هر آنچه درباره سئو کلاه سفید باید بدانید
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


در صورتیکه با سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو آشنایی داشته باشید، به طبع میدانید که سئو وب سایت یک فرایند زمان بر زمانه میباشد و نیاز به شکیبایی بالایی دارااست. اما همگی افراد و البته کارفرمایان به اندازه کافی صبور نیستند! به همین برهان است که بعضا از متخصصان seo وسوسه میگردند تا یک طریق میانبر و کوتاه تر برای به منفعت رساندن بهینه سازی سایت پیدا کنند.

آموزش سئو

دوره آموزش سئو

آکادمی رایا پارس


از طرف دیگر موتورهای جستجو برای مثال گوگل نیز دسته ای از مقررات و الگوریتم ها مانند الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن و الگوریتم مرغ مگس خوار پیاده سازی کرده اند تا طراحان وب‌وب سایت و متخصصان seo را از یافتن راه حل‌هایی که سبب ساز تشکیل داد مزیت ناعادلانه در مرتبه‌بندی تارنما میشود، باز دارا هستند.
معمولا برای seo وبسایت دو روش کلی وجود دارد: سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه.
تکنیک‌های seo کلاه سفید هماهنگ با دستورالعمل‌های گوگل می‌باشند. در حالی که روش‌های seo کلاه سیاه مطابق ترفندهایی می‌باشند که اگرچه به لحاظ می‌رسد در کوتاه‌فرصت به فایده می‌رسد، معمولاً پیامدهای منفی در بلندمدت خواهند داشت.
درین مقاله، ما درباره ی هرآنچه که باید درباره بهینه سازی کلاه سفید بدانید صحبت کرده و تکنیک های سئو کلاه سفید را معرفی خواهیم کرد.
آنچه در این نوشته خوا‌هیم داشت
سئو کلاه سفید (White hat بهینه سازی) چیست؟
تفاوت seo کلاه سفید و بهینه سازی کلاه سیاه
مزایای بهینه سازی کلاه سفید
خطاها سئو کلاه سفید
استراتژی های بهینه سازی کلاه سفید
تشکیل داد محتوای باکیفیت
دقت به هدف کاربر یا User Intent
بهینه سازی وب سایت برای تلفن همراه
پیوند سازی خارجی
ارائه تجارب کاربری (UX) مثبت
توده بندی و بهره گیری
تالیف کننده
نگین سعیدی
بهینه سازی کلاه سفید (White hat seo) چیست؟
بهینه سازی کلاه سفید اصطلاحی میباشد که برای اشاره به استراتژی های سئو که در چارچوب ضوابط و الگوریتم های موتورهای جستجو فعالیت می کنند، استعمال میشود. به عبارت دیگر سئو کلاه سفید به معنای پیاده سازی تکنیک هایی برای بهبود مرتبه سایت در موتورهای جستجو، بدون استعمال از ترفندهای غیراخلاقی و بهینه سازی کلاه سیاه می‌باشد. استراتژی‌های سئو کلاه سفید بر ارائه محتوای کیفیت عالی و مرتبط به خوانند‌گان تمرکز داراست که در نهایت باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود.
تفاوت seo کلاه سفید و سئو کلاه سیاه
متخصصان سئو چه از روش سئو کلاه سفید به کار گیری کنند و چه کلاه سیاه، در نهایت هدف مشترکی دارا هستند که بهبود مرتبه وبسایت در موتورهای جستجو می‌باشد. ولی همانطور که در نخستینِ نوشته ی علمی گفته شد، راه‌های رسیدن به‌این هدف در هر طرز گوناگون میباشد. در این قسمت به بعضی از مهم ترین تفاوت های seo کلاه سفید و کلاه سیاه اشاره کرده ایم:
در روش سئو کلاه سفید، کارایی بر ایجاد کرد محتوای با کیفیت میباشد که با مقصود مخاطب منطبق داشته باشد، در حالی که در استراتژی های seo کلاه سیاه محتوای کم کیفیت، تکراری یا با قالب های سنگین منتشر می‌گردد.
استراتژی بهینه سازی کلاه سفید شامل استفاده از تصاویر اختصاصی شده با متن جایگزین تصویر (Alt Image) می باشد، در حالی که seo کلاه سیاه از روش‌های سابق‌تر مانند پر کردن عبارات کلیدی و متن نامرئی در کاغذ به کارگیری می‌کند.
در نحوه سئو کلاه سفید از تحقیق کلمه ها کلیدی به صورت ارگانیک در یک کاغذ استفاده می‌شود. در مقابل، seo کلاه سیاه از یک کلمه کلیدی مقصود استعمال می کند و از آن درتمام بخش های یک ورقه از جمله هدرها، متا تگ ها یا متن به صورت غیرطبیعی به کارگیری می کند.
استراتژی لینک و پیوند سازی در سئو کلاه سفید بر اساس ایجاد کرد لینک و پیوند های کیفیت بالا میباشد، در حالی که استراتژی کلاه سیاه خرید پیوند میباشد.
نکته ای که باید بسیار به آن توجه نمود این هست که ممکن هست بعضی از تکنیک های seo کلاه سیاه شرایط بهینه سازی وب سایت را بهبود بخشند، اما تاثیر موقتی دارا هستند. چون در نهایت، گوگل این اقدامات مضر را تشخیص داده و وب سایت هایی را که از تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه به کار گیری می کنند را جریمه می کند. در صورتی وب سایت شما از نتیجه ها گوگل خارج گردد، می‌تواند بر ترافیک، شهرت و فروش شما تأثیر منفی بگذارد.
به این ترتیب، تاسی از تکنیک‌های seo کلاه سفید برای محافظت وضعیت سایت در SERP بسیار اصلی میباشد و از جریمه شدن وبسایت بوسیله موتورهای جستجو غربت می‌کند.
مزایای سئو کلاه سفید
استعمال از روش های seo کلاه سفید مزایای بخش اعظمی داراست. به عنوان مثال:
صرفه جویی در هزینه: استعمال از تکنیک های سئو کلاه سفید در دراز زمان، ارزان تر از بهینه سازی کلاه سیاه است، زیرا نیازی به تعمیر تخلفاتی که بوسیله گوگل شناسایی و جریمه شده اند نخواهد بود.
اخلاق و رفتار حرفه ای: تعیین seo کلاه سفید توسط مدیران سئو سبب ساز می گردد تا علاوه بر موفقیت در سئو وب سایت، کردار را نیز در کسب و کار خود رعایت کنند.
تضمین امنیت سایت: وبسایت‌های باصرفه‌ سازی شده با راه‌های بهینه سازی کلاه سفید در ازای مجازات‌های گوگل ایمن میباشند.
ثبات: رتبه های به ‌دست ‌آمده از طریق تکنیک های سئو کلاه سفید، در مقایسه با صفحاتی که با شیوه‌های ناعادلانه با صرفه‌ سازی شده‌اند، پایدارتر و ماندگارتر میباشند.
ایرادات seo کلاه سفید
اگرچه استفاده از بهینه سازی کلاه سفید در حین بر مجال می‌تواند تاثیر مثبت و ماندگاری بر روی وب سایت بگذارد، البته مانند هر چیز دیگری، یک سری مشکلات نیز داراست.
به طور معمول راه‌های seo کلاه سفید طولانی مجال تر می باشند به این مضمون‌ که ممکن می‌باشد یک سری ماه طول بکشد تا نتیجه ها حاصل از تکنیک های seo کلاه سفید مشاهده گردد.
نقص‌ دیگر، رقابت هست. در حالتی که رقیبان شما از بهینه سازی کلاه خاکستری یا کلاه سیاه به کارگیری کنند، ممکن میباشد شما هم برای سبقت از آن ها ناچار به استعمال از تکنیک های سئو کلاه سیاه یا کلاه خاکستری شوید. با این فعلا، در صورتیکه وب ‌سایتی که با طرز‌های کلاه سیاه با صرفه شده است جریمه گردد، نسبت به یک تارنما seo شده با نحوه های کلاه سفید، بسیار افت خواهد کرد.
برای اجرا رسیدگی لغات کلیدی و ساخت محتوای کیفیت عالی، باید زمان و هزینه کافی صرف خواهد شد و نیاز به یک گروه حرفه‌ای و حرفه ای است.
استراتژی های سئو کلاه سفید
اکثری از تکنیک‌های بهینه سازی کلاه سفید وجود دارا‌هستند که منجر ارتقا اعتبار و محبوبیت تارنما میگردند. درین بخش به برخی از مهم ترین این استراتژی ها اشاره میکنیم:ساخت محتوای با کیفیت
از اجزاء اساسی seo کلاه سفید می توان به ساخت محتوای با کیفیت خوب به طور مداوم اشاره کرد. برای تشکیل داد محتوای با کیفیت و همخوانی با نیازهای کاربر، سفارش می شود سوال های و نگرانی های کاربرانتان را شناسایی کنید و کوشش کنید با ایجاد کرد محتوا و خدمات مناسب به آن‌ها امداد فرمائید. همچنین به تعداد کلمه ها محتوای خود اعتنا فرمایید. در حالی که گوگل عدد خاصی را سفارش نکرده میباشد، ولی به طور معمول، محتوای زمانبر در قبال محتوای بسیار کوتاه، از اعتبار بالاتری برخوردار‌است. به عنوان یک قاعده کلی، عالی میباشد دستکم ١٠٠٠ واژه را برای پست های وب لاگ خود در حیث بگیرید.دقت به مقصود کاربر یا User Intent
توجه به قصد و غرض کاربر یکی مهمترین اهداف گوگل می‌باشد. اشکال User intent عبارت است از:
اطلاعاتی (informational)
تجاری (commercial)
هدایت کننده (navigational)
منتقل کننده (transactional)
برای مثال اگر شخصی از یک وب سایت فروشگاه اینترنتی بازدید کند، احتمالا هدفش خرید (commercial) می‌باشد. یا در صورتی کسی در پی “طرز محافظت از گل و گیاه” باشد، در پی اطلاعات است.
یک سری استراتژی برای دقت به غرض مخاطب عبارتند از:
شناخت مخاطبان و نیازها آنها
seo محتوای خود برای لغات کلیدی خاص
به کارگیری از کلیپ، تصویر و پادکست
سئو تارنما برای موبایل
طبق آمار در سال ٢٠٢١، بیشتراز ٩٠ درصد از کاربران اینترنت، از گوشی برای دسترسی به اینترنت استعمال می کنند. این بدان معناست که درصورتی که وب‌وب سایت شما برای مشاهده در تلفن هوشمند بهینه نشده باشد، شما مشتریان بالقوه را از دست خواهید بخشید. اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما نتوانند به راحتی در سایتتان تکان کنند، حتما وب سایت شما را رخنه‌ خواهند کرد.
برای بازرسی وضعیت سایت در موبایل، URL خود را در قاب جستجوی ابزار mobile-friendly test گوگل تایپ نمایید. این ابزار یک اسکرین شات از روش نمایش صفحات در صفحه تلفن هوشمند به هم پا لیستی از سفارش‌ها برای بهبود آن را به شما ارائه می دهد.
پیوند سازی خارجی
لینک و پیوند سازی یکی از‌از سایر از جنبه های اساسی بهینه سازی کلاه سفید هست. ایجاد کرد بک پیوند با باکیفیت، بهینه سازی پیوند های همیشگی و استعمال از انکرتکست مشتمل بر کلمه ها کلیدی قادر است درجه شما‌را بهبود دهد. بک لینک و پیوند های کلاه سفید بک پیوند هایی می باشند که طبق راهبرد های گوگل به دست میایند. از روش های استاندارد لینک سازی خارجی می توان به ساخت محتوای با باکیفیت و بعد از آن ساخت ارتباط با وب سایت های دیگر با هدف دریافت پیوند ورودی از آنان اشاره کرد.
بیشتر بخوانید: “یادگرفتن جامع تشکیل داد بک لینک و پیوند های نفیس و بدون پول برای seo سایت [۲۰۲۲]“
ارائه تجربه کاربری (UX) مثبت
UX تارنما یک کدام از فاکتورهای مرتبه بندی گوگل میباشد. یکی‌از عامل ها اصلی در تجربه کاربری، باصرفه بودن سرعت وب سایت می باشد. سرعت کند سایت می تواند سبب ساز افزایش نرخ پرش یا Bounce rate شود.
شما میتوانید سرعت صفحات وب سایت خود را با استفاده از ابزار Google Page Speed ​​Insights تفحص نمایید.
بعد از وارد کردن آدرس URL، این ابزار سایت شمارا تجزیه و استیناف می کند و به آن از ١ تا ١٠٠ نمره می‌دهد. همچنین لیستی از سفارش های خاص برای بهبود UX وبسایت ارائه میدهد.
خلال این باید به Core Web Vitals توجه نمایید. Core Web Vitals مشتمل بر فاکتورهای خاصی می باشد که گوگل برای بهبود تجربیات کاربری و seo ارائه کرده است.
یک کدام از‌از دیگر از جنبه های UX این میباشد که مطمئن شوید استفاده کننده به راحتی می تواند در سایت پیمایش کند. بازدیدکنندگان بایستی بتوانند تخت‌گاز و به راحتی آنچه را که در پی آن می‌باشند در وب سایت پیدا کنند. داشتن منوهای ناوبری سطح بالا و ساده قادر است به این دستور کمک کند.
عده بندی و فایده گیری
موفقیت در seo سایت، مستلزم پیاده سازی دسته ای از استراتژی های seo هست. استراتژی های سئو کلاه سفید، یک طرز مفید و مطمئن برای بهبود مرتبه سایت فارغ از نگرانی از پنالتی شدن توسط گوگل میباشد. از آنجایی که گزینه های seo کلاه سفید نسبتاً محدود می‌باشد، بسیاری از سئوکاران خود را به این حوزه محدود نمیکنند و شغل های seo خود را میان seo کلاه سفید و سیاه یا به عبارت دیگر سئو کلاه خاکستری محافظت می کنند. با این اینک همان طور که گفته شد بهینه سازی سایت به طرز کلاه سفید ممکن می باشد مجال‌بر باشد، البته همچنان بهترین آیتم برای حضور معتبر و به یادماندنی در وب است. برای یادگیری سئو کلاه سفید و استراتژی های آن، توصیه می‌کنیم از پکیج آموزش seo آکادمی رایا پارس استفاده فرمائید.





:: برچسب‌ها: آموزش سئو , دوره آموزش سئو, آکادمی رایا پارس ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: