نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


ایجاد کرد نقشه وبسایت (وب سایت مپ یا Sitemap) یک کدام از مهم ترین بخش های بهینه سازی هر وب سایتی می‌باشد. نقشه های وبسایت نه تنها طرحی از وبسایت شما به مورتوهای جستجو به نمایش میگذارند، بلکه آن ها کارکشته به ارائه اطلاعات ذیل نیز می‌باشند:
مجال تقریبی بروزرسانی صفحه های چقدر میباشد. 

دوره آموزش سئو


فرصت آخرین تغییر تحول کاغذ کی بوده می‌باشد.
معیار مداقه صفحات نسبت به یکدیگر چقدر است.
نقشه های وب سایت در بعضا تارنما ها دارای اهمیت ویژه ای می‌باشند. تارنما هایی که:
شامل محتوای بسیار زیاید بوده که به یکدیگر لینک و پیوند نشده اند.
دارای لینک و پیوند از تارنما های دیگر نیستند.
دارای هزاران هزار ورقه می باشند.
همانگونه که بدیهی میباشد، نقشه های سایت مشتمل بر لیستی از آدرس های تارنما برای ربات ها ساخت می کنند تا به آن‌ها در ایندکس مهم‌ترین صفحه ها تارنما کمک کنند. در‌این نوشته‌علمی شمارا با نکانی آشنا خوا هیم کرد که با رعایت آن‌ها در تشکیل داد و سئو نقشه سایت، همت بهتری از آن را برای موتورهای جستجو به نمایش خواهید گذاشت.
1. به کارگیری از ابزارها و افزونه ها برای ساخت خود کار نقشه وب سایت
ایجاد کرد نقشه وبسایت با به کار گیری از ابزارهایی که دارای امکان ایجاد کرد آن بوده یا افزونه هایی مانند Google XML Sitemaps در وردپرس بسیار بی آلایش می باشد. وب سایت های وردپرسی که از Yoast سئو استفاده می کنند می توانند از امکان نقشه سایت این افزونه منفعت ببرند.


افزونه بهینه سازی Yoast سئو Premium (یواست seo)
همچنین می‌توانید با تاسی از ساختار نقشه های وبسایت XML، آن را به طور دستی نیز بسازید. از نظر فنی اجباری به تشکیل داد نقشه وب سایت در فرمت XML نیست. تنها قرار دادن آدرس های تارنما در یک فایل متنی به گونه ای که هر آدرس در یک سطر قرار داشته باشد کفایت می کند.

با این موقتا در شرایطی‌که عشق و علاقه مند به نشر داده های بیشتری در نقشه سایت مانند اتربیوت hreflang باشید، مطمئنا استعمال از ابزار، فعالیت عاقلانه تریست. با مراجعه به پست رسمی گوگل درین حوزه می توانید اطلاعات بیشتری در زمینه ی تشکیل داد دستی نقشه سایت حصول فرمائید.

2. ثبت نقشه وبسایت در گوگل
شما میتوانید با مراجعه به گوگل سرچ کنسول و از طریق داشبورد آن مستقیما نقشه تارنما را به این موتور جستجو معرفی نمایید. قبل از ثبت نقشه وب سایت آن را استارت تست کرده تا خطاهای موجود را رفع فرمائید.

به طور ایده ال تعداد صفحه های ایندکس شده از نقشه سایت می بایست با تعداد تک تک آدرس های نوشته شده در آن یکسان باشد. به خیال و خاطر داشته باشید که ثبت نقشه وب سایت در گوگل سرچ کنسول به معنای معرفی مهمترین و گرانبها ترین صفحات وب سایت نیز می باشد. البته این فعالیت به طور صد در صد تضمین نمی کند که آحاد آدرس های مندرج ایندکس شوند.

مزایای ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول به طور خلاصه عبارتند از:

امداد به گوگل در فهم مجموع صفحات سایت
کشف خطاهای احتمالی و رفع نقص‌ ایندکس برخی صفحه ها
3. حق اولویت بندی اهمیت صفحه ها در نقشه تارنما
در هنگام رتبه بندی صفحه های، کیفیت کلی شیت از شاخص های مهم محسوب می شود.

در شرایطی که نقشه سایت ربات های گوگل را به هزاران کاغذ بی کیفیت منتقل کند، موتورهای جستجو اینطور تعبیر و تفسیر می کنند که تارنما شما وب سایتی نیست که کاربران معطل دیدن آن باشند، حتی در حالتی که صفحات بسیار بهتر دیگری نیز در سایت شما موجود باشد.

در عوض سعی کنید که در نقشه تارنما، ربات ها را به سمت مهمترین صفحات سایت هدایت فرمایید. این صفحات عموما عبارتند از:

صفحه ها بهینه وب سایت
صفحه های مشتمل بر تصاویر و کلیپ
صفحه های دارای محتوای اورجینال
صفحات جذاب برای کاربران مانند صفحات دارای نقد و بازرسی کاربران
4. فهم مشکلات ایندکس نشدن صفحه ها
در نسخه تازه گوگل سرچ کنسول بخشی به نام Coverage ساخته شده است که ایندکس نشدن صفحه های مندرج در نقشه سایت و علت این روایت گستردن داده می‌گردد. بنابراین می توانید از این راه به حل خطاها ورقه پرداخته و نقشه وب سایت باصرفه تری تشکیل داد نمایید.

5. درج تنها نسخه کانونیکال URL ها
در شرایطی که در وب سایت شما صفحه های مشابه زیادی وجود داشته باشد، بایستی صرفا نسخه کانونیکال آنها‌را در نقشه تارنما بیان نمایید. به عنوان مثال در حالتی که در سایت فروشگاهی شما رنگ های مختلف یک کالا دارای URL های متفاوتی باشند، می بایست به گوگل اعلام نمائید که کدام برگه، کاغذ مهم برای ایندکس شدن است.

در چنین شرایطی ربات های گوگل صرفا به ایندکس صفحه ها کانونیکال پرداخته و در Crawl Budget صرفه جویی می‌شود.

6. به کارگیری از متا تگ Robots به جای فایل robots.txt
درصورتی که عشق و علاقه مند به ایندکس یک برگه به خصوص نیستید می‌توانید به سادگی متا تگ robots با مقدار noindex,follow را به آن اضافه کنید.

این اقدام موجب خودداری از ایندکس ورقه شده و در عین موقتی اعتبار آن برگه به صفحه ها دیگر نیز انتقال می یابد. این تکنیک به ما کمک می کند تا از مزایای صفحه ها اساسی وب سایت که علاقه مند به مشاهده آن ها در نتایج جستجو نیستید بهره مند شوید.

اگر مشاهده کردید که ربات های گوگل به طور آراسته و به تعداد مفهوم داری مدام به صفحه ها غیر مهم سایت سر می‌زنند، میتوانید در صورت تشخیص از پایش آنها در فولدر robots.txt خودداری کنید.

7. عدم درج صفحه های دارای متا تگ noindex در نقشه وب سایت
برای seo Crawl Budget و عدم اتلاف آن باید از درج صفحه ها دارای متا تگ robots با مقدار noindex در نقشه وب سایت پرهیز فرمائید.

با درج چنین صفحات در نقشه وبسایت هم‌زمان به گوگل اعلام می‌کنید که این صفحات دارای اهمیت میباشند ولی نبایست ایندکس شوند. این دو پیغام به طور کامل در ناهمخوانی با یکدیگر بوده و وجود آن ها در کنار هم علامت مثبتی از باصرفه بودن نقشه وب سایت نمی‌باشد.

8. ایجاد کرد نقشه های سایت اتومات در وب سایت های تعالی
در سایت های بلندمرتبه بهتر میباشد که نقشه های وبسایت به طوری ساخته شوند که با تغییر مقدار متا تگ های robots یا حذف شدن صفحات، نقشه های وب سایت نیز به طور خودکار تغییر‌و تحول یافته و بروزرسانی شوند.

9. به کارگیری از نقشه های وب سایت XML و فیدهای RSS/Atom
فیدهای RSS/Atom موتورهای جستجو را هنگام بروزرسانی وب سایت مطلع میسازند.

گوگل پیشنهاد می کند که همزمان از نقشه های سایت و فیدهای RSS/ATOM برای کمک به موتورهای جستجو در درک هر چه زودتر بروزرسانی های سایت به کارگیری فرمائید. فیدهای RSS/ATOM برای کاربران نیز میتوانند بسیار اثرگذار باشند.

10. بروزرسانی مجال تغییر‌و تحول صفحه ها
هیچگاه عملکرد نکنید که با ویرایش مجال آخرین تغییر و تحول، موتورهای جستجو را وادار به سر زدن به کاغذ ای از سایت فرمائید، آنها در صورتیکه هیچ تغییری در محتوای آن نداده اید. این عمل ممکن هست ریسک زیادی برای سایت شما به یاروهمدم داشته باشد.

11. عدم توجه به تنظیمات priority
برخی از نقشه های وبسایت دارای ستونی به نام priority هستند که موتورهای جستجو را از ترازو حق اولویت صفحه ها مطلع میسازند.

با این که این پارامتر همچنان به وسیله گوگل هواخواهی می‌گردد، ولی در کارکرد حقیقی و واقعی آن تردید ها زیادی وجود دارد. حتی آقای Gary Illyes از گوگل سال پیش در توییتی اعلام نمود که گوگل جمعاًًَ این پارامتر را نادیده می‌گیرد.

12. کاهش حجم پوشه نقشه وبسایت
هرچقدر حجم فولدر نقشه سایت شما کمتر باشد، فشار کمتری بر روی سرور ایجاد خواهد شد.

گوگل و بینگ ماکسیمم حجم قابل دفاع در قرائت نقشه های وبسایت را در سال 2016 از 20 به 50 مگابایت افزایش داده اند. با این هم اکنون خوب میباشد که از حجم این فولدر کاسته و درج صفحه های فرود مهم وب سایت را در حق تقدم قرار دهید.

13. ساخت یک سری نقشه تارنما
در صورتی‌که تعداد URL های تارنما شما بیش از 50000 می باشد بایستی اقدام به تشکیل داد نقشه تارنما دومی نمائید. چرا که نقشه های تارنما به این عدد محدود شده اند.

با این که این عدد برای اکثر اوقات وب سایت ها غیر قابل دستیابیست، اما برخی تارنما های تعالی وجود دارند که با دقت به تعداد زیاد URL نیاز به یکسری نقشه سایت خواند داشت. برای مثال وب سایت های فروشگاهی گران قدر ممکن میباشد که به خیال و خاطر خیل‌عظیم تولید ها نیاز به ساخت نقشه های وب سایت اضافه ای داشته باشند.

آقای جان مولر در اینجا توضیحی درباره ایجاد کرد نقشه سایت در وبسایت هایی که دارای بیشتراز 50000 یو آر ال هستند ارائه کرده است.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


غربال تولیدات
در طی استعمال از غربال تولیدات، شما میتوانید به زیرمجموعه‌ای از تولیدها که به دنبالشان میباشید دسترسی پیدا کنید. از دید استفاده کننده، این یک امکان جالب میباشد، به دلیل آن که میتواند به راحتی به تولیدات آیتم نظرش رسد. 

دوره آموزش سئو

وبسایت‌های فروشگاهی این کاوش‌ها برای محصول ها را به URL جابجایی می دهند تا یوزرها بتوانند بعدا مجدد به حاصل این کاوش مراجعه نمایند و یا این که آن را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند. و اینجاست که محتوای تکراری به وجود میاید. می‌توان با اجرا فیلترهای گوناگون، عملا بی‌غایت URL مختلف تولید کرد.

موتورهای کاوش این صفحه های را مطالعه (Crawl) می‌نمایند، مگر اینکه از آن‌ها بخواهید این عمل را نکنند. وقت و انرژی خزنده‌های موتورهای کاوش باارزش‌خیس از آن است که بخواهند اینگونه صفحاتی را استیناف نمایند. همان گونه که می دانید، موتورهای کاوش برای هر دامنه، یک دارایی خزش (Crawl Budget) در حیث میگیرد که انتخاب می‌نماید آن موتور کاوش چقدر از مجال و توجهش را به وب سایت شما تخصیص میدهد.

به این ترتیب شایسته ترین وضعیت این است که‌این فرصت و انرژی صرف صفحه های اساسی‌خیس سایتتان خواهد شد. صفحاتی که مایلید در حاصل کاوش به اکران درآید.

شایسته ترین چاره:
دسترسی موتورهای کاوش به صفحاتی که با غربال کردن تولید ها ساخت میگردند را مسدود نمایید. برای انجام این فعالیت می بایست در فایل ربات robots.txt سایتتان، فرمان Disallow بدین صفحه ها بزنید و از مطالعه این صفحه های بوسیله گوگل غربت فرمائید. می بایست با آزمون کردن امکان غربال تولیدات سایتتان در حالات گوناگون، الگوی تولید URL را پیدا فرمائید، و آن‌گاه برچسب Disallow را به آن‌ها اضافه کنید. مثلا درصورتی که URLهای ساخت‌و‌ساز گردیده در تاثیر غربال تولید ها همگی دارنده الگوی پایین می‌باشند:

www.example.com/product-category/?filter=...
می‌توانید دسترسی موتورهای کاوش بدین صفحه های را با افزودن فرمان تحت به پوشه robots.txt سایتتان مسدود نمائید:

Disallow /*?filter=*
به این ترتیب از بازرسی همگی URLهایی که دارنده عبارت *=filter درانتهای خویش می باشند به وسیله گوگل خودداری میکنید.

ناوبری چندوجهی (Faceted Navigation)
مسیریابی چندوجهی به شما این قابلیت را میدهد تا به زیرمجموعه‌ای از محصولات در یک گروه‌بندی دسترسی پیدا نمائید. به عنوان مثال فرض فرمائید یک تیم از تولیدات دارید با تیتر «قهوه». وجه‌های دیگر این مجموعه میتواند بصورت زیرمجموعه‌هایی مانند «قهوه رخنه‌» و «قهوه اسپرسو» باشد. در اینگونه قوانینی محتوای ضعیف ایجاد می گردد که برای سئو فروشگاهی خوب وجود ندارد.

شایسته ترین چاره:
معمولا صفحاتی که تحت عنوان زیرمجموعه‌ای از یک دسته‌بندی به شمار می روند خوب میباشد که در گوگل ایندکس شوند و گوگل توانمند به تشخیص این صفحه ها از هم باشد. بنابراین شایسته ترین فعالیت این است که در صفحات ایجاد گردیده برای هر کدام از این زیرمجموعه‌ها محتوای متنی مطلوب و متعدد از سایر به شغل ببرید.

کاغذ بندی
در‌حالتی که تیم‌ای وجود داشته باشد که تولیدها متعددی در آن باشد، معمولا اکران محصولات این مجموعه به طور شیت‌بندی گردیده خواهد بود. مثلا 300 متاع ممکن میباشد در 10 صفحه اکران داده شود. این صفحه ها بسیار شبیه هم خواهند بود و فقط تفاوتشان محصولاتی میباشد که در آن‌ها به اکران در می‌آیند. از دید موتورهای کاوش عملا همه‌ی این صفحه های یکسانند.

موتورهای کاوش این صفحه ها را تحت عنوان صفحاتی با محتوای ضعیف می شناسند و معمولا آنها را نادیده میگیرند. برای خودداری از اینگونه اتفاقی بایستی به موتورهای کاوش بفهمانید که‌این صفحات در واقع یک توالی از صفحه ها می باشند که کلیه به هم مرتبطند.

شایسته ترین چاره:
شما میتوانید با مشخص و معلوم کردن ظریف ارتباط این صفحه ها، به موتورهای کاوش اگاهی دهید که از قابلیت برگه‌بندی استفاده کرده‌اید. برای این‌ شغل باید لینک و پیوند‌های صفحات قبلی و آن گاه را در هر ورقه تعریف و تمجید نمایید. با به کار گیری از دستورهای تحت:

rel=\\\\\\\"next\\\\\\\"
rel=\\\\\\\"prev\\\\\\\"
به عنوان مثال ورقه‌ای را در حیث بگیرید که در آن محصولات در غایت در پوسته 3 برگه اکران داده خواهند شد. لینک و پیوند‌هایی که بایستی به هر ورقه اضافه شوند به طور تحت است:

شیت اولیه:

 

ورقه دوم:

 


و ورقه سوم یا این که انتها:

 

تعداد تولیدات در کاغذ
اکثری از تارنما‌های فروشگاهی امکان مشخص کردن تعداد تولید ها اکران داده گردیده در هر کاغذ را برای کاربرانشان مهیا می‌نمایند. برای مثال ممکن می باشد 12 یا این که 24 یا این که 36 فرآورده در هر ورقه اکران داده خواهد شد. در اینگونه حالتی، URLهای تشکیل داد گردیده بدین شکل خواهند بود:

www.example.com/product-category/?amount=12
www.example.com/product-category/?amount=24
www.example.com/product-category/?amount=36
به این ترتیب 3 ورژن گوناگون از کاغذ‌ی متبوع ساخت می شود.

در‌این حالت، موتورهای کاوش، این URLها را تحت عنوان صفحه های تکراری خواهند آشنایی. اتفاقی که به هیچ عنوان برای سئوی فروشگاهی سایتتان خوب وجود ندارد و سبب ساز می‌شود موتور کاوش در یافتن صفحه مهم دچار سردرگمی خواهد شد.

شایسته ترین راه حل:
صحیح مانند راه حل ارائه گردیده برای غربال محصولات، اینجا هم باید الگوی جانور در URLها را پیدا کرد و آنگاه فرمان Disallow را در پوشه robots.txt اضافه کرد. برای ادرس‌های بالا باید راهبرد زیر را به فایل ربات اضافه کرد:

Disallow /*?amount=*
طرز مرتب سازی تولیدها به وسیله کاربر در وبسایت فروشگاهی
این قابلیت برای یوزرها اهمیت متعددی دارااست. برای مثال مخاطب می تواند محصول ها آیتم نظرش را به ترتیب بها آراسته نماید تا بتواند وارفته‌خیس تعیین نماید. البته درصورتی که این قابلیت به صحت در تارنما پیاده‌سازی نشود می تواند جراحت‌هایی به seo فروشگاهی وارد نماید. آسیب‌هایی که ناشی از سردرگمی موتورهای کاوش میباشد.

سه وضعیت را در حیث بگیرید که در اولین، تولیدات سوای ترتیب خاصی اکران داده میشوند، در دومین تولیدات به ترتیب گرانترین و در سو‌مین به ترتیب ارزانترین. برای هرمورد از این سه وضعیت یک URL جداازهم ساخت‌و‌ساز میگردد:

/www.example.com/product-category
www.example.com/product-category/?sort=priceHigh
www.example.com/product-category/?sort=priceLow
این سه URL، تمامی تولیدات مشابهی را اکران می دهند، فقط ترتیب نمایششان در هرکدام متفاوت است. به این ترتیب موتورهای کاوش این صفحه های را به دیده صفحه های تکراری خواهند روئت کرد و از کنارشان خواهند سپری شد.

شایسته ترین چاره:
گشوده هم شایسته ترین راه‌حل، بیرون کردن این صفحات از دسترس خزنده‌های موتورهای کاوش میباشد. برای این شغل می بایست دستور زیر را به فایل robots.txt سایتتان اضافه فرمایید:

Disallow /*?sort=*
شرایط‌های متعدد یک کالا
محصولاتی مانند خرقه یا این که کفش معمولا در سایز‌ها و رنگ‌های مختلفی موجودند. یک سبک کفش به تنهایی می‌تواند 32 وضعیت متفاوت (در 8 سایز و 4 رنگ) داشته باشد.

معمولا صفحاتی که برای این موقعیت‌ها ایجاد می شوند از محتوای کافی برای ساخت تمایز بهره مند نیستند و نهایتا تصاویر مو جود در آن‌ها تفاوت اندکی با هم دارا‌هستند. که‌این خویش سبب به وجود داخل شدن صفحه ها تکراری بیشتری میشود. مثلا وضعیت زیر را در حیث بگیرید:

نشانی کاغذ اساسی یک بلیز

www.example.com/product-category/tshirt/
نشانی سایز S بلیز

www.example.com/product-category/product/variant-s/
نشانی سایز M تیشرت

www.example.com/product-category/product/variant-m/
سایز L تیشرت

www.example.com/product-category/product/variant-l/
شایسته ترین راه‌حل:
در شرایطی که امکان این را ندارید که برای هر یک از این صفحه های محتوای متنی جدا بنویسید، عالی است که با گذاشتن برچسب کنونیکال، محتوای اساسی را تحت عنوان شیت کنونیکال این صفحه های (سایزهای گوناگون تی شرت) مشخص و معلوم فرمائید.

قرار دریافت کردن یک جنس در تیم‌های مختلف
یکی‌از دیگر از موقعیت‌های رایجی که در تارنما‌های فروشگاهی صورت میدهد این است که یک مال در یکسری تیم متعدد قرار بگیرد.

برای مثال، یک تارنما فروشگاهی باتری ماشین را در حیث بگیرید. باتری‌ها ممکن است براساس آمپرساعت و بر طبق سبک ماشین در مجموعه بندی‌های متفاوتی قرارگیرند. در‌این حالت یک سبک خاص از باتری هم در تیم‌ی از جمله 55 آمپری قرار میگیرد و هم گروه‌ی باتری‌های مطلوب برای ماشین پژو 206. در بعضا مفاد ممکن است یک فرآورده را بتوان از 5 یا این که 6 شیوه مختلف پیدا کرد. که در‌این‌وضعیت‌، هر باتری 5-6 URL مختلف خواهد داشت. در سود مجدد نقص‌ محتوای تکراری به وجود خواهد آمد. مشکلی دیگر برای بهینه سازی فروشگاهی سایتتان.

شایسته ترین راه حل:
می بایست باور نتیجه ها نمائید که در‌صورتی‌که محصولاتتان در یک‌سری تیم گوناگون قرار می گیرد، یک کدام از را تحت عنوان مجموعه مهم گزینش نمائید. گروه مهم URLی را که می‌خواهید آن فرآورده در آن ایندکس شود معین می‌نماید. دراین مورد هم بایستی URL مرتبط با دسته مهم را تحت عنوان محتوای کنونیکال معین فرمایید. به‌این شکل که تگ زیر را به صفحات دیگر اضافه فرمائید:


سوال‌های متداول درباره seo و سئو وبسایت فروشگاهی
درین نصیب جواب تنی چند از سوال های متداول در ارتباط بهینه سازی دکان‌های اینترنتی ارائه شده است. درصورتی که جواب پرسش شما در‌این نصیب وجود ندارد، پرسش خویش را نصیب ایده ها برای ما بنویسید.

seo سایت فروشگاهی چقدر عنایت دارد؟
با استخراج سکو در گوگل شما کارکشته خواهید بود مشتریان خویش را ارتقا دهید و فروش خویش را ارتقاء دهید. تعلق بی واسطه درآمد و فروش آرم از اهمیت اعتنا به سئوی وب سایت فروشگاهی دارااست.

تفاوت سئوی وب سایت‌های فروشگاهی با seo بقیه وبسایت‌ها در چیست؟
اصول و قوانین سئو در تارنما‌های فروشگاهی با بقیه تارنما ها یکسان میباشد. معضل اصلی ابهام رعایت و طراحی نکات seo تکنیکال در‌این سایت‌ها میباشد.

آیا تعیین وردپرس و ووکامرس برای ساخت وب سایت از نگاه سئو فروشگاهی تعیین درستی میباشد؟
آری! وب سایت‌های فروشگاهی پیاده سازی گردیده با وردپرس سازش مناسبی با اصول seo دارا‌هستند. بطور کلی یک کدام از مزایای ساخت سایت با وردپرس سازش بهتر این سیستم مدیر محتوا با گوگل میباشد.

عده بندی
رقابت در منطقهی وبسایت‌های فروشگاهی بسیار شدید میباشد. زمانی پای سئوی فروشگاهی به دربین می آید یک اشتباه خرد دراین باره میتواند کارایی‌های شما را هفته‌ها یا این که ماه‌ها به عقب بازگرداند. ولی با استفاده از به حساب آوردن‌لیستی که در‌این نوشته به شما ارائه دادیم، و با رعایت نکات نام برده، می توانید با وبسایت‌های گرانقدر نیز به رقابت بپردازید.

چه قصد فعال‌ساز‌ی یک وب سایت فروشگاهی را داشته باشید و چه بخواهید سایتی که در حال حاضر دارید را بهبود ببخشید، اعتنا به خطاها احتمالی و راهکارهایی که در این نوشته بیان شد به شما امداد می‌نماید که فرآیند مدنظرتان را به نحو احسن اعمال دهید.

البته اصلی می باشد به خاطر داشته باشید که بهینه سازی یک فرآیند همیشگی میباشد. اهرام ثلاثه مصر یک شبه ساخته نشد. در شرایطی که میخواهید کارایی‌هایتان در این زمینه به ثمر بنشیند، می بایست مدام مراقب سئوی وب سایت فروشگاهی خویش باشید، و آمارهای وب سایت خویش در گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس را بازرسی و بازرسی فرمایید.

حیث شما در باره seo در وبسایت‌های فروش آنلاین چیست؟ آیا برای بهبود seo سایت فروشگاهی خویش اقدامی کرده‌اید؟ درباره‌ی نکات ارايه گردیده در این راهنما چه نظری دارید؟ اصول بهینه سازی وبسایت فروشگاهی چیست؟ سوالهای و نظرها خویش را برای ما بنویسید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


کش وردپرس دارنده ابهام هاییست و اکثری از اشخاص آن را کاری دشوار تصور می نمایند. همت برای توضیح دادن اینگونه تکنولوژی ای می‌تواند درحد تایپ کردن یک کتاب باشد. با این وجود، میتوان کاربرد این فناوری را با بیان مثالی معمولی ذکر نمود. 

دوره آموزش سئو


معادله 2 ضرب در 10 موازی با چه عددی خواهد بود؟ خب، اکثر اشخاص بسیار سریع و ساده خواهند اعلام کرد، که جواب آن موازی با 20 هست. دلیل سرعت عمل بالا در پاسخگویی به اینگونه پرسشی، ذخیره پیش فرض این داده در ذهن اشخاص هست. جوابی که در واقعیت حفظ گردیده‌است، بی آنکه نیازی به احتساب وجود داشته باشد. با این نمونه میتوان به طریق کارایی و نقش کش در یک سایت پی توفیق.
ممکن می‌باشد که ده ها، صد ها و یا این که هزاران استفاده کننده در طول ماه از صفحات یک وب سایت بازدید کنند، فارغ از آنکه تغییری در محتوای صفحات به وجود خواهد آمد. در اینگونه قوانینی، مطمئنا خیلی بهتر خواهد بود در شرایطی که سرور به طوری قادر به ذخیره یک باره داده ها و اکران آن‌ها به بقیه یوزرها باشد.
کش چیست؟
به صورت خلاصه، در هنگام بازدید هر کاغذ از سایت، اطلاعات و داده ها توسط سرور مورد به حساب آوردن و پردازش قرار گرفته (مثلا داده ها دیتابیس) و آن گاه سود پایانی، از سرور به مرورگر کاربر ارسال می گردد. سود، کاغذ ای از سایت شماست که مشتمل بر تمامی اجزای موردنیاز برای اکران کامل آن هست. احتمالا سایت شما شامل یک هدر، تصاویر، یک فهرست و یا این که یک وب لاگ باشد. دراین‌صورت‌، پردازش تمام این درخواست ها بوسیله سرور و ارائه کاغذ بدون نقص اینترنت به کاربر، فرصت هنگامی به ارتفاع می انجامد. اینگونه حالتی درخصوص با وبسایت های بلندمرتبه و یا این که کهن پر رنگ خیس خواهد بود.

صحیح در همین نقطه می باشد که پلاگین کش وردپرس وارد بازی گردیده و بسته به پیکربندی آن به سرور دستور ذخیره سازی فایل ها روی دیسک یا این که RAM را خواهد اعطا کرد. به این ترتیب، تمامی صفحه ها پردازش گردیده، در سرور به صورت استاتیک حفظ گردیده و در سود، صفحات تارنما در دفعات بعد از آن بطور مستقیم از پوشه ذخیره گردیده بارگذاری خواهند شد. در سود سرعت لود وب سایت به صورت فوق العاده ای ارتقاء پیدا خوهد کرد. در اصلً کشینگ، مقدار پردازش ما یحتاج برای تشکیل داد یک شیت اینترنت را کاهش میدهد و یک کدام از راه‌های بالا بردن سرعت سایت در وردپرس می‌باشد.

چرا کشینگ (Caching) از عنایت بسزایی برخوردار است؟
این سازوکار، از اهمیت بسیار متعددی برخوردار‌است، چراکه منجر کاهش توشه سرورهای میزبان گردیده، و در منفعت سعی و عملکرد وبسایت افزایش خواهد یافت. از طرفی، بهبود سرعت و کوشش یک وبسایت، سبب بهبود تجارب کاربری و ترغیب بیشتر آن‌ها به دلیل بازدید از سایر صفحه ها سایت می‌گردد. در عین اینک، به ارتقاء تعامل یوزرها با تارنما و زمان مجال حضور یوزرها در آن نیز یاری خواهد کرد.

یک وب سایت سریعتر به شما کمک می نماید تا seo بهتری داشته و ترافیک بیشتری از حاصل جستجوی ارگانیک حصول فرمائید. چرا که گوگل، به وبسایت هایی با سرعت فراتر، امتیاز بیشتری می دهد و احتمال حصول مرتبه فراتر برای آنها افزایش خواهد یافت.

چرا به پلاگین کش نیاز داریم؟
سوای وجود پلاگین کش وردپرس، با هر توشه مراجعه استفاده کننده به سایت، حتی اگرکه از محتوای مربوطه پیش از این به وسیله وی یا این که کاربری دیگر بازدید گردیده باشد، پردازش دوباره محتوا به وسیله سرور ضروری خواهد بود.

یک پلاگین کشینگ:

سرعت وبسایت را ارتقا می دهد.
تجارب استفاده کننده از استعمال از وبسایت را بهبود می‌بخشد.
منجر کاهش به کارگیری از منابع سرور میگردد
منجر بهبود سئو میگردد
منجر کاهش پارامتر TTFB (فرصت اخذ او‌لین بایت ها) می شود.
این پلاگین ها، برای هر برگه، یک ورقه HTML استاتیک در یک سایت ساخت می نمایند که در سرور ذخیره می‌گردد. هرگاه فردی به وبسایت شما مراجعه نماید، پلاگین، به مکان پردازش اسکریپت های هنگفت PHP، مبادرت به اکران ورژن HTML سبکتر می کند.

از دربین تعداد کثیر این پلاگین ها، به چه شکل میتوان شایسته ترین گزینه را شناسایی و نصب نمود؟ در واقعیت تشخیص شایسته ترین و سریع ترین پلاگین ناممکن میباشد و بسته به محتوای وبسایت، یک پلاگین کارامد برای یکی، ممکن میباشد برای اینترنت سایتی دیگر کارامد نباشد. با این وجود از بین این تمامی پلاگین برخی از آن‌ها در موقعیت کلی چگونگی بیشتری نسبت به مابقی دارند.

مقایسه یک تارنما، در دو موقعیت دارنده پلاگین کش و بدون آن
ما، یک سری آزمایش سرعت را با وجود پلاگین کشینگ جاری ساختن دادیم تا تفاوت آن را از لحاظ سرعت کلی و TTFB گزینه بازرسی در اختیار بگذاریم.

آزمایش سوای پلاگین کش
ما آغاز 5 آزمایش روی ابزار آنلاین Pingdom، سوای فعال کردن کش اجرا کردیم و معدل آن را آیتم به حساب آوردن قرار دادیم.

 

آزمایش سرعت بعداز فعال کردن کش
بعد، پلاگین کش سطح سرور را فعال کرده و 5 آزمایش سرعت را روی Pingdom اعمال دادیم و نهایتا معدل گرفتیم.

 

همانگونه که مشاهده می کنید، کش سطح سرور، فرصت بارگذاری شیت را به 23.04٪ کاهش داده میباشد! این وبسایت که گزینه تست قرار گرفته، قبلا تا حدودی بهینه گردیده بود. قطعا راجع به با وب سایت های بزرگتر و غیر با صرفه، با تفاوت های بیشتری مواجه خوا‌هیم بود.

TTFB فارغ از وجود کش
همان طور که قبلاً نیز اشاره شد، توجه به تفاوت TTFB سوای کش و با کش امری اساسی محسوب میشود. TTFB در Pingdom توسط نوار “waiting” زرد رنگ نشانه داده شد‌ه‌است. همانطور که می بینید، TTFB سوای کش، موازی با بیش از 200 میلی ثانیه است.

 

TTFB با کش
اکنون در شرایطی‌که به TTFB بعد از فعال کردن کش نگاهی بیندازیم، خواهیم روءیت کرد که کمتر از 40 میلی ثانیه خواهد بود.

 

شایسته ترین پلاگین های کش وردپرس
چنانچه قصد دارید که سرور خویش را رئیس نمائید، یا این که از هاست اشتراکی استعمال میکنید، استعمال از پلاگین های کش سفارش می شود. کار با برخی از آن‌ها شل و ول خیس از سایرین بوده، ولی در عین موقتا، تمامی آنها طی رسیدگی های انجام یافته، کارامد محسوب می شوند. بخش اعظمی از وب لاگ ها، سعی بر مقایسه سرعت پلاگین های ذخیره سازی و کش داشته و فهرستی از شایسته ترین ها را سفارش می‌دهند. البته باید اعلام کرد، انتخاب شایسته ترین پلاگین نسبتاً نا ممکن خواهد بود، چراکه هر یک از این پلاگین ها، بر پایه ی نوع سرور، ساختار و تنظیمات، منابع و حالت فیزیکی خویش مختلف فعالیت می نمایند.

حدس یک پلاگین تحت عنوان سریعترین، کاری ناعادلانه میباشد، چون آنچه که برای یک کاربر کارامد می باشد، ممکن میباشد برای دیگری نباشد. قابل ذکر می‌باشد که صدها تهیه و تنظیم مختلف وجود داشته که می‌توانند فعال یا این که غیرفعال شوند. بدین ترتیب، پیشنهاد میشود که پلاگین های کش وردپرس را خودتان آیتم تست قرار دهید. همواره کارایی نمائید که به شکلی منصفانه، پلاگین های کش وردپرس را به حیث سرعت، قابلیت و معیار همت، تست نمائید.

در اینجا، فهرستی از برگزیدگان پلاگین های کش وردپرس را گزینه پژوهش قرار خوا هیم اعطا کرد. در شکل عشق و تصمیم به دستیابی داده ها بیشتر راجع‌به با جزئیات هر کدام از پلاگین های مو جود، در ادامه نوشته ی علمی با ما یاور باشید.

توصیه می شود که حداقل دو یا این که سه پلاگین کش وردپرس را مورد تست قرار داده و نهایتا مطابق تجربیات بدست آمده، خویش تصمیم گیری نمایید. مثلا، ممکن میباشد که از دربین مولفه های موجود، به بعضا از پلاگین های کش که از سهولت بیشتری به حیث کاربری برخوردارند، به مراتب بیش از دیگر مفاد گرایش داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم که بعداز اجرای هر پلاگین، با استعمال از ابزارهای مطلوب برای آزمایش سرعت وبسایت مانند Pingdom یا این که GTMetrix و یا این که ابزارهای شبیه مبادرت نمائید. بنابراین شاهد معیار تأثیر هر پلاگین بر طریق همت تارنما خویش خواهید بود.

ویژه

بستن
تیم پلاگین های کش وردپرس
نکته ای مهم و دارای اهمیت: به خیال داشته باشید که به طبع یک‌سری مرتبه آزمایش سرعت را اجرا نموده تا درباره ی استعمال از پلاگین ای کارامد و متناسب با وب سایت خویش اعتقاد نتایج نمایید. با پاک شدن کش ورد پرس در یک سایت، مجددا موظف به مرمت آن خواهید بود. در برخی از پلاگین های کش، مورد پیش لود کش را پس از پاک شدن آپ دیت رسانی می نماید.

پلاگین های کش، خلال سرعت بخشیدن به وبسایت شما، گاه می‌توانند با ارسال پیامهایی نظیر “آپ تو دیت رسانی در دسترس وجود ندارد. مقر داده WordPress شما از قبلی آپ دیت رسانی شده است!”، بستر ساز بروز غلط گردیده که‌این امر ناشی از پلاگین کش مورد استفاده در تارنما شما است.

در پی نوشته‌علمی، توضیحاتی در زمینه ی شایسته ترین پلاگین های کش وردپرس و میزان کارامدی آن ها ارائه شود.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


یک چیز را از همان شروع روشن کنیم! گوگل بیش از 200 فاکتور گوناگون را برای سکو بندی وبسایت ها در برگه نتایج موتور جستجو در نظر می گیرد. یکی‌از مهم‌ترین فاکتورها، امنیت تارنما هست. در منفعت میزان امنیت وبسایت شما در جایگاه سایت شما در نتیجه ها جستجو اثرگذار می باشد.پس از همین استارت می توان نتیجه گرفت که تاثیر SSL در seo، تاثیر مثبتی هست. موتورهای جستجو مانند گوگل به اعتنا سایت شما را پژوهش می کنند تا خطری کاربرانشان را انذار نکند. 

دوره آموزش سئو

همان طور که پیش از این ذکر شد درجه نهایی وبسایت به دست اندرکاران بسیار زیادی بستگی داراست. موتورهای جستجو استارت آن دسته از وب‌وبسایت‌هایی را که برای کاربران ایمن هستند، تعیین می‌کنند. طبق بررسی ها معین شد‌ه‌است که اگر دو وبسایت با زیرساختی کاملا مشابه، یکی‌از دارای گواهینامه SSL و دیگری فاقد گواهینامه باشد، احتمالا وب سایت نخستین از نگاه بهینه سازی، مقام بهتری خواهد داشت.

گواهینامه SSL چیست؟
SSL مخفف Secure Sockets Layer می باشد. همان گونه که به راحتی از نام آن می توان متوجه شد، SSL یک لایه امنیتی تقویت شده به سایت اضافه کرده و از اطلاعات بازدیدکنندگان و کاربران یک پورتال آنلاین در عوض هجوم ها سایبری محافظت می کند. این لایه وظیفه رمزگذاری مجموع داده‌های ارسالی میان سرور و کاربران را بر عهده دارد تا این داده ها به وسیله مجرمان سایبری رمزگشایی نشود و در نتیجه کلیه چیز به صورت سری باقی بماند.

از ژوئیه 2018، گوگل شروع به هشدار دادن به کاربران در ارتباط وبسایت هایی کرده است که دارای گواهی SSL نیستند. گوگل، طبق آمار وب سایت StatCounter، پرکاربردترین مرورگر فقیه می‌باشد که تقریبا 58.94 درصد از جستجوهای آنلاین در سراسر دانا را به خود اختصاص داده می باشد. رقیب بعدی مرورگر Safari می باشد که تقریبا 13.74 درصد از جستجوهای آنلاین را برای خود ثبت کرده است. در‌صورتی‌که که کاربران وارد وبسایت های بدون SSL شوند، یک آرم هشدار در بخش آدرس بار مرورگر مشاهده می کنند. در واقع گوگل با تشویق صاحبین وبسایت ها به به کار گیری از SSL، این آیتم را به یکی از فاکتورهای سئو تبدیل کرده است.

مزایا و تاثیر به کار گیری از گواهینامه امنیتی SSL در سئو
سئو به منزله مایع حیات برای وب سایت ها می‌باشد. آن گروه از وب سایت هایی که قصد فعالیت بدون شوخی در فضای آنلاین دارا هستند، به seo نیاز دارا‌هستند تا بتوانند رده بهتری در نتیجه ها جستجو دستیابی کرده و بدین ترتیب کاربران بیشتری به دست آورند. اگر وب سایت با افت سکو مواجه خواهد شد، دیگر توسط کاربران دیده نشده و از این رو تعداد بازدید از آن کاهش می‌یابد. در دنیای پر رقابت تارنما ها دقت به هریک تاثیر گذاری اصلی می باشد. گواهینامه SSL یکی فاکتورهای موثر در سئو هست و با به کار گیری از آن میتوان از رقبا حداقل عقب نماند.

درپی دلایلی را مطرح می‌کنیم که چرا وب‌وبسایت‌های عالی دارای گواهینامه SSL هستند و این گزینه چه گونه به سئو و ارتقاء ترافیک ارگانیک وب سایت ها یاری می‌کند.

1. تقویت سئو
در حالتی‌که وب سایت ما دارای گواهینامه امنیتی SSL نباشد، عواقبی را برایمان پیرو خواهد داشت. در صورت خلا گواهینامه SSL، زمانی که کاربر پس از جستجوی وب سایت شما در مرورگر کروم از وب سایت شما بازدید می کند، پیام your connection to this site is not fully secure به معنای «اتصال شما به این سایت امن نیست» به طور اتومات در آدرس بار مرورگر ظاهر می گردد. سود چنین پیامی اینست که کاربر نسبت به فعالیت بیشتر در تارنما شما تردید می کند.

این ویژگی می تواند به عنوان یک نقطه قوت فوق العاده برای توفیق در رقابت دربین وبسایت ها مورد به کارگیری قرار گیرد. موقتی می توانید به راحتی فهم و شعور فرمایید که گواهینامه SSL برای ارتقا مرتبه وب سایت شما و حضور عالی در وب، چقدر برای شما مهم است. اعتنا داشته باشید که داشتن گواهینامه SSL تارنما شمارا به نتیجه ها برتر موتورهای جستجو هل نمی دهد، اما قطعا به شما کمک می کند تا سکو وب سایت خود را ارتقا دهید. داشتن گواهینامه SSL در کنار سایر فاکتورهای سئو می بایست آیتم اعتنا قرار گیرد.

نظرسنجی انجام شده به وسیله Quantcast نماد می‌دهد که کمتر از 0.1٪ وبسایت ها به استعمال از گواهینامه SSL روی آورده اند. فقط، 1.9٪ از 1,000,000 وب سایت دارای درجه های برتر از نسخه HTTPS به جای HTTP استعمال می کنند تا داده های کاربران را از حملات سایبری نگهداری کنند. نظرسنجی MOZ هم نشان داد که 17.24 درصد از وب سایت ها خود را مجهز به SSL کرده اند، 24.90 درصد به اجرا آن فکر میکنند و 57.85 درصد هنوز برنامه ای برای اجرای آن ندارند. این نظرسنجی در سال 2014 انجام شده است. مطمئنا الان باید موقعیت پاره ای بهتر شده باشد. همزمان با پرورش زیاد تعداد وبسایت ها، پذیرش گواهینامه SSL نیز ارتقا یافته می باشد. فعلا می‌توانید به راحتی ادراک نمایید که گواهینامه SSL می‌تواند سایت شما را بهتر از وبسایت دیگر رقبا کند. موتورهای جستجو هم قیمت این قضیه را فهم و شعور کرده و امتیاز مثبتی برای آن در نظر می‌گیرند.

2. پشت گرمی بیشتر به واسطه افزایش امنیت
این روز ها کاربران از التفات امنیت اطلاعات دوراندیشی بیشتری دارند. مرورگرهای امروزی ورود به سایت های نا امن را به کاربران هشدار داده و ترجیح گوگل نمایش تارنما های ایمن در نتایج جستجوست. به عنوان مثال درصورتی که وبسایت شما به گونه ای باشد که اطلاعات کارت های بانکی از طرف کاربران به سرور شما ارسال می‌گردد، در منفعت وجود SSL می‌تواند امنیت این اطلاعات را تضمین کند. در این موقعیت سرورها از پروتکل HTTPS برای ایجاد کرد ارتباط و پاسخ دادن استعمال می کنند. در چنین ارتباطی هکرها توانا به سرقت اطلاعات نیستند.

با استعمال از SSL می اقتدار اعتماد کاربران را به خود جلب نمائید. مرورگرهای معروف گواهینامه SSL وب سایت شما‌را به کاربران نمایش داده و مطمئنا کاربران شم امنیت بیشتری از فعالیت با وبسایت شما و اجرا تعاملات بانکی در آن می کنند. سود این شغل، افزایش سکو وبسایت و ترافیک تارنما شما خواهد بود. وبسایت شما نیز از برگ غالب ای درین رقابت منتفع خواهد شد. در واقع گواهینامه امنیتی SSL نه فقط برای کاربران بلکه برای سئو هم آیتم فوق العاده ای است.

3. افزایش ترافیک و نرخ تبدیل
آیا سوای وجود ایمنی کافی سوار زیپ لاین می‌شوید؟ طبیعتا نه. همین قضیه در هنگام بازدید کاربران از وب سایت های سوای SSL و مشاهده پیام امن نبودن وبسایت رخداد می افتد. تنها با نصب گواینامه SSL می‌باشد که می‌توانید نمایش این پیام هشدار را در مرورگر کاربران متوقف کنید.

با ارتقا امنیت تارنما به واسطه گواهینامه امنیتی SSL، کاربران وفاداری برای خود تولید کرده و آنها را به مشتری تبدیل خواهید کرد. گوگل از این همین فاکتورهای کوچک در رتبه بندی وبسایت ها استفاده می کند. با افزایش مکرر بازدید کاربران، ترافیک سایت افزایش زیادی خواهد کرد. این گونه موتورهای جستجو متوجه اعتبار سایت شما می‌شوند.

4. ایجاد برتری در شرایط یکسان
گوگل در سال 2015 اعلام کرد که وجود گواهینامه امنیتی SSL در سطوح رقابتی نزدیک به هم می تواند تفاوتی میان سایت ها تولید کند. موتورهای جستجو وب سایت های امن تر را ترجیح داده و این گونه امنیت کاربران نیز تضمین می شود. با اینکه تاثیر SSL در سئو نسبت به فاکتورهای دیگر خیلی به چشم نمی آید، اما امروزه به یک ضرورت تبدیل گردیده است.

طبق آمارها دست‌کم 40% حاصل جستجویی که در گوگل نمایش داده می شوند، حداقل یک وب سایت دارای HTTPS وجود دارد. این عدد روز آپدیت در درحال حاضر افزایش می‌باشد. کاربران مطلع همواره سعی در استحصال اطلاعات و انجام خرید مورد نظر خود از وبسایت های امن تر دارا هستند. با این توصیفات میتوان نتیجه گرفت که امروزه رمز گذاری داده ها یک لزوم از طرف وب سایت ها محسوب می شود.

5. ارتقاء تجربه کاربری
نمایش لوگوی گواهینامه SSL در مرورگرها به کاربران باخبر این یقین را می‌دهد که سرقتی از داده هایشان در کار با وب سایت نخواهد شد و با دلی قرص و محکم به تعامل با وبسایت می پردازند. فایده این خلق و خوی افزایش فاکتور بسیار مهم بهینه سازی یعنی تجربه کاربری خواهد بود.

طبق مطالعات انجام شده، 84% کاربران بعداز مشاهده پیام عدم امنیت سایت آن را رخنه‌ کرده اند. تجهیز تارنما به گواهینامه SSL خلال بهبود بهینه سازی، موجب ارتقاء تجربیات کاربری نیز می شود.

آیا نرم‌افزار های تلفن همراه نیاز به گواهینامه SSL دارند؟
برخی وب سایت دارای اپلیکیشن گوشی نیز می‌باشند و اکثری از این اپ ها برای درخواست اطلاعات با سرور تارنما ارتباط برقرار می کنند. در این شرایط هم نیاز به گواهینامه SSL بوده و میتوانید با توسعه REST API یک ارتباط امن دربین سرور و اپلیکیشن برقرار نمایید.

اشکال SSL
گواهینامه های امنیتی SSL همانند یکدیگر نیستند و تفاوت هایی بین آن وجود دارد. فهم و شعور اینکه کدام نوع گواهینامه SSL برای شما مناسب است، از عنایت برخوردار است.

انوع گواهینامه های SSL عبارتند از:

Single SSL Certificate: این نوع SSL که ارزان ترین هم هست، مناسب دستیابی و کارهای کوچک و وبلاگ ها می باشد.
Multi-Domain SSL: با به کارگیری از این نوع SSL می قدرت یک سری دامنه را مجهز به SSL نمود و مناسب شرکت ها والا دارای چندین سایت می باشد.
Wildcard SSL Certificate: با استفاده از این نوع SSL می تواند دامنه وبسایت را به یاروهمدم همه ساب دامین ها مجهز به SSL نمود. این نوع SSL هم مناسب کسب و کارهای بزرگیست که علاوهبر سایت اصلی خود، دارای یک سری ساب دامین در همان وب سایت می‌باشند.
گردآوری بندی
وجود گواهینامه SSL در بهبود نرخ تبدیل سایت و ارتقا سئو کاملا ضروری به نظر میرسد. مرورگرها روز آپ تو دیت در در حال حاضر هوشمندتر شدن بوده و سایت ها در مقابل بایستی مجهز به ویژگی های کارامدتری شوند. با دقت به اطلاعات بیان شده در‌این نوشته‌ی علمی بهانه ای برای عدم استفاده از SSL وجود ندارد.

استعمال از SSL برای بهبود سئو یک نیاز ضروری برای کسب و کار آنلاین شما به حساب می‌آید. به خیال و خاطر داشته باشید که کاربران سایت همگی چیز شما می باشند و اعتماد آن‌ها به شما معمولی به دست نمی آید. با استعمال از SSL این متکی بودن سریعتر ساخت‌و‌ساز می شود. در نتیجه میتوانید از مشتریانی که برای وب سایتتان به دست می‌آیند نهایت لذت را ببرید.
ش



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


Google AdSense: استخراج درامد از محتوا
در سال 2003 گوگل بعد از تصاحب Blogger.com سرویس AdSense را فعال‌سازی کرد. سرویسی که تشکیل داد کنندگان محتوا میتوانستند از طریق نمایش تبلیغات در وب لاگ های خود کسب درامد کنند.
مخلوط AdSense و Blogger.com سبب به افزایش تکثیر محتوای آنلاین، استخراج درامد از آن و در نهایت موجب انقلابی در وب لاگ نویسی شد. 

دوره آموزش سئو


با اینکه گوگل در همان زمان متوجه نشد، اما این موضوع موجب تشکیل داد مشکلاتی در بعدی شد که آنها بایستی درپی شیوه آن را رفع می کردند. به واسطه AdSense وبلاگ های زیادی به صورت قارچ گونه رویش کردند که فقط به انتشار محتوای ضعیف یا نسخه برداری شده می پرداختند، با این هدف که از طریق AdSense درامدزایی کنند.
لوکال بهینه سازی و شخصی سازی نتایج جستجو
در حدود سال 2004، گوگل و سایر موتورهای جستجوی برتر آغاز به بهبود حاصل خود برای جستجوهایی کردند که هدف آن ها یافتن یک تجارت محلی در حوالی بود. (به عنوان مثال جستجویی با هدف یافتن یک رستوران، برقکار یا جستن یک خدمات دهنده در محدوده شهری)

در سال 2006 گوگل آغاز به نمایش یک نقشه در جستجوهای محلی کرد که در آن مجال مورد توجه خیلی ها قرار گرفت.

همچنین در حدود سال 2004 بود که گوگل و موتورهای جستجو آغاز به به کار گیری بیشتر از داده های کاربران (مانند تاریخچه جستجو و موضوعات گزینه عشق و علاقه آن‌ها) برای شخصی سازی نتیجه ها جستجو کردند. سود این تلاش ارائه نتیجه ها نسبتا متعدد و شخصی تر برای دو فردی بود که ممکن بود در کنار هم و در یک کافی شاپ به صورت به طور همزمان یک عبارت را جستجو کرده اند.

همچنین در سال 2005 تگ Nofollow برای تقابل با اسپم ساخته و معرفی شد. بخش اعظمی از متخصصین بهینه سازی شروع به استفاده از این تگ برای روشی برای افزایش PageRank کردند.

گوگل همچنین تعدادی آپ تو دیت رسانی قابل توجه را در سال جاری ها منتشر کرد:

بروزرسانی Jagger که غرض آن کاهش تاثیر تبادل لینک و پیوند ها ناخواسته و همینطور انکرتکست بود.
الگوریتم Big Daddy که موجب ارتقاء ساختار گوگل در فهم بها بک پیوند ها و ارتباط میان وب سایت های لینک و پیوند شده می شد.
یوتیوب، گوگل آنالیتیکس و وبمستر تولز
در اکتبر 2006، گوگل شبکه اشتراک‌گذاری ویدئوهای یوتیوب را به ارزش 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد که در نهایت به دومین پلتفرم جستجو از لحاظ تعداد به کار گیری در دانا تبدیل شد.

امروزه یوتیوب دارای 2 میلیارد مخاطب هست!

به دلیل محبوبیت فزاینده این پلتفرم، سئوی ویدیو برای برندها، مشاغل و کسانی که می‌خواهند حضور کارکشته تری در اینترنت داشته باشند، بسیار اصلی است.

گوگل دو ابزار قابل توجه را در سال 2006 راه اندازی کرد:

گوگل آنالیتیکس: این ابزار رایگان ذیل وب به حدی در نخستینِ راه اندازی آیتم محبوبیت قرار گرفت که بارها با نقص‌ قطعی مواجه شد.
گوگل وبمستر تولز: این ابزار که امروزه تحت عنوان گوگل سرچ کنسول شناخته می گردد، به وبمسترها اجازه می دهد که خطاهای پایشی وب سایت را مشاهده کنند، از عبارتی که کاربران جستجو می کنند و تارنما آن ها در نتایج دیده و کلیک می‌شود، آگاه گردند و همینطور درخواست ایندکس دستی سایت را به گوگل بدهند.
همچنین در سال 2006 وبسایت مپ با فرمت XML زیر حفاظت موتورهای جستجو قرار گرفت.

سایت مپ XML به وبمسترها اجازه می دهد تا URL های سایت خود را در قالب یک لیست به موتورهای جستجو معرفی کنند. این وب سایت مپ ها خلال لیست کردن URL ها دارای اطلاعات دیگری نیز می‌باشند که به پایش زیرکانه تر موتورهای جستجو کمک میکنند.

Universal Search گوگل
از سال 2007 بود که ما واقعا تکامل صنعت جستجو با طرق نو و مهیج را مشاهده کردیم. همگی این به روزرسانی ها با غرض بهبود تجربیات جستجو برای کاربران بود.

بیایید با Universal Search گوگل شروع کنیم.

تا سال 2006، نتیجه ها جستجو مشمول 10 پیوند آبی رنگ بود. از سال 2007 گوگل آغاز به اضافه کردن گونه های نتیجه ها مانند خبر، ویدئو و تصویر به نتایج جستجو نمود. این تغییر‌و تحول حقیقتاً بزرگترین تغییر تحول در جستجو و بهینه سازی بعداز بروزرسانی Florida محسوب می شد.

حذف برندهای معدود اعتبار
در سال 2008 آقای Eric Schmidt از مدیران گوگل طی سخنرانی اشاره به تاثیر برندها بر روی اینترنت داشت.

در کمتر از شش ماه بعد از آن گوگل بروزرسانی تازه به نام Vince را معرفی کرد. بعداز این بروزرسانی به طور ناگهانی برندهای بزرگتر درجه بهتری در نتایج جستجو حصول نمودند. البته طبق گفته مدیران گوگل هدف از این بروزرسانی قائل شدن التفات بیشتر برای برندها خلا.

مقصود گوگل دقت بیشتر به فاکتور اعتبار در الگوریتم خود بود و همگی ما می‌دانیم که برندهای بزرگتر معمولا اعتبار بیشتری نسبت به برندهای کوچکتر دارند.

مقداری پس از این بروزرسانی گوگل بروزرسانی دیگری تحت عنوان Caffeine را با غرض ارتقا سرعت ایندکس منتشر کرد. Caffeine یک معماری جستجوی مدرن تر برای گوگل بود که قرار بود سریع‌تر و دقیق‌تر باشد، حاصل عالی و مرتبط‌تری ارائه دهد و نصیب‌های گران قدر‌تری از وب را پایش کند.

فعلا که صحبت از سرعت شد، گوگل در سال 2010 سرعت بارگذاری تارنما را به عنوان یک فاکتور سکو بندی اعلام نمود.

پیدایش موتور جستجوی بینگ
در سال 2009 کالا Live Search مایکروسافت به بینگ تغییر تحول نام اعطا کرد.

آن‌گاه یاهو و مایکروسافت در عملکرد برای به چالش کشیدن سهم 70 درصدی احاطه گوگل بر بازار جستجوی ایالات متحده یک قرارداد جستجوی 10 ساله باهم امضا کردند. (اگرچه در نهایت آنان پنج سال بعد از آن، این قرارداد را دوباره گزینه پژوهش قرار دادند) طی این قرارداد موتور جستجوی یاهو از بینگ به کار گیری مینمود.

با اینکه بینگ به دومین موتور جستجوی فقید تبدیل شد، البته آن ها نتوانستند سهم تعالی گوگل را از آن خود کنند. در اکتبر سال 2020 بینگ به مایکروسافت بینگ تغییر‌و تحول نام داد.

ظهور شبکه های مردمی
پدیده دیگری که در اواخر دهه 2000 ظهور کرد شبکه های اجتماعی بود.

گوگل شرط خود را بر روی یوتیوب بست. هر یک‌سری شبکه اجتماعی گوگل پلاس را در نهایت متوقف کرد. شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند صورت‌بوک، توییتر و لینکدین تمامی به‌عنوان بازیگران اصلی ظاهر شدند (در سال‌های بعد از آن تعداد زیادی از آن‌ها آمدند و رفتند).

همدم با بزرگ تر شدن رسانه‌های اجتماعی، این گمانه‌زنی وجود داشت که سیگنال‌های اجتماعی میتوانند بر درجه‌بندی سایت ها در حاصل جستجو تأثیر گذار باشند. بله رسانه های اجتماعی می توانند به صورت غیر مستقیم بر روی بهینه سازی تاثیرگذار باشند. شبکه‌های‌مردمی همچون دیگر گونه های بازاریابی می توانند به جذب ترافیک بیشتر برای وبسایت کمک کرده و موجب ارتقاء دور اندیشی کاربران نسبت به وجود یک تارنما و برند گردند و این آیتم خود به طور غیر بدون واسطه تقاضای جستجو آن برند را بالاتر می‌برد.

در حالی که تأثیر اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی (همینطور لایک، توییت، 1+ و غیره) بارها و بارها توسط گوگل در طی سال‌های پیشین به عنوان یک برهان درجه‌بندی رد شده است، البته همچنان در مطالعات متفاوت همبستگی توانمند در میان این دو مشاهده گردیده‌است.

اسکیما (Schema)
اسکیما مارک آپ (Schema markup) که فرمی از میکرودیتا می باشد، در سال 2011 و با غرض کمک به موتورهای جستجو در جهت تعبیر و تفسیر عالی محتوای صفحه ها معرفی شد. شما می‌توانید انواع اسکیما مارک آپ ها را در وبسایت schema.org ملاحظه کنید.

اسکیما یک برهان مرتبه بندی نیست و شواهد مقداری برای دفاع از تأثیر آن بر کارایی حاصل جستجو وجود داراست. اسکیما به وب سایت شما کمک می کند تا در حاصل جستجو ظاهر پر رنگ تری داشته باشید.

برای تست اسکیما و صحت پیاده سازی آن در صفحه ها خود میتوانید از ابزار Schema Markup Testing Tool استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


یکی‌از دلایل محبوبیت وردپرس سازش این سیستم رئیس محتوا با seo بصورت پیش فرض میباشد. ولی این در معنای این وجود ندارد که صرفا با نصب وردپرس مجموع نکات مرتبط با بهینه سازی وردپرس را رعایت کرده‌اید و جايگاه شما در گوگل ارتقاء خواهد یافت. شما همچنان مستلزم یادگیری و بکارگیری تاکتیک‌ها و ترفندهای تکمیلی بهینه سازی می باشید. نکته مثبت درباره سیستم مدیر محتوای وردپرس این میباشد که وردپرس یک سیستم مدیر محتوای سازگار با بهینه سازی میباشد. 

دوره آموزش سئو

قواعد با صرفه‌سازی موتورهای کاوش یا این که به عبارتی بهینه سازی طی ۱۰ سال اخیر دستخوش تغییرات اصلی گردیده‌است. هرچقدر سهم وبسایت‌های وردپرس از دنیای وب بیشتر می گردد، میل یوزرها برای یافتن طرق درست بهبود سئوی وبسایت‌های وردپرسی نیز بیشتر میشود. حصول و امور اینک می بایست راهبردهای تازه و صحیح‌تری در پیش بگیرند تا بتوانند در رقابت مستمر قرار تصاحب کردن در نتیجه ها بلندتر گوگل چیره باشند.

درین یادگرفتن seo وردپرس ما به پژوهش و فراگیری بیش تر از ۵۰ نکته قابل توجه در seo وردپرس خوا‌هیم پرداخت. بازرسی و طراحی این نکات به شما در ارتقاء جايگاه در گوگل و بالابردن بهینه سازی وردپرس یاری خواهد کرد. در‌این راهنما به جنبه‌های متعدد بهینه سازی وردپرس به عنوان مثال نکات بهینه سازی تکنیکال، نکات بهینه سازی محتوایی، ارتقاء سرعت تارنما وردپرسی و تنظیمات پلاگین‌های seo وردپرس (یوست seo) خوا‌هیم پرداخت. تا انتهای این یادگرفتن همپا ما باشید.

بهتر میباشد بدانید:
این یک راهنمای زمانبر و بسیار کاربردی میباشد. این نوشته ی علمی را بوکمارک نمائید و هر یک‌سری وقت یکبار از این کاغذ فراگیری seo وردپرس بازدید نمایید. ما بطور دائمی محتوای این نوشته‌علمی را بازنویسی خوا هیم کرد و واپسین نکات seo وردپرس را اضافه خوا هیم کرد.

بدنبال ارتقا سکو وبسایت در گوگل می باشید؟
با فایده مندی از سرویس ها بهینه سازی حرفه ای و مشورت کردن بهینه سازی از رقبایتان پیشی بگیرید!
سرویس ها بهینه سازی
مشورت کردن seo
وردپرس چیست؟
وردپرس (WordPress) یک سیستم رئیس محتوای بسیار دوستداشتنی میباشد. امروزه بیشتراز ۴۰ درصد از وب سایت‌های روی وب از وردپرس به کار گیری می‌نمایند. اکثری از وب سایت‌های دارای شهرت نظیر نیویورکر، خبرنامه تایم، بی بی سی ایالات متحده، ادوبی وب لاگ، والت دیزنی و مرسدس بنز از وردپرس استعمال می‌نمایند. حتی تارنما کاخ سپید امریکا نیز همچنان از وردپرس استعمال می‌نماید. از در بین سایت‌های مشهور اهل ایران نیز بخش اعظمی از خبرگزاری های و وبسایت‌های محتوا پایه نظیر وبسایت بیزنس نیوز، وبسایت چطور، وبسایت متمم و خبر نامه دیجی متاع از این سیستم استعمال می‌نمایند.

سیستم رئیس محتواسی وردپرس در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و خیلی زود توانست اعتنا یوزرها و توسعه و گسترش دهندگان اینترنت را به خویش جلب نماید. امروزه وردپرس سهم ۶۰ درصدی از بازار سیستم‌های رئیس محتوا را در مشت دارااست. از وردپرس همینطور تحت عنوان یک راه حل برای فروش اینترنتی و فعال سازی فروشگاه آنلاین نیز می‌اقتدار به کار گرفت.


بطور کلی دلایل محبوبیت وردپرس به تفصیل پایین میباشد:

کاربری سهل وآسان: شما سوای نیاز به علم نرم افزار نویسی می توانید یک وبسایت وردپرسی بسازید.
سازش و تطابق پذیری بالا: با وجود هزاران قالب و صدها پلاگین وردپرس (plugin) شما میتوانید وبسایت وردپرسی را مبنی بر نیازهای خویش فردی‌سازی فرمائید.
جامعه کاربری وسیع: وردپرس یک اپ متن گشوده میباشد. هزاران تارنما و سالن مذاکره وجود داراست که شما می توانید از روش آن ها با بقیه یوزرها راجع به باشید، علم خویش را به اشتراک بگذارید و جواب سوالاتتان درباره ساخت وب سایت با وردپرس را اخذ نمایید
عالی میباشد بدانید:
در‌حالتی که کنجکاو می باشید بدانید یک وب سایت وردپرسی می باشد یا این که نه می‌تونید از تارنما isitwp.com امداد بگیرید.
بهینه سازی وردپرس چیست؟
سیستم رئیس محتوای تعیین گردیده به وسیله شما ضمانت‌کننده توفیق شما در صفحه های جستجوی گوگل نخواهد بود. وردپرس یک سلاح جادویی وجود ندارد و نمی‌تواند به تنهایی جایگزین یک استراتژی سئوی موءثر باشد. شما می بایست همچنان برای بهبود seo وب سایت وردپرسی خویش عملکرد فرمائید.

آسانی سیستم رئیس محتوای وردپرس به شما یاری می‌نماید فرصت متعددی را در ساخت‌و‌ساز و نشر محتوا صرفه جویی نمایید. اکثری از نیازمندی‌های بهینه سازی بصورت پیشفرض در وردپرس رعایت گردیده‌است. قسمت بزرگی از بهینه سازی مرتبط با مباحث تکنیکال می گردد ولی زیبایی وردپرس در قابلیت و امکان بهبود جنبه‌های متفاوت seo تکنیکال حتی برای یوزرها با علم فنی معدود میباشد.

چرا وردپرس شایسته ترین سیستم رئیس محتوا از دید seo میباشد؟
قابلیت تغییر تحول و اصلاح نشانی صفحه های (Permalinks): در وردپرس قابلیت تغییر و تحول و طراحی ساختار مشخص و معلوم برای نشانی صفحه ها گوناگون وجود دارااست.
افزودن متادیتا (Metadata) بصورت خود کار: تایتل و توضیحات متا از مهم ترین فاکتورهای سکو بندی در بهینه سازی میباشند. وردپرس بصورت اتومات اکثری از تگ‌های ضروری را به صفحه های تارنما اضافه می‌نماید.
سئوی تصاویر: چشم شدن تصاویر وبسایت شما در صفحه ها جستجوی گوگل اساسی میباشد. seo تصاویر در وردپرس به سادگی قابل رئیس کردن میباشد.
تجربیات کاربری: وجود بیشمار پلاگین وردپرس و قالب در اکوسیستم وردپرس این قابلیت را به شما میدهد تا تارنما خویش را فردی سازی نمائید، قابلیت و امکان‌ها و تجهیزات متعدد به تارنما اضافه نمایید و تجربیات کاربری وب سایت را بهبود داد. تجربیات کاربری یک از مهم ترین فاکتورهای بهینه سازی میباشد.
سرعت لود: اکثری از قالب‌ها در وردپرس به خواسته سرعت لود خوب با صرفه‌سازی گردیده‌اند. همینطور پلاگین‌ها و ابزارهای مختلفی برای بهبود سرعت در وبسایت‌های وردپرسی وجود دارااست.
سازش با تلفن همراه: امروزه بیش تر از ۶۰ درصد از جستجوها در تلفن همراه‌های تلفن همراه شکل می‌پذیرد و اکران صحیح وبسایت در گوشی (ریسپانسیو بودن) التفات داراست. اکثر زمان ها پوسته‌های وردپرس بصوتر پیش فرض سازگار با دستگاه‌های یار می باشند.
محاسبه لیست seo وردپرس
در پایین یک لیست بی نقص و جامع از همگی نکاتی که برای ارتقا درجه و seo وب سایت وردپرسی می بایست رعایت خواهد شد فراگیری داده‌ایم. بخش اعظمی از موردها ارائه گردیده بطور کلی در همگی وبسایت‌ها بدون اینکه به چه نحوی بسط داده گردیده‌اند بایستی رعایت شوند.

استعمال از یک هاست مطلوب برای وردپرس
طبق داده ها وب سایت وردپرس نیازمندی‌های وردپرس عبارتند:

PHP ورژن 7.4
مای اس کیو ال(mySQL) ورژن 5.6 یا این که فراتر و یا این که ماریادی بی(MariaDB) ورژن ۱۰.۱
امان از HTTPS
مورد ها مذکور در ابتدا را در گزینش هاست خویش مد لحاظ داشته باشید. استعمال از هاست‌های اشتراکی ارزان و بی چگونگی میتواند کل زحمات شما برای ساخت و ساز محتوا و بهینه سازی را به باد دهد پس عالی میباشد دست کم در هزینه برای خدریا یک هاست وردپرسی مطلوب صرفه‌جویی نکنید.

حالت مکانی سرور هاست را در حدود کاربرانتان گزینش فرمایید و پیش از مبادرت به خرید مسلما از اینکه هاست شما HTTP/2 را نگهبانی نماید اعتقاد نتایج فرمائید. حفاظت از HTTP/2 اثر بسزایی در بار گذاری سریع‌خیس وبسایت شما خواهد داشت. برای پژوهش اینکه آیا هاست شما از این پروتکل هواخواهی می‌نماید یا این که نه به این پیوند رفته و نشانی تارنما خویش را وارد نمایید.

تحقیق شرایط دسترسی وبسایت برای موتورهای کاوش
وردپرس این امکان را در دست مدیران وبسایت قرار می دهد تا از اکران تارنما در شیت حاصل موتورهای کاوش پرهیز نمایند. برای پژوهش فعال بودن این خصوصیت می بایست به نصیب پیکربندی وردپرس > تلاوت بروید و در شکل فعال بودن این آیتم تیک آن را بردارید.


نصب یک پلاگین‌ی بهینه سازی وردپرس
وردپرس به تنهایی تلاش نسبتا خیر و خوبی در مورد seo در مقایسه با بقیه سیستم‌های رئیس محتوا نظیر جوملا، ویکس، مجنتو و … داراست. با اینحال پیشنهاد مستمر ما این میباشد که یک پلاگین‌ی سئوی مطلوب روی تارنما وردپرس خویش نصب نمائید. با این عمل در دست گرفتن جامعی روی با صرفه‌سازی آنچه که گوگل از وبسایت شما مشاهده می‌نماید خواهید داشت.

پلاگین‌های متعددی برای این شغل وجود داراست که از بین آن ها پلاگین یوست بهینه سازی (Yoast سئو) از سایر دوست داستنی‌خیس میباشد. پلاگین رنک مث نیز یک پلاگین نو وارد در مسئله بهینه سازی وردپرس میباشد. در صورتی‌که که در گزینش پلاگین گزینه نظرتان شک وتردید دارید پست مرتبط با مقایسه یوست بهینه سازی و رنک مث را استیناف فرمایید. با اعتنا به اینکه پلاگین یوست seo عمر بیشتری دارااست، در‌این راهنما بیشتر نمونه‌های ما نیز از پلاگین یوست بهینه سازی خواهد بود.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


در‌صورتی‌که از این صفحه بازدید می کنید به احتمال فراوان مضمون‌ dwell time چیست را کاوش نموده اید و این اصطلاح به گوشتان خورده و یا این که چشمتان با این فاکتور تاثیرگذار در seo وبسایت واکنش داشته است. فرصت سکون یا این که حضور استفاده کننده اصطلاح فارسی میباشد که می توان برای آن مورد استعمال قرار داد. متاسفانه اکثری از اشخاص با dwell time که عنایت اکثری نیز در بهینه سازی دارااست شناخت ندارند ولی باید بدانید که گوگل و مدیران آن شدیدا روی این فاکتور تاکید دارا‌هستند و می اقتدار آن را جز 10 فاکتور مهم مرتبه بندی سایت ها در موتورهای کاوش دانست. 

دوره آموزش سئو

اما زمان dwell دقیقا چیست؟ به چه شکل بر بهینه سازی اثر می گذارد؟ و موتورهای کاوش به چه شکلی این فاکتور را در نتیجه ها ( SERP ) حیث می نمایند؟

نمونه: فرض فرمایید یک شخص بعداز جستجوی یک عبارت در نتایج گوگل ، ( به هر دلیلی ، یا این که برای کسب داده ها بیشتر و یا این که عدم اخذ داده ها مطلوب ) بعد از دوران 2 دقیقه مجددا به حاصل گوگل گشوده می‌گردد و سایت دیگری را با جستجوی به عبارتی عبارت مشاهده می نماید. این زمان 2 دقیقه به عبارتی dwell time وب سایت گذشته می‌باشد که مشاهده کرده بود.
پایین بودن و ضعف dwell یعنی اینکه کاربری که از روش موتورهای کاوش وارد یک تارنما شود و فورا آن را رخنه‌ نماید ، نتواسته به یاری آن ورقه داده ها متبوع خویش را بدست آورد و این یعنی یا این که شیت موردنظر محتوای بی ربطی را ارائه می داده یا این که محتوای ضعیف ، بی چگونگی ، تکراری و یا این که دارنده داده ها منسوخ گردیده. با تکرار چند باره این سر مشق ، موجب افت شدید درجه وب سایت شود.

پس می اقتدار با قاطعیت اعلام کرد که یک فاکتور اصلی و موثر در سئوی تارنما و مرتبه بندی موتورهای کاوش میباشد و ارتقا و بهبود آن اثر چشمگیری در بهینه سازی دارد.

dwell time چیست؟
ترازو dwell time زمان وقتی است که استفاده کننده بعداز کلیک روی یک پیوند یا این که تارنما در نتایج کاوش پیش از برگشت دوباره به ورقه نتیجه ها گوگل یا این که جستجوی دوباره یک تارنما دیگر سپری می نماید. به احتمال زیاد خویش شما هم بارها این عمل را انجام داده اید، برخی به صفحه ای وارداتی اید که نیاز شما را برطرف کرده و به جستجوی خویش خاتمه داده اید و گاها هم اتفاق افتاده از تارنما متبوع رضایت نداشته اید ، بیرون گردیده اید و مجددا مبادرت به کاوش نموده اید.

هرچقدر این زمان بیشتر باشد ، حتما اعتبار یک برگه اینترنت از لحاظ گوگل بیشتر خواهد بود. چون معیاری از میزان رضایت استفاده کننده از آن وب سایت و توفیق وب سایت در حمایت نیاز استفاده کننده ورودی میباشد. در ازای تحت بودن این تایم ، یعنی برگه قدرت پاسخگویی به استفاده کننده ورودی که عبارت کلیدی را در گوگل کاوش کرده به اندازه کافی نداشته است.

مداقه فرصت dwell برای گوگل
مقدار این واحد سنجش برای گوگل اهمیت دارااست. هرچه وقت بیشتری را صرف تحقیق یک برگه از تارنما کرده باشید به احتمال خیلی بالا محتوای مطلوب و باکیفیتی داشته میباشد.

فاکتور dwell time رابطه مستقیمی با بهبود تجربیات کاربری دارااست و نسبتاً کلاً موقعیت افزایش این مجال نشانه از رضایت یوزرها است و موجب بهبود مرتبه یک تارنما می‌گردد. ولی موردها خاصی هم وجود دارااست، برای مثال هنگامی که شما برای مشاهده وضعیت هوا در گوگل سرچ میکنید دیگر مجال سکون اهمیتی ندارد و فورا با دیدن علائم مشخص و معلوم گردیده جستجوی شما خاتمه می‌یابد.

مداقه و اثر dwell time در seo به قدری چشمگیر و بالاست که سفارش می‌کنیم اسم آن را مجال معاش بگذاریم! وقتی برای ارتقای رنک و منزلت تارنما در گوگل و دیگر موتورهای کاوش!

dwell time را با بقیه فاکتورهای سئو اشتباه نگیرید!
فهم این نوشته‌ی‌علمی که زمان dwell چیست؟ عنایت متعددی دارااست و نباید با بقیه فاکتورها مثل bounce rate نادرست گرفته خواهد شد. این دو به طور کامل متعدد می‌باشند. پیشنهاد میکنیم با مطالعه نوشته‌علمی کاهش bounce rate صفحه ها سایت شعور بهتری از این آیتم داشته باشید.

Bounce rate براساس بازدید کابر از یک صفحه و رخنه‌ آن صفحه احتساب می شود. به‌این شکل که درصد بازدیدهای تک شیت ای از یک تارنما توسط یک مخاطب مشخص را معلوم می کند و قابلیت و امکان دارد منشا ورود مخاطب به تارنما از روش موتورهای کاوش نباشد.

نکته دیگری که می بایست به آن اشاره نمود این می باشد که dwell time فرصت زمان معدل حضور یوزرها بر روی سایت ، میزان CTR و یا این که حتی سود الگوریتم رنک برین هم وجود ندارد! فقط و صرفا موتورهای کاوش به dwell time دسترسی دارا هستند و این مجال را محاسبه می نمایند و برای هیچ شخص دیگری قابل اندازه گیری و مشاهده وجود ندارد.

چه طور dwell time را بهبود دهیم؟
این آیتم برای گوگل خیلی نفیس میباشد که وقتی کاربری از نتایج وارد یک سایت میگردد ، چه واحد سنجش از مطالب و محتوایی که مشاهده کرده راضی بوده می باشد. آیا وب سایت موردنظر توانسته مراد مخاطب را برطرف نماید؟ یا این که وی مجددا جهت کسب اطلاعات در به عبارتی ارتباط به حاصل بازگشته و تارنما دیگری را مشاهده نموده است؟

از دید فنی هر کلیک یک بازدید میباشد اما به راحتی می قدرت خاطرنشان کرد که مجموع بازدیدها یکسان نیستند! متناسب با نوع سایت و تجارت ارائه گردیده روی آن ، می اقتدار تا حدودی گفت چه معیارهایی از seo در آن اثر گذار هستند البته به جثارت می توان ذکر کرد که درصد بالایی از تارنما ها به بازدیدی زمان بر برای دستیابی درجه ایده آل نیاز دارا‌هستند. البته چگونه بایستی dwell time را ارتقا اعطا کرد؟ ورژن پذیرش گردیده ای برای این مسئله نیست ، ولی چند از اقدامات قادر است در بهبود مجال dwell یا این که سکون مخاطب موثر باشند.

بر بهبود تجارب کاربری تمرکز نمائید
از پاپ آپ و تبلیغات آزاردهنده به کار گیری نکنید
مطالب را بدیهی و سوای ابهام نوشتاری و ادبی بنویسید تا برای کاربر شما به راحتی قابل فهم باشد
ارتقا سرعت بارگزاری سایت
ساخت ورژن گوشی و توجه ویژه به سئو موبایل



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


به احتمال فراوان تا به اکنون یک‌سری توشه عبارت seo کلاه سپید را شنیده اید. در کل می بایست اعلام کرد بهینه سازی وبسایت به نحوه کلاه سپید در نقطه مقابل کلاه سیاه قرار گرفته میباشد و برپایه اصول و قانون ها گزینه پذیرش گوگل و دیگر موتورهای کاوش پایدار میباشد و این نحوه ها خیر صرفا خطری را متوجه وب سایت شما نمیکنند بلکه در بلند دوران ترفیع سکو تارنما را در موتور جستجوی گوگل ، یاهو و بینگ را درپی دارا‌هستند. در‌این مقاله تکنیک هایی که بر طبق مقررات و نحوه های white hat سئو می باشند را به شما معرفی میکنیم که بی شک و تردید شما‌را در بهبود شرایط سایتتان امداد خواهد بخشید

seo کلاه سپید چیست؟ 

دوره آموزش سئو


اصطلاح بهینه سازی کلاه سپید به تاکتیک هایی در بهینه سازی اشاره داراست که بر اساس با حالت و ضوابط موتورهای کاوش برای مثال گوگل میباشد.

seo کلاه سپید نقطه مقابل seo کلاه سیاه میباشد. به صورت کلی ، بهینه سازی کلاه سپید به هر روشی که با رعایت مقررات و اصول موتورهای کاوش و جلوگیری از تقلب سبب بهبود سکو بندی وب سایت شما در ورقه نتیجه ها موتور کاوش (SERP) می‌گردد اطلاق می‌گردد. این تکنیک ها که در دایره گزینه تایید گوگل قرار می‌گیرند عبارتند از:

ساخت‌و‌ساز و ارائه مطالب و سرویس ها باکیفیت
مجال لود سریع تارنما در ورژن دسکتاپ و گوشی
برچسب گذاری و تیم بندی های مطلوب
مسیریابی راحت استفاده کننده در تارنما ، رضایت کاربری
پیوند سازی اصولی و به کارگیری صحیح از انکرتکست ها
در مقابل ، مثال هایی از seo کلاه سیاه مشتمل بر خرید لینک و پیوند یا این که به کار گیری از تکنیک های فریبنده وجود داراست. هرگونه تاکتیکی که برای تارنما فریب دهنده یا این که تقلب تلقی خواهد شد ، تحت عنوان کلاه سیاه شناخته می‌شود. همان گونه که در نوشته ی علمی مرتبط با طرز های کلاه سیاه گفتیم ، استعمال از چنین طرز ها ریسک بالایی داراست و با تغییر‌و تحول و بسط الگوریتم های گوگل قابلیت و امکان جریمه و حذف وب سایت وجود داراست.

تکنیک های اساسی بهینه سازی کلاه سپید
در اصطلاحات سئو موتور کاوش (بهینه سازی) ، seo کلاه سپید به به کار گیری از استراتژی های سئو ، تکنیک ها و تاکتیک هایی اشاره داراست که به طور کامل بر رضایت و برداشت یوزرها انسانی در بهینه سازی تاکید دارااست و زیرا در سال های اخیر گوگل بدین فاکتور مداقه متعددی میدهد و با سود گیری از هوش تصنعی و مصنوعی ، ربات ها و خزنده های گوگل وب سایت ها را از دیده یک بشر می‌بینند می شود به مداقه بالای seo کلاه سپید اذعان داشت.

استعمال از هر نحوه و استراتژی به غیر از طریق های کلاه سپید می‌تواند حاصل مخربی را برای وبسایت شما به یار داشته باشد.

گوگل تحت عنوان پرکاربردترین موتور کاوش روزمره میلیاردها نفر بازدیدکننده داراست و هر بازدیدکننده پتانسیل بازدید از وب سایت شما‌را خواهد داشت.

گوگل یک منبع غیرقابل انکار برای ارتقا ترافیک سایت شماست و جریمه تارنما شما بوسیله آن قادر است سبب افت شدید بازدید تارنما و حتی بیزنس و تجارت شما خواهد شد. آحاد فرآیندها و اقداماتی که بر روی وب سایت شما ایفا می‌شود را نظارت فرمائید در لحاظ بگیرید و به طبع به حافظه داشته باشید که صرفا از طریق های کلاه سپید استعمال نمایید. چون در غیر این شکل بعداز جریمه بوسیله گوگل ، هیچ تضمینی نیست که مجددا وبسایت شما‌را در لیست نتیجه ها کاوش قرار دهد.

 

محتوا و سرویس ها کیفیت عالی ارائه دهید
در حالتی که بخواهیم درصد عنایت فاکتورهای متفاوت در seo را معلوم کنیم ، طبق پژوهش ها صورت گرفته بوسیله متخصصین ، می قدرت عنایت ایجاد محتوای تازه را چیزی نزدیک به 30 درصد انتخاب کرد.

محتوای کیفیت خوب ساخت نمایید طوری که پاسخگوی نیاز بازدیدکنندگان تارنما شما باشد و به حل ایرادات آن‌ها یاری دهد. برای کشف مطلوب ترین لغات کلیدی که محتوای تارنما شما بایستی در قبال آن ها سئو خواهد شد از ابزارهای جستجوی لغات کلیدی در seo به کارگیری نمایید.

بعد بر به کار گیری از آن کلمه ها کلیدی در مطالب خوب ، مانند مقاله ها و فیلم های کیفیت ، که با مقصود کلمه و واژه کلیدی و استفاده کننده آخری شما مطابقت و همخوانی دارا هستند ، متمرکز گردید.

مقاله بسیار اصلی برای شما : گوگل چه محتوایی را دوست دارااست؟

بک پیوند از وب سایت های با اتوریتی بالا
دومی استراتژی اساسی در seo کلاه سپید ، تصویب و حصول بک لینک و پیوند های کیفیت عالی از دامنه هایی با اتوریتی ( توان ) بالا میباشد که‌این ادله هم به راحتی 30 درصد تاثیرگذاری را بین آحاد فاکتورها دارااست. پس لینکسازی و ساخت و ساز محتوا به طور کلی چیزی نزدیک به 60 درصد التفات و تاثیرگذاری را در بین کل فاکتورهای تاثیرگذار درجه بندی وبسایت را از آن خویش کرده اند.

برای اینکه یک بک پیوند کیفیت خوب اخذ فرمایید ، به اتوریتی دامنه ، اتوریتی شیت و واحد سنجش هماهنگی آن با وبسایت خویش اعتنا نمایید. در تصویب بک پیوند دست اندرکاران دیگری مثل بالا بودن trust flow و trust citation نیز نقش دارا هستند.

یک نوشته ی علمی کلیدی که در بازه مجال نادر قابل استیناف میباشد : التفات بک پیوند کیفیت خوب در بهینه سازی

استعمال از برچسب ها و متاتگ های مطلوب
متاتگ ها و برچسب های هر کاغذ از تارنما می بایست ویژه و مختص به عبارتی شیت باشند و از مهمترین لغت ها و لغت ها کلیدی همسان با محتوای شیت طبعیت نمایند. تگ تیتر ، هدینگ h1 ، تگ توضیحات ، کدهای نماد گذاری و برچسب ها ابزاری جهت ارسال سیگنال به موتور کاوش می‌باشند. شما آزادی دارید که از هر ترکیبی برای هرمورد از آنان استعمال فرمایید.

ساختار وب سایت را اصلاح نمایید
لینک و پیوند دهی مطلوب داخلی در میان صفحه های ، تیم بندی مطالب مرتبط ، به کار گیری از breadcrumbs و ساختار مطلوب برای مسیریابی یوزرها در وبسایت قادر است یکی‌از عامل ها اساسی در seo کلاه سپید باشد. یک سایت شما ساختار قابل قبولی نداشته باشد خیر صرفا مخاطب ورودی را سردرگم می نماید بلکه خزنده های گوگل نیز در مسیریابی خویش در گیر نقص‌ میشوند. برای موتورهای کاوش مداقه داراست که رابطه بین لینک و پیوند ها ، صفحه های و مجموعه بندی ها را به نیکی شعور نمایند.

تمرکز بر رواج مارک در بهینه سازی کلاه سپید
در قبل توضیح داده ایم که بهینه سازی و برندینگ دو معنی تماما مرتبط و با اثرات متقابل می‌باشند ( در‌صورتی‌که این مقاله رو بازرسی نکرده اید سفارش میکنیم نوشته‌علمی اثر بهینه سازی در ارتقای مارک و برندینگ تارنما شما را به طبع بازرسی بفرمایید ) و می بایست مجددا تاکید کنیم که اشاعه مارک یک تارنما یا این که کمپانی می‌تواند بر ارتقاء مرتبه آن اثر مثبتی داشته باشد و در زمره یک کدام از شایسته ترین تکنیک های بهینه سازی کلاه سپید باشد. ارتقای مارک یکی فاکتورهای میباشد که مستقیما با ذیل اثر قراردادن بشر ها رابطه دارااست و هرچه بیشتر در ذهن و روئت کرد استفاده کننده مارک شما حضور برجسته تری داشته باشد احتمال توفیق آن بیشتر خواهد بود.

سپرده گذاری بلندمدت در بهینه سازی
seo کلاه سپید را می قدرت یک سپرده گذاری بلند مقطع در گوگل دانست. این طریق به انگیزه اینکه با استراتژی های رسمی اجرا می‌گردد تا دوران ها گزینه پذیرش موتور جستجوی گوگل میباشد و قابلیت و امکان حذف جریمه آن ممکن وجود ندارد. در طرز هایی که به کلاه سپید مربوط میباشند معمولا فرصت بازدهی پاره ای بالاست و نیاز به طاقت و شکیبایی فراوان داراست تماما برعکس طریق های سیاه که خیلی زود فیض میدهند البته در دوران هنگامی کمتر از یک ماه با جریمه گوگل سبب به حذف تارنما از حاصل می گردند اما در seo وبسایت کلاه سپید ، فیض گیری مقداری وقت گیر خیس البته به یاد ماندنی و مستحکم میباشد.

درنهایت می بایست اعلام‌کرد کلاه سپید ها به فاکتورهایی اشاره دارا‌هستند که خواه نا خواه منجر بهبود مرتبه تارنما میشوند و توصیه متخصصین کمپانی به شما این میباشد که خیلی هم وسواس نداشته باشید ، به طبع نیازی وجود ندارد بر روی seo کل فاکتورها پافشاری داشته باشید بلکه بر روی همین فاکتورهایی که اشاره کردیم متمرکز گردید به راحتی بیشتراز 85 درصد مسیر seo را طی نموده اید ، تنها شکیبا باشید!



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


تدوین و تاسی از یک استراتژی بهینه سازی تارنما مناسب برای کمک به بازدید های طبیعی بیشتر و تقویت وب سایت در گوگل ضروری هست و شما بایستی با به کار گیری از یک نرم افزار مشخص و استراتژی بهینه سازی داشته باشید تا براساس آن عمل فرمائید. گزینش اهداف ، روش ها ، بازخوردها و فاکتورهایی که در موفقیت seo تاثیر دارا‌هستند قادر است مسیر را برای شما کوتاه تر و حرکت به سمت استحصال درجه های بهتر در گوگل را سریعتر نماید.

تهیه و تنظیم یک نرم افزار سئو جهت کسب به نتایج مطلوب قادر است استراتژی های بهینه سازی مانند اصلاح ساختار ، بهبود لینک و پیوند سازی ، نگارش محتوا ، ارتقای برند ، ارتقا تعامل با شبکه های مردمی تشکیل گردد و روند متفاوتی داشته باشد. در برخی از مقاله ها استراتژی هایی با 8 مرحله و در برخی دیگر بعضا تا 30 مرحله را ذکر کرده اند که کل آنها از یک الگوی ثابت پیروی می کنند با این تفاوت که بعضی هر مرحله را با دو یا تعدادی زیرشاخه ارائه میدهند. 

دوره آموزش سئو

استراتژی seo 10 مرحله ای
اعمال درست استراتژی بهینه سازی وب سایت چیزی فراتر از مقررات و مبانی بهینه سازی می باشد و مناسب اشخاصی با پندار رقابتی و جهت توفیق بر رقبا است. استراتژی های بهینه سازی یعنی اینکه میخواهم وب سایت من نه صرفا در برگه اول گوگل ، بلکه در مرتبه اول قرار بگیرد.

در استراتژی seo نه فقط بایستی روش ها دقیق بیان شوند ، بلکه چگونگی اجرای هر روش ، ترتیب مراحل و مقصود گذاری دقیقی مشخص و معلوم شوند.

ما قصد داریم پروسه تفصیلی 10 مرحله ای را برای تشکیل داد استراتژی seo طبق تجربه و آموخته های خود و با تجمیع آحاد مقاله ها منتشر شده در این باره با شما به اشتراک بگذاریم. انتخاب مخاطبان غرض و انجام تحقیقات و استیناف های مربوط به بازار و رقبا ، استراتژی های تشکیل داد محتوا ، و اهداف و حق اولویت های مدنظر ، سئو داخلی و خارجی ، لینک و پیوند سازی ، بروزرسانی مطالب و تحقیق بازخوردها کلیات استراتژی مد حیث ما‌را تشکیل می دهند.

از این استراتژی میتوانید در seo انواع وبسایت ها و فروشگاه اینترنتی به کارگیری نمائید اما در جزئیات هر مورد ممکن می‌باشد تغییرات کوچکی در لحاظ گرفته گردد

جهت تحقیق سفارش می شود: بهترین نحوه های seo در سال 2020

گزینش مخاطبان غرض
او‌لین قدم در استراتژی بهینه سازی سایت ، انتخاب و معین نمودن مخاطبان مقصود شماست. مخاطبان غرض شما دسته مشخصی از عده ای می باشد که شما قصد ارائه مال یا خدمات و تفکرات خود را به آن ها دارید.

به طور سنتی ، تمجید استفاده کننده مقصود مشتمل بر تعیین سن ، مال ، شرایط جغرافیایی و خصوصا نیازهای آنها است.

چیزی که برای استراتژی بهینه سازی سایت خود نیاز دارید این میباشد که آن‌ها چه می خواهند؟ چه نیازهایی از مخاطبان شما برآورده نشده می باشد؟ پی بردن این موردها به ما امداد می کند تا یک روئت کرد درست از نیازها و علایق مخاطبان خود بدست بیاوریم.

استراتژی بهینه سازی ساختار داخلی وبسایت
یکی از مهم‌ترین روند در استراتژی سئو وب سایت ، طراحی و اصلاح اصولی ساختار نرم افزار نویسی و قالب بندی وبسایت میباشد. آغاز بایستی چهارچوب مناسب و مطلوبی متناسب با نوع کار تجاری خود تعریف فرمایید و زیرساخت های لازم را تعیین و راه اندازی کنید. بعد سئو ساختار داخلی مانند بهینه سازی قالب ، تجمیع و فشرده سازی کدها ، تعریف‌و‌تمجید تگ های h1 و h2 ، تنظیم کلیه متاتگ های ورقه و بخش اعظمی از مورد ها دیگر را ایفا دهید. برای سهولت در اجرای این مرحله می‌توانید از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS ها مانند وردپرس به کارگیری کنید و با نصب قالب فراهم اکثری از موردها را بصورت از پیش تعریف‌و‌تمجید شده در مشت بگیرید. هرچند که کماکان نیاز به سئو برخی موارد وجود دارد.

توضیحات تکمیلی و طریق های تخصصی مرتبط را تفحص نمائید: seo داخلی سایت

 

جستجو و گزینش کلمه ها کلیدی
در چه صنعتی فعالیت می کنید؟ چه حصول و کاری دارید؟ رقبای شما چه اشخاصی می‌باشند؟ مخاطبان شما با چه لغت ها کلیدی قصد به بازدید از محصول ها و خدمات مشابه شما‌را داشته اند؟ ترند کدام کلمات از دیگر بالاتر است؟

کل این سوالهای جهت استراتژی گزینش عبارات کلیدی برای سئو عنایت دارااست. شما میتوانید با به کار گیری از ابزارهایی مانند گوگل ترند ، کلمات کلیدی متناسب با گزینه وب سایت خود را بیابید ، درصد فراوانی و تعداد دفعات جستجو شده در طول هر هفته یا ماه را ببینید و مهم‌ترین کلمه ها کلیدی را انتخاب نمائید. همچنین رسیدگی راجع به با عباراتی که رقبای شما با آن ها در لیست نتیجه ها جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند ضروری می باشد.

استراتژی seo ، ساخت و ساز و انتشار محتوا
موقتی که عبارات کلیدی اساسی را معلوم نمودید بایستی به سراغ ساخت محتوا حول آن مورد بپردازید. گوگل از ایجاد کرد محتوا به عنوان روشی کارا در سئو خیال می کند و طبق مقاله ها جدید منشتر شده تاکید فراوانی بر محتوای مناسب و کیفیت خوب دارد. ایجاد کرد محتوا در استراتژی بهینه سازی نقش کلیدی بازی می کند و باید به صورت پیوسته و روزانه صورت بپذیرد. رعایت استراتژی بهینه سازی محتوا در هر مطلبی که منتشر می گردد ضرورت دارااست و تمام عناوین ، هدینگ ، تگ ها و لینک و پیوند های داخلی را دربرگیرنده شود.

 

استراتژی لینک و پیوند سازی ورودی و خروجی
لینک ها علاوه بر اینکه سیگنال و موعظه برای خزنده های موتور جستجو هستند و ارتباط دربین محتوای صفحه ها را آرم می دهند ، بر روی ارتقاء یا کاهش اتوریتی صفحه ها هم پیوند های ورودی و هم لینک خروجی تاثیر دارا هستند به همین استدلال هم لینک سازی داخلی و هم بک لینک های خارجی می بایست متناسب با عنوان ورقه و با انکرتکست مناسب درج شوند.

سفارش می‌کنیم نوشته ی علمی مقابل را قطعا مطالعه فرمائید: راه‌های پیوند سازی صحیح

استراتژی بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر
استراتژی seo تصاویر مشمول چندین مرحله و نحوه میگردد. شروع می بایست تاکید کنیم که حتما در مطالب و محتوا از به کار گیری تصویر ، عکس و ویدئو غافل نشوید و تلاش نمایید برای هرکدام یا دو سرفصل قطعا یک تصویر مرتبط قرار دهید زیرا ایندکس تصاویر در موتور جستجو گوگل اعتبار بیشتری به ورقه خواهد داد.از تصاویر مرتبط با متن به کارگیری نمایید ، یک نام خوب برای تصویر خود تعیین فرمائید ، بعد ها تصویر را متناسب با ابعاد ورقه تهیه و تنظیم کنید.

در صورت امکان از srcset استفاده کنید.خصوصیت srcset وقتی کاربرد داراست که از متاتگ source در تگ picture به کارگیری کنید و برای لود سریعتر اندازه و حجم تصویر را کاهش دهید.

در نهایت جهت تحقیق خوب توسط خزنده های گوگل ، به تصویر توضیحات اضافه کنید و درج متن جایگزین یا تگ alt را از خاطر نبرید.

پیگیری اخبار روز بهینه سازی و مقالات جدید
تغییرات در الگوریتم های گوگل بسیار سریع اعمال میگردد و معمولا هرچند وقت یک بار در تصمیمات خود تغییراتی می دهد که سبب ساز به بی ارزش شدن راه‌های قدیمی می‌شود. در‌این‌حالت‌ شما نیز باید استراتژی بهینه سازی خود را کمی تغییر دهید و طرز هایی که مدنظر موتورهای جستجو می باشند را اعمال فرمایید ف زیرا در نهایت غرض از seo برآورده نمودن رضایت و جلب توجه موتورهای جستجوست.

رسیدگی و آنالیز بازخوردهای محتوای منتشر شده
وقتی که مقاله یا ورقه جدیدی را منتشر می کنید ، یا از سایت دیگری بک لینک و پیوند می‌گیرید باید واکنش و نتیجه ها آن را تفحص کنید. برای این مراد از ابزار google analytics به کار گیری نمایید. گوگل آنالیتیکس به شما معیار موفقیت یک محتوا در جذب مخاطب را نماد می دهد. برای هر شیت bounce rate و نرخ بازدید و خروج را مشخص و معلوم می نماید و در شرایطی‌که شیت ای از وبسایت بازدید خیر نداشته باشد و یا مجال مجال حضور استفاده کننده روی صفحه ذیل باشد به راحتی متوجه می شوید.

برای بک پیوند هایی که دریافت کرده اید هم می‌توانید از گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید و گزارش های هفتگی به شما خواهند بیان کرد که از کدام وب سایت ها ورودی مناسبی دریافت کرده اید و کدام بک پیوند ها بی منفعت بوده اند.

 

بازبینی محتوای کهن
در نوشته ی علمی بروزرسانی محتوای دیرین ، مداقه اصلاح و بهبود محتوایی که زمان مجال نسبتا وقتگیر از فرصت انتشارش پیشین را توضیح دادیم و اشاره کردیم که از چه طرز هایی برای بازبینی و ارتقاء یک پست یا نوشته به صفحه اول گوگل به کارگیری نمایید. در واقع یک کدام از استراتژی های seo در یک‌سری سال اخیر بازبینی محتوای قدیمی و بروزرسانی آن بوده میباشد که گاها تا 70 درصد بازدید یک وبسایت را ارتقاء داده میباشد.

درج تبلیغات متنی
برای ارتقاء بازدید و بیشتر دیده شدن تارنما ، خلال تکثیر هفتگی محتوا و مطالب نو در وبلاگ تارنما خود ، می بایست استراتژی offpage seo با نحوه هایی مثل رپورتاژ ، ثبت بک پیوند ، درج تبلیغات متنی در شبکه‌های‌عمومی و انجمن های تخصصی را در پیش بگیرید. تبلیغات متنی به ارتقا کاربر شما امداد می کنند و برای دامنه شما پیوند های کیفیت خوب بسیار بالا به ارمغان میاورند.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


ساختار وب سایت چیست
ساختار تارنما (Site Structure) به کیفیت تیم‌بندی محتواها، لینک و پیوند سازی داخلی و ارائه محتوا به بازدیدکننده اشاره دارااست.
در یک وبسایت، مطالب متنوعی با موضوعات مرتبط به هم وجود دارااست که متشکل از صفحه ها نوشته‌علمی، مال، صفحه های طبقه‌بندی (تیم‌بندی و تگ) و… میباشد. این صفحه های بایستی پایین یک ساختار منظم و قابل فهم و شعور برای یوزرها و موتورهای کاوش قرار بگیرند. ساختار وبسایت قسمت مهمی از seo محتوا میباشد. 

دوره آموزش سئو

ساختار تارنما چیست؟
چرا ساختار تارنما در seo اصلی میباشد؟
گونه های ساختار وبسایت در بهینه سازی
شایسته ترین ساختار وبسایت برای seo
موادتشکیل دهنده اصلی در ساختار وب سایت


دقیقا ساختار وب سایت چیست؟
ساختار تارنما؛ دکورا سیون صفحه های و لینک و پیوند سازی داخلی میباشد.
توسط پیوند‌‌‌های داخلی و نشانی‌دهی صفحه های می‌قدرت دکوراسیون صفحه های را معین کرد.
ساختار وب سایت، مهم ترین و نادر مداقه‌ترین صفحه ها وب سایت را برای یوزرها و موتورهای کاوش مشخص و معلوم می‌نماید. بدین شکل که مهمترین صفحه ها وبسایت بایستی بیشترین پیوند را اخذ نمایند.
دکوراسیون درست وب سایت، از بوجود داخل شدن ارورهای متفاوت و صفحه ها یتیم (ورقه‌ای که در هیچ مکان تارنما، لینک و پیوند ندارد) در تارنما پرهیز می‌نماید.
ساختار وب سایت، رابطه موضوعی محتواهای یک سایت با یکدیگر (معماری محتوایی) را معین می‌نماید.
ساختار درست وبسایت، منجر میشود ارزشی که از روش اخذ بک لینک و پیوند وارد تارنما میشود، به طور کامل هدفمند در صفحه ها وبسایت جریان یابد.
در‌صورتی‌که ساختار اینترنت‌وب سایت شما مطلوب باشد، یوزرها ریلکس‌خیس محتوای متبوع خویش را پیدا می نمایند و گوگل خوب و سریع‌خیس میتواند صفحه های وب سایت شمارا پیمایش نماید. در غایت صفحه ها شما جايگاه بهتری در نتیجه ها گوگل خواهند داشت.

چرا ساختار تارنما اساسی میباشد؟
ساختار تارنما به ۳ استدلال در seo اساسی میباشد:

۱. پیمایش وبسایت برای یوزرها و موتورهای کاوش ریلکس می‌گردد
ساختار وب سایت باصرفه گردیده به یوزرها و ربات‌های موتورهای کاوش امداد می‌نماید تا آحاد صفحه ها اینترنت‌وبسایت شما‌را به راحتی خزش و ایندکس نمایند.

در‌صورتی‌که صفحاتی در وب سایت خویش دارید که بیشتراز ۴ کلیک از شیت مهم شما مسافت دارا هستند یا این که از هیچ کاغذ دیگری در وب سایت شما پیوند اخذ نمی کنند، گوگل برای یافتن و ایندکس این صفحه های به خلل برخواهد خورد.

ولی در شرایطی که معماری وب سایت شما اپلیکیشن‌ریزی گردیده و با صرفه باشد، گوگل به راحتی لینک و پیوند‌های جانور در صفحه ها را دنبال می‌نماید و کل صفحه های شمارا ایندکس می‌نماید.

۲. جابجایی باصرفه بها پیوند‌ها
هر شیت دارنده یک اتوریتی معلوم در نزد گوگل میباشد. با اعتنا به الگوریتم پیج‌رنک (PageRank) هر لینک و پیوند، دارنده یک لینک و پیوند جویس میباشد.

در ساختار وب سایت با صرفه، صفحه های اصلی وبسایت، بیشترین لینک و پیوند را اخذ می‌نمایند و دارنده بیشترین اعتبار خواهند شد که شانس ارتقا مرتبه آن ها را بیشتر خواهد کرد.

۳. خودتان سردرگم نمی‌گردید
هر چقدر صفحه های وب سایت شما مانند محصول ها و پست‌های آموزشی بیشتر می شوند، وبسایت شما بلندمرتبه‌خیس می گردد و احتمال بهم‌ریختگی بیشتری داراست.

در شرایطی‌که ساختار تارنما مشخصی نداشته باشید بایستی تارنما را سازماندهی دوباره (با هزاران دردسر) نمائید تا مطمئن گردید که خودتان سردرگم نمی‌گردید و بازدیدکنندگان و ربات‌های گوگل، کارکشته به یافتن منظور‌های خویش (صفحه ها متبوع) خواهند بود.

در ساختار منظم وب سایت، بعداز ساخت و ساز هر ورقه تازه، پریشان نمی‌گردید و دقیقا می دانید مقصود از ساخت و ساز این شیت چیست، به کدام صفحه های می بایست لینک و پیوند داشته باشد، مرتبط با کدام یک از موضوعات تارنما میباشد و بایستی جواب کدام پرسش درباره آن مسئله را بدهد.

اشکال پیاده سازی ساختار تارنما
در تقسیم‌بندی کلی، ۳ نوع پیاده سازی ساختار وبسایت وجود داراست. شناخت با این ساختارها، می تواند پیاده سازی ساختار تارنما را با دقت به نوع سایتمان آسوده‌خیس نماید. در پی این ۳ سبک ساختار تارنما را نظارت میکنیم.

۱. ساختار سلسله مراتبی
ساختار سلسله مراتبی متداول‌ترین نوع ساختار وب سایت در سئو وب سایت میباشد. ساختار سلسله مراتبی متشکل از صفحه های مامان (برگه اساسی، تیم‌بندی‌ها) و صفحه ها فرزند (صفحه ها نوشته‌علمی یا این که فرآورده) میباشد.

 

در‌این ساختار موضوعات مهم وبسایت تحت عنوان مجموعه‌بندی‌ قرار میگیرند، بعد از آن موضوعات مهم وب سایت به موضوعات فرعی تقسیم می شوند و تحت عنوان ذیل مجموعه قرار می گیرند و داده ها تحت تیم هر مورد فرعی در صفحه ها فرزند قرار می گیرد. این نوع ساختار وب سایت مشابه به چارت‌های سازمانی میباشد.

تارنما‌های فروشگاهی معمولا بر محور این نوع ساختار وب سایت پیاده سازی میگردند.

۲. ساختار وبسایت بر شالوده توالی
سبک توالی در تارنما‌هایی کاربرد داراست که که استفاده کننده قرار میباشد مرحله به مرحله یک فرایند را طی نماید. در حالی که یک ساختار سلسله مراتبی ممکن میباشد بازدیدکنندگان تارنما را به سمت زیر ساختار یا این که بالای ساختار هدایت نماید، ساختارهای پی در پی صرفا بازدیدکنندگان را از یک قدم به قدم دیگر به عقب یا این که جلو سوق میدهند.

معمولا وبسایت‌های آموزشی که یک معنی را مرحله به مرحله یاددادن میدهند از این ساختار به کارگیری می‌نمایند. وبسایت w3schools.com مثال‌ای از این نوع ساختار وبسایت میباشد.

 

۳. ساختار وبسایت ماتریکسی
در سالهای اول وب، ساختار ماتریکسی بسیار دوست داستنی بود. این نوع ساختار، به بازدیدکنندگان وب سایت اذن می‌دهد تا مورد متبوع خویش را برای گزینش آجل در خویش شیت تعیین نمایند.

این نوع ساختار به مکان ارائه صفحه ها مجموعه‌بندی، در خویش شیت، لینک و پیوند‌های مرتبط را به مخاطب ارائه می دهد. وبسایت ویکی‌پدیا مثال بارز از این نوع ساختار میباشد.

 

شایسته ترین ساختار وبسایت برای seo
هریک از ساختارهایی که در ابتدا توضیح داده شد را می‌قدرت برای seo باصرفه کرد. در واقع با اعتنا به تدوین استراتژی بهینه سازی که برای هر وب سایت با دقت به نوع هدف ها وبسایت اجرا می‌گردد می‌قدرت هریک را گزینش کرد. و حتی می‌قدرت ساختارها را با هم ادغام کرد و در هر بخش از تارنما، از یک ساختار به کار گرفت.

ولی شاید برای مردم اینترنت‌وب سایت‌‌ها، ساختار سلسله مراتبی مطلوب باشد. تقسیم‌بندی موضوعات و معماری داده ها تارنما در ساختار سلسله مراتبی بسیار شل‌خیس اجرا می‌گردد.

ساختار سلسله مراتبی به ۲ نوع تقسیم میگردد:

۱. پیاده سازی مسطح (Flat Structure)
ساختار وب سایت مسطح بدین معنا میباشد که یوزرها و خزنده‌های گوگل میتوانند با ۴ کلیک یا این که کمتر به هر برگه ای در وب سایت شما برسند.

۲. پیاده سازی عمیق (Deep structure)
با دقت به تعریف‌و‌تمجید ساختار وب سایت مسطح، اشکار میباشد ساختار عمیق به این معنا میباشد که یوزرها و خزنده‌های گوگل با بیش تر از ۴ کلیک می توانند به برگه اساسی وبسایت برسند.

در ساختار عمیق، مخاطب و موتورهای کاوش تعداد بیشتری کلیک می بایست اجرا دهند تا به محتوای متبوع خویش دسترسی پیدا نمایند. در حالی که در ساختار مسطح برای دسترسی به هر محتوا به دست‌کم تعداد کلیک نیاز میباشد.

با دقت به جمیع جهات، شاید بتوان اینطور سود گرفت که ساختار وب سایت مسطح در بیشتر تارنما‌ها شایسته ترین سود را خواهد اعطا کرد.

عنصرها اصلی و تاثیرگذار در ساختار وبسایت
تا اینجا اشکال ساختار وب سایت را شناختیم و دانستیم که هرکدام چه به کار گیری‌ای دارا‌هستند. آنگاه شایسته ترین ساختار وبسایت (ساختار مسطح) را شناختیم.

البته پرسش اینجاست این ساختارها چه گونه در وبسایت اشکار می گردند و کار می‌نمایند. درپی؛ عناصری که ساختار وبسایت را صورت میدهند و عینیت میبخشند تحقیق خواهند شد.

۱. شیت مهم
یک کدام از عنصرها اصلی ساختارسازی وبسایت، شیت اساسی میباشد که در در بالای هرم ساختار تارنما، جای‌دارد. برگه مهم معمولا بیشترین بک پیوند را اخذ می‌نماید و با ارزش‌ترین ورقه وب سایت میباشد. بدین ترتیب جابجایی قیمت از ورقه مهم بایستی به ماهر ترین صورت ممکن صورت پذیرد.

کاغذ اساسی شما بایستی تحت عنوان یک راس تقسیم‌کننده پیوند صفحه ها فعالیت نماید. این به این مضمون‌ میباشد که کاغذ اساسی می بایست به مهم‌ترین صفحه ها تارنما لینک و پیوند داشته باشد.

۲. صفحه ها طبقه‌بندی (Taxonomies)
صفحه های طبقه‌بندی برای دسته بندی مطالب پیاده سازی می گردند. در وردپرس و بیشتر CMS ها دو عنصر کتگوری و تگ وجود داراست که بیشترین کاربرد را دارا‌هستند. ولی طبقه‌بندی‌های متعدد دیگری نیز مانند تاریخ و… وجود دارا‌هستند که کمتر به کار گیری می گردند.

این صفحه ها مجموع محتواهای زیر یک قضیه را در خویش مکان ‌می دهند. در صورتی یوزرها و خرنده‌های گوگل وارد این صفحه های شوند می توانند به همگی صفحه ها مربوط به آن طبقه‌بندی دسترسی پیدا نمایند.

۳. منوها
منوی وبسایت مهم ترین عنصر برای یاری برای پیمایش یوزرها و موتورهای کاوش در اینترنت‌وب سایت شما میباشد. بازدید کنندگان از منوی شما برای یافتن صفحه های دلخواه خویش در اینترنت‌وبسایت شما استعمال می‌نمایند. یک وبسایت میتواند بیشتراز ۱ منو داشته باشد و هر منو میتواند یک‌سری تحت منو داشته باشد.

منو به آن ها امداد می نماید ساختار اینترنت‌وب سایت شما‌را فهم و شعور نمایند. به همین عامل طبقه‌بندی‌های مهم وب سایت و صفحه های اصلی وب سایت شما بایستی همگی در منوی مهم وبسایت مکان داشته باشند.

شغل اشتباهی که خیلی از طراحان وبسایت ایفا می دهند و منجر جراحت رساندن به ساختار وب سایت می گردند، این میباشد که منو را خیلی نامرتب می‌نمایند و پیوند آحاد صفحاتی که از نظرشان اساسی میباشد را در منو قرار میدهند.

به‌این نکته دقت داشته باشید که منوی وبسایت نباید خیلی نا مرتب باشد و صرفا به اصطلاح شاهراه‌های وب سایت در منو قرار داشته باشند.

۴. لینک و پیوند‌های داخلی در متن کاغذ
تهیه ساختار وبسایت، چیزی جز قراردادن پیوند صفحه های در مکان مطلوب وجود ندارد. تا اینجا، ما بیشتر راجع به طبقه‌بندی‌ها و منوها سخن کردیم که قسمت اعظم و کلی ساختار تارنما را تشکیل می دهند.

ولی اعمال اصولی پیوند سازی داخلی باطن متن کاغذ نیز بسیار اصلی میباشد. پیوند های درون متن کاغذ می بایست بر طبق رابطه موضوعات سازماندهی شوند. طوری که در‌حالتی که اشخاص عشق‌مند باشند در خصوص یک مسئله مطرح گردیده در یک ورقه بیشتر بدانند روی پیوند کلیک نمایند و در ارتباط آن داده ها بیشتری استحصال نمایند.

متداول‌ترین خط مش این میباشد که درباره ی هر مسئله، یک شیت ردیف پیلار (Pillar page) یا این که شیت مقسم (Hub page) وجود داشته باشد و از کل صفحه های به برگه پیلار و از برگه پیلار به تک تک صفحه های پایین گروه پیوند داده خواهد شد. با این طرز، صفحه های اساسی تارنما بیشترین پیوند و مرتبط‌ترین لینک و پیوند‌ها را خواهند داشت.

۵. بردکرامپ
یک از ابزارهای مطلوب ساختارسازی وب سایت، بردکرامپ میباشد. بردکرامپ، به نوعی مسیر وبسایت ما‌را از شیت مهم تا ورقه‌ای که در آن هستیم را در پوسته لینک و پیوند‌های پشت‌راز هم به اکران می گذارد.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


رعایت اصول سئو وب سایت ، سنگ بنای مبانی بیزنس مدرن می باشد. تک تک استحصال و کارهای اینترنتی می بایست به seo توجه ویژه ای داشته باشند زیرا گوگل منبع بزرگی از مشتریان میباشند و چیزی در حدود 93 درصد بازدید تمام سایت ها از موتور های جستجو دفاع می‌گردد. اصول سئو که شامل قوانین و استاندارد های روز seo تارنما است هنگامی که بدانید حدود 75% کاربران فقط 3 وب سایت اولیه نتیجه ها گوگل را رسیدگی می کنند ، مهم تر هم میگردد. 

دوره آموزش سئو

جالب است بدانید که بیش از 60 درصد آحاد بازاریاب ها در عالم ، سئو را تقدم مهم خود میدانند. اما همانطور که گفتیم توجه به اصول اساس بهینه سازی اهمیت بسیاری دارد. اجرای کورکورانه هر فرآیندی احتمال موفقیت آن را کاهش می‌دهد. در همین راستا ، شما بایستی تک تک استراتژی ها و شیوه های seo را برپایه اصول و قانون ها تدوین نمائید. قضیه اجرای این روند نیست ، هدف اجرای اصولی seo می‌باشد.

مهم‌ترین اصول سئو
همانطور که اشاره کردیم یادگیری مبانی و اصول سئو ، مفهومی متفاوت از روش و استراتژی داراست و به بایدها و نبایدهایی که هنگام اجرای این فرآیند رعایت شوند اشاره می کند.

اصول به معنای کیفیت و چگونگی حاکم بر شیوه های جاری ساختن سئو هست که سیاست های اجرای طرز و تحقق فاکتورهای مدنظر گوگل را به یاروهمدم داراست. توجه به تجربه کاربری ، رعایت اصول نگارش محتوا ، تدوین ساختار وبسایت براساس معیارهای ساخت سایت از جمله مهمترین این مباحث میباشند که یک کارشناس بهینه سازی پیش از شروع به کار باید به آنان واقف باشد.

مهمترین اصول سئو عبارتند از:

seo برای کاربران نه گوگل
یکی از مهم ترین اصول بهینه سازی وبسایت ، قرار دادن کاربران به عنوان هدف نهایی می‌باشد. خود گوگل اعلام کرده که با بروزرسانی الگوریتم های جدید هوش مصنوعی ، خزنده و ربات ها از کردار انسانی طبعیت می کنند. هرچیزی که برای کاربران خوشایند باشد برای گوگل نیز مطلوب خواهد بود. پس در وهله نخستین بایستی تمام تمرکز خود را به جلب رضایت و بهبود تجربه کاربری قرار دهید. طراحی جذاب وب سایت ، منو و دور و بر کاربری مناسب ، مطالب کاربردی ، استفاده از تصاویر و ویدئو ها بخشی از اقداماتی هست که همواره در طی اجرای این روند در ذهن شما باشد.

در‌حالتی که مخاطبین به وب سایت شما علاقه مند شوند و دوران فرصت کافی را برای مشاهده صفحات صرف کنند ، گوگل این نوع خلق و خوی را عاملی برای بهبود رتبه وبسایت شما میداند. همچنین بایستی بتوانند با سرعت بالا وبسایت شما‌را مشاهده کنند.

مقاله ها و نحوه های مرتبط با اصول تجربه کاربری:

طریق های بهبود تجربه کاربری
افزایش نرخ کلیک سایت CTR
breadcrumbs چیست؟
معرفی AMP و تاثیر ایجاد کرد نسخه AMP وب سایت در رضایت کاربران
مداقه ارتقا سرعت تارنما برای استفاده کننده
اصول سئو محتوا را رعایت کنید
محتوای باصرفه را می توان کلیدی ترین اصل از اصول سئو دانست. محتوا و مطالب قبل از نشر بایستی به طور کامل بازبینی و پژوهش شوند. عنوان محتوا ، هدینگ ها و ترتیب آن‌ها ، لینک و پیوند سازی داخلی ، غیرتکراری بودن و عدم کپی برداری ، طول مناسب ، به کارگیری به جا از تصاویر ، سئو تصاویر ، حجم مناسب عبارات کلیدی و بسیاری از مفاد دیگر در‌این حوزه قرار میگیرند.

مطالب و مقالاتی که در زمینه‌ی با اصول ساخت‌و‌ساز محتوا هستند را استیناف نمائید:

بالا بردن نسبت متن به کد
التفات بروزرسانی محتوای قدیمی
شیوه های شناسایی و حذف محتوای تکراری
رعایت تکنیک bucket brigade در محتوا
هر شیت یک عبارت کلیدی
وب سایت شما دسته ای از صفحه های و مطالب را در بر می‌گیرد که هریک هویتی مجزا دارند و تمامی به منظور ارتقای یک دامنه ساخت‌و‌ساز می شوند. البته هر ورقه می بایست یک عبارت کلیدی مختص به خود را داشته باشد و هیچ دو صفحه ای نباید بر یک عبارت کلیدی یکسان متمرکز شوند. این لغت ها می توانند کامل کننده یکدیگر باشند و مطلقا می بایست حول آیتم مهم وبسایت تعیین شوند.

در صورتی دو برگه از یک وبسایت هرچند با محتوایی متعدد برای یک عبارت کلیدی تنظیم شوند ، موجب سردرگمی کاربران و خزنده های گوگل میگردد و قابلیت حذف دو صفحه از نتیجه ها وجود دارد ، چون عملا گوگل نمی تواند مناسب ترین نوشته ی علمی را انتخاب کند.

و البته مهم ترین مقاله‌ها در این زمینه:

عنایت تعیین جايگاه سختی کلمات کلیدی
اصول انتخاب واژه و کلمه کلیدی صفحه های تارنما
دقت به ساختار صفحات
ساختار وبسایت شامل تگ ، عناوین ، کدها و هر آن چیزی است که در ساخت‌و‌ساز چهارچوب یک وبسایت نقش دارااست. همواره اصول سئو ساختار صفحه ها را رعایت نمایید. کاهش حجم کد ، عدم تشابه متاتگ های شیت ، تگ توضیحات ، عنوان ورقه ، نرم افزار نویسی طبق استانداردهای تازه ، جاگذاری صحیح منو ، هدر و فوتر بایستی با دقت بالایی صورت بپذیرد.

به مراد بهینه سازی ساختار تارنما مقاله‌ها و طریق های ذیل توصیه میشود:

طرز های سئو کدهای تارنما
11 نکته کلیدی در seo قالب
استعمال از فشرده سازی gzip
طراحی نقشه xml تارنما
روش های بهینه سازی ساختاری سایت
خرید پیوند خلاف با اصول سئو وبسایت است
یک کدام از از سایر از اصول سئو ، عدم اقدام به تقلب و فریب گوگل و یا موتورهای جستجوی دیگر می باشد. طرز های لینک و پیوند سازی غیرطبیعی و خرید بک لینک و پیوند ، یکی از اقداماتی هست که گوگل از آن متنفر است و شدیدا با وبسایت خلافکار برخورد می کند. نه تنها خرید لینک بلکه تبادل لینک و پیوند و یا هر طریق دیگری که بر خلاف با قوانین موتور جستجو باشد وب سایت شما‌را به خظر می اندازد.

در پیوند سازی و دریافت بک لینک و پیوند به نحوه و معیارهای مذکور در مقالات تحت اعتنا داشته باشید:

دقت به مضمون‌ link juice
بک پیوند خوب چه ویژگی هایی دارد؟
طرق پیوند سازی صحیح
مقایسه تفاوت های لینک follow و nofollow
نکات مهم در لینک و پیوند سازی داخلی صفحات تارنما



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


معمولا پیوند های شکسته وقتی که یک url یا لینک به نادرست در وب سایت قرار می‌گیرد ، یا آدرس لینک های جانور عوض می شود ، به وجود می آیند و تاثیر منفی و بدی در بهینه سازی وب سایت دارا هستند تا جایی که میتوانند جایگاه تارنما در گوگل را با خظر مواجه کنند. هنگامی که کاربران یا خزنده های موتور جستجو در حالا بازدید سایت میباشند و بر روی پیوند های شکسته کلیک می کنند ، با یک برگه 404 واکنش می کنند و همین گزینه موجب توقف در‌پی مسیر آنها می گردد که در فایده کاهش بازدید صفحه های و مجال حضور آن‌ها روی سایت موجب افت رتبه وبسایت و اعتبار سایت می گردد. 

دوره آموزش سئو


لینک شکسته چیست؟
لینک و پیوند های شکسته ( broken links ) پیوندهایی هستند که برای بازدید کنندگان پیام نبود برگه هدف را ارسال می کنند و فقط محدود به لینک و پیوند های داخلی هم نیستند و این دربرگیرنده لینک های خارجی که عوض گردیده اند یا آدرس مورد نظر حذف شده نیز است.
در لینک های داخلی شما اشراف و تدبیر کافی را از مجال تغییرات دارید و بلافاصله می‌توانید اقدامات مورد نیاز را اجرا دهید. البته پیوند های خروجی که شما به صفحاتی غیر از دامنه خود می دهید ، می‌توانند کمی دردسر ساز باشند ، چون معمولا شما از تغییر و تحول شیت و آدرس آنان با خبر نمی شوید.
پیوندهای شکسته نه صرفا آزار دهنده است بلکه قادر است به عملکرد هایی که برای سئو انجام داده اید نیز آسیب برساند. نه صرفا کاربران بلکه موتورهای جستجو به شدت از پیوند شکسته متنفر می‌باشند.
نوشته‌ی‌علمی پیشنهادی که به وب سایت شما امداد خواهد کرد: شیوه های لینک و پیوند سازی صحیح برای بهبود بهینه سازی
تاثیرات منفی لینک و پیوند ناقص
یکی راه و روش های جايگاه بندی سایتها در موتورهای جستجو ، خزیدن ربات ها در صفحه های وبسایت میباشد. در شرایطی‌که لینک و پیوند های ناقص یا شکسته در وب سایت شما وجود داشته باشد ، می‌تواند خزنده موتور جستجو را از بررسی و ایندکس تارنما شما منصرف نماید یک کدام از اولین کارهایی که متخصصین seo ما درانجام می دهند ، یافتن هرگونه پیوند خراب و رفع آنهاست.
خطای 404 موجب می شود که کاربران به جای این که از صفحات دیگری در تارنما شما بازدید کنند ، به وبسایت های دیگر مراجعه کنند. یعنی نتوانسته اند اطلاعات مایحتاج خود را از وب سایت شما دریافت کنند که این ادله منفی در تجربیات کاربری خواهد بود. هنگامی که بازدید کنندگان وقت کمتری را در وب سایت شما میگذرانند ، موتورهای جستجو به‌این بهره می رسند که وبسایت شما تجارب کاربری خوبی را ارائه نمی دهد و در نهایت وبسایت به سکو زیر تری تنزل می‌یابد.

بالا رفتن معیار Bounce rate
وجود صفحه ها 404 معیار bounce rate وب سایت را ارتقاء می‌دهد. این فاکتور با زمانی که بازدید کنندگان در صفحه شما می‌گذرانند رابطه مستقیم دارااست و در‌حالتی که که میانگین زمان حضور استفاده کننده روی وب سایت ، مناسب نباشد ، افت جايگاه در گوگل را درپی داراست.

وقتی که بازدیدکنندگان ناراضی در تارنما خود داشته باشید و آن‌ها سریعا وبسایت شما‌را رخنه‌ کنند در سود bounce rate بالاتر خواهد رفت.

براین اساس ، بسیار اساسی است که بازدید کنندگان را هنگام بازدید از سایتتان با ارائه یک تجربه کاربری عالی راضی نگه دارید ، پس هیچ وقت آنها را به سمت لینک های شکسته سوق ندهید.

زمانی گوگل می بیند که بازدید کنندگان در عرض یک سری ثانیه بعداز ورود به سایت ، ورقه را رخنه‌ می کنند ، فرض می کنند که بازدید کنندگان آنچه را که می خواستند پیدا نکردند و این ضربه بدی به رتبه و رده و اعتبار وبسایت شما خواهد زد.

افت رتبه در گوگل
عامل دیگری که در رتبه بندی وبسایت در گوگل تأثیر می گذارد عدم ایندکس شدن برگه شما می باشد. زمانی خزنده های گوگل به ​​یک لینک شکسته می رسند ، را می توان به ضربه زدن به دیوار آجری تشبیه کرد. پیوند شکسته همان کاری را با خزنده ها می کند که دیوار آجری با ضربه وارد شده و این یعنی توقف در روند ایندکس شدن صفحه های وبسایت.

گوگل از عنکبوتهای خود برای خزیدن کلاً وبسایت خود برای جمع اطلاعات با ارزشی که به موتورهای جستجو می گوید صفحه شما در مورد چیست ، به کارگیری می کند.

طرز شناسایی پیوند های شکسته در تارنما
در صورتیکه یک سایت کوچک با تعداد صفحه ها معدود دارید ، به راحتی می توانید پیوند های داخل صفحه ها را رسیدگی کنید و در صورت هرگونه مشکلی آنان را برطرف نمائید. البته در شرایطی که یک سایت تعالی با تعداد صفحه های زیاد دارید می بایست از نرم افزارها و ابزارهای آنلاین مطالعه لینک های صفحه های سایت استفاده نمائید.

خیلی دشوار میباشد که مجموع لینک های وبسایت خود را به صورت دستی پژوهش کنید . برای این شغل ما به شما وبسایت brokenlinkcheck.com را معرفی میکنیم.

این وب سایت شما امداد می کند تا پیوندهای شکسته وب سایت خود را رصد فرمائید و بعد از شناسایی ، اقدام به حذف لینک های ناقص و نقص‌ دار نمایید



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


یک وبسایت با کیفیت چه ویژگی هایی دارااست؟ چه عواملی در ایجاد یک تارنما خوب تاثیر دارااست؟ چه اقداماتی موجب محبوبیت یک وبسایت نزد موتورهای جستجو و کاربران خواهد شد؟ چه طور وبسایت خود را از سایر رقبا متمایز کنیم؟ برای پاسخ به این سوالهای و ارتقاء کیفیت تارنما خود سفارش می‌کنیم که این نوشته ی علمی را بصورت بدون نقص و دقیق استیناف نمائید.
فاکتورها و عناصری وجود داراست که وبسایت های کیفیت خوب را پررنگ می کند و موجب ارتقای آن‌ها در گوگل و افزایش بازدید توسط کاربران می‌شود.
در شرایط کلی ، وب سایتی که کاربران را راضی نگه می‌دارد ، فاکتورهای سئو را به نه انجام می کند ، برای موتورهای جستجو بهینه و قابل درک باشد ، نرخ ctr بالایی داشته باشد و بازدید و ترافیک خیر و خوبی را برای صاحبین یک بیزنس اینترنتی فراهم نماید ، ویژگی های یک تارنما کیفیت بالا هستند. 

دوره آموزش سئو


برای رسیدن به سکو های رفیعتر در گوگل ، یک تارنما باید ویژگی های خاصی داشته باشد که آنان‌را از سایر وبسایت هایی که در همان صنعت رقابت می کنند ، متمایز کند.
7 ویژگی مهم سایت کیفیت عالی
در‌صورتی‌که بخواهیم مقداری جزئی تر به مسئله نگاه کنیم ،می قدرت 7 ویژگی مهم را برای سایت های کیفیت خوب برشمرد.
وبسایت خوب دارای محتوای عالی می باشد. یک تارنما کیفیت بالا ، بهینه سازی و بهینه سازی شده ، وب سایت خوب مورد اعتماد و اطمینان کاربران است ، تارنما کیفیت عالی برای نسخه موبایل بهینه شده. وب سایت های کیفیت خوب سرعت بارگزاری بالایی دارند. پیوند های قدرتمندی از دامنه های معتبر دریافت کرده و امتیاز بالایی در E-A-T استحصال نموده است.
پیرو هر کدام از این 7 ویژگی را توضیح می دهیم تا شما بتوانید با بهبود این فاکتورها ، علاوه بر تحقق مهم ترین فاکتورهای بهینه سازی تارنما ، کیفیت وبسایت خود را بالا ببرید.
تارنما کیفیت خوب مطالب فوق العاده ای دارد
محتوای خوب مبنا و مبنا هر تارنما عالی می باشد. گوگل و سایر موتورهای جستجو در‌پی وب سایتهایی با محتوای کیفیت عالی می باشند و همواره به وب سایت های فعال که مطالب جدیدی را میدهند ، مرتبه بهتری اختصاص می‌دهند. این بدان معنی هست که در حالتی که محتوای سایتتان خوب نیست ، نمی توانید رده مناسبی در گوگل استخراج فرمائید.
هنگامی در زمینه ی کیفیت محتوا کلام می‌کنیم ، مراد فقط ساخت و ساز محتوا نیست! بلکه محتوایی که برای کاربران مهم و کاربردی باشد و کل اصول سئو را برای درک مناسب موتورهای جستجو رعایت کرد‌ه باشد.

پیشنهاد می کنیم نوشته‌علمی جامع سئو محتوا را تفحص کنید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری برای بهبود مطالب تارنما خود بدست آورید.

سایت کیفیت بالا ، بهینه سازی شده است
محتوای کیفیت عالی زمانی تاثیرگذار هست که گوگل بتواند سایت شما‌را به خیر درک کند. به عبارت معمولی ، شما نیاز به سئو وبسایت دارید. سایتی که عاری از خطاهای فنی بهینه سازی باشد و برای خزنده های گوگل قابل درک و خزیدن باشد.

هرچه اطلاعات بیشتر و دقیق تری به موتورهای جستجو بدهید به نحوی که بتوانند آن را فهم کنند ، شانس شما برای استخراج به جايگاه های بالا در حاصل جستجو بیشتر می‌باشد.

وبسایت های seo شده به دلیل دسترسی آسان و ساختار مناسب ، تجربه کاربری نه را به کاربران ارائه می دهند و همین استدلال کیفیت آنها‌را ارتقاء می‌دهد.

وبسایت عالی ، مورد اتکا کاربران هست
جلب متکی بودن کاربران یکی‌از دست اندرکاران موفقیت سایت های با کیفیت هست. اعتماد استفاده کننده به کیفیت و صحت محتوا ، نشانه از احترام شما به مخاطبان هست. شما به کاربران خود احترام میگذارید و اطلاعات دقیقی را رایگان در اختیار آن‌ها قرار می دهید ، سوای اینکه هزینه ای را پرداخت کنند.

همچنین به کار گیری از پروتکل های امنیتی ، موجب میگردد که کاربران با یقین بیشتری به دور از به سرقت رفتن اطلاعات شخصی ، به وب سایت شما مراجعه کنند.

یکی دیگر از ویژگی های وب سایت باکیفیت ، اعتقاد و باور کاربران به عدم ارسال ویروس یا بدافزار از جانب آن وبسایت میباشد.

همچنین متکی بودن کاربر به برند شما میتواند میزان بازدید و فروش وب سایت را ارتقا دهد.

به منظور ارتقای برند سایت خود می توانید ، محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ویژگی seo موبایل وب سایت های باکیفیت
درصد بالایی از کاربران اینترنتی ، جهت خرید ، بازدید از وب سایت ها ، شبکه‌های‌اجتماعی ، جستجو در گوگل و بخش اعظمی از اقدامات دیگر ، از موبایل استفاده می کنند.

گوگل سازگاری با تلفن همراه را به عنوان یک عامل اساسی رتبه بندی ذکر کرده است ، بنابراین عدم ارائه وبسایت سازگار با تلفن های یاروهمدم می تواند به درجه وبسایت در گوگل آسیب بدون شوخی بزند.

شما می بایست به طریق تعامل کاربران با وب سایتتان از طریق گوشی توجه ویژه ای داشته باشید و اعتقادوباور نتیجه ها کنید که آنان میتوانند سریع و سهل وآسان آنچه را میخواهند پیدا کنند. طراحی ریسپانسیو سایت ، میتواند کمبودهای تارنما را دراین باره برطرف نماید.

یک سایت خوب سریع بارگزاری میگردد
سرعت وبسایت مستقیماً با بهینه سازی ، تجربه کاربری و رتبه تارنما مرتبط می‌باشد. کاربران یا موتورهای جستجو به وب سایتی که زمان بارگزاری آن خیلی وقتگیر باشد علاقه ندارند. وبسایت های کند دارای درجه های گوگل ذیل تری میباشند و تجربیات بدی را به کاربران ارائه می‌دهند.

طبق گفته گوگل ، در‌صورتی‌که زمان بارگزاری سایت در تلفن همراه بیشتر از 2.5 ثانیه باشد ، کند می باشد. به مراد ارتقا سرعت سایت بایستی توجه ویژه ای که اپ نویسی و حجم کدها ، فشرده سازی تصاویر و ارتقای سرویس هاستینگ خود داشته باشید.

طبیعتا هرچه سرعت سایت بیشتر باشد ، کیفیت بالاتری را ارائه میدهد.

وب سایت کیفیت بالا E-A-T نه داراست
تخصص ، اعتبار و قابل پشت گرمی بودن سه عنصر مهم در سکو بندی های موتورهای جستجو هستند.

گوگل به وضوح اظهار داشته كه وب سایتهای با کیفیت ، امتیاز بالایی در E-A-T دارند و طبیعتا درجه بهتری را در نتایج حصول می کنند.

به لهجه ساده ، E-A-T درباره ی کیفیت محتوا ، اعتبار تالیف کننده محتوا و مورد یقین بدون محتوای سایت هست.

از نظر گوگل ، وب سایتی کیفیت عالی است که اولا محتوای تخصصی و کاربردی ایجاد نماید ، اطلاعات معتبر و آپ تو دیت را ارائه دهد و توسط کاربران دوستداشتنی و گزینه متکی بودن باشد.

این یعنی ، نمی توانید وانمود فرمایید که یک متخصص در یک گزینه خاص می‌باشید ، بلکه باید آن را در عمل و باتوجه به مطالبی که منتشر می‌کنید اثبات کنید.

در دنیای رقابتی آنلاین امروز و با ظهور شبکه‌های‌اجتماعی ، ضروری می باشد که در بازی رسانه های اجتماعی نیز چیره شوید.

یک سایت خوب ، اشتراک گذاری بالایی در شبکه های مردمی داراست. البته موفقیت در رسانه های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی افتد. شما بایستی برنامه ریزی و یک استراتژی هدفمند را در اینستاگرام ، فیسبوک ، توئیتر و لینکدین دنبال نمائید.

دنبال کننده بالا ، لایک بیشتر و اشتراک مطالب در شبکه های اجتماعی ، نشان دهنده مطالب با کیفیت و قابل اتکا یک سایت میباشد.

تارنما عالی ، بک لینک های باکیفیتی دارااست
بخش اعظمی از سایت ها ، تمام مفاد بالا را رعایت می کنند ، البته کدام تارنما در درجه بهتری قرار می گیرد؟ پاسخ را در لینک های دریافتی باید جستجو کرد. وب سایتی که دارای بک پیوند از وب سایت های دیگر می‌باشد ، نسبت به وب سایت هایی که هیچ گونه لینکی دریافت نکرده ، غالب تر خواهد بود.

بسیاری از کاربران به خواسته بدست آوردن جايگاه بهتر ، سعی در فریب گوگل با ساخت پیوند های غیرطبیعی داشته اند. اما امروزه این طریق نه فقط کمکی به افزایش کیفیت سایت و بهبود seo نمی کند بلکه میتواند موجب جریمه شدن وبسایت در گوگل نیز گردد.

فقط بک پیوند هایی در بهینه سازی تاثیر مثبت دارا‌هستند که باکیفیت باشند. در مقاله ویژگی های بک لینک خوب ، مهمترین ویژگی بکلینک های باکیفیت را توضیح داده ایم که میتوانید بازرسی فرمائید.

برای تمایز تارنما خود از سایت های دیگر ، می بایست بک لینک و پیوند دریافتی بیشتری ( از لحاظ کیفیت و کمیت ) نسبت به سایر سایتهای رقیب با همان لغات کلیدی داشته باشید.

ساخت‌و‌ساز وب سایت باکیفیت ، مجال و اقدامات فراوانی می طلبد
وقتی از گوگل سؤال میکنید که چرا یک وبسایت دارای مرتبه مناسبی نیست ، به شما رعایت قانون ها بالا و ساخت یک تجربیات کاربری بهتر را گوشزد خواهد کرد.

تارنما های متعددی بر سر یک کلمه کلیدی در گوگل رقابت می کنند ، ولی آنهایی برنده خواهند بود بصورت دائمی لینک سازی ، ساخت محتوا و سئو را اجرا دهند. در بهره به مرور فرصت کیفیت آن‌ها افزایش یافته و روز به روز درجه بهتری دستیابی خواهند کرد.

از جمله یک سایت با بلاگ نویسی فعال را ببینید ، چه ارتباطی با یکدیگر دارا‌هستند؟ وبلاگ نویسی و تشکیل داد محتوای تازه ، نه فقط بازدید وب سایت را افزایش میدهد ، بلکه موجب ارتقا بک لینک و پیوند ها و اشتراک گذاری بیشتر مطالب در شبکه‌های‌اجتماعی می شود. بیشتر بدانید: مداقه ایجاد یک بلاگ خوب برای تارنما

مسلما این چیزی نیست که طی یک یا دو هفته پژوهشگر شود و نیاز به صرف زمان و همت دارااست. شما حتی در صورتی‌که در یک بعد از ظهر 3 ماهه ، بصورت مداوم اقدام به ساخت‌و‌ساز محتوا کنید ، نتایج مثبتی خواهید گرفت.

ویژگی های سایت کیفیت بالا در طراحی آن خلاصه نمیشود، بلکه عناصری مانند محتوا ، قابلیت به کار گیری ، سئو ، رسانه های اجتماعی ، لینک ها و برند سایت نیز در بهبود کیفیت وبسایت نقش دارا‌هستند.

تشکیل داد یک وب سایت عالی اگرچه که فعالیت بی آلایش ای نیست ولی غیر ممکن هم نیست.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان

مزایا و معایب سئو
همانطور که می دانید هر چیزی مزایا و معایبی دارد، سئو مانند هر چیز دیگری دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:
هیچ هزینه ای ندارد و در واقع رایگان است.
سئوی سایت یعنی سئوی داخلی اغلب برای شما هزینه ای ندارد و باید محتوا تولید کنید و سعی کنید چیزهایی را ایجاد کنید که گوگل به عنوان مقاله و مرجع به مخاطب نشان دهد و خودتان باید این کار را انجام دهید. ادامه دهید و هر روز پیشرفت کنید. این کار را انجام دهید، گوگل پیشرفت را دوست دارد و پیشرفت شما را خواهد دید.
اعتماد از دید مخاطب بالاست.
از آنجایی که گوگل بهترین محتوا را به مخاطب نشان می دهد، اگر محتوای شما در جستجوی گوگل ظاهر شود، از دید مخاطب و همیشه در ذهن او قابل اعتماد هستید. سعی کنید بیش از هر جنبه دیگری رضایت مخاطب را جلب کنید و تجربه بهتری به او بدهید.
ماندگاری و ماندگاری بعد از سئو
هرکس با فرآیند سئو توانسته وب سایت خود را در صفحات اول گوگل قرار دهد و مخاطبان را راضی نگه دارد از نظر گوگل قابل احترام خواهد بود و پس از سئو نیز می تواند جایگاه خود را حفظ کند، البته باید همیشه مقایسه کنید مقالات و مطالب خود را به رقبای خود. به روز باشید تا جای خود را از دست ندهید.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان

چگونه سایت هایی را که در اولین نتایج گوگل ظاهر می شوند غنی کنیم؟
بدیهی است که همه مانند شما قالیشویی را پیدا می کنند. همه این افراد معمولاً برای برقراری تماس به سه گزینه اولی که در گوگل می بینند مراجعه می کنند.
طبق آمار منتشر شده توسط گوگل، بیش از 30 درصد افراد روی اولین نتیجه کلیک می کنند و اگر به سایتی با قیمت مناسب برخورد کنند، با همان مجموعه کار می کنند و بقیه افراد به نتایج آن مراجعه می کنند. بیا. برای بررسی قیمت یا سایت های دیگر، و معمولا کسی. آن طرف گوگل فقط تحت شرایط بسیار خاص و محدود پیش می رود!
یک مثال واقعی از اینکه چگونه صفحات برای اولین نتایج گوگل غنی تر می شوند
حالا بیایید یک محاسبات ساده انجام دهیم، اگر کلمه قالیشویی 1500 بار در روز جستجو شود، معمولا 80 درصد از آن جستجوها تلفن همراه است و حدود 30 درصد از این 1500 جستجو روی گزینه اول کلیک کنید. 500 نفر در یک روز وارد اولین نسخه از نام فرش شدند و شسته شدند.
اگر از این 500 نفر فقط 100 نفر تصمیم بگیرند فرش خود را به این مجموعه اهدا کنند و برای هر قالیشویی فقط 200 هزار تومان دریافت کنند:
100 برابر 200 هزار تومان = 20 میلیون تومان ضربدر 30 = 600 میلیون تومان
در این مثال یک قالیشویی با رسیدن به رتبه اول گوگل 600 میلیون تومان درآمد دارد، این سئو می تواند یک گروه یا یک فرد را ثروتمند کند.
مهم ترین نکته ای که باید بدانید این است که تعداد جستجوها از تعداد ذکر شده در مثال بیشتر است و احتمال اینکه از 500 نفر فقط 100 نفر ثبت سفارش کنند و در نهایت سود محاسبه شود بسیار کم است. بسیار کوچک در نظر گرفته می شود. در یک مثال واقعی، سود معمولاً بسیار بیشتر از این اعداد است.
مثلا آژانس مسافرتی ماهیانه 100 میلیون تومان برای تبلیغات در گوگل می پردازد و حاضر است صدها میلیون تومان برای رتبه بندی برای ترمی مانند تور مشهد هزینه کند.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان

مهمترین مراحل سئو چیست؟
سئو یا بهینه سازی روی صفحه یک فرآیند رقابتی، زمان بر، دشوار و مستمر برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو است. راه ها و روش های زیادی برای به دست آوردن موقعیت خوب در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام نتیجه خوبی در روند کار دارند اما زمانی قدرت لازم را دارند که به درستی و با هدف خاصی استفاده شوند. برای موفقیت در سئو برای هر وب سایتی، به سه ابزار اصلی نیاز داریم:
1- تکنیک های سئو
قبل از شروع فعالیت های بازاریابی محتوا، به یک پلت فرم قوی و یک وب سایت استاندارد نیاز داریم.
استانداردهای کد وب سایت، رعایت اصول دوره آموزش سئو  سئو در طراحی تجربه کاربری، درک واضح ساختار صفحات و روبات های نشانه گذاری استاندارد (Schema)، بهبود سرعت وب سایت و نمایش خوب در تلفن های همراه را تکنیک های سئو می نامند.
2- بازاریابی محتوا
موفقیت در سئو بدون محتوا غیر ممکن است. البته منظور ما فقط محتوای متنی نیست، بلکه تصاویر، ویدئوها، صدا و ابزارهایی که در وب سایت خود ارائه می کنیم نیز در رفع نیازهای کاربران و کمک به گوگل برای درک کیفیت محتوای ما موثر هستند.
فعالیت ها شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند است. تجزیه و تحلیل رقیب توسعه استراتژی محتوا تولید محتوای ارزشمند برچسب گذاری و رتبه بندی موضوعات ایجاد پیوندهای داخلی و موارد دیگر، بخش مهمی از فرآیند بازاریابی محتوا است.
3- لینک دهی هدفمند
فعالیت های مستمر و هدفمند در شبکه های اجتماعی، حضور در انجمن های تخصصی، دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر و مرتبط، خرید گزارش های بازاریابی از رسانه های پرمخاطب و ... را سئوی خارج از صفحه می نامند. فعالیت های خارج از وب سایت ما تأثیر قابل توجهی بر مسئولیت و مسئولیت ما دارد.
در زمینه های مرتبط با سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایه گذاری، قانون و عدالت، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت انسان (پول شما جان شماست). کیفیت محتوا و سئو فنی کافی نیست. اینجاست که عامل دیگری به نام قابلیت اطمینان، تجربه و اعتماد (E-A-T) اهمیت پیدا می کند. در واقع اینکه چه کسی محتوا را منتشر می کند مهمتر از کیفیت محتوا است.
در سایر زمینه ها مانند شرکت های خدماتی، فروشگاه های آنلاین یا مجلات خبری و سرگرمی؛ تمرکز بر ارائه محتوای با کیفیت در یک پلتفرم با کیفیت می تواند ما را در صفحه اول نتایج گوگل قرار دهد، اما برای کسب شماره 1 و رقابت با سایت قدیمی شما، به لینک های خارجی برای سایت خود نیاز داریم.
0- طرح سئو
استراتژی یعنی تعیین اینکه چه کاری را نباید انجام داد! قبل از طراحی سایت، تولید محتوا یا حتی صرف هزینه برای افزایش اعتبار سایت، باید بدانیم که هدف اصلی ما از سرمایه گذاری در سئو چیست.
شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) برای هر کسب و کار متفاوت است، به عنوان مثال، برای یک فروشگاه آنلاین، مهم ترین شاخص موفقیت افزایش فروش و جذب مشتریان جدید و برای یک شرکت تجاری، تعداد تماس های مشاوره است. تیم ها در روز از سوی دیگر، برای یک مجله یا سایت خبری آنلاین که تبلیغات مهم ترین منبع درآمد آن است، حجم ترافیک روزانه و زمانی که کاربران در سایت می گذرانند، مهم ترین شاخص عملکرد هستند.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان

سئوی درون صفحه چیست؟ (از سئو صفحه)
سئوی درون صفحه در مورد کنترل مستقیم کد یا محتوای وب سایت شما از جمله متن، تصاویر، لینک ها و غیره است. به طور کلی، هر چیزی که در وب سایت خود آپلود می کنید به سئوی درون صفحه مربوط می شود. این روش پایه و اساس تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است، زیرا در اینجا شما بیشترین دوره آموزش سئو کنترل را دارید. هر گونه تغییر در محتوای وب سایت شما بر نتایج جستجو تأثیر می گذارد، بنابراین بسیار مهم است که روش On Page SEO بلافاصله قبل از روش Off Page SEO انجام شود.
فصل دوم بیایید پاپرو سئو بازی کنیم؟ (دقیقه گراسئو)
بر خلاف رویکرد سئو داخلی، که در آن توسعه وب سایت با کنترل مستقیم تری انجام می شود، رویکرد بهینه سازی خارج از صفحه شامل تمام پیشرفت هایی است که خارج از وب سایت شما ایجاد شده است. این همه چیز برای کمک به رتبه بالاتر وب سایت شما دارد. سئوی خارج از صفحه عمدتا بر روی دریافت بک لینک متمرکز است.
سئو خارج از صفحه یک فرآیند بی پایان است که مهندسان سئو برای دریافت لینک انجام می دهند.
سئوی یقه سفید چیست؟ (کلاه سفید)
در اصطلاح فنی این حوزه، سئو کلاه سفید به مجموعه ای از تکنیک ها، روش ها و استراتژی هایی اطلاق می شود که از قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو پیروی می کنند. این به معنای فریب یا دستکاری موتورهای جستجو یا کاربران به هیچ وجه نیست. به آن سئوی اخلاقی نیز می گویند زیرا پیاده سازی طولانی مدت دارد یا از قوانین و سیاست های مناسب برای دستیابی به رتبه های بالا در نتایج موتورهای جستجو استفاده می کند.
کلاه سئو - سیاه چیست؟ (فرد بد)
به عبارت دیگر، عبارت سئو کلاه سیاه به مجموعه ای از دستورات اشاره دارد که برای دستکاری، دستکاری و دستکاری الگوریتم های موتورهای جستجو به منظور دستیابی به رتبه های بالا استفاده می شود. لازم است بدانید که این روش ها غیراخلاقی هستند و توسط موتورهای جستجو تایید نشده اند و استفاده از این روش ها خطر حذف برای همیشه از لیست پایگاه داده را به همراه دارد.
اجرای این تاکتیک سئو می تواند منجر به افزایش ناگهانی نتایج جستجو شود، اما می تواند منجر به جریمه یا حذف کامل از پایگاه داده موتور جستجو شود.
نوع سئو
سئو به طور کلی به 4 دسته تقسیم می شود. این تقسیم بندی بیشتر از نظر اصطلاحات کلیدی سئو است که عبارتند از:
سئو داخلی: هر بهینه سازی که در یک وب سایت انجام می شود.
سئو داخلی فرآیند بهینه سازی صفحات وب سایت برای دستیابی به نتایج بالاتر موتورهای جستجو است. محتوا، کلمات کلیدی، آدرس صفحه، تصاویر و ده ها تکنیک دیگر در سئو داخلی گنجانده شده است.
این مقاله آموزش سئو داخلی به تکنیک های پیچیده و کلیدی این روش بهینه سازی می پردازد. با اجرای این موارد می توانید رتبه بالاتری در نتایج گوگل کسب کنید.
سئو خارجی: به تمام بهینه سازی های انجام شده در خارج از وب سایت اشاره دارد.
سئو خارج از سایت به تمام استراتژی هایی گفته می شود که خارج از یک وب سایت انجام می شوند. استراتژی هایی مانند برندسازی، بازاریابی محتوا، ایجاد لینک و فعالیت در رسانه های اجتماعی. با اجرای این استراتژی ها موتورهای جستجو اعتماد بیشتری به وب سایت شما خواهند داشت.
در مقاله آموزشی سئو خارجی به فرآیند کامل این روش بهینه سازی پرداخته شده است.
سئو فنی: به بهینه سازی گفته می شود که برای یافتن بهتر وب سایت توسط موتورهای جستجو انجام می شود.
سئوی فنی به تمام جنبه های فنی یک وب سایت می پردازد که بر سئو سایت تأثیر می گذارد مواردی مانند میزبانی، سرعت وب‌سایت، نقشه‌های XML، ربات‌ها و سایر تکنیک‌هایی که می‌توانند در سئو فنی اعمال شوند.
سئوی فنی به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا زمانی که می خواهند کاربران را به سایت شما هدایت کنند، کیفیت سایت شما را ارزیابی کنند. در مقاله سئو فنی می توانید این استراتژی ها را به طور کامل یاد بگیرید.
سئوی محلی: به بهینه سازی انجام شده برای یک منطقه یا محل خاص اشاره دارد.
سئو معیارهای مختلفی دارد که مهمترین آنها تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. با استفاده از محتوای با کیفیت برای متن خود و بهینه سازی آن متن برای کلمات کلیدی خود، می توانید بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود هدایت کنید. همچنین استفاده از متا تگ ها و تصاویر تاثیر زیادی در این بهینه سازی دارد.
چگونه یک متخصص سئو شویم؟
متخصص سئو بودن چیزهای زیادی دارد. یادگیری اصول سئو بسیار مهم است و مهمترین اصل در این یادگیری برنامه ریزی است، هرچند ممکن است فکر کنید که چیزهای زیادی برای برنامه ریزی وجود ندارد اما وقتی آنها را کنار هم قرار دهید متوجه خواهید شد.چیزهای زیادی وجود دارد.
این احتمال وجود دارد که نخواهید خودتان متخصص سئو باشید و بخواهید یک متخصص سئو در کنار خود داشته باشید.
چرا سئو مهم است؟
اگر بخواهیم در یک جمله پاسخ دهیم: جستجو منبع بزرگ ترافیک است.
مهمترین دلایل اهمیت سئو در سئو عبارتند از:
1. جستجوی ارگانیک اغلب منبع اصلی ترافیک وب سایت است
بر اساس تحقیقات اخیر انجام شده در وب سایت های مختلف، بیش از 60 درصد از کل ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و یوتیوب است. ترافیک در جستجو 10 برابر بیشتر از شبکه های اجتماعی است.
2. سئو باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود
هدف از سئو ایجاد یک پایه قوی برای وب سایت شما و ایجاد اعتبار و برند و جلب اعتماد بیشتر برای کاربران است.
3. سئو بهترین راه برای درک صدای رادیو است
از درک تغییرات کلان بازار گرفته تا درک جزئیات نیازهای جستجوگر، سئو به ما می گوید که مشتریان چه می خواهند و چه نیازی دارند.
4. سئوی بهتر به معنای تجربه کاربری بهتر نیز می باشد
تجربه کاربری به یک اولویت برای همه بازاریابان تبدیل شده است. همه خواهان رتبه بندی ارگانیک بهتر و ترافیک بیشتر هستند
5. سئوی محلی به معنای افزایش تعامل، ترافیک و نرخ تبدیل است
با رشد ترافیک موبایل، جستجوی محلی به بخش کلیدی موفقیت SMB ها تبدیل شده است.
6. سئو تاثیر زیادی بر چرخه فروش دارد
افزایش تبدیل بخش مهمی از سئو است. استفاده از استراتژی سئو باعث می شود محصولات و خدمات وب سایت قابل مشاهده باشد و اهمیت و وفاداری محتوای ارائه شده به مصرف کنندگان افزایش یابد و خرید آن محصولات و خدمات افزایش یابد.



:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()