را نشانه مي‌دهد.

بعد از اينکه سئوبراي بهبود درجه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي عمل خویش را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند علم و مجال براي پياده‌سازي طریق‌هاي خویش شد. زمان، گرانقدر‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه میباشد.

بسته به اينکه به چه شکل کلمه ها کليدي رقابتي در بهينه سازي آیتم به کار گیری قرار مي‌گيرند، seo هفته‌ها يا ماه‌ها ارتفاع مي‌کشد تا به نتيجه رسد. در شرایطی که چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي کاوش تخت گاز ديده نشود ولي در دراز برهه زمانی مزاياي بهینه سازی باعث افزايش جايگاه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان میباشد. براي اینترنت سايت‌ها خيلي مهم میباشد که در ورقه اولیه نتايج کاوش گوگل به خصوص جزو سه عدد نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را دربرگیرنده مي‌گردد، قرار گيرند.

اين جاي تعجب نيست که اینترنت سايت‌ها با تولیدات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند آموزش خصوصی سئو بر راز رسيدن به جايگاه يک نتايج کاوش رقابت نمایند. به عنوان مثال واژه و کلمه کليدي رقابتي \\\\\\\"بيمه خودکار\\\\\\\" 1.5 ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خویش تخصیص مي‌دهد، اين بدين معني میباشد که 3 درجه نخستین 58.4 درصد بازديدکنندگان و خویش درجه نخستین 36.4 درصد بازديدکنندگان را به خویش تخصیص مي‌دهد. اين مورد براي خيلي از سايت‌ها سودمند می باشد که در بالاي نتايج کاوش قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌گردد.

يک تحقیق ديگر نشانه مي‌دهد کاوش کنندگان خيلي دوست دارا‌هستند روي پيوندهاي طبيعي نتايج کاوش کليک نمایند؛ اين مطالعه مشخص مي‌نماید 72.3 درصد یوزرها گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج کاوش کليک مي‌نمایند و تنها 27.3 درصد یوزرها روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت گردیده کليک مي‌نمایند. اين يکي ديگر از دلايلي می‌باشد که کمپانی‌ها تاثير seo را دانسته و حاضر می‌باشند براي آن فرصت و هزينه صرف نمایند.
بطور کلی هدف ها سئو را می اقتدار بصورت زیر خلاصه نمود:

در بازدید وب سایت اثر بسزایی داراست.
باعث ساخت و ساز مارک میشود.
سبب ارتقاء ترافیک تارنما گردد.
سبب ساز گردیده سایت در شیت نتایج موتور کاوش از درجه بهتری بهره مند شد.
منجر ارتقاء فروش تولید ها شود.
شایسته ترین ابزار برای تبلیغات میباشد.
سئو موتور کاوش چیست

سئو داخل شیت چیست ؟ (On Page seo)
سئو باطن ورقه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات اینترنت سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌گردد؛ به صورت کلي هر چيزي که در سايت خویش بارگذاري مي‌کنيد مرتبط با سئو On Page مي‌خواهد شد. اين طرز پايه تک تک تلاش‌هاي بهينه‌سازي می باشد زيرا جايي میباشد که شما بيشترين در اختیار گرفتن را روي آن داريد. هر سیرتکامل تغييري را که شما در محتويات سايت خویش ايجاد مي‌نماييد در نتايج کاوش تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي اساسی میباشد که طریق بهینه سازی On Page بدرستي گذشته از طریق سئو Off Page صورت پذیرد.

سئو خارج صفحه چیست ؟ (Off Page seo)
بر خلاف شیوه seo On Page که پیشرفت اینترنت سايت با در دست گرفتن مستقيم بالايي ایفا مي‌شد، طریق بهينه سازی خارج صفحه دربرگیرنده کل ارتقاهايي میباشد که در فارغ اینترنت سايت شما جاری ساختن مي‌شود؛ اين مشتمل بر تک تک چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن مرتبه‌بندي بالاي سايت شما یاری دهد. بهینه سازی Off Page در مرتبه نخستین در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌نمایند) متمرکز مي‌شود سپس با به کارگیری از طریق‌هايي که در خارج از اینترنت سايت انجام مي‌گردد به بهينه‌سازي موتور کاوش مي‌پردازد.

سئو Off Page يک فرآيند نامحدود میباشد که توسط مهندسين بهینه سازی در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌خواهد شد.

سئو کلاه - سفيد چیست ؟ (White Hat)
در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به گروه تکنيک‌ها، طریق‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي کاوش تبعيت مي‌نمایند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي کاوش و يا یوزرها به هيچ وجه نيست. اين همچنين به بهینه سازی اخلاقي نيز ياد مي‌خواهد شد زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند بازه زمانی داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن سکو‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي کاوش استفاده مي‌نماید.

seo کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)
به عبارتي ديگر اصطلاح seo کلاه – سياه اشاره به گروه‌اي از امرها دارااست که به مراد فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي کاوش با هدف بدست آوردن سکو‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين اساسی می‌باشد که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌گردد و بکارگيري اين شیوه‌ها خطر بیرون شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارااست.

اعمال تاکتيک‌هاي بهینه سازی کلاه – سياه ممکن می باشد که منجر افزايش رشد ناگهاني در نتايج کاوش خواهد شد ولي مي‌تواند باعث به پرداخت جريمه و يا حذف بی نقص از فهرست پايگاه داده موتور کاوش خواهد شد.

مقاله ها در خصوص بهینه سازی موتور کاوش
در ذیل به بعضا از مقاله ها درباره ی سئو موتور کاوش اشاره شده است:

پژوهشی در استراتژی های سئو موتور کاوش برای پیشرفت تارنما های بزرگ
درین بازرسی پژوهشگر این نظر را دارد که زمانی که طراحی تارنما به نقطه پايان می رسد مشکلی که خیلی از شرکتهای با آن مواجه میباشند این زمینه است که نمی دانند که چه‌گونه وب سایت خویش را در وب نام گذاری کند که شایسته ترین نحوه برای معرفی تارنما بهنیه سازی موتور کاوش میباشد. درین مطالعه بر اساس 77 معیاری که از منابع متفاوت و موتورهای کاوش پژوهش کرده است استراتژهای سئو برای توسعه و گسترش تارنما را بصورت ذیل معرفی می کند:

بهبود ساختار سایت
استراتژی لغت ها کلیدی
استراتژی URL
seo کد
پردازش کردن متن
بهینه سازی پیوند های ورودی
استراتژی اسم دامنه و هاست
محاسبه تکنیک های سئو موتور کاوش
این مطالعه استراتژی seo شرکتهای گوگل و مایکروسافت را مطالعه و توضیح داده می‌باشد و موردی که جهت بازرسی و احتساب قرار داده است، استراتژی های مرتبط با کمپانی مایکروسافت می باشد. مهم‌ترین معیارها برای seo تکنیکال از لحاظ محقق عبارتند از:

افزودن Allow یا این که DisAllow به نقشه وبسایت
افزودن URL به نقشه تارنما
افزودن نقشه وب سایت به robots.txt
به کار گیری از ابزارهای احتساب جهت crawl
seo موتور کاوش جهت ارتقاء بهبود رویت وب سایت
در این بازرسی محققین عواملی که در افزایش درجه سایت اثر دارند را به 3 سه قسمت تقسیم بندی می نمایند:

موسسه ها دارای موتور کاوش: جستجوکنندگان در صفحه ها موتورهای کاوش یک پرس و جو را انجام می نمایند آنگاه سود آن در برگه نتیجه ها موتور کاوش نشان داده میشود.
اینترنت مسترها و شرکتهای سئو موتور کاوش: کمپانی هایی که با استفاده از یک‌سری ابزار و مهارت ها کوشش می نمایند سکو سایت ها را در شیت نتایج موتور کاوش ارتقا دهند
کاوش کنندگان در موتورهای کاوش: عده ای می باشند که در موتورهای کاوش بدنبال یافتن داده ها گزینه نظرشان می‌باشند.
محققین معتقد هستند اشخاصی که فعالیت سئو را ایفا میدهند بایستی از واپسین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای کاوش مطلع باشند و عواملی که منجر می گردد ترافیک وب سایت ارتقاء پیدا کند را بخوبی بشناسند و همینطور از کلماتی که یوزرها آخری بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست داده ها خویش را در سه تیم بندی بالا مدام بروز نگه دارا هستند.

بهینه سازی موتور کاوش: مفاهیم مطالعه فنی
در این بازرسی بر طبق چند مقاله ها، مطالعات و راهنمایی ها بعضی از مفاهیم سئو موتور کاوش اورده شده هست. محقیق معتقد میباشند بهینه سازی موتور کاوش فرآیندی است که هیچ گاه خاتمه نمیگیرد و تکنیک های متعددی برای عالی کردن مرتبه سایت وجود دارد ولی طراحی کلیه آن‌ها نقص‌ است. :

تکنیک هایی که در‌این تفحص برای seo تیتر گردیده‌است عبارتند از:

ارتقا لینک و پیوند های فرنگی
تغییر تحول نام پوشه ها
لینک و پیوند یک طرفه
کلمه ها کلیدی
به کار گیری از Meta Tag
استعمال درست از تیتر
استفاده از robots.txt
بهینه سازی محتوا
اشکال seo
سئو بصورت کلی به 4 مجموعه تقسیم بندی می شود. این تقسیم بندی بیشتر از لحاظ مفاهیم اصلی seo بوده که عبارتند از:

بهینه سازی داخلی: به تمامی بهینه سازی ها که باطن سایت واقعه می افتد گفته می شود.

seo داخلی به روند سئو صفحات وبسایت جهت وصال به حاصل بالای موتورهای کاوش گفته می‌شود. مواقعی از قبیل محتوا، عبارات کلیدی، نشانی صفحه های، تصاویر و ده ها استراتژی دیگر در seo داخلی طراحی می شود.

در نوشته‌ی‌علمی آموزشی بهینه سازی داخلی به تکنیک های جامع و اساسی این راه seo پرداخته گردیده است. با طراحی این مفاد می‌توانید درجه بالایی را در حاصل گوگل بدست آورید.

offpage: به کلیه سئو ها که فارغ وبسایت جاری ساختن می‌گردد گفته می گردد.

سئو خارجی به تمامی استراتژی هایی که در سوا تارنما انجام می شود، گفته می‌گردد. استراتژی هایی از قبیل برندسازی، کانتنت مارکتینگ، لینک و پیوند سازی و عمل در شبکه‌های‌مردمی. طراحی این استراتژی های باعث می گردد تا موتورهای کاوش به وب سایت شما پشت گرمی بیشتری کنند.

در مقاله آموزشی offpage seo به تکنیک های جامع این راه سئو پرداخته شده است.

seo فنی: به seo هایی که برای خزیدن بهتر موتورهای کاوش در وبسایت انجام می گردد گفته می‌گردد.

بهینه سازی تکنیکال به همگی جنبه های فنی سایت که روی سئو موءثر میباشد، می‌پردازد. مواقعی از قبیل هاست، سرعت وب سایت، نقشه xml، روبات و ده ها استراتژی دیگر که می تواند در seo تکنیکال طراحی خواهد شد.

بهینه سازی تکنیکال این قابلیت را برای موتورهای کاوش فراهم میاورد که چگونگی وب سایت شما را در زمانی که می خواهند یوزرها را به وب سایت شما هایت نمایند، نظارت کنند. در نوشته‌علمی seo تکنیکال می‌توانید این استراتژی های را بصورت کامل بیاموزید.

seo محلی: به seo هایی که برای یک حوزه‌ یا این که محله خاص اعمال می گردد گفته می شود.

seo دارنده معیارهای مختلفی می‌باشد که از مهمترین این معیارها رسیدگی عبارات کلیدی میباشد. در صورتی‌که در متن خویش از محتوای با کیفیت استعمال کنید و آن متن را برای کلمه ها کلیدی باصرفه کنید می توانید بازدید کنندگان متعددی را به سمت وب سایت خویش هدایت کند. همینطور استعمال از متا تگ ها و تصاویر در‌این بهینه سازی اثر متعددی دارااست

چه گونه کارشناس سئو شویم؟
برای تبدیل شدن به یک کارشناس بهینه سازی شغل های متعددی باید صورت بپذیرد. یادگیری اصول اول بهینه سازی بسیار اساسی است و مهم‌ترین اصل درین مراحل یادگیری طرح ریزی است.درصورتی که چه ممکن است تامل نمایید چیزهای متعددی برای طراحی برنامه نیست ولی زمانی آنان‌را کنار هم قرار دهید متوجه خواهید شد چیزهای متعددی وجود خواهد داشت.

این احتمال وجود دارااست که شما نخواهید خویش تبدیل به یک دارای تخصص بهینه سازی گردید و بخواهید یک دارای تخصص سئو در کنار خویش داشته باشید که در‌این ارتباط کمپانی سئوکار قادر است تحت عنوان یک کمپانی متخصص درین حوزه به شما امداد کند.

چرا seo عنایت دارااست؟
اگربخواهیم در یک گزاره جواب دهیم: کاوش یک منبع تعالی ترافیک می باشد.

مهم‌ترین دلایل عنایت بهینه سازی در seo آمده میباشد:

1. جستجوی ارگانیک اکثر اوقات منبع اصلی ترافیک وبسایت است
طبق واپسین نظرسنجی های صورت گرفته در وب سایت های مختلف، بیش تر از 60 درصد از مجموع ترافیک تارنما ها طریق موتورهای کاوش مانند گوگل، بینگ، یاهو و یوتیوب بدست می‌آید. مجموعاَ، کاوش 10 موازی بیشتر از رسانه های اجتماعی ترافیک داراست.

2. seo سبب تشکیل داد پشت گرمی و اعتبار میشود
مقصود seo تولید مبنا ای کارکشته برای یک سایت بوده و باعث ساخت اعتبار و مارک سازی و جلب اتکا بیشتر برای یوزرها می گردد.

3. seo شایسته ترین رویکرد برای فهم صدای کاوش کننده میباشد
از فهم تغییرات گرانقدر بازار تا درک هدف کاوش کننده در جزئیات، بهینه سازی به ما میگوید که مشتریان چه می‌خواهند و چه نیاز دارا‌هستند.

4. سئوی بهتر همینطور به معنای تجربه کاربری بهتر می باشد
تجربیات کاربری به حق تقدم نخستین هر بازاریاب تبدیل شد‌ه‌است. همگی خواستار درجه بندی ارگانیک خوب و حداکثر بازدید میباشند

5.سئوی محلی به معنای ارتقا تعامل، ترافیک و نرخ تبدیل است
با ارتقا ترافیک گوشی، جستجوی محلی به نصیب اساسی توفیق استحصال و شغل های خرد و میانگین تبدیل شده است.

6. seo بر چرخه خرید تأثیر متعددی داراست
ارتقا نرخ تبدیل عنصر حیاتی seo میباشد. به کارگیری از تاکتیک‌های بهینه سازی سبب چشم شدن بیشتر محصولات و سرویس ها تارنما گردیده و اهمیت و قابل پشت گرمی بودن آنچه به مشتریان ارتقاء یافته و خرید آن تولید ها و سرویس ها به تناسب ارتقاء می‌یابد.

دلایل ضرورت بهینه سازی( سئو موتور کاوش) چیست؟
چرا بهینه سازی ضروری می باشد؟ می بایست بدانیم که عموم در حال حاضر آحاد داده ها مایحتاج خویش را در وب کاوش می نمایند.کاوش دیگر محصور به رایانه ها و حتی تلفن های یاروهمدم وجود ندارد و مشتمل بر ساعت، عینک و توسعه یافته ترین دستگاه های هوشمند می شود.

از آنجایی که کاوش برای اشخاص به گونه های گوناگون، اعم از صوتی، اینترنت یا این که حتی یوتیوب ضروری میباشد، seo نیز یک وبسایت جهت ارتقا بازدید آن در نتایج جستجوی الزامی می‌باشد.

با توسعه مداوم فناوری و ظهور دستگاه های تازه که اشخاص برای جستجوی خویش از آن‌ها استعمال می نمایند نرخ کاوش هیچوقت کاهش نمی حافظه. بنابراین، مدام بایستی به توسعه و گسترش و بهینه سازی تارنما خویش ادامه دهید تا به صدر نتیجه ها کاوش برسید.

بنابراین مداقه بهینه سازی برای موتورهای کاوش یا این که بهینه سازی درین است که بازدید یا این که ترافیک رایگان برای شما به هم پا خواهد داشت، به شرطی که محتوای قابل قبولی تهیه کرده باشید که نیازهای یوزرها را برآورده کند.

چه‌گونه میتوانم seo را خاطر بگیرم؟
در‌صورتی‌که عشق و علاقه مند به حصول داده ها بیشتر راجع به بهینه سازی یا این که سئو موتورهای کاوش (سئو) میباشید، یک‌سری وبسایت عالی وجود دارا هستند که میتوانند منابع ما یحتاج را در چنگ شما قرار دهند. Search Engine Land، Moz و Semrush کلیه این وب سایت ها از مراجع دارای اعتبار در سراسر عالم هستند و داده ها متعددی در ارتباط با پژوهش ها لغت ها کلیدی گرفته تا ساخت لینک و بازاریابی محتوا ارائه میدهند. نکته مهم اینکه، آن‌ها اکثری از این داده ها را به طور رایگان ارائه میدهند. صرفا کاری که می بایست اعمال دهید این میباشد که برای پژوهش تارنما ها و پست های وب لاگ آنان وقت بگذارید. همینطور در‌صورتی‌که می خواهید از منابع فارسی به کارگیری فرمائید وبسایت کمپانی سئوکار دربرگیرنده صدها نوشته‌ی علمی بهینه سازی بوده که بصورت رایگان میتوانید از این داده ها به کارگیری نمایید.

بهینه سازی کلاه خاکستری
این طرز بهینه سازی مابین بهینه سازی کلاه سپید و کلاه سیاه بوده و روی هم رفته با دقت به ریسک آن توصیه نمی شود. به دلیل آن که طریق های seo کلاه خاکستری خیر به دسته کلاه سپید و خیر به تیم کلاه سیاه وابستگی دارا هستند چون موقعیت و مقررات مرتبط با این seo نامشخص می باشد. با این وجود، استعمال از طریق های بهینه سازی کلاه خاکستری سبب به محدودیت وبسایت در موتورهای کاوش نمی‌شود. ایفا طرز‌های بهینه سازی کلاه خاکستری میتواند به وب سایت در طی بر زمان زخم وارد کند. با این فعلا برای دریافت اطلاعات بیشتر به محتوای seo کلاه خاکستری مراجعه گردد.

seo در بین المللی چیست؟
بهینه سازی فی مابین المللی ترافیک ارگانیک تارنما شمارا از مناطق و زبان های مختلف بهبود میبخشد. در شرایطی‌که می‌ خواهید در بهینه سازی فی مابین‌المللی پیروز گردید، بایستی به بافت فرهنگی بیزنس هدف خویش دقت نمائید و به آنها اذن دهید تا بتوانند مطابق تمدن و لهجه خویش از وب سایت شما استعمال کنند. جهت اعمال بهینه سازی در میان المللی در پوسته خویش باید به تاریخ‌ها و زمان‌ها بر پایه ی جای های غرض خویش به صدق به کار گیری نمائید. غرض بهینه سازی در بین المللی تشکیل داد یک تجربیات آنلاین بهتر بصورت جهانی برای مخاطبان مقصود شما میباشد.

یک سری تکنیک مهم که یک متخصص بهینه سازی بایستی مدام رعایت کند
1- یک زیر ساخت فنی قدرتمند برای سایت ایجاد کرد نمائید
بهینه سازی تکنیکال از قیمت بسیار بالایی برای موتورهای کاوش مخصوصا گوگل شامل است. در‌حالتی که وب سایت شما به کندی بارگذاری گردد، یوزرها تمایلی ندارند که در سایت شما باقی بمانند و اصطلاحا نرخ فراروگریز سایت شما ارتقا می‌یابد. همینطور درصورتی که وب سایت شما دارنده خطاهای متعددی باشد، نمی تواند در seo شانس بالایی داشته باشد. در seo تکنیکال سرعت لود صفحه ها از اهمیت بالایی منتفع هست تا آنجاییکه گوگل در سال 2022 یک پروژه تازه به نام Core Web Vitals برای آن راه اندازی نمود که برای دریافت اطلاعات بیشتر درین ارتباط به نوشته‌علمی کور اینترنت ویتال مراجعه نمایید.

2- بازرسی جامع کلمه ها کلیدی تارنما خویش را بدرستی اجرا دهید
پس از آنکه بهینه سازی تکنیکال وبسایت خویش را ایفا دادید و سایت از دید فنی مشکلی نداشت نوبت آن است که برای وبسایت خویش کلمه ها کلیدی مطلوب تعیین نمائید. عبارات کلیدی کلاً به دو مجموعه تقسیم بندی می شوند:

1- کلمه ها کلیدی Seed: این کلمات کلیدی معمولا کوتاه بوده و میان 1 تا 3 واژه و کلمه می باشند. برای مثال درصورتی که وبسایت شما درخصوص دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کند کلماتی از قبیل: دیجیتال مارکتینگ، سرویس ها seo و .. جزو کلمه ها کلیدی Seed محسوب می‌شوند.

2- کلمات کلیدی وقت گیر: این کلمه ها کلیدی معمولا زمان بر خیس بوده و بیشتر از 3 کلمه می باشند و مرتبط با پرس و جو های خاص می‌شوند. مثلا: بازاریابی محتوا چیست؟

درصورتی که بیزنس شما خرد میباشد و تازه می خواهید فعالیت خویش را آغاز فرمائید خوب میباشد روی لغت ها کلیدی وقتگیر تمرکز داشته باشید. چون رقابت روی این لغت ها معمولا کمتر است و براحتی می توانید در موتورهای کاوش منزلت کسب فرمایید. کلاً پیشنهاد می شود برای وب سایت خویش ترکیبی از لغات کلیدی Seed و وقت گیر گزینش فرمائید. ابزارهای متنوعی نیز وجود داراست که میتواند به شما یاری متعددی کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به نوشته‌علمی عبارات کلیدی مراجعه شود.

3- محتوایی ساخت نمایید که در موتورهای کاوش جايگاه بگیرد.
ساخت محتوای با کیفیت عالی این قابلیت و امکان را برای شما مهیا می کند تا بتوانید در حوزه کاری خویش تحت عنوان وب سایت مرجع قرار بگیرید. در محتوای کیفیت بالا معیارهای متعددی اثرگذار هستند. بعضی از آنان عبارتند از:

غرض استفاده کننده: اول از همگی شما باید بازرسی نمایید که آیا محتوای شما با مقصود کاربر انطباق دارااست یا این که نه؟ آیا در حد قابلیت به سوالات جواب قانع کننده ای می‌دهد یا این که نه؟

ارتفاع محتوا: طبق پژوهش ها ارائه گردیده بوسیله HubSpot ارتفاع یک مقاله ایده آل دربین 2100 تا 2400 کلمه و واژه می باشد. این بدین معنی وجود ندارد که محتوای کمتر از این واژه نمی تواند جایگاه بگیرد، بلکه هر چقدر محتوا بی نیاز خیس و کاملتر باشد می‌تواند کارایی بهتری داشته باشد و خوانندگان را مجال فرصت بیشتری در تارنما نگه دارااست.

منحصربه‌فرد بفرد بودن: محتوای تارنما هایی که در سکو های بالا نتیجه ها کاوش قرار دارند ویا بعبراتی دیگر از seo خیر منتفع هستند، مدام منحصربه‌فرد بفرد بوده و از جایی نسخه برداری نشده اند.

لینک و پیوند های داخلی: لینک های داخلی منجر گردیده یوزرها و موتورهای کاوش براحتی در میان محتواهای سایت شما جنبش نمایند و محتوای سایت شما سریع خیس ایندکس گردد.

در حالتی که جدید می‌خواهید کار خویش را استارت فرمائید و با طراحی برنامه های بهینه سازی آشنا گردید با سئوکار هم پا باشید.

سوال ها متداول
بهینه سازی وب سایت چیست و چه‌طور فعالیت می نماید؟

به فرایند اخذ ترافیک ارگانیک از موتورهای کاوش seo گفته می‌گردد. غرض از seo یا این که سئو بهبود شرایط سایت در نتیجه ها موتورهای کاوش میباشد. هر چقدر مقام وب سایت فراتر باشد اشخاص بیشتر سایت شمارا بازدید می نمایند.

seo عالی می‌باشد یا این که تبلیغات در گوگل ادوردز؟

seo به بالا رفتن سکو تارنما در موتورهای کاوش یاری می کند و به کمپانی گوگل هزینه ای پرداخت نمیشود البته تبلیغات در گوگل ادوردز یک طریق تبلیغات مبلغی بوده و به حصول و امور اذن میدهد تا شانس اکران اطلاع رسانی خویش را در نتیجه ها کاوش داشته باشند

آیا استحصال و شغل های خرد مستلزم سئو می‌باشند؟

در صورتی شما دارنده یک تجارت خرد یا این که محلی می‌باشید که سعی دارید مشتریان بیشتری در شهر یا این که محله خویش داشته باشید، سئو بسیار اصلی میباشد چون اشخاص را توانا می سازد آغاز شمارا پیدا نمایند و مارک شما را بشناسند و طبق پژوهش های انجام یافته بیش از 90 درصد عموم عشق دارا هستند سرویس ها خویش را از استحصال و شغل های محلی اخذ کنند.

تفاوت میان سئو و دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهینه سازی در مرتبه نخستین بر جايگاه بندی یک سایت متمرکز میباشد. بازاریابی دیجیتال با غرض تقویت و تبلیغ مارک از روش شبکه های دیجیتال متعدد مانند تارنما ها، رسانه های اجتماعی، پست الکترونیک ها و غیره میباشد.

یادگیری بهینه سازی چقدر ارتفاع می کشد؟

یادگیری اصول seo 1 تا 3 ماه ارتفاع می کشد. اصول seo موتور کاوش را می قدرت در پهنا 3 ماه فهمید و یادگرفت، با این اکنون، مفاهیم توسعه یافته خیس قادر است بین 6 تا 18 ماه ارتفاع بکشد.

مزایای seo چیست؟

اگر که روی وب سایت شما یک seo کارکشته صورت گرفته باشد هر ماه سایت شما می‌تواند هزاران بازدید کننده بدست آورد و طبیعی است که می تواند بصورت مستقیم روی فروش و جذب استفاده کننده شما رابطه بدون واسطه داشته باشد. با استفاده از seo مارک شما شناخته گردیده و می‌توانید رده ویژه ای در تجارت خویش بدست آورید.

مشکلات رایج در seo چیست؟

برخی اشتباهات رایج در seo وجود دارد که قادر است به تارنما شما اسیب وارد کند. بعضی از این مفاد عبارتند از: 1- تعیین خطا عبارات کلیدی 2- محتوای بی چگونگی 3- لغت ها کلیدی اسپم 4- سرقت محتوا



:: برچسب‌ها: آموزش خصوصی سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


سئو چیست و چه تاثیری در مشاغل کوچک دارد؟
با ما همپا باشید تا درین نوشته‌علمی با بهینه سازی وبسایت و چگونگی تاثیر آن بر روی مشاغل کوچک آشنا شوید. یکی سوالات بزرگی که از سمت مشتریان دریافت میکنیم این است که seo چیست و چه‌گونه بر روی استخراج و کارها تاثیر می‌گذارد؟

برای مشاغلی که جدیدا آغاز به طراحی سایت کرده‌اند و یا وب سایت خود را باز طراحی کرده‌‌اند شاید یه خرده طاقت فرسا و هراس آور باشد که ندانند چه اقداماتی را بایستی ایفا دهند تا وبسایتشان گزینه توجه کاربران قرار گیرد و بتوانند از این طریق کسب درآمد کنند.
برای اینکار نیازی نیست یک نیروی سئوکار استخدام فرمایید یا بهینه سازی وب سایت خود را به شخصی بسپارید، صرفا کافیست اصول seo را بدانید.

شما می توانید بعضا از تغییرات مثبت را استارت فرمایید که به شما در بهبود seo کمک می‌کند و با مقداری دور اندیشی از seo و با قرائت مطالب این وبسایت و یادگرفتن سئو میتوانید در مسیر بهبود جايگاه seo خود قدم بردارید و در‌پی طریق از متخصصان بهینه سازی نیز مشورت کردن بگیرید.

می توانید پیش بینی بزنید که مردم روزانه یک سری نوشته‌ی‌علمی در بلاگ تارنما خود منتشر می‌کنند؟
کاربران وردپرس به تنهایی روزانه بیش تر از 2 میلیون پست منتشر می‌کنند. یعنی 24 پست در هر ثانیه. این بدان مضمون‌ هست که کاربران زمانی که شما داشتید این چهار – پنج پاراگراف را می‌خواندید، حدود 216 پست در وبلاگ‌ها منتشر کرده اند. و جدید این اعداد، تنها مربوط به کاربران وردپرس هستند. (نقل قسم از تارنما Backlinko )

درصورتی که بخواهیم تمام پست‎ها را بشماریم، مطمئناً این تعداد بیشتر می‌شود. پس این تعداد محتوا منجر میگردد که متعدد بودن و شاخص شدن، به نوعی طاقت فرسا باشد. اما در شرایطی‌که می خواهید وبلاگ خود را به یک بلاگ موفقیت آمیز تبدیل کنید، مجبورید کوشش خود را بکنید.

در صورتی‌که شما 4-5 ساعت برای نوشتن پست‌های بلاگ وقت بگذارید، 10 دقیقه‌ای که به بهینه سازی هر پست اختصاص می‌دهید، مهم ترین زمانی می‌باشد که صرف بلاگ خود میکنید.

جای تعجب نیست که میلیون‌ها نفر هر ماه اصطلاح “بهینه سازی” و ” seo چیست ” را گوگل می‌کنند.

در هر روز، مردم بیش از 2.2 میلیون جستجو اجرا می دهند. و این تعداد صرفا مربوط به گوگل است و موتورهای جستجو دیگر حساب نشده‌اند. براین اساس، علامت داده شدن در صفحه نخستین گوگل میتواند عامل مهم تشخیص مورد باشد که حصول و کاری مالامال رونق میباشد و یا ورشکسته.

seo چیست ؟
احتمالاً می دانید که جواب seo چیست ؟ به معنای بهینه سازی موتور جستجو است، البته آیا دقیقا می‌دانید بهینه سازی چیست و مشتمل بر چه مواردی میشود؟ برای بهینه سازی به چه چیزی نیاز دارید؟ آیا مربوط به طراحی میباشد؟ یا مربوط به نوشتن می باشد؟ یا شاید مربوط به پیوند‌ها باشد. بله، مربوط به تمامی این‌ها و همچنین مفاد دیگر از اصول سئو می‌باشد. البته بیایید این سوال seo چیست را با راهنمای سئو از استارت شروع کنیم.

تعریف‌و‌تمجید سئو
این کلمه مخفف seo موتور جستجو می باشد که هنر درجه بندی بالا در موتور جستجو در نصیب غیر پولی میباشد که همچنین به عنوان لیست‌های ارگانیک شناخته می‌شوند. سئو موتور جستجو (سئو) فرآیند seo محتوای آنلاین شماست به گونه‌ای که یک موتور جستجو آن را به عنوان یک فایده رفیعتر برای جستجوی یک کلمه کلیدی خاص نشانه دهد.

seo مخفف Search Engine Optimization می‌باشد. این اصطلاح، ارتقا میزان و کیفیت ترافیک وب‌وبسایت شما از طریق نتایج ارگانیک موتور جستجو را علامت می‌دهد.

چه مواردی در بهینه سازی وب سایت وجود دارااست؟
برای ادراک معنای واقعی بهینه سازی در اینجا بایستی این تعریف‌و‌تمجید را تجزیه‌وتحلیل کرده و نصیب‌های پایین را رسیدگی کنیم:

کیفیت ترافیک: شما می‌توانید آحاد بازدیدکنندگان در فقید را به وب سایت خود جذب کنید، البته اگر مخاطبانی به وب سایت شما می آیند، درواقع گوگل به آن‌ها پیشنهاد تارنما شما‌را داده می‌باشد. شما باید بازدیدکنندگانی را جذب کنید که علاقه به متاع و خدمات شما دارا هستند.
مقدار ترافیک: وقتی‌که افراد و مخاطبان زیادی از طریق صفحه ها حاصل موتور جستجو بر روی لینک وبسایت شما کلیک کنند درین‌شرایط‌‌ مقدار ترافیک و بازدید از سایت شما با هر کلیک ارتقاء پیدا می‌کند.
ترافیک ارگانیک که نتیجه ها کلیک و بازدید افراد از سایت شما می باشد، ترافیکی می باشد که مجبور به پرداخت پول برای تبلیغات وب‌وب سایت خود نیستید.
بگذارید این آیتم را بیشتر تجزیه و تفحص کنیم:

وقتی به سوال ” seo چیست؟ ” میرسید، 3 دلیل اثرگذار: شما، موتور کاوشگر و خود کاوشگر می باشند.

در صورتی مقاله‌ای در باب روش ساخت «لازانیای گیاهی» دارید، می‌خواهید که موتور جستجو (که در 90٪ مواقع، گوگل می باشد) آن را به عنوان بهترین فایده برای هر هر کس عبارت «لازانیای گیاهی» را جست‌وجو می‌کند، علامت دهد.

بهینه سازی جادویی میباشد که شما در دست دارید و شما دوره آموزش سئو می بایست روی مقاله اتوماتیک نمایید تا گوگل پست شما را در هر زمان که شخصی آن واژه کلیدی را جست‌وجو می‌کند، به عنوان یکی بهترین نتایج قرار دهد.

در حال حاضر این جادو چه شکلی میباشد و چرا التفات دارد؟ همان گونه که تا قبل از اینً نیز گفته شد، اکثریت قریب به واقعه تجربیات آنلاین با موتور جستجو آغاز می‌شود و حدوداً 75 درصد کاربران جستجوهای خود را در گوگل ایفا میدهند.

این مورد را با این واقعیت ترکیب فرمائید که 5 فایده نخستین در گوگل 67٪ از کلیه کلیک‌ها را به خود اختصاص می دهند. به این ترتیب متوجه شدید که چرا بهینه سازی موتورهای جستجو از التفات بالایی برخوردار‌است.

یک مزاح در سراسر وب وجود دارد که نشان می دهد قرار داشتن در صفحه اول گوگل چقدر اساسی میباشد:

در حالتی که می خواهید جسد یک مرده را جایی مخفی فرمائید، می بایست آن را در صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل قرار دهید!

نکته مهم:
در شرایطی که پست، نوشته‌ی علمی یا جنس وبلاگ شما در برگه دیگری غیر از برگه نخستین حاصل جستجوی گوگل جای دارد، اصلا سکو بندی نمی‌‌گردد. اما برای فهم اینکه چه گونه برای اولین بار در حاصل موتور جستجو ظاهر شوید، استارت

باید بدانید که جست‌وجو در اصل چه گونه جاری ساختن می گردد.
شیوه جستجو در گوگل
فعلا که شما می دانید بهینه سازی چیست و اصول نخستین و تعریف‌و‌تمجید seo را می دانید؛ به برخی از مؤلفه‌های آن با جزئیات نگاه میکنیم. البته باید بدانید که گوگل الگوریتم جستجوی خود را به خیر پنهان نگه داشته و بیشتراز 200 عامل انتخاب کننده برای سنجش بهینه سازی داراست.

بهینه سازی چگونه کار می‌ کند؟
به عبارتی دیگر برای دریافتن پاسخ عبارت بهینه سازی چیست شما باید با شیوه کار کردن seo آشنا باشید. بهینه سازی مشمول تغییرات خاصی در طراحی و مطالب سایت شماست که وب سایت‌تان را برای موتورهای جستجو مانند: گوگل جذاب‌تر کرده و این امر منجر می گردد موتور جستجو، وب سایت‌تان را در اولی پیوند‌های جستجو نشانه دهد. اگرچه فاکتورهای زیادی در مرتبه‌بندی تارنما تاثیرگذار میباشد، اما روند عمل چندان هم دشوار نیست.

موتورهای جستجو مانند گوگل بر این غرض میباشند که بهترین خدمات را به کاربران خود ارائه دهند؛ بدین مضمون‌ که نه فقط وبسایت شما می بایست کیفیت بالایی داشته باشد بلکه باید مطالب تارنما هم بایستی با زمینه این موتور جستجو مرتبط باشد.

برای اعمال این شغل موتورهای جستجو مانند گوگل، سایت را توسط خزنده‌ها1، اسکن کرده تا عالی بداند که وب سایت شما درباره چیست و این کمک می‌کند تا نتایج مناسب تری را به اشخاصی که در جستجو موضوعات خاص یا لغات کلیدی میباشند، ارائه دهند.

شما ممکن می باشد یک موتور جستجو را به فقط عنوان سایتی که برای تایپ کردن یک سؤال در نصیب معین مانند: گوگل، یاهو، بینگ یا هر موتور جستجوی دیگر با امکانات زیاد و با یک لیست زمانبر از لینک‌ها به صفحات وب فرض نمائید.

بله، درست است؛ ولی آیا شما می‌دانید که در پشت آن اطلاعاتی که موتورهای جستجو از طریق لینک‌های متعدد به شما می دهند، چه چیزی وجود داراست؟

طریق عمل موتورهای جستجو
گوگل (هر موتور جستجویی که به کارگیری میکنید) دارای یک خزنده میباشد که اطلاعات مربوط به آحاد محتوای مو جود در اینترنت را جمع‌آوری می‌کند. ربات‌ها تمامی این اعداد 1 و 0 را برای تولید فهرست، به موتور جستجو باز می‌گردانند. بعد این شاخص از طریق الگوریتمی، تغذیه شده و سعی می‌کند که تمامی آن داده‌ها را با درخواست شما مطابقت دهد.

فاکتورهای زیادی برای ورود به الگوریتم موتور جستجو وجود دارااست. در اینجا چگونگی جايگاه‌بندی گروهی از متخصصان برای مداقه آن‌ها آورده شده می‌باشد:

بخش O از seo -باصرفه ‌سازی – فرایندی میباشد که اشخاصی محتوا و مطالبی را می‌نویسند و آن را در وب سایت‌های خود قرار میدهند و خزنده موتورهای جستجو با پژوهش اطلاعات درخواستی شما، این محتوا و آن وبسایت‌ها را در دست شما قرار میدهد؛ براین اساس موتورهای جستجو قوی به شعور محتواها و کاربران وارد شده به وب‌وب سایت میباشند و از این‌راه پیش گویی میزنند که شما چه مطالبی را بیشتر دوست خواهید داشت و در برخی از مواقع، آن‌ها را به شما سفارش می‌دهد.

بهینه سازی دارای فرم و اشکال مختلفی میباشد؛ به عنوان مثال می­‌اقتدار به اطمینان داشتن از متای عنوان و توضیحات مناسب، طول مناسب محتوا و لینک و پیوند‌های داخلی پر ارزش و اصلی به صفحاتی از سایت که دارای درجه و کیفیت خوبی می باشند، اشاره کرد.

ما در نوشته ی علمی تحت به نکاتی با ارزش اشاره می کنیم و همچنین برخی از اصول بهینه سازی را پوشش می دهیم تا بتوانید مضمون‌ تاثیر بهینه سازی بر روی دستیابی وکار خود را خوب ادراک فرمائید و بدانید چه کارهایی انجام دهید تا تاثیر مثبتی بر روی وب سایت شما بگذارد.


مزایای seo چیست و بر کسب و کار شما چه تاثیری دارد؟

شما با بهبود سئوی سایت خود می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را پیدا کرده و با تولید محتوای دیدنی‌تر و موثرتر می‌توانید شانس بیشتری جهت دریافت ترافیک بیشتر و سکو بالاتر داشته باشید.

موقتا که می‌دانید سئو چیست و به چه شکل عمل می‌کند قصد داریم به بعضا از عواملی که میتواند در سکو وب سایت شما تاثیر مثبت بگذارد، مانند: seo داخلی2 و سئو خارجی3 بپردازیم. همچنین می توانید با الگوریتم‌های گوگل، که غول موتورهای جستجو از آن ها برای رتبه بندی وب سایت به کارگیری می‌کند، آشنا شوید:

تمیز کردن داخل خانه و خارج خانه: seo داخلی در مقابل سئوی آف پیج
یکی از سایر از جواب‌هایی که در سوال seo چیست داریم، تحقیق گونه های سئو هست:

دو گروه عظیم سئو وجود دارد: سئوی داخلی و سئوی آف پیج.

بهینه سازی داخلی مربوط به همه عوامل سکو بندی گوگل می باشد که با مشاهده مستقیم برگه‌ای که می‌خواهید آن را بهینه سازی نمائید، مانند: عنوان ها، محتوا و ساختار صفحه، تعیین می گردد.

سئوی آف پیج به همگی متغیرهایی اطلاق میشود که گوگل به آن ها نگاه می‌کند، و منحصراً در چنگ شما نیستند. آنان به منابع دیگری مانند: شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌های دیگر در صنعت شما و سابقه شخصی جست‌وجوگر بستگی دارا‌هستند.

این دو با هم مختلف میباشند، اما شما بایستی هر دوی آن‌ها‌را به درستی به دست آورید تا بتوانید به نه با seo فعالیت فرمائید. برای اینکه بتوانید خوب متوجه شوید، بدین مثال اعتنا نمایید:

فرض فرمایید که شما یک خانه با یک باغچه در تراس جلویی و یک مسیر کوچک دارید که از طریق آن، حیاط جلویی به خانه وصل می گردد.

این دو اکران را تصور کنید:
اکران 1: باطن خانه شما بسیار تروتمیز پاک میباشد، البته ایوان جلوی شما بهم ریخته هست.

در این اکران چه اتفاقی میفتد؟

حتی در صورتی شما از داخل تمیزترین خانه را داشته باشید، در‌صورتی‌که باغچه شما مانند جنگلی نامرتب به حیث برسد، در وهله نخستین کسی وارد خانه شما نمی‌‎گردد.

اگر‌که ورقه خود را از لحاظ سئوی داخلی با صرفه نکرده باشید، همین حادثه می‌افتد.

تارنما شما ممکن می باشد دارای محتوای عالی و عجیب به حیث برسد، ولی به احتمال زیاد هیچ کس به آن اعتبار نمی‌دهد یا به ورقه شما اشاره نمی‌کند. هیچ کس دیگر شاهکار زیبای شما‌را نمی‌بیند زیرا شما هیچ گونه ترافیکی نخواهید داشت.

اکران 2: شما چمن خود را به طور آراسته اصلاح کرده اید، اما بخش داخلی خانه شما نا مرتب و آشفته می باشد.

داشتن یک چمن قشنگ باعث می‌گردد افراد زیادی برای بازدید از خانه شما بیایند، اما اگر اتاق نشیمن شما، میهمانان را خیال یک حوزه‌ جنگی بیاندازد، آنان تخت‌گاز از خانه‌تان بیرون می‌روند.

زمانی که بازدید کننده پس از مشاهده فقط یک ورقه، تارنما شما‌را شکاف می کند، گوگل آن را به عنوان نرخ پرش احتساب می‌کند.

هر چه واحد سنجش نرخ پرش شما بیشتر باشد (تعداد بازدیدکننده‌هایی که فوراً وب سایت شمارا سوراخ می‌کنند)، ورقه شما در گوگل مرتبه بدتری خواهد داشت. به همین برهان بایستی سئو را هم در داخلی و هم خارجی اعمال دهید.

سئوی داخلی، به تشکیل داد محتوای کیفیت بالا و انتخاب درست کلمات کلیدی، عناوین، توضیحات متا، سازگار بودن وبسایتتان با تلفن‌های همراه و عواملی از این دست بستگی دارااست.
سئو آف پیج را نیز اعتبار، نرخ پرش، لینک و پیوند‌ها و کیفیت آن‌ها، تعدادشان و .. گزینش می‌کند.
اینک به جواب پرسش بهینه سازی چیست رسیده‌اید و اصول سئو را می دانید و می‌توانید دست به کار شوید و سایت خود را بهینه سازی نمائید.

عوامل تاثیرگذار بر seo داخلی و offpage seo چیست؟
1. بازاریابی محتوا
قبل از اینکه به برخی از کارداران seo داخلی و خارجی بپردازیم اجازه دهید در باب محتوا سخن کنیم.

عوامل تاثیرگذار بر سئو داخلی و offpage seo چیستمحتوای جالب و اثر گذار برای جذب موتورهای جستجو اثرگذار است و همچنین به سایت کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان بیشتری با سایت شما ارتباط برقرار کنند و در بهره ترافیک سایت بالا می‌رود؛ به همین ترتیب هر چقدر محتوای باکیفیت‌تر و مرتبط‌تر با کسب و کار شما در وب سایتتان موجود باشد موتورهای جستجو احتمال بیشتری دارااست تا وبسایت را در صفحه ها نتیجه ها جستجو در سکو بالاتری قرار دهد.

راز ساخت محتوایی که هم برای موتورهای جستجو جذاب باشد و هم برای بازدیدکنندگان، تشکیل داد محتوایی هست که به خیر درج شده و گزینه اعتنا مخاطبین قرار بگیرد.

5 نوع محتوا برای بهبود نتایج جايگاه بندی
پست‌ها، مقاله ها و وب لاگ‌ها
محتوای شبکه‌های اجتماعی
کتاب‌های الکترونیکی
فیلم و پادکست
اینفوگرافیگ و سایر محتوای تصویری
ولی نکته قابل توجه این می‌باشد که می بایست کلمه ها کلیدی و عبارت seo شده را برای محتوای خود در لحاظ بگیرید، لغات کلیدی و عبارات مرتبط آنان کلماتی هستند که ممکن می‌باشد یک استفاده کننده در موتور جستجو سرچ کند و در پی سوال ها خود یا محصول ها یا خدمات مورد نیاز خود باشند.
هنگامی که درخصوص سوالات کاربران یا خدمات مورد نیاز آن‌ها یا حتی تولیدات آن‌ها محتوا تشکیل داد می‌کنید، کلمه و واژه کلیدی خود را مرتبط با سوال کاربران قرار دهید تا شانس خود را برای حصول جايگاه بالاتر برای این عبارات کلیدی در صفحه حاصل موتور جستجو بیشتر فرمائید.

یکی از‌از سایر از عواملی که می‌تواند در محتوا شما تاثیر بگذارد و سبب افزایش رتبه تارنما شما خواهد شد این می‌باشد که چقدر محتوای شما تازه میباشد.

با این در حال حاضر ساخت‌و‌ساز محتوای نو صرفا شیوه برای تازه نگه داشتن مطالب شما نیست، شما همچنین می توانید با به روز کردن پست‌ها، نوشتن مجدد مطالب یا بازنویسی آنها یا کامل تر کردن آنان محتوای خود را تازه کنید و به آن جان دوباره‌ای ببخشید. اگرچه ایجاد کرد محتوا به مجال و منابع نیاز دارااست، البته تکنیکی معدود هزینه و لبریز بازده میباشد.

موتورهای جستجو شیدا محتوای باکیفیت می باشند و همچنین کابران شما، بها سایت شما‌را با محتوای دست اولیه و با کیفیت و به درد بخور مطالعه می‌کنند.

2. seo داخلی
فاکتورهای سئو داخلی عناصری می باشند که در وبسایت شما واقعه میفتند و شما بر آن ها کنترل کاملی دارید، به‌این مضمون‌ که می‌توانید با رعایت این نکات سبب ساز ارتقا بهبود سئوی داخلی خود شوید. می‌اقتدار اینگونه ذکر کرد که پشت محتوایی که در وبسایت قرار می گیرد با کدهایی مانند HTML مدیریت میشوند.

فاکتورهای سئو داخلیفاکتورهای اثرگذار در سئوی داخلی
• برچسب عنوان4
برچسب‌های عنوان در هر صفحه به موتورهای جستجو می‌گویند که ورقه شما درباره ی چه چیزی است. این برچسب‌ها می بایست حداکثر 70 کاراکتر باشد و مشتمل بر واژه و کلمه کلیدی محتوای و نام برند شما نیز باشد. با seo عنوان صفحه های شانس دیده شدن سایت خود را بیشتر فرمائید.

• توضیحات متا5
توضیحات متا در وب سایت شما به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در خصوص مطالب می دهد و همچنین برای بازدیدکنندگان جهت فهم و شعور بهتر محتوای شما اثر گذار می‌باشد. توضیحات متا باید مشمول کلمه کلیدی باشد و همچنین جزئیات کافی در خصوص محتوا را به خواننده ارائه دهد.

• عنوان های فرعی6
برای عنوان‌های فرعی، شما می توانید از تگ‌های H3 ,H2 استعمال کنید تا موتورهای جستجو به ادراک خوب محتوای شما بپردازند.

• پیوند‌های داخلی7
تشکیل داد لینک‌های داخلی و یا پیوند دادن به محتوای های دیگر در سایت شما میتواند باعث ارتقا ادراک موتور های جستجو از محتوای شما شود. از جمله در صورتی شما در حالا نوشتن پستی در ارتباط ارزش یک متاع یا خدمات خاص میباشید میتوانید در شیت بلاگ خود به شیت محصول لینک بدهید.

• نام تصویر و برچسب ALT
اگر از تصاویر در تارنما خود یا در محتوای خود به کارگیری می‌کنید بایستی کلمه ها کلیدی خود را در تصاویر به هم پا برچسب Alt وارد نمائید این فعالیت سبب ساز می‌گردد موتورهای جستجو تصاویر شمارا عالی شعور کنند که این اتفاق ممکن است. در هنگام اعمال جستجوی تصویر برای یک واژه کلیدی ظاهر گردد.

نکات مهم در سئوی داخلی تارنما:
هنگام پیاده سازی استراتژی seo و جستجوی کلمات کلیدی، در حیث داشته باشید از بیش تر از حد بهینه سازی سایت خود، دوری کنید و از تکرار بیش تر از حد عبارات کلیدی در درون محتوای خود دوری کنید تا آیتم جریمه گوگل قرار نگیرید.
ضمن این مطمئن شوید که هر محتوا روی یک یا دو واژه و کلمه کلیدی متمرکز باشد این یاری می‌کند تا محتوای شما خاص و مرتبط باشد. استعمال از کلمات کلیدی بیشتر ممکن می‌باشد تاثیر منفی بر روی سکو شما داشته باشد.
ساخت و ساز لینک‌های داخلی دربین صفحه های، تشکیل داد نقشه وبسایت و معرفی نقشه سایت خود به موتورهای جستجو می تواند به خزندگی و درک خوب موتورهای کاوش گر کمک کند.
نکته مهم دیگر معماری وبسایت شما هست. این به این معنی که آیا سایت شما با تلفن همراه سازگار است یا نه. چون اکثری از کاربران با استفاده از تلفن همراه خود اقدام به جستجو می‌کنند پس می بایست مطمئن باشید که وب سایت شما با حالت گوشی نیز سازگار باشد. این آیتم نه صرفا در تجربه کاربری تاثیر میگذارد بلکه برای سئوی وب سایت نیز مفید می‌باشد
3. offpage
ضمن موادسازنده سئو داخلی که شما میتوانید در اختیار گرفتن کنید فاکتورهایی وجود داراست که با استعمال از آن می‌اقتدار سئو آف پیج وبسایت را تقویت کرد. در صورتی‌که چه تاثیر مستقیمی بر روی سئو خارجی ندارید، اما می توانید شانس خود را برای بهبود سکو‌های جستجو بیشتر فرمائید.

فاکتورهای مختلف بهینه سازی خارجیدر اینجا چند گزینه از فاکتورهای گوناگون سئوی آف پیج که در جايگاه وب سایت شما تاثیر می گذارد را معرفی میکنیم:

پشت گرمی
متکی بودن، یک عامل مهم در سکو بندی گوگل به حساب می آید. اینگونه گوگل انتخاب می‌کند که آیا شما سایتی قانونی دارید که بازدیدکنندگان بتوانند به آن پشت گرمی کنند یا خیر بهترین طریق برای بهبود اعتماد گوگل ساخت بک لینک و پیوند‌های با کیفیت از تارنما‌هایی میباشد که دارای صلاحیت می باشند.

لینک‌ها
یکی محبوب‌ترین روش‌های ساخت offpage seo، استفاده از بک پیوند می باشد اما برای لینک سازی مراقب باشید که از طریق وب سایت‌های اسپم سازی ایفا نشود که این امر باعث کاهش رتبه شما میگردد. برای تشکیل داد بک لینک معتبر و اثر گذار وقت بگذارید.

شبکه‌های اجتماعی
یکی‌از‌از دیگر از مهمترین فاکتورهای بهینه سازی خارج وبسایت، سیگنال‌های اجتماعی8 مانند: لایک و اشتراک گذاری می باشد. در شبکه‌های اجتماعی محتوای جذاب بسازید و تا کاربران بتوانند محتوای شمارا با دیگران به اشتراک بگذارند.

هر چقدر مطالب شما مرتبط‌تر و جذاب‌تر باشد به احتمال زیاد دیگران محتوای شمارا به اشتراک می گذارند و هر چقدر مردم به شما اتکا داشته باشند موتورهای جستجو نیز پشت گرمی خواهند داشت.

بعداز حصول اطلاعات درمورد سئو و طریق سعی آن اکنون می‌توانید برای بهبود seo سایت خود و افزایش رتبه خود در نتیجه ها جستجو‌، تغییراتی را در سایت خود ایجاد کرد نمایید.

به خیال داشته باشید عامل ها زیادی در مرتبه خریداری کردن وب سایت شما وجود داراست اما این را در نظر بگیرید که آیا محتوای شما ارزشمند میباشد یا به کاربر مورد نظر شما مربوط می‌شود.
با این وجود بهترین طریق برای ارتقاء سکو وب سایت شما و ارتقا ترافیک ایجاد کرد محتوای جالب و اثرگذار میباشد.

تفاوت seo کلاه سفید و کلاه سیاه
تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

درصورتی که پیرو جواب اصولی پرسش سئو چیست می‌باشید، در ابتدا باید با بهینه سازی کلا سفید و سیاه آشنا شوید.

بعضا از مردم از موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کنند تا خیلی سریع پول دربیاورند، ولی بقیه افراد در زمان بر مدت از آن به کار گیری می‌کنند. در حالتی که میخواهید از بهینه سازی به عنوان وسیله‌ای برای یک شبه سرمایه دار شدن به کار گیری کنید، از سئوی سیاه کلاه به کار گیری ‌فرمائید.

این نوع سئو بر seo مطالب شما فقط برای موتور جستجو متمرکز میباشد و به هیچ عنوانً آدم را در نظر نمی‌گیرد.

از آنجایی که طریق‌های زیادی برای تغییر دادن و شکستن مقررات برای خریداری نمودن سکو‌ برای وبسایت شما وجود دارااست، شیوه‌هایی برای سئوی کلاه سیاه وجود دارند که می توانند کمک کنند افراد درآمدی سریع کسب کنند. در نهایت، این‌راه به ایجاد کرد صفحه های اسپم و بی‌فایده و ناخواسته منجر می شود که اکثر وقت ها خیلی سریع ممنوع (banned) می گردند.

این شغل اکثر اوقات باعث به مجازات شدیدی برای بازاریابان شود و شانس آنها برای ساختن چیزی پایدار در بعدی را از بین می برد. ممکن می باشد از این شیوه مقداری درآمد دستیابی کنید، اما می بایست به طور مداوم در‌پی به روزرسانی‌های موتور جست‌وجو باشید و روش‌های جدیدی برای طفره رفتن از قانون ها بیابید.

هنگامی که صحبت از اصول سئو میشود، دو خط مش و استراتژی گوناگون فی مابین است.

نحوه‌هایی که هر سئوکاری برای seo وب سایت خود باید با آن ها آشنا باشند: بهینه سازی کلاه سفید و سئو کلاه سیاه .

seo کلاه سیاه:
برخی از مدیران تارنما و سئوکاران از این جهت به سئو عشق و علاقه دارا‌هستند تا بتوانند به‌سرعت درجه‌های نخستین گوگل را به خود اختصاص دهند و در کوتاه ترین زمان از این‌شیوه کسب درآمد کنند. به همین برهان روی به سئو کلاه سیاه می آورند که فقط محتوا برای موتورهای جستجو ساخت کنند نه کاربران، و توجهی به تجارب کاربری ندارند.

در سود صفحاتی را ساخت می‌کنند که هیچ منفعت‌ای برای مخاطب ندارد، اگرچه سریع‌تر از دیگر وبسایت‌ها در حاصل جستجو ظاهر میگردند ولی اکثر زمان ها توسط موتورهای جستجو جریمه خواهند شد.

جمعاًَ، به کارگیری از سئو کلاه سیاه، یک طرز غیرقانونی البته سریع میباشد که شانس داشتن سایتی پایدار و سکو‌های به یاد ماندنی در نتایج جستجو را از دست خواهند بخشید.

از سوی دیگر به کار گیری از سئو کلاه سفید، یک طریق اثر گذار و پایدار در سئو وب سایت در موتورهای جستجو می باشد که تمرکز بر محتوای کاربرپسند و تجارب کاربری دارااست. مقصود از بهینه سازی کلاه سفید، ساخت محتوای کیفیت خوب یار و همدم با رعایت قانون ها سئو می باشد.

سئو کلاه سفید:
از طرف دیگر سئوی کلاه سفید راهی برای تشکیل داد یک بیزنس آنلاین پایدار می‌باشد.

در صورتی سئو را از این نحوه ایفا دهید، روی مخاطبان انسانی خود تمرکز خواهید کرد و کارایی خواهید کرد که بهترین مطالب ممکن را به آن ها بدهید و با پیروی کردن از قوانین موتور جستجو، مطالب را به راحتی در دسترس افراد قرار دهید.

سئو کلاه خاکستری:
اما همان طور که می دانید زندگی همیشه سیاه و سفید نیست.

همین مورد راجع به سئو نیز راستگو می‌باشد.

در واقع چیزی دربین گفت و گو کلاه سفید و سیاه وجود دارد. سئوی کلاه خاکستری، همانطور که از نامش پیداست، کمی سفید و پاره ای سیاه است. این بدان شکل میباشد که تماماً به اندازه کلاه سفید منزه و بی گناه نیست ولی به اندازه کلاه سیاه هم توطئه‌گرانه نیست. درین شیوه، شما تلاش نمی‌کنید کسی را فریب دهید یا عمدا سیستم را بازی دهید؛ با این درحال حاضر، شما در حال تلاش برای فراهم نمودن یک مزیت مشخص می باشید.

استانداردهای گوگل آنقدری اشکار نیستند که نشانه میدهند. در اکثری وقت ها، آنها حتی چیزهای متناقضی می‌گویند. از جمله، گوگل نوشتن پست‌‌های مهمان برای ساخت لینک‌ها را موءثر نمی‌داند؛ اما در باب نوشتن پست‌‌های مهمان برای پرورش برند چیزی نگفته میباشد؛ و یا در شرایطی که این کار را برای ساخت درایت، تشکیل داد ترافیک با کیفیت خوب برای وب سایت خود اعمال دهید و به یک نام در صنعت خود تبدیل شوید؛ عامل موجهی برای نوشتن پست‌های مهمان دارید.

اصول سئو همیشه تغییر می‌کند اما همیشه جوای سوال بهینه سازی چیست یک چیز میباشد: رعایت مقررات گوگل برای بهینه سازی سایت.

این قانون ها اکثر اوقات تعریف و تمجید نشده هست.

علاوه بر این، بیشتر آنچه که ما به عنوان «مقررات» می‌شناسیم، فقطً مواردی میباشند که پیش بینی می‌کنند یا در ادامه روند داده‌های مرتبط می‌باشند. به همین ادله، در خیلی از موارد قانونی وجود ندارد و همیشه میتوانید از seo کلاه خاکستری استفاده نمایید، به‌این مضمون‌ که از ضوابط پیروی نمائید البته درپی طرز‌هایی باشید که در عین تبعیت از ضوابط، سود مورد نظر خود طریق هم به دست آورید.

راجع‌به با تفاوت seo کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و seo خاکستری بیشتر بخوانید.

یادگیری seo


تشکیل داد یک سایت سازگار با بهینه سازی
بعد از فراهم شدن برای استارت اولی قدم پیاده‌ سازی سئو در تارنما، وقت آن فرا رسیده می‌باشد که تکنیک‌های سئو را انجام نمایید. چه وبسایت جدیدی داشته باشید و یا قدیمی، شما می توانید آن را بهبود دهید.

محتوا و علامت‌گذاری مربوطه
درواقع تا وقتی برای تارنما خود محتوا مناسب و با کیفیت ننویسید توقع ارتقاء نرخ بازدید را نداشته باشید؛ ولی سئو دارای بخش‌های بسیار تخصصی است که ما در مقالات دیگر به آن خواهیم پرداخت.

 

موضوعات مو جود در سایت
شما تا قبل از اینً از طریق جستجوی محتوا و نماد گذاری مربوط به آن، با موضوعات سئو داخلی آشنا شده اید. اینک وقت آن رسیده است با اطلاعاتی که در زمینه‌ی دسترسی robots.txt دارید، به اطلاعات فنی بپردازید.

موضوعات مرتبط با لینک و پیوند‌ سازی
همه آنچه را که مورد نیاز هست در امر لینک‌ها از انکرتکست تا ریدایرکت بدانید، به طور دقیق رسیدگی و اطلاعات خود را ارتقاء دهید.

به این فهم و شعور برسید که چه‌گونه و چه وقت از nofollow به کار گیری فرمایید و اثر پست مهمان را در لینک سازی تفحص کنید.

در شرایطی که بیشتر به جنبه لینک سازی عشق دارید (سعی در بهبود سکو بندی وب سایت خود با حصول لینک و پیوند دارید)، نوشته‌علمی ما در خصوص بهترین روش‌های پیوند سازی را به طبع بخوانید.

سایر با صرفه‌سازی‌ ها
شما تسلط کلی در بهینه سازی پیدا کرده‌اید و آماده می‌باشید که تکنیک‌ها و سئو پیشرفته را استارت نمایید. اعتقادوباور نتایج کنید که با استفاده از با صرفه‌ سازی نرخ تبدیل ، بازدیدکننده در کمترین زمان ممکن، وبسایت شما را رسیدگی می‌کند.

سیر تحول بهینه سازی
الگوریتم‌های موتور جستجو به‌طور مکرر تغییر و تحول می‌کنند و تاکتیک‌های بهینه سازی در پاسخ به‌این تغییرات، تکامل می یابند؛ بدین ترتیب از فرد با تجربه برای مشاوره سئو امداد بگیرید یقین داشته باشید که همیشه در مسیر درست سئو گام برمی‌دارید.

فایده گیری
اکنون که اطلاعات کاملی درخصوص با تعریف و تمجید سوال سئو چیست ، اصول سئو و شیوه کارایی آن دارید؛ موقتی میتوانید برای بهبود سئوی تارنما خود و داشتن جايگاه‌های عالی در صفحات جستجو، دست به فعالیت شوید و تغییرات ما یحتاج را در تارنما خود تولید نمائید.

دقت داشته باشید که دست اندرکاران زیادی در سکو‌بندی بهینه سازی شما تاثیر می گذارد، ولی مهم‌ترین عاملی که باید در نظر بگیرید این میباشد که آیا محتوای شما برای کاربر گران بها و اثرگذار است؟ و پاسخ سوالات کاربر را می‌دهد؟

به خیال و خاطر داشته باشید که seo وبسایت، جادویی زمان‌بر میباشد.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


فراگیری جامع و طریق به کار گیری از ایموجی در حاصل جستجوی گوگل را در بخوانید و بدانید که اثر استعمال از ایموجی ها در seo چقدر میباشد.

پژوهش ها آرم داده نسبتاً 70% از اشخاص با استعمال از ایموجی‌ها ابراز احساسات می‌نمایند.

آن‌ها امروزه در وب سایت ها، شبکه‌های‌اجتماعی، مجله و بعضا تابلوهای تبلیغاتی خلاقانه چشم میشوند.

در واقع، به کار گیری از ایموجی ها در نتیجه ها کاوش برای جلب دقت یوزرها و ارتقا نرخ کلیک (CTR) روز آپ دیت در حالا ارتقا میباشد.

در‌حالتی که در ادامه راهی نو برای خوب چشم شدن وبسایت تان می باشید، قرائت این نوشته ی علمی دررا به شما سفارش می‌کنم.

در‌این نوشته ی علمی قصد دارم روش قرار دادن ایموجی در وب سایت را به شما فراگیری بدم و اثر آن در seo را برایتان توضیح بدم.

جان مولر از گوگل تعدادی وقت پیش پذیرش کرد که به کار گیری از ایموجی ها در حاصل مرتبه بندی گوگل اثر دارا‌هستند!

 

دوره آموزش سئو حرفه ای

فراگیری درج ایموجی در تیتر و برجسب های Meta
طریق درست درج ایموجی در تگ های صفحه های( تیتر و توضیحات شیت) به CMS گزینه استعمال شما بستگی دارااست.

درین محتوا اینجانب از وردپرس به کار گیری کردم. ولی نحوه شغل به طور تقریب برای تمامی CMS ها مشابهه.

1- از افروزنه Yoasts سئو استعمال فرمایید.

وردپرس چاره فارغ چارپوب را ندارد که اذن دهد توضیحات و عنا وین سفارشی تولید گردد.

براین اساس، برای افزودن ایموجی در برچسب های متا تگ خویش، به افزونه WordPress نیاز دارید.

صرفا تعدادی پلاگین وجود داراست که به شما اذن می‌دهد تا برگه متا تگ را به طور شیت اضافه فرمائید. شایسته ترین انها افزونه Yoast سئو میباشد.

افزونه Yoast به شما میگوید که سود SERP به چه شکل به لحاظ می‌رسد. براین اساس، شما متوجه میشوید که آیا کدتان به صدق نسخه برداری شد‌ه‌است یا این که نه؟

2- کد ایموجی موردنظرتان را پیدا نمایید.

ایموجی ها هم بخشی از کاراکتر های جان دار در Unicode (UTF-8) می‌باشند. برای مثال:

کد???? موازی میباشد با 128516

کد???? موازی میباشد با 128525

کد ???? موازی میباشد با 128151

شما میتوانید با مراجعه به تارنما های معلوم، کد ایموجی موردنظرتان را پیدا فرمائید.

معرفی تارنما های ایموجی
√ : amp-what یکی‌از شایسته ترین تارنما ها در این مورد میباشد.

√ : emojipedia هم ایموجی های متععد و مختلفی برای نیازهای شما میباشد.

√ : unicode-table هم وبسایت بدی وجود ندارد و تعداد یونی کدها و ایموجی های متععدی ارائه میده

برای اخذ کد ایموجی موردنظرتان کافی میباشد روی آن کلیک فرمایید. بنابراین، یک ورژن گران قدر گردیده از ایموجی به یار کد برای اسکن / پیست کردن خواهید داشت.

 

طریق عوض کردن HTML به CSS

کدی که برای ایموجی تان تعیین می‌کنید، قادر است از در میان U+ 0000 ، HTML Decimal ، HTML Hex ، JSON ، CSS یا این که URL باشد.

برای تغییر و تحول HTML به CSS، کافی میباشد به بخش کاوش در سمت راست بالای کاغذ بروید و روی نشانه گر نصیب کناری کلیک نمایید.

 

3- کد را در تگ تیتر یا این که توضیحات متا درج (paste) فرمائید.

کد ایموجی متبوع را نسخه برداری و در بخش وردپرس برای تگ تیتر یا این که توضیحات متا بچسبانید.

در شرایطی که تارنما خویش را از آغاز رمزنگاری می‌کنید، از کدها به همین نحوه به کار گیری نمائید.

درصورت بایستگی، می‌توانید آنان‌را بصورت دستی در تگ های تیتر/ توضیحات شیت اضافه نمائید:

برای مثال برای آرم دادن ایموجی ???? در HTML:

 

 

 


My First Emoji


????

 

 


نکته: از آنجایی که ایموجی ها کاراکتر می‌باشند، به این ترتیب می اقتدار آن‌ها‌را مانند هر کاراکتر دیگری در HTML اسکن، اکران و یا این که تغییر تحول سایز اعطا کرد.

مثلا برای تغییر و تحول اندازه ایموجی ها، می‌توانید از font-size به کار گیری نمائید:

 

 

 

 

تغییر و تحول سایز ایموجی

 


???? ???? ???? ???? ????

 

 

 

 

دلایل عدم آرم دادن ایموجی ها در حاصل کاوش
بعضا مواقع بعداز درج ایموجی ممکن میباشد در حاصل کاوش اکران داده نشوند. در اینجا تعدادی مثال از دلایل عدم اکران شکلک ها را تحقیق می‌کنیم:

1-پلاگین Yoast مدام ایموجی ها را بصورت پیش اکران آرم نمی دهد.

امکان Yoast برای به اکران گذاشتن شکلک ها در دستگاه های گوناگون، متعدد میباشد.

در برخی سیستم ها، با به کار گیری از ویندوز و گوگل کروم این مسئله گزینه رسیدگی قرار گرفت و معلوم شد که اکثر زمان ها خیر یونیکد و خیر کد google پیش اکران را نماد نمی دهند.

2-استفاده کننده تیم ایموجی را روی سیستم خویش ندارد.

در‌حالتی که مخاطب دسته ایموجی را روی دستگاه خویش نداشته باشد، قابلیت این وجود دارااست که شکلک ها در حاصل کاوش به صورت مستطیل خالی اکران داده شوند.

اما تشخیص اینکه آیا یوزرها ایموجی را روی سیستم خویش تهیه کرده اند، حدودا نا ممکن میباشد.

برای حل این ایراد میتوانید شغل های مرتبط با Backend را اعمال دهید تا سیستم ایموجی را نشانه دهد و یا این که کلا از ایموجی به کار گیری نکنید. چون عدم وجود ایموجی خوب از مستطیل خالی میباشد!

3-ایموجی ها فضای کاراکتر را در تگ تیتر اشغال می نمایند

از آنجایی که ایموجی ها فضای کاراکتر در تگ تیتر را اشغال می نمایند، به همین عامل باید تگ تیتر کوتاه خیس از شرایط نرمال باشد.

درصورتیکه Yoast شکلک را تحت عنوان یک تصویر با مسافت سپس پیش اکران می نماید، تیتر به 9 کاراکتر و یک دور و بر برای قرار دادن یک ایموجی نیاز داراست.

احتمالا گوگل این فعالیت را مطابق پهنا ایموجی و خیر کدی که برای اکران آن ما یحتاج میباشد، اعمال می‌دهد.

4- ایموجی ها در مرورگرهای دستکتاپ به صورت تصویر مستطیل خالی ظواهر می گردند.

بعضی مواقع، ایموجی ها روی برگه دسک تاپ به صورت مستطیل خالی ظاهرمی خواهد شد، البته به عبارتی ایموجی ها در برگه تلفن همراه اکران داده میگردند.

این بدان شکل میباشد که موتور کاوش کارکشته به رمزگشایی کاراکتر کدنویسی گردیده وجود ندارد.

 

رابطه ترافیک بازدید ورقه و عدم اکران ایموجی ها
به نظریه اینجانب، گوگل ایموجی ها را مبتنی بر ترکیبی از اعتبار تارنما و اعتبار کاغذ اکران می‌دهد.

در یک رسیدگی، اینجانب چند از صفحه ها نو که جدیدا فعال‌سازی گردیده بودند را از لحاظ اکران ایموجی گزینه تحقیق قرار دادم، و متوجه شدم که ایموجی در یک کدام از صفحه های ظواهر گردیده البته در ورقه دیگر نه.

ورقه نو ایموجی دار در ماه به صورت میانگین 33 بازدید منحصربه شخص داشته. این درحالی میباشد که بازدید ماهانه کاغذ سوای ایموجی صرفا 14 آیتم بوده میباشد.

به احتمال زیاد، اینکه یک برگه وبسایت با شکلک در نتیجه ها کاوش نماد داده خواهد شد یا این که نه به ترازو ترافیک آن ورقه بستگی داراست.( این لحاظ منه اما )

چک های اینجانب علامت میده که در‌صورتی‌که شیت وب سایت شما هر ماه بیشتراز 20 تا 30 بازدید منحصربه شخص داشته باشه، احتمالا ایموجی ها در تگ های تیتر اکران داده شوند.

ایموجی ها چه طور بر seo اثر می‌گذارند؟
الگوریتم RankBrain گوگل می‌تواند گویش معنایی جانور در ایموجی ها را فهم و شعور نماید و آنان را در نتیجه ها کاوش نشانه دهد.

بنابراین یوزرها می‌توانند بطور نمونه با سرچ ” کاراکتر پیتزا” و اضافه کردن عبارت” مجاورت اینجانب” در فریم جستجوی گوگل، نشانی پیتزا فروشی های مجاورت محل معاش شان را مشاهده نمایند.????

ولی جايگاه بندی برای موضوعات پرطرفدار مانند “کاراکتر پیتزا” لزوما سبب ساز به ارتقا شایان توجه ترافیک وبسایت نمی شه.

در واقعیت، اثر حقیقی ایموجی ها در متمایز کردن شما در نتیجه ها کاوش و بهبود نرخ |
مزیت های به کارگیری از ایموجی در بهبود بهینه سازی
به کار گیری از ایموجی ها از یک‌سری حیث بر سئو وبسایت اثر میگذارد:

ایموجی و ارتقا نرخ کلیک
استعمال از شکلک ها بین توضیحات متا یا این که تیتر آن را جالب می نماید و سبب تمایز آن میان نتیجه ها کاوش می شود.

بدین ترتیب، احتمال اینکه یوزرها جذب اسنیپ شما شوند و روی آن کلیک نمایند بالا می رود. براین اساس نرخ کلیک یا این که CTR تارنما تان ارتقا مییابد.

ایموجی و بهیود بهینه سازی محلی
در حالتی که خدماتی مانند املاک و مستغلات، رستوران، آرایشگاه و یا این که بقیه شغل های خاص را ارائه می دهید، میتوانید از ایموجی مطلوب به کار گیری فرمائید.

بدین ترتیب، مشتریان محلی تان به امداد Emoji بهینه سازی میتوانند براحتی فروشگاه یا این که دکان شمارا از روش سرچ با ایموجی پیدا نمایند.

ایموجی و بهبود تجارب کاربری
تجارب کاربری یا این که UX یک کدام از کلیدی ترین تکنیک هایی میباشد که موتورهای کاوش بواسطه آن چگونگی سایت را گزینش می نمایند.

در‌حالتی که موتورهای کاوش تشخیص بدهند که یوزرها از حضور در تارنما شما، مخصوصا ورژن موبایلی آن لذت می‌برند، مقام خیر برای سایت تان درنظر میگیرند.

به کارگیری از ایموجی ضمن اینکه به مخاطب یاری می نماید تا نتیجه ها سریعتری را از روش کدهای خرد اخذ نماید، تعامل میان بشر و کامپیوتر را خوب می نماید.

ایموجی و ارتقا اعتبار
مضمون‌ ایموجی ها در سراسر دنیا به یک طرز ادراک میشود.

این مسئله می‌تواند سبب ساز بهبود ارتباط استفاده کننده با مطالب وبسایت تان گردد.

بدین ترتیب، نوعی رابطه عمیق در بین یوزرها و تارنما تان (مارک تجاری تان) بوجود می‌آید که سبب به ارتقاء اعتبار مارک یا این که وبسایت تان می شود.

 

نکات موثر در ارتباط با به کارگیری از ایموجی ها
1-در به کار گیری از ایموجی ها افراط نکنید. به کارگیری بی انگیزه و بیشتراز اندازه ایموجی فیض عکس میدهد و به ضررتان آحاد می گردد.

2- یوزرها را غافلگیر نکنید. از به عبارتی آغاز یوزرها را با وسعت متعددی از شکلک ها غرق نکنید. اذن بدهید دیده کاربر کم کم به ایموجی ها عادت نماید.

3- از ایموجی ها بطور مدبرانه برای CTR به کارگیری نمائید. مثلا درصورتی که قصد شما از تبلیغات آنلاین این میباشد که کاربر روی دکمه CTR ( دکمه کال تو اکشن) کلیک نماید، باید آغاز پیام خویش را به مخاطب برسانید، بعد از آن از ایموجی یاری بگیرید.

4- مقصود از بکاربردن ایموجی، تولید شم عالی یا این که جابجایی پیام مثبت به دیگر افراد میباشد.

براین اساس به کار گیری از انها در تارنما های همگانی بیشتر کاربرد دارااست.

عالی میباشد از شکلک ها در در وب سایت هایی که سازمانی و بیزینسی می‌باشند و همینطور سایت های علمی استعمال نکنید.

موثرترین ایموجی ها برای بهینه سازی کدامند؟
تاثیرات مثبت ایموجی در seo درحقیقت از امکان این شکلک ها در بهبود نرخ کلیک نتیجه ها کاوش نشأت می‌گیرد.

جدیدا یک تحقیق درمورد تاثیرگذارترین ایموجی ها و طریق به کار گیری از آنان در استراتژی بهینه سازی ایفا شد و حاصل جالبی به دست آمد که در جدول تحت مشاهده میکنید.

 

مطابق این پژوهش، شکلک هایی که به بهبود نرخ کلیک امداد می نمایند، لزوما دوست داستنی ترین و دیدنی ترین ایموجی ها نیستند.

این نظارت آرم اعطا کرد که استعمال مفید شما از ایموجی بیشتر به نوع سیستم ادله، مخاطبان و مورد دستیابی و کارتان بستگی داراست.

امروزه به کار گیری از ایموجی در بازاریابی دیجیتال به یک عنصر فزاینده اصلی در استراتژی بهینه سازی تبدیل گردیده است.

حتما ایموجی ها امکان بهبود نرخ کلیک و در فیض تلاش seo سایت تان را دارا‌هستند.

گوگل از به کاربردن ایموجی در نتیجه ها کاوش استقبال می نماید و هیچ دلیلی نیست که در استراتژی های بهینه سازی خویش، آن را نادیده بگیرد.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد